Skocz do zawartości
Gość grubson

przydusza się i szarpie - 2,0 2E

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze odnoszę wrażenie, że kolega zadaje pytania, ale nic nie robi aby naprawić swojego paska. To tak jak by chcieć napompować dziurawą oponę. No sory ale wiesz, każdy Ci pisze wymień regulator a Ty kolego dalej męczysz ten stary... Teraz musisz wymienić regulator, i do tego filtr z węglem aktywnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ciekawiej będzie jak się okaże że na listwie w ogóle nie pojawia sie napięcie.

 

---------- Dodano o 23:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:57 ----------

 

i do tego filtr z węglem aktywnym.

Nie musi, spokojnie benzyna odparuje i będzie jak nówka nie śmigana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zamówiłem zawór na jutro ma być w sklepie-cena sklepu jak allegro z przesyłką co akurat jest w moim mieście ewenementem,gdyż tutaj każdy myśli,że tu są tylko górnicy którym wisi ile na co wydadzą:(

Tu akurat nie chodziło mi aby go dalej trzymać po wsze czasy dla potomnych tylko ja poprostu liczyłem,że jednak mi odpali na PB i wtedy to juz do mojej listwy na 100% założę nowy.,a wtryski może tylko trochę puściły po namaczaniu.Moja dziadzia ma bardzo duzo metrów zrobione tylko na LPG i poprostu były fest zasysiałe.Mogę wpakować w nia pare PLN zważywszy że do niej czuje sentyment.Mam B5FL z 2001 w 1.9 TDI i jakoś tego auta tak nie lubie jak dziadzi.Ona w naprawach jest bajecznie tania w porównaniu do B5 (no może poza przepływką) i zważywszy ,że nic prawie poza sprawami eksploatacyjnymi przy dziadzi nie robiłem przez 14lat to juz na starość zasłużyła sobie na małe conieco.

Wiem,że to może i było bez sensu próby odpalania na walniętym zaworku ale chciałem spróbować,spróbowałem,utytłałem się przy tym i jestem już mądrzejszy .Ucze się na błędach:)

Jutro montaż nowego i wtedy zobaczymy cóż sie urodziło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro montaż nowego i wtedy zobaczymy cóż sie urodziło

Przed montażem wepnij we wtyczkę listwy żarówkę i zakręć rozrusznikiem, musi mrugać podczas kręcenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze ciekawiej będzie jak się okaże że na listwie w ogóle nie pojawia sie napięcie.

 

 

Prorok czy co :(

Dopiero dzisiaj siadłem do dziadzi ,zmieniłem zaworek i....Brak napięcia na wtyczce

Sprawdzone żaróweczką,voltomierzem i amba.Bezpieczniki sprawdzone i pytanie CO DALEJ ?

Jak odpaliłem na chwilke na LPG to z okolic tych gumek pod wtryskami(chyba z pod jednej z nich) zaczął mi lecieć biały dymek o lekko słodkawym zapachu .Podczas pracy na LPG słyszałem takie cykanie jakby gdzies kompresja uciekała.Czy może któraś gumka nie uszczelniać?Czy je sie wymienia wogóle ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może któraś gumka nie uszczelniać?

Jeśli pod listwą są jakiekolwiek oringi to muszą być teraz nowe.

 

Brak napięcia na wtyczce

 

Przełącznik od LPG miałeś "na benzynę"?

Pod maską możesz mieć przekaźnik który rozłącza wtrysk benzyny, podłączony jest pod niego plus z zaworów gazowych i przerwany kabel na listwę wtryskową.

Zacznij od wtyczki i po kablu dojdź do miejsca gdzie jest on przerwany, wpięta instalacja od LPG.

Nieraz nie było dodatkowego przekaźnika i jego rolę przejmuje przełącznik-centralka LPG.

 

Multimetrem sprawdź na zapłonie czy we wtyczce jest stały plus lub masa, zawsze zapominam co steruje wtryskami, ze sterownika idzie sterownie minusem i jest ono przerwane i skierowane na przekaźnik.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie posiadam silnik AGG i ostatnio zauwazylem slaba dynamike powyzej 120 zarowna na gazie jka i na benzynie.Po odlaczniu przeplywki nic sie nie zmienilo.Jak ja sprawdzic ??Na wagu nie ma zadnych parametrow,wiec zostaje chyba miernik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz instalacje LPG? Wydaje mi się że coś może być z soną labada . :) Za mało szczegółów podałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda dobrze oscyluje,na gazie wiadomo emulator przejmuje sprawe ,ale na benzynie po nagrzaniu oscyluje,takze jest chyba ok.Instalacja II gen blitz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio zauwazylem slaba dynamike powyzej 120 zarowna na gazie jka i na benzynie

Kiedy zaglądałeś ostatnio do filtra powietrza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim,

 

A ja mam zgola inny problem. Autko troche inne, ale z tej samej grupy z silnikiem 2e. Autko rewelacja i na poczatku jedzie ok, ale podem jest troche kiepsko.

 

A zatem od poczatku:

 

W aucie wymienilem i zrobilem:

 

Kalbe, kopulka, palec swiece - wszystko beru.

Czujnik halla, tps.

Wszystkie filtry, oleje itp.

Ostatnio sprzeglo.

 

Pierwszym objawem jest to, ze autko jak chodzi na wolnych, to okresowo co kilka sekund lubi sobie podszarpnac. Dodam, ze obroty stoja rowno i opadaja takze poprawnie. Na wolnych przy gazowaniu, wkreca sie na obroty pieknie, wszystko ok.

 

Niestety autko jakby szlo do pewnej predkosci, a podem jakby tracilo moc. Ladnie jesdzie do 100 km/h, a potem coraz gorzej przyspiesza, chciaz powinno byc odwrotnie, bo obroty wieksze. Ostatnio jak jechalem pod lekkie wzniesienie, to doszedl do 140 na pelnym gazie i koniec. Ledwo szedl dalej.

To generalnie najwieksza przypadlosc.

 

Co mnie zastanawia, to to, ze jak dzisiaj czyscilem przepustnice, to widac, ze nie jest idealnie domknieta. Wiecej, jest otwarta na ok. 4-6mm tzn. Nie widac swiatla otworu, ale nie jest idealnie w pionie, a lekko pod katem. Ponownie dodam, ze autko nie plywa na obrotach.

 

Teraz zastanawiam, ze na ile na moc auta, moze miec wplyw ta uchylona przepustnica i czy w ogole z nia jest cos nie tak, skoro na wolnych auto chodzi idealnie. Pytanie drugie to czy warto krecic tps i modyfikowac jego polozenie, bo czytalem, ze odpowiada on za wolne obroty, a do nich nie mam zastrzezen.

 

Zastanawialem sie, czy nie podjecha ustawic zaplonu, bo kiedys byl przestawiony, ale nigdzie nie moge znalezc dokladnego opisu jak to zrobic. Jedni mowia ze trzeba blokowac sterownik, a magik w Jeleniej powiedzial, ze nie bo on ma nowszy sprzet. Jakos mu nie wierze, bo narzekal ze znak mu lata. No latal, bo czujnik spalania stukowego regulowal samoczynnie zaplonem i katem wyprzedzenia.

 

Ok. Rozpisalem sie i teraz pytanie, czy ktos z was ma pomysl? Jesli zaplon, co wydaje sie byc najrozsadniejsze ( rozrzad jest ok ustawiony ), to jak go ustawic, bo u mnie nikt tego nie wie.

 

Dzieki z gory za odpowiedz.

Edytowane przez Schumiwsh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przepływomierz podaje właściwe napięcia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzal specjalista, podobno mennica, jezeli chodzi o sciezki, bo u mnie jest klapowy. Niby wszystko ok, przy czym pali jak smok 12-16 na 100. Sonda nowiutka boscha oryginal

Edytowane przez Schumiwsh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierz napięcia na TPSie, środkowy pin, volty od około 1 do 5.

Zapłon ustaw sobie na słuch czyli...

...zdejmij czujnik temp z króćca na głowicy i przegazuj do ponad 3 tys.

Jak beda problemy z wkręceniem to zgaś silnik na odpiętym czujniku i odpal ponownie, teraz przegazujesz.

Kręć aparatem w lewo i rób przegazówki jak pojawią sie metaliczne stuki to zapłon zbyt wczesny, kręć aparatem w prawo i jeśli przy przegazówce będzie sie dławił to za późno, obierz położenie pośredniei wszystko.

Jeśli faktycznie napięcia z przepływki też sa prawidłowe to pozostanie sterownik do przeglądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. jestem tutaj nowy więc na początku pragnę się przywitać. Mam na imię Kamil i mieszkam w Kraśniku. Ostatniego czasu zauważyłem problemy ze swoim samochodem i chciałbym prosić was o poradę.

 

Passat 2.0, silnik 2E benzyna + LPG . Problem polega na braku pracy samochodu na benzynie (odpala, pracuje na wolnych obrotach, ale po wciśnięciu pedału do połowy przydusza się i nie wkręca na obroty.) Na LPG pracuje dobrze na wolnych obrotach, podczas jazdy "ciągnie" w połowie wciśniętego gazu, a po jego dociśnięciu muli się.. dławi się także przy obrotach rzędu 1000 - 1500.

 

 

Dokonałem takich pomiarów:

 

TPS: 1-3pin - 5v

3-2pin - w stanie spoczynku - 0,62V , po wciskaniu pedału: 0-62V do 4,5V przy maksymalnym otwarciu na zgaszonym silniku

 

Czujnik temperatury 2pin (niebieski) - zimny silnik: 1,4kOhm, silnik ciepły: 220Ohm

 

Przepływomierz: 4-3pin : 5V

4-2pin: zapłon 2,45V,

wolne obroty:2,45V,

2000obr i więcej : 2,45

 

potencjometr CO2 ustawiony na wartość ok. 300Ohm

 

Nie jestem pewny co do sprawności przepływomierza oraz czujnika temperatury...odpinając obydwa elementy nadal jednak mam na LPG objaw pełnej mocy w połowie pedału gazu, a po jego dociskaniu przyduszania. Na benzynie bez podpiętego przepływomierza auto nie odpala.

 

Proszę pomóżcie co jeszcze pomierzyć i czego szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem pewny co do sprawności przepływomierza

Niestety jest on niesprawny, spokojnie zdemontujesz plastik osłaniający elektrykę przepływomierza i stwierdzisz czy winna jest sama elektryka, sprężyna czy zatarta klapa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EEEE ale ale...... Prawdopodobnie jest zacięty ale nie zaszkodzi sprawdzić także szczelności dolotu.

Niemniej jednak, tak jak Włodek napisał, problem z brakiem mocy na benzynie, u Ciebe można uznać jako ROZWIĄZANY. Czyli przepływka daje ciała.

I Się pochwale, mam kolejny przepływomierz IDEALNY ( z niemiec) oczywiście używany. Hihi już dwie "igiełki" na półeczce leżą. A taki ze mnie chwalipięta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się za przepływomierz: zdjąłem pokrywkę z elektroniki i już wiem, że klapa blokuje się. Po jej całkowitym zamknięciu odpaliłem samochód, przegazowałem na wysokie obroty i klapa zawisła w połowie ruchu suwaka po ścieżkach. Zajrzałem do środka i zauważyłem że klapa jest przegięta na osi.. Teraz pytanie: za otwieranie klapy odpowiada ruch powietrza, a który element odpowiada za jej domykanie? Zamierzam roznitować pokrywę i spróbować naprostować oś i podszlifować klapę. Elektronika wygląda na sprawną, bo przy domykaniu i otwieraniu klapy pomiary wychodzą w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli dostał nie raz strzała na benzynie. Przyczyna-nie dbanie o świece i kable.

jak klapa jest prosta to sama się zamyka do odpowiedniej "wysokości" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak dostałeś się do elektroniki to czy nie zauważyłeś sprężyny wokół osi klapy?? Widać ją od góry, bez większego rozbierania. Jest osadzona na takim czarnym sporym kółku z ząbkami na swoim obwodzie.UWAGA - zaznacz sobie położenie sprężyny i tego czarnego kółka względem obudowy, jest to ważne abyś potem wiedział jak napiąć sprężynę. Jak zrobisz to za słabo - będzie go zalewać przy mocniejszym depnięciu w sandał, jak zrobisz za mocno - nie wzbogaci mieszanki i nie będzie miał osiągów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności