Skocz do zawartości
Gość Robek73

Strumienica zamiast katalizatora w TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , odświeże temat :), czy taki zamiennik 1322820456.th.jpg dobrze się sprawdza w użyciu ? , bo zastanawia mnie fakt ze jest wykonany z aluminium.... no i w razie jakichś przeróbek nie będę mial czym go pospawać .

Stary katalizator mam zamiar wyciagnąć i sprzedać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr @ Rafał ,wszystko spoko ale jak wygląda kwestia drgań od wydechu i hałasu?

Nie ukrywam że na tym mi najbardziej zależy.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr @ Rafał ,wszystko spoko ale jak wygląda kwestia drgań od wydechu i hałasu?

Nie ukrywam że na tym mi najbardziej zależy.

Pozdrawiam.

 

Drgań nie będzie bo łącznik elastyczny zostaje na swoim miejscu , hałas w dislu ?.. nie będziesz widzial różnicy , mnie raczej niepokoji to aluminium z którego jest wykonany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mnie raczej niepokoji to aluminium z którego jest wykonany.

 

to nie jest wykonane z aluminium tylko jest aluminiowane (cienka powłoka aluminum)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie jest wykonane z aluminium tylko jest aluminiowane (cienka powłoka aluminum)

 

Aha ,no to dzięki za informację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A co jeśli chodzi o sonde lambda?

Nie zeświruje wszystko?

Co z kontrolką?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co jeśli chodzi o sonde lambda?

 

w starszych dieslach nie ma takowej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co jeśli chodzi o sonde lambda?

 

U ciebie nie ma sondy lambda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak wstawiacie kawalek rury zamiast kata to powiedzcie jaka rure wstawiacie? srednica, grubosc scianki i jaki material stal, kwasówka etc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat. Mam takie pytanie. Chodzi o moje drugie auto czyli Brave 1.4 12V w benzynie. Auto dałem rodzicom ale teraz żona postanowiła, że będzie nim jeździć więc wziąłem ją z powrotem. I teraz tak. Od jakiegoś czasu w aucie strasznie śmierdzi benzyną, auto ma już dosyć dawno temu wycięty katalizator a wydech końcowy to Ulter. Kiedys nie było takiego smrodu jak jest teraz. Byłem 2 dni temu na badaniu technicznym u znajomego i diagnosta powiedział, że wydech środkowy jest pusty, sam metal. Czy to może mieć wpływ na taki smród spalin? Na pewno z wydechu wylatuje więcej dymu bo za mną jest chmura. Możecie coś podpowiedzieć? Może jeszcze lambde spróbować podmienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej nie bedzie to wina wydechu, sprawdz przewod powrotu paliwa do zbiornika moze pękł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo generalnie to śmierdzi takim nieprzepalonym paliwem albo spalonym. Ciężko to określić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej jakaś nieszczelność na układzie paliwowym.

 

ale wracając do tematu strumienic, rurek etc. to montował ktoś jeszcze coś takiego od czasu zalozenia tego posta? Bo pękła mi plecionka i bedę musiał coś z tym zrobić, a że wywalenie kata lekko odmuli auto to warto skorzystać ;] sa dwie opcje:

 

http://allegro.pl/katalizator-strumienica-audi-a4-a6-vw-passat-i1521413834.html?source=ob

 

albo

 

http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i1499535507.html

 

jedno to chyba taka realna strumienica, a to drugie to chyba po prostu kawalek rurki - co wydaje mi się lepszym rozwiązaniem.

 

Co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strumienica nic Ci nie da, raczej zwykła rura wystarczy w zupełności. A ja mam pytanie do Was koledzy. Mianowicie czy istnieje jakaś zależność kiedy pozbyć się kata? Tzn. określony przebieg, albo po prostu należy wymontować całość i sprawdzić wzrokowo stan? Poproszę o jakieś wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat coś dawno nie ruszany...

Powie mi ktoś jak to jest z tymi AVB 101 z 2003r Czy jest jakis problem z błędami po wywaleniu kata? Sypie mi się plecionka i zastanawiam się czy nie wywalić katalizatora przy okazji rozbiórki....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim autku problemów nie mam żadnych, a goła rura ciągnie sie aż do końca bez żadnych tłumików. Zresztą ze tego co wiem to nie ma zadnych sond ani nic i mozna smiało wywalać te badziewiaste katy. Kup gotowca z kwasa(z plecionką, zamiennik katalizatora), na allegro jest tego od groma. :) pozdrawiam. A i nazywa się to downpipe :)

 

 

 

 

A tu daje link;

 

http://allegro.pl/1-9tdi-1-9-tdi-audi-a4-a6-vw-passat-downpipe-b5-b6-i2988493988.html

 

Gość przeze mnie sprawdzony. Mogę polecić :)

Edytowane przez Maciek91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cena widzę stosunkowa do jakości myślę....:) Nie tanio...;) Przyznam że celowałem raczej na coś w tym przedziale...http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i2998327524.html

Mogło by się prawie zwrócić po sprzedaży katalizatora:)

Zastanawia mnie tylko jeszcze kwestia przechodzenia przeglądów....czy idzie to załatwić bez tzw znajomości;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No cena widzę stosunkowa do jakości myślę....:) Nie tanio...;) Przyznam że celowałem raczej na coś w tym przedziale...http://allegro.pl/katalizator-zamiennik-audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-i2998327524.html

Mogło by się prawie zwrócić po sprzedaży katalizatora:)

Zastanawia mnie tylko jeszcze kwestia przechodzenia przeglądów....czy idzie to załatwić bez tzw znajomości;)

Zamiennik od tego sprzedawcy mogę Ci polecić. Jeżdżę na jego zamienniku od lipca 2010, zrobiłem ok. 70 tys km i na razie ma się dobrze. Na przeglądach spalin w dieslach nie sprawdzają więc nie ma obaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przemku czy możesz napisać jak wygląda sprawa plecionki w tym zamienniku, tzn. czy po zmianie nie odczuwasz wibracji od silnika, czy plecionka nie rozrywa się już ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przemku czy możesz napisać jak wygląda sprawa plecionki w tym zamienniku, tzn. czy po zmianie nie odczuwasz wibracji od silnika, czy plecionka nie rozrywa się już ?

Plecionka do tej pory żyje i nic się z nią nie dzieje. Tak jak wspomniałem wyżej jeździ na aucie od 2,5 roku i ok 70 tys km. Wibracji żadnych nie ma, została założona bo stara plecionka była już sztywna i nie tłumiła drgań przenosząc je na całe auto. Zamontowanie zamiennika w miejsce oryginalnego katalizatora z plecionką wyeliminowało drgania i wibracje (odczuwalne szczególnie na biegu jałowym).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności