Skocz do zawartości
Gość dayv

[B5] Płyn hamulcowy - jaki, ile, jak wymieniać?

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie po wymianie płynu i klocków też było bez rewelacji. Hamuje poprawnie, nie mam kłopotu nawet z nagłym hamowaniem ale ideał to to nie jest. Trochę za taki stan rzeczy obwiniam zawieszenie bo amortyzatory mam wywalone i strasznie auto nurkuje przy hamowaniu. Może u Ciebie będzie podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po pełnym serwisie rewelacji nie było ale jak odpowietrzylem tył 3-4 razy to była zauważalna poprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym zestawie do wymiany płynu na sprężone powietrze to wyszło na to że cały układ mi się zapowietrzył, musiałem metodą tradycyjną czyli nogą deptałem i przelałem przez układ ponad 2 litry świerzego płynu i dopiero był porządany efekt przy okazji z tyłu wymiana mieszka -osłony pyłoszczelnej i uszczelnienia cylindra. Hamulce brzytwa.Zestaw do wymiany płynu na sprężone powietrze Bass poszedł do kosza i nikomu go nie polecam .

Edytowane przez Maik78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym się objawia zapowietrzenie pompy abs/esp?

Poprzez vcds można odpowietrzyć pompę abs/esp ale w jaki sposób to wygląda od strony mechanicznej? Z tego co pamiętam to pedał hamulca idzie do podłogi, a potem się sam podnosi - gdzie w takim wypadku ucieka znajdujące się tam powietrze? Czy eksta przy odpowietrzaniu pompy abs/esp powinienem odpowietrzać każde koło? Pytam z ciekawości na przyszłość :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powietrze się spręża i zmienia swoją obiętość, tak powinieneś odpowietrzyć wszystkie koła zaczynając od najdalszego tj.prawe tylne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czym się objawia zapowietrzenie pompy abs/esp?

Poprzez vcds można odpowietrzyć pompę abs/esp ale w jaki sposób to wygląda od strony mechanicznej? Z tego co pamiętam to pedał hamulca idzie do podłogi, a potem się sam podnosi - gdzie w takim wypadku ucieka znajdujące się tam powietrze? Czy eksta przy odpowietrzaniu pompy abs/esp powinienem odpowietrzać każde koło? Pytam z ciekawości na przyszłość :D

 

Kolega widzę z miasta...;)

Zapowietrzony układ objawia się:

* Słabą siłą hamowania.

* Pedał hamulca "twardnieje" - przy kilkukrotnym hamowaniu nie idzie go wcisnąć.

* Nierównym rozłożeniem siły hamowania na poszczególne koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega widzę z miasta...;)

Siema nooreq :D

 

 

Literatura podaje, że układ z ABS odpowietrzamy odwrotnie czyli od przodu i na tyle kończąc.

To w takim razie jak to jest z odpowietrzeniem przy pomocy vcds? czy ktoś to przerabiał? uruchamiam procedurę przez program i jak to wygląda dalej?

Co do twardnienia pedału hamulca to właśnie zaobserwowałem coś takiego, że przy hamowaniu i momentalnym odpuszczeniu i zahamowaniu raz jeszcze pedał jest twardy jak skała i brak jest skuteczności hamowania. Natomiast przy pierwszym hamowaniu abs działa poprawnie tzn. nie znosi auta na boki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do twardnienia pedału hamulca to właśnie zaobserwowałem coś takiego, że przy hamowaniu i momentalnym odpuszczeniu i zahamowaniu raz jeszcze pedał jest twardy jak skała i brak jest skuteczności hamowania.

 

A może wina leży w vacuum pompie? Słabe podciśnienie powoduje twardy pedał hamulca. Sprawdź jaką masz vacuum pompę, jeżeli produkcji LUK to na 99% masz obluzowany króciec który zasila min. serwo. Daj znać jak coś.

Edytowane przez dominikc200

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam odpowietrzać tył mając tylną oś na wzniesieniu. Takie ułożenie, czyli sporo wyżej tylne zaciski jak przednie umożliwia porządne odpowietrzenie tylnych hamulców. Można też zdemontować tylne zaciski, podwiesić je max ile idzie i między tłoczek włożyć coś twardego, co uniemożliwi ruch tłoczka. Takie odpowietrzanie jest najskuteczniejszym domowym sposobem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siema nooreq :D

 

 

Literatura podaje, że układ z ABS odpowietrzamy odwrotnie czyli od przodu i na tyle kończąc.

To w takim razie jak to jest z odpowietrzeniem przy pomocy vcds? czy ktoś to przerabiał? uruchamiam procedurę przez program i jak to wygląda dalej?

Co do twardnienia pedału hamulca to właśnie zaobserwowałem coś takiego, że przy hamowaniu i momentalnym odpuszczeniu i zahamowaniu raz jeszcze pedał jest twardy jak skała i brak jest skuteczności hamowania. Natomiast przy pierwszym hamowaniu abs działa poprawnie tzn. nie znosi auta na boki.

 

Jak pedał się robi twardy to znaczy że nie ma odpowiedniego podciśnienia czyli do sprawdzenia vacum pompa.

Zapowietrzony układ będzie objawiał się tak że pedał będzie uciekał w podłogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Chyba znalazłem przyczynę, jakimś cudem wypiął się wężyk sterujący EGRem i podciśnienie uciekało. Vaqum pompę mam założoną tą nowszą (niepsującą się) także mam nadzieję, że to było to. Na weekend sprawdzę hamulec raz jeszcze no i odpowietrzę dla świętego spokoju.

Myślę też, że wiele do skuteczności hamowania mają klocki - ja jeżdżę na zestawie Steinhof (coraz bardziej polecanym) ale myślę, że to one troszkę zamulają moje hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem to kolejność płukania układu hamulcowego powinna być:

Tył Prawy, Tył Lewy, Przód Prawy Przód Lewy

Najlepiej robić to na włączonym zapłonie i tłoczyć nowy płyn pod ciśnieniem - deptanie niewskazane.

 

Mam do wymiany przewody elastyczne przód + regeneracja zacisków przód do tego wymiana płynu hamulcowego.

Jak po operacji wymiany przewodów i regeneracji zacisków postępować?

Przelać nowy płyn w zalecanej kolejności, czy może najpierw odpowietrzyć przód gdzie odkręcał będę zaciski a później przepłukać tył?

 

Mały offtopic: możecie polecić kogoś sprawdzonego na allegro u kogo kupi oryginalny olej (no i płyn hamulcowy) MOTUL specyfic.

Edytowane przez omaral

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wyczytałem to kolejność płukania układu hamulcowego powinna być:

Tył Prawy, Tył Lewy, Przód Prawy Przód Lewy

Najlepiej robić to na włączonym zapłonie i tłoczyć nowy płyn pod ciśnieniem - deptanie niewskazane.

 

Mam do wymiany przewody elastyczne przód + regeneracja zacisków przód do tego wymiana płynu hamulcowego.

Jak po operacji wymiany przewodów i regeneracji zacisków postępować?

Przelać nowy płyn w zalecanej kolejności, czy może najpierw odpowietrzyć przód gdzie odkręcał będę zaciski a później przepłukać tył?

 

Mały offtopic: możecie polecić kogoś sprawdzonego na allegro u kogo kupi oryginalny olej (no i płyn hamulcowy) MOTUL specyfic.

 

Tak jak napisałeś - kolejność, deptaj normalnie na włączonym zapłonie.

Co jakiś czas wyłącz zapłon i odczekaj parę minut.

 

ostatnio wymieniałem przewody elastyczne z przodu i wszystko starym sposobem - nic się nie stało i nie stanie.

 

o olej pytaj kolegi "elmateur" z pewnością coś Ci zaproponuje. Nie kupuj na alledrogo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam wykonać samodzielnie zestaw do ciśnieniowej wymiany płynu (bez kompresora) - mój działa bardzo dobrze.

 

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1231678

 

http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/campingart/jettatech/bleeder/index.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w sklepie motoryzacyjnym i kupiłem płyn hamulcowy, sprzedawca podał mi płyn Carso DOT4 w czerwonym pojemniku. Znalazłem w Internecie test płynów hamulcowych i ten wypada najgorzej. Nie wiem czy go wlewać czy nie, bo prawdopodobnie mam go mało, bo zaczął mi migać hamulec ręczny podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepszy nowy kiepskiej firmy DOT4 niż stary zużyty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, będę wymieniał płyn w sobotę. kupiłem zestaw do samodzielnego wymieniania płynu https://www.ebay.co.uk/itm/VS820-Brake-Clutch-Bleeding-System-Fluid-Bleed-Tool-2-5-ltr-Bleeder-New-Sealey-/362059721496?_trksid=p2385738.m4383.l4275.c10 płyn ori VW DOT 4 a pacjent to pasek B7 i proszę powiedzcie mi teraz od którego koła zacząć najpierw wymianę ? bo szczerze mówiąc to ludzie rożnie mówią... czy z ABS czy bez to tak samo czyli od najdalszego a inni że jak z ABS to od najbliższego od pompy... a i płyn dobry ten DOT 4 ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Mam passata B5 FL z abs i esp. Wersja Trendline. 

Zmieniam płyn ns motul 5.1 ale nie wiem ile kupić.. 1.5l czy 2l? 

Dzięki za info :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg katalogu castrol pojemność ok.1l Myślę, że 1,5l wystarczy. jak wymieniałem w moim B6 1l był ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności