kermit Zgłoś #481 Napisano 31 Stycznia 2012 jak wyżej napisałem mój pasek szybko osiąga 90 stopni. dzisiaj rano 5:58 -15.5 i po przejechaniu 8 km przez miasto miałem około 85 stopni na wskazówkę i przez cały czas włączony nawiew na przednią szybę jeszcze raz napisze to co wyzej naprawde niewiem jak to mozliwe ze tak ładnie ci sie zagrzewa,ja dzis mialem niecodzienna sytuacje szwagrowi ktory wozi chleb w piekarni padła T5 wiec moj Pasek robil za furgon:Dzadzwonil rano o 5(temp ok-16) i pojechalem 15km z domu do piekarni z predkoscia 80-100km/h nawet wskazowka nie ruszyla z 50,ale w srodku juz troche zagrzal caly czas nadmuch full na 3biegu dmuchawy potem w trakcie jazdy zagrzal sie do 60-70 ale gdy tylko sie zatrzymywalem spadala i tak po 4godz jazdy bez gaszenia auta wrocilem do domu nawet nie majac 80!!!!! Powiedz mi to jeszcze raz jak u ciebie masz 90 po 8km bo sie chyba zastrzele!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #482 Napisano 31 Stycznia 2012 w trakcie jazdy zagrzal sie do 60-70 ale gdy tylko sie zatrzymywalem spadala Termostat do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #483 Napisano 31 Stycznia 2012 Termostat do wymiany. dodam ze wymieniony czujnik ale 2lata temu,termostat(orginal serwis)nowy plyn,nowe swiece zarowe i te do podgrzewania plynu rowniez jakies 2 tygodnie temu o uszczelce nie wspomne,gdyby padł termostat oba weze bylyby cieple a tu gorny cieply dolny zimny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #484 Napisano 1 Lutego 2012 dodam ze wymieniony czujnik ale 2lata temu też na oryginał z ASO? prześledziłem mniej więcej Twoje ostatnie posty i nigdzie jednoznacznie nie napisałeś że czujnik kupiłeś w serwisie (tylko termostat) a były już w tym wątku opisywane różne "kwiatki" jakie robiły czujniki kupione poza ASO. Też mam AJM i dość długo się nagrzewa (przy 0°C ok. 10-12km) ale dochodzi do 90 bez problemu. Z Twoim ewidentnie jest coś nie tak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #485 Napisano 1 Lutego 2012 kolego masz racje czujnik nie byl z serwisu ale znajomy mechanik go zakladal i mowil ze bedzie ok bo wiele razy taki zakladal i byl ok wiem ze to zaden argument ale przeciez prawie przez caly rok pokazuje ok i co rok tak samo tylko przy zimie by zle??? bylo Wiem ze na forum jest wiele watkow a to temat rzeka ale sporo kasy juz wydalem przez te 3 lata i wszystko na co sie decydowalem nie robilo roznicy,termostat Vernet,potem 2 WAhlery i na koniec ASO wszystkie tak samo pokazywaly a wszyscy pisza tylko termostat z ASO i bedzie ok.Powiedz jak ci sie zagrzeje do tych 90 to potem juz je trzyma caly czas czy temp spada na postoju????bo na ten temat tez tu jest sporo i kazdy ma inaczej a takie same silniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wydra Zgłoś #486 Napisano 1 Lutego 2012 (edytowane) kolego masz racje czujnik nie byl z serwisu ale znajomy mechanik go zakladal i mowil ze bedzie ok bo wiele razy taki zakladal i byl ok wiem ze to zaden argument ale przeciez prawie przez caly rok pokazuje ok i co rok tak samo tylko przy zimie by zle??? bylo Wiem ze na forum jest wiele watkow a to temat rzeka ale sporo kasy juz wydalem przez te 3 lata i wszystko na co sie decydowalem nie robilo roznicy,termostat Vernet,potem 2 WAhlery i na koniec ASO wszystkie tak samo pokazywaly a wszyscy pisza tylko termostat z ASO i bedzie ok.Powiedz jak ci sie zagrzeje do tych 90 to potem juz je trzyma caly czas czy temp spada na postoju????bo na ten temat tez tu jest sporo i kazdy ma inaczej a takie same silniki termostat z wahlera tez daje rade ! z czujnikami różnie bywa, czasem i oryginały źle wskazują, polecam czujnik EPS a z tą temperaturą w moim AFN w tamtym roku na seryjnym programie przy -10 na postoju samo ogrzewanie wychładzało silnik, teraz po programie -18 na zewnatrz, po 20 minutach na postoju spadła o 1 kreske czyli gdzies na 70 i juz tak trzymało tak jak napisałeś - każdy ma inaczej i nie zawsze jest to zależne od termostatu czy czujnika Edytowane 1 Lutego 2012 przez wydra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #487 Napisano 1 Lutego 2012 dziwna sytuacja u niektórych jest z tym nagrzewaniem. przy temp około -10 Stopni to po przejechaniu około 9-10 km powinna stac wskazówka na 90 stopniach9tak jest u mnie) wymieniłem czujnik i termostat(żle wskazywało) i jest Git!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #488 Napisano 1 Lutego 2012 kolego masz racje czujnik nie byl z serwisu ale znajomy mechanik go zakladal i mowil ze bedzie ok bo wiele razy taki zakladal i byl ok wiem ze to zaden argument ale przeciez prawie przez caly rok pokazuje ok i co rok tak samo tylko przy zimie by zle??? bylo Wiem ze na forum jest wiele watkow a to temat rzeka ale sporo kasy juz wydalem przez te 3 lata i wszystko na co sie decydowalem nie robilo roznicy,termostat Vernet,potem 2 WAhlery i na koniec ASO wszystkie tak samo pokazywaly a wszyscy pisza tylko termostat z ASO i bedzie ok.Powiedz jak ci sie zagrzeje do tych 90 to potem juz je trzyma caly czas czy temp spada na postoju????bo na ten temat tez tu jest sporo i kazdy ma inaczej a takie same silniki To sprawdz temp powietrza w nawiewie. Kan. 8 na climatronicu, ogrzewanie na full, 3 bieg dmuchawy, nawiew na wprost. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #489 Napisano 1 Lutego 2012 koledzy od miesiąca jeźdzę B5 AVF i widzę że łapie 90C już po około 7km. gdy jest tem. na zewnątrz około -10; klimatronik oczywiście na automat, czujnik oczywiście sprawny i ostatnio zmieniony termostat, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shikoba Zgłoś #490 Napisano 1 Lutego 2012 U mnie koledzy dzisiaj rano -18', po przejechaniu 5km=90'. Więc wydaje mi się że wszystko chula idealnie, za to w lato temp zawsze 90' i może ze 2a razy słyszałem wentylator:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #491 Napisano 1 Lutego 2012 benzyniak się szybciej nagrzewa:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
forys33 Zgłoś #492 Napisano 1 Lutego 2012 To sprawdz temp powietrza w nawiewie. Kan. 8 na climatronicu, ogrzewanie na full, 3 bieg dmuchawy, nawiew na wprost. teraz przy tej temp nie może dojść do 90 ,jak sprawdzić termostat , o co chodzi z wężami jeden ciepły drugi zimny, czy dwa ciepłe? mam ATJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #493 Napisano 1 Lutego 2012 u mnie jak jest temperatura +5 stopni to 90 ma po 8km teraz zeby dojsc przy minis 15 trzeba okolo 15km i uwazam to za normalne, na postaju nawet przy takim mrozie wskazowka nie opada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #494 Napisano 1 Lutego 2012 U mnie koledzy dzisiaj rano -18', po przejechaniu 5km=90'.Więc wydaje mi się że wszystko chula idealnie, za to w lato temp zawsze 90' i może ze 2a razy słyszałem wentylator Te 5km to jak pokonujesz? POstoje na swiatlach, obroty w czasie jazdy? Przy -18C to moj chyba potrzebowalby ponad 15km patrzac jak dotad sie nagrzewal Ile LPG moze zabierac stopni z ukladu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz03 Zgłoś #495 Napisano 1 Lutego 2012 (edytowane) Mi naprzykład przy dzisiejszych temp. -17stopni silniczek nagrzewa się po około 10km. A w czasie postoju np. 5 minut temperatura spada do 70stopni i tak trzyma. Tak więc róznie to jest. Edytowane 1 Lutego 2012 przez Lukasz03 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #496 Napisano 1 Lutego 2012 Te 5km to jak pokonujesz? POstoje na swiatlach, obroty w czasie jazdy? Przy -18C to moj chyba potrzebowalby ponad 15km patrzac jak dotad sie nagrzewal No to coś masz nie tak, bo ja wczoraj, przy -15, przejechałem 9km za miasto i miałem prawie 90 stopni. Czyli wyjazd spod bloku i jazda... bez hamowania, świateł na skrzyżowaniach...itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo286 Zgłoś #497 Napisano 1 Lutego 2012 Powiedz jak ci sie zagrzeje do tych 90 to potem juz je trzyma caly czas czy temp spada na postoju???? Na postoju lub podczas bardzo delikatnej jazdy (np. z górki) przy obecnych mrozach wskazówka odchyla się lekko od pionu. A sprawdzałeś VAG'iem odczyty z czujników G2 i G62 ? Sprawdzałeś do ilu max (na VAG'u) jesteś w stanie go zagrzać jak mu ciśniesz? Ja już dałem sobie spokój bo też zrobiłem już chyba wszystko co może wpływać na szybkość nagrzewania się silnika i na niewiele się to zdało. Może to też wynika z delikatnych różnic ustawienia rozrządu...? Mój wg VAG'a ustawiony jest książkowo, spalanie w zimie mam na poziomie 5.8-6.0l/100km z tym że rzadko jeżdżę po mieście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz03 Zgłoś #498 Napisano 1 Lutego 2012 Przy tych mrozach według mnie jest to normalne że na postoju lub bardzo delikatnej jazdy temperatura nagrzewania sie silnika spadnie. W moim przypadku spada okolo 10-15stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thermalfake Zgłoś #499 Napisano 1 Lutego 2012 (edytowane) Dzisiaj po robocie zrobiłem tą samą trasę co zwykle plus nadmiarowe 6km czyli w sumie 22km bez korków i stania. Przy -17 odpalił tragicznie jak nigdy za 3-cim podejściem (prostownik już działa na noc), do tego na wbitym 3-cim biegu od razu zaczął szarpać (sic). Przy włączonym nawiewie wskazówka stała po 15km. 300m przed dojazdem wyłączyłem nawiew, zatrzymałem auto przed garażem, otworzyłem jeszcze maskę i poszedłem po klucze, wracam za minutę, wjeżdżam do garażu, kolejną minutkę chodzi na wolnych obrotach i temperatura już nie opada. Włączyłem serwisówkę climatronic'a, temperatura nadmuchu z kanału 8-go 31st tyle, że zapomniałem włączyć grzanie na full (ustawione było 24st) natomiast prędkość nawiewu ta sama. Edytowane 1 Lutego 2012 przez thermalfake Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #500 Napisano 2 Lutego 2012 (edytowane) No to coś masz nie tak, bo ja wczoraj, przy -15, przejechałem 9km za miasto i miałem prawie 90 stopni. Czyli wyjazd spod bloku i jazda... bez hamowania, świateł na skrzyżowaniach...itp. Wczoraj wieczorem poszedlem do auta, pzetestowac nowy fejs do gazu. Na zegarach bylo -9C, na climatronicu kan. 45 +4C. Na reduktorze bylo -8C. Dzisiaj rano komp pokazal -15C, climatronic 127C. Odpalil za pierwszym razem, ale ostatnin tchem, bo stal od poniedzialku . Auto pochodzilo 1-2min, i na climatronicu bylo juz 11C. Dalem 20C, nawiew na szybe 4 bieg i w droge. ODcinek ten sam, 3,5km. Po dojechaniu bylo juz 60C. Ostatnio przy 0C mialem na tym odcinku ok 65-70C. Wartosc 127C sugeruje mi, ze mam czujnik temp plynu uszkodzony, ale ni jestem pewien temperatura nadmuchu z kanału 8-go 31st tyle, że zapomniałem włączyć grzanie na full (ustawione było 24st) natomiast prędkość nawiewu ta sama.Zrob test tak jak napisalem. Ustawione miales na 24C, to po takiej trasie climatronic juz pewnie nie mial co zagrzewac wnetrza na maxa, bo juz bylo w srodku cieplo. I pamietaj o wlaczeniu nawiewiu na wprost. Edytowane 2 Lutego 2012 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach