KONRAD_2085 Zgłoś #341 Napisano 12 Czerwca 2016 U mnie po wymianie płynu i klocków też było bez rewelacji. Hamuje poprawnie, nie mam kłopotu nawet z nagłym hamowaniem ale ideał to to nie jest. Trochę za taki stan rzeczy obwiniam zawieszenie bo amortyzatory mam wywalone i strasznie auto nurkuje przy hamowaniu. Może u Ciebie będzie podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #342 Napisano 12 Czerwca 2016 U mnie po pełnym serwisie rewelacji nie było ale jak odpowietrzylem tył 3-4 razy to była zauważalna poprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #343 Napisano 12 Czerwca 2016 (edytowane) Po tym zestawie do wymiany płynu na sprężone powietrze to wyszło na to że cały układ mi się zapowietrzył, musiałem metodą tradycyjną czyli nogą deptałem i przelałem przez układ ponad 2 litry świerzego płynu i dopiero był porządany efekt przy okazji z tyłu wymiana mieszka -osłony pyłoszczelnej i uszczelnienia cylindra. Hamulce brzytwa.Zestaw do wymiany płynu na sprężone powietrze Bass poszedł do kosza i nikomu go nie polecam . Edytowane 12 Czerwca 2016 przez Maik78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedmau Zgłoś #344 Napisano 12 Czerwca 2016 Czym się objawia zapowietrzenie pompy abs/esp? Poprzez vcds można odpowietrzyć pompę abs/esp ale w jaki sposób to wygląda od strony mechanicznej? Z tego co pamiętam to pedał hamulca idzie do podłogi, a potem się sam podnosi - gdzie w takim wypadku ucieka znajdujące się tam powietrze? Czy eksta przy odpowietrzaniu pompy abs/esp powinienem odpowietrzać każde koło? Pytam z ciekawości na przyszłość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #345 Napisano 12 Czerwca 2016 Powietrze się spręża i zmienia swoją obiętość, tak powinieneś odpowietrzyć wszystkie koła zaczynając od najdalszego tj.prawe tylne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nooreq Zgłoś #346 Napisano 12 Czerwca 2016 Czym się objawia zapowietrzenie pompy abs/esp?Poprzez vcds można odpowietrzyć pompę abs/esp ale w jaki sposób to wygląda od strony mechanicznej? Z tego co pamiętam to pedał hamulca idzie do podłogi, a potem się sam podnosi - gdzie w takim wypadku ucieka znajdujące się tam powietrze? Czy eksta przy odpowietrzaniu pompy abs/esp powinienem odpowietrzać każde koło? Pytam z ciekawości na przyszłość Kolega widzę z miasta... Zapowietrzony układ objawia się: * Słabą siłą hamowania. * Pedał hamulca "twardnieje" - przy kilkukrotnym hamowaniu nie idzie go wcisnąć. * Nierównym rozłożeniem siły hamowania na poszczególne koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedmau Zgłoś #347 Napisano 13 Czerwca 2016 Kolega widzę z miasta... Siema nooreq Literatura podaje, że układ z ABS odpowietrzamy odwrotnie czyli od przodu i na tyle kończąc. To w takim razie jak to jest z odpowietrzeniem przy pomocy vcds? czy ktoś to przerabiał? uruchamiam procedurę przez program i jak to wygląda dalej? Co do twardnienia pedału hamulca to właśnie zaobserwowałem coś takiego, że przy hamowaniu i momentalnym odpuszczeniu i zahamowaniu raz jeszcze pedał jest twardy jak skała i brak jest skuteczności hamowania. Natomiast przy pierwszym hamowaniu abs działa poprawnie tzn. nie znosi auta na boki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominikc200 Zgłoś #348 Napisano 13 Czerwca 2016 (edytowane) Co do twardnienia pedału hamulca to właśnie zaobserwowałem coś takiego, że przy hamowaniu i momentalnym odpuszczeniu i zahamowaniu raz jeszcze pedał jest twardy jak skała i brak jest skuteczności hamowania. A może wina leży w vacuum pompie? Słabe podciśnienie powoduje twardy pedał hamulca. Sprawdź jaką masz vacuum pompę, jeżeli produkcji LUK to na 99% masz obluzowany króciec który zasila min. serwo. Daj znać jak coś. Edytowane 13 Czerwca 2016 przez dominikc200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #349 Napisano 13 Czerwca 2016 Polecam odpowietrzać tył mając tylną oś na wzniesieniu. Takie ułożenie, czyli sporo wyżej tylne zaciski jak przednie umożliwia porządne odpowietrzenie tylnych hamulców. Można też zdemontować tylne zaciski, podwiesić je max ile idzie i między tłoczek włożyć coś twardego, co uniemożliwi ruch tłoczka. Takie odpowietrzanie jest najskuteczniejszym domowym sposobem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #350 Napisano 13 Czerwca 2016 Siema nooreq Literatura podaje, że układ z ABS odpowietrzamy odwrotnie czyli od przodu i na tyle kończąc. To w takim razie jak to jest z odpowietrzeniem przy pomocy vcds? czy ktoś to przerabiał? uruchamiam procedurę przez program i jak to wygląda dalej? Co do twardnienia pedału hamulca to właśnie zaobserwowałem coś takiego, że przy hamowaniu i momentalnym odpuszczeniu i zahamowaniu raz jeszcze pedał jest twardy jak skała i brak jest skuteczności hamowania. Natomiast przy pierwszym hamowaniu abs działa poprawnie tzn. nie znosi auta na boki. Jak pedał się robi twardy to znaczy że nie ma odpowiedniego podciśnienia czyli do sprawdzenia vacum pompa. Zapowietrzony układ będzie objawiał się tak że pedał będzie uciekał w podłogę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedmau Zgłoś #351 Napisano 14 Czerwca 2016 OK. Chyba znalazłem przyczynę, jakimś cudem wypiął się wężyk sterujący EGRem i podciśnienie uciekało. Vaqum pompę mam założoną tą nowszą (niepsującą się) także mam nadzieję, że to było to. Na weekend sprawdzę hamulec raz jeszcze no i odpowietrzę dla świętego spokoju. Myślę też, że wiele do skuteczności hamowania mają klocki - ja jeżdżę na zestawie Steinhof (coraz bardziej polecanym) ale myślę, że to one troszkę zamulają moje hamulce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
omaral Zgłoś #352 Napisano 9 Września 2016 (edytowane) Z tego co wyczytałem to kolejność płukania układu hamulcowego powinna być: Tył Prawy, Tył Lewy, Przód Prawy Przód Lewy Najlepiej robić to na włączonym zapłonie i tłoczyć nowy płyn pod ciśnieniem - deptanie niewskazane. Mam do wymiany przewody elastyczne przód + regeneracja zacisków przód do tego wymiana płynu hamulcowego. Jak po operacji wymiany przewodów i regeneracji zacisków postępować? Przelać nowy płyn w zalecanej kolejności, czy może najpierw odpowietrzyć przód gdzie odkręcał będę zaciski a później przepłukać tył? Mały offtopic: możecie polecić kogoś sprawdzonego na allegro u kogo kupi oryginalny olej (no i płyn hamulcowy) MOTUL specyfic. Edytowane 9 Września 2016 przez omaral Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #353 Napisano 9 Września 2016 Z tego co wyczytałem to kolejność płukania układu hamulcowego powinna być:Tył Prawy, Tył Lewy, Przód Prawy Przód Lewy Najlepiej robić to na włączonym zapłonie i tłoczyć nowy płyn pod ciśnieniem - deptanie niewskazane. Mam do wymiany przewody elastyczne przód + regeneracja zacisków przód do tego wymiana płynu hamulcowego. Jak po operacji wymiany przewodów i regeneracji zacisków postępować? Przelać nowy płyn w zalecanej kolejności, czy może najpierw odpowietrzyć przód gdzie odkręcał będę zaciski a później przepłukać tył? Mały offtopic: możecie polecić kogoś sprawdzonego na allegro u kogo kupi oryginalny olej (no i płyn hamulcowy) MOTUL specyfic. Tak jak napisałeś - kolejność, deptaj normalnie na włączonym zapłonie. Co jakiś czas wyłącz zapłon i odczekaj parę minut. ostatnio wymieniałem przewody elastyczne z przodu i wszystko starym sposobem - nic się nie stało i nie stanie. o olej pytaj kolegi "elmateur" z pewnością coś Ci zaproponuje. Nie kupuj na alledrogo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #354 Napisano 7 Października 2016 zdecydowałem się na zakup tego bzdeta do procesu wymiany http://allegro.pl/zestaw-do-wymiany-...242235575.html faktycznie bzdet Wystarczy zwykła przezroczysta rurka i butelka po napoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #355 Napisano 7 Października 2016 Polecam wykonać samodzielnie zestaw do ciśnieniowej wymiany płynu (bez kompresora) - mój działa bardzo dobrze. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1231678 http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/campingart/jettatech/bleeder/index.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adolek17 Zgłoś #356 Napisano 17 Lutego 2018 Byłem w sklepie motoryzacyjnym i kupiłem płyn hamulcowy, sprzedawca podał mi płyn Carso DOT4 w czerwonym pojemniku. Znalazłem w Internecie test płynów hamulcowych i ten wypada najgorzej. Nie wiem czy go wlewać czy nie, bo prawdopodobnie mam go mało, bo zaczął mi migać hamulec ręczny podczas jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #357 Napisano 17 Lutego 2018 Lepszy nowy kiepskiej firmy DOT4 niż stary zużyty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #358 Napisano 6 Kwietnia 2018 witam, będę wymieniał płyn w sobotę. kupiłem zestaw do samodzielnego wymieniania płynu https://www.ebay.co.uk/itm/VS820-Brake-Clutch-Bleeding-System-Fluid-Bleed-Tool-2-5-ltr-Bleeder-New-Sealey-/362059721496?_trksid=p2385738.m4383.l4275.c10 płyn ori VW DOT 4 a pacjent to pasek B7 i proszę powiedzcie mi teraz od którego koła zacząć najpierw wymianę ? bo szczerze mówiąc to ludzie rożnie mówią... czy z ABS czy bez to tak samo czyli od najdalszego a inni że jak z ABS to od najbliższego od pompy... a i płyn dobry ten DOT 4 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
forest91 Zgłoś #359 Napisano 15 Marca 2019 Witajcie. Mam passata B5 FL z abs i esp. Wersja Trendline. Zmieniam płyn ns motul 5.1 ale nie wiem ile kupić.. 1.5l czy 2l? Dzięki za info :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #360 Napisano 15 Marca 2019 Wg katalogu castrol pojemność ok.1l Myślę, że 1,5l wystarczy. jak wymieniałem w moim B6 1l był ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach