Skocz do zawartości
Jerzy14

Warkot w czasie odpalania AWT 18T

Rekomendowane odpowiedzi

Gość morph
morph - piszesz o czujniku położenia wałka ssącego (jest z przodu) czy o napinaczu łańcuszka z korektą faz(z tyłu silnika) bo zdaje mi sie że my tu własnie o tym

 

marecek - chyba "wwwrrrr" przy odpalaniu u ciebie nie jst bardzo głośne bo byś się z tego nie śmiał. u mnie jest głośne i trwa coraz dłużej (tydz. temu 2 sek. teraz 4) więc chyba nie będę z tym jeżdził "latami"

 

O tym z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
:vw:

Nawet w książce serwisowej znajdziesz informacje dotyczące klekotu przy porannym rozruchu. Jeśli klekot występuje również na ciepłym silniku to należałoby sprawdzić szklanki.

I to masz calkowita racje,klekot na zimnym silniku to rzecz normalna w każdym aucie wyposażonym w popychacze hydrauliczne.Popychacze sa do wymiany,wtedy kiedy stukaja na cieplym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na tym forum. Też mam ten sam problem w swoim passku 1,9 tdi 110 km

Przy rozruchu przez około od 5 do 7 sekunt słychać takie klepanie. Potem jest ok.

 

[ Komentarz dodany przez: marecek: Pon Lis 05, 2007 21:17 ]

kolego, użyj wyszukiwarki - klepanie TDI to zupełnie inna bajka. W tym temacie opisywane są poranne doznania słuchowe posiadaczy 1.8T AWT :):rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mąciwoda

do kolegów, którzy słyszą kilku sek. terkot na zimnym silniku.

u mnie tez go słychac, ale:

jesli po 2-3 godz. od powrotu do domu, odpalę silnik na chwilę i lekko przegazuję, nasepnego dnia rano terkotu nie słyszę (próbowałem kilka razy).

wnioski:

po napełnieniu zimnym a więc gęstym olejem elem. hydraulicznych przez noc olej z nich nie schodzi.

czy możecie zrobic taki test i to potwierdzic bądź zanegować?

dobrze mieć pewność że to na pewno napinacz zanim zaczniemy go wymieniać

 

ale dalej nie wiem czy to napinacz czy szkalnki

może ktoś wpadnie na pomysł jak to sprawdzić?

oglądał ktoś pokrywe zaworów od spodu? czy w miejscu łańcucha są ślady uderzeń?

mnie w ASO powiedzieli że to słychać łańcuch ale na mój rozum to również mogą być szklanki, z których schodzi olej; latem klepią a zimą gdy po uruchomieniu silnik od razu łapie obroty - terkoczą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale dalej nie wiem czy to napinacz czy szkalnki

A czy zastanowiłes się kolego się co może terkotać w napinaczu ??? no weźcie sobie wszyscy tak na koński rozum 2 kółka i łańcuch ??? napiety sprężyną na stałe.

 

Popychacze stukają bo czego nie mają ??? oleju ??? a dlaczego nie mają bo pewnie ktoś wziął sobie do smażenia frytek :rotfl:

 

 

Zanim pompa zaciągnie olej przez ssak i dotrze on do szklanek to musi pokonać dość długą drogę. Zimny gęsty olej jest bardzo ciężko rozprowadzić po zimnym silniku, dlaczego ponieważ jak był gorący i rzadki to szybko ściekł do miski więc bardzo mało go zostało na sciankach. Jeśli olej nie jest dedykowany lub przystosowany do takich umiarkowanych warunków to efekty będą bardziej słyszalne również jeśli występują problemy z pompą olejową / ciśnieniem oleju to czas pokonywania zimnego oleju do szkalnek będzie znacznie wydłużony.

 

W ASooo powiedzieli??? bo co mogli powiedzieć jeśli po wymianie oleju problem na jakiś czas zniknie więc klienta trzeba troche skubnąć i mu wlepić pod pretekstem trochę innych częsci. Po wymianie napinacza szkalnek problem będzie znów za jakiś czas ten sam. Dlatego kiedyś napisałem że cała sprawa rozgrywa się o dobry właściwy olej oraz pilnowanie wymian łącznie z filtrem - tu się qu...a na tym nie zaoszczędzi.

 

Napewno kiedyś każdy z Was jeździł ROWEREM!!! gdzie były dwie zębatki i łańcuch czy słyszeliście kiedyś na zimnym łańcuchu terkotanie lub walenie w ramę roweru :rotfl: bo dla mnie to jest paranoja. Nie dajcie sobie kitu wcisnąć!!!

 

Napinacz jeśli jest uszkodzony to glośno pracuje nawet na rozgrzanym silniku, słychać w tylnej części szum łańcucha, lub brak reakcji na zmianę faz wałka rozrządu, ale tu również mamy 2 rodzaje napinacza (650-1680zł) więc wystarczy zmienić czasem sam łańcuch (60zł) który się po prostu wyciąga (wyrabia) ale można dopiero to podejrzewać przy przebiegach powyżej 200-300tys.

 

Cały gówniany patent tego układu to bardzo delikatne kanały olejowe na których zbiera się nagar olejowy i czasem się przytykają. Również sama pompa olejowa AWT jest dość wyczulona na pracę na sucho właśnie przy uruchamianiu (szybko się wyrabia). również sam ssak olejowy może być powodem wszystkich bolączek olejowych ponieważ jest w nim patentowe sitko jak do przesiewania mąki!!! więc wszystkie paproszki i odklejona nagary mają swój Hotel właśnie na sitku ssaka. Jak mamy zapchany ssak to ciśnienie spada i mamy chwilowe zapalanie się kontrolki (na czerwono)...

 

UDOWODNIONE i SPRAWDONE na przykładzie kilkunastu naszych AWT18T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no dobra bez urazy

terkocze luźny łańcuch obijając o pokrywe zaworów

 

To musiał się naprawdę wyciągnąć jak guma w majtkach :rotfl: co prawda jest tam obudowa dość daleko bo około 1cm ale jeśli łąńcuch może się aż tak wyciągnąć to zastanawaim się co napędzało wałek rozrządu. No i oczywiście przy takim wyciągnięciu to zawory już pewnie stały na amen. Ale co tam w ASO wszystko jest do naprawienia.

:padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
To musiał się naprawdę wyciągnąć jak guma w majtkach

 

TO z tym wyciaganiem lancuszka,to jakies stare nawyki ze 125 lub 126p gdzie lancuszek zrobiony z "plasteliny"wyciagal sie po 10tys i tarl obudowe.Ale co niektorym nie przetlumaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kri100v

TO z tym wyciaganiem lancuszka,to jakies stare nawyki ze 125 lub 126p gdzie lancuszek zrobiony z "plasteliny"wyciagal sie po 10tys i tarl obudowe.Ale co niektorym nie przetlumaczysz.

 

Jesli chodzi o scislosc to pierwszy lancuszek rozrzadu w 126p wytrzymywal ponad 50kkm ale kazdy nastepny juz tylko 10-15kkm. Ale w tym silniku niema napinacza lancucha (choc widzialem jakis wynalazek do napinania). Niektore silniki Opla mialy pasek bez napinacza i wytrzymywal okolo 30kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wtrącę się w temat u mnie słychać ocieranie dochodzące z tyłu silnika odgłosy przypominają ocieranie się łańcuszka teraz pytanko bo nie uśmiecha mi się wymiana napinacza czytałem wyżej wpowiedz Marka że wystarczy wymienić łańcuszek drugą przyczyną może być niskie ciśnienie oleju u mnie raczej jak silnik rozgrzeje sie to słychać to bardziej niż na zimnym czy może mi ktoś powiedzieć jak zdiagnozować co mu dolega żeby nie wywalać kasy w błoto jakie powinno być właściwe ciśnienie oleju dla silnika ADR i jak rozpoznać że napinacz jest do wymiany mam jeszcze pytanko czy można zmienić olej z shel na havoline jeden i drugi to pół syntetyk dzięki z góry za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie będę otwierał nowego wątku tylko sie podłącze do waszej dyskusji.Silnik AWT :(

Mechanik stwierdził u mnie głośniejszą pracę napinacza łańcucha rozrządu.Przestudiowałem kilka forum i znalazłem kolegę z forum audi, który zamiast wymienić napinacz z modułem elektronicznym zamontował zwykły za 450 zł.Na razie przejechał ok 1,5 tyś km i nic się nie dzieje.Co wy o tym sadzicie?Możliwe żeby można było je zamienić bez żadnych wyskakujących błędów?Próbował ktoś z was sprawdzać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Nie będę otwierał nowego wątku tylko sie podłącze do waszej dyskusji.Silnik AWT :(

Mechanik stwierdził u mnie głośniejszą pracę napinacza łańcucha rozrządu.Przestudiowałem kilka forum i znalazłem kolegę z forum audi, który zamiast wymienić napinacz z modułem elektronicznym zamontował zwykły za 450 zł.Na razie przejechał ok 1,5 tyś km i nic się nie dzieje.Co wy o tym sadzicie?Możliwe żeby można było je zamienić bez żadnych wyskakujących błędów?Próbował ktoś z was sprawdzać?

 

 

Szczerze kolego w to wąpie, zeby nic sie nie działo sama kwestia przewdów co z nimi zrobił? Napewno jest słabszy silnik jak nie ma zmiennych faz. Elektroniczny to koszy < 2 tys zł z wymiana. Wymieniałem go u siebie ale, zwykły mam bez zmiennych faz.

 

Pamietaj, ze zawsze mozesz sciagnac pokrywe, z góry silnika i zobaczyc w jakim faktycnie jest stanie.

 

Studiuj fora, z tego co widze mało kto sie bierze za wymiane tego napinacza.

 

Jeden od drugiego rózni sie tym ze w starych silnikach jak mój nie ma zmiennych faz rozrządu i nie ma nic elektroniczniego napiannie odbywa sie ciśnieniem oliwy (sa gdzies filmy na youtube), a w nowych jak u ciebie sa zmienne fazy sterowane własnie tym elektroczno-mechniacznym gównem.

 

Jedna rada jaka słysze od znajomych pracujacych w servisach VAG-a, malo kto go wymienia, poprostu sie tłucze i tak ludzie jedza, pamietaj ze napinacz i łańcuch maja starczyc na cały żywot twojego silnika, ot jedna z wielu wad farbycznych naszych 1,8t :(

Edytowane przez pawkog

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Przy odpalaniu zimnego silnika załącza się specjalna pompa powietrza dodatkowego umiejscowiona gdzieś przy filtrze powietrza. To dodatkowe powietrze wtłaczane jest do katalizatora, ma pomóc spalić dokładnie bogatą mieszankę która jest w fazie rozgrzewania silnika podawana do cylindrów. Chodzi o ekologię. Hałasuje to mocno, na początku też się obawiałem że to coś w głowicy, a moje auto ma dopiero 20t km. Szczerze mówiąc już nie pamiętam gdzie o tym przeczytałem, u mnie odgłosy są własnie z okolic filtra ale katalizator i kolektor wydechowy też moze brać w tym udział - stąd trudno to zlokalizować. Mój silnik to AWM więc prawie taki sam jak AWT.

Pozdrawiam

Sławek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie jestem nowym na tym forum ale od roku cały czas śledzę wasze wypowiedzi no i niestety i mnie nie omineło mianowicie mam bardzo podobny problem jak tu koledzy opisują tylko z tą różnicą ze u mnie dziwne dzwięki słychać teraz gdzieś tak od około niecałego miesiąća gdy zapalam swojego paska przez około 1 sek. słychać jakby rzegot pod maską wystarczy ze postoi 2 godzi niewazne jaka temperatura ale podkreślam tylko przy zapalaniu puźniej wszystko ok! 90 stop na zegarze silnika wogóle nie słychać pracuje pięknie zadnych stuków tylko lekki szmerek z pod machy słychać wczoraj byłem w ASO gość stwierdził ze to napinacz łańcucha ale jak czytam wasze wypowiedzi to zaczynam mieć tu pewne wątpliwości silnik 1,8t AWT przebieg 190.000km jeśli ktoś miał taki przypadek to chętynie posłucham:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak często olej wymieniasz? czy kiedyś był smok czyszczony? ... przy uszkodzonym napinaczu to się ciekawsze dzieją rzeczy niż warkot przez pierwsze 2 sekundy od odpalenia auta ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja go mam dopiro od roku zrobiłem nim 20,000km jak przyjechał z niemiec i tu właśnie nie pamiętam na jakim oleju ja zaraz zalałem mobila bo poprzednimi samochodami jezdziłem na mobilu i zadnych problemów tu zalałem go 5w50mobil 1 po ostatniej wymianie przejechałem jakieś 7000km i tak zaczeło się dziać początkowo sądziłem ze trafiłem na podróbe więc odrazu zakupiłem Motula 5w40 miałem nadziejed ze wróci do normy niestety zaczyna się nasilać kontrolka nigdy mi nie zaświeciła od smarowania ale moze to tylko taki zbieg okoliczności mianowicie mniej więcej jak to się zaczeło byłem kasować błędy na kompie bo miałem niewydolność katalizatora i czy to mogło mieć jakiś wpływ na to?!?!

 

---------- Post added at 20:56 ---------- Previous post was at 20:45 ----------

 

zapomniałem dodać ze smoka nie czyściłem a olej wymieniłem za pierwszym razemzaraz jak go kupiłem drugi raz po 10,000 za trzecim gdzieś po 7000 km bo zaczeły się dziać takie rzeczy na Motulka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wita panowie;) czy poratuje ktoś nowego jakąś poradą dotyczącą mojego pytania zamieszczonego powyżej? smigam od mechanika do mechanika od serwisu do serwisu i juz tyle się nasłuchałem ze naprawde ręce opadają.. może ktoś miał taką przypadłość byłbym wdzięczny gdyby zechciał się podzielić swoimi doświadczeniami;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...podpowiem tylko tyle, że od kasowania błędów to się nie zrobiło... jak masz ochotę się pobawić a wyczerpałeś już wszystkie możliwości, to kup sobie czujnik ciśnienia oleju wraz zegarem (AutoGauge stepper motor to wydatek rzędu 160-200zł), zamontuj (jeśli pod filtrem oleju nie masz zaślepionego miejsca, to kupuje się specjalną podstawkę pod filtr oleju, w którą wkręcasz sondę). I sprawdź jakie jest ciśnienie oleju na luzie, jakie na zimno, jak zmienia się po przegazowaniu... będziesz miał pełen obraz sytuacji i będzie można się do czegoś odnieść...

 

---------- Post added at 14:06 ---------- Previous post was at 13:57 ----------

 

http://www.allegro.pl/item1064988832_wskaznik_cisnienia_oleju_auto_gauge_smoke_gdansk.html

(analog, na "rurkę" wychodzącą z "trójnika" - jakoś nie wyobrażam sobie gdzie to można podłączyć w passacie, ale może jest jakaś chytra metoda)

 

http://www.allegro.pl/item1090937831_wskaznik_cisnienia_oleju_sm_peak_60mm_auto_gauge.html

(cyfrowy, z sondą wkręcaną w podstawkę + do kabiny ciągniesz same kabelki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie tez nie wyobrażam sobie gdzie ja mam to zainstalować w samochodzie ale jak już nie będzie wyjścia to może gdzieś pod kierownicą choć tam mam już CB radio i druga sprawa to ze właśnie nie bardzo mam czas na zabawę mój czas pracy 12-13godz. na 24h ale pewnie obstawiał będę na napinacz łańcuszka bo on nie zawsze takie same dźwięki wydaje wczoraj rano przy zapalaniu podniosłem machę do góry i okazało sie ze ten terkot dobiega od tyłu silnika czyli od kabiny dziś zrobiłem to samo ale niestety dziś tego nie było miłe zaskoczenie ale pewnie po wyjściu z pracy o 17 znowu usłyszę ten terkot i co ciekawe ze te dźwięki są różne, zaryzykowałbym jednak ten napinacz tylko jeśli ktoś mógłby podrzucić jakieś namiary na trochę tańszy tak około 400-500zeta a nie 1900 bo to zgroza tak czy inaczej dzięki Marek za pomoc przynajmniej mam już jakiś kierunek pozdrawiam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich;) wracam ponownie z moim starym tematem ale nowym pytaniem kierowanym do marka jako experta ewentualnie pozostałych którzy mają jakąś wiedze w tym temacie, mianowicie moje badania i wycieranie klamek od serwisu do serwisu doprowadziły do tego iz mój rzegot pod maską pojawiający się przy zapalaniu silnika trwający około 1sek bierze się z niedomagającego któregoś popychacza mój pasio śmigał na oleju mobil 1 5w50 pierwsza wymiana było wszystko super ale o czym wcześniej nie wspominałem zimą zamarzła mi odma czego efektem było wyrzucenie oleju w turbine i katalizator zaraz gdy zorientowałem sie ze oleju jest mało dolałem jaki miałem zeby tylko dojechać 25km do serwisu na wymiane na nowy i tu się zaczyna!! olej którego dolałem około 1,5l był napewno olejem silnikowym ale minerał!! dojechałem na serwis wymianka na nowy mobil 1 5w50 po przejechaniu 7,000km pojawił sie ten terkot przy zapalaniu zaraz wymiana na Motul 5w40 miałem nadzieje ze to ucichnie niestety teraz doradzają mi wymiane z 5w40 na 10w60 ponoć to powinno wyciszyc ten popychacz Marek co ty o tym myślisz przypomnę tylko raz jeszcze ze terkot słychac tylko przy zapalaniu rano a zwłaszcza jak postoi więcej niz godzine, powiedziano mi ze popychacze wymienia się jak klekoczą na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach u mnie czegoś takiego niema wydaje mi się ze dogodziłem mu tym minerałem no cóz człowiek uczy się na swoich błędach.. czekam na wasze opinie na ten temat za co z góry dziękuję..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością do kłopotów z silnikiem przyczynił się stosowany olej o złych parametrach.

Parametry oleju jak niżej zalecane są w książce obsługi pojazdu i stosowane u mnie w ASO

Castrol 5W-30. Na dotarciu na pierwszym przeglądzie 0W-30.

 

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=8&sector=1&category=6&subset=289&modelyear=&vehicle=8629

Cytat

'..castrol

Dobry Edge 5W-30

Dopuszczalny Magnatec 5W-40 C3

....''

Parametry 5W-30, 5W-40 dotyczą wszystkich producentów olejów.

Ty natomiast stosowałeś ...W-50., ...W-60 wymagane parametry do pracy silnika w ekstremalnych warunkach. Wyścigi, w większości wysokie obroty silnika, wysoka temp. otoczenia, np. w Afryce.

Znaczy to, że Twój silnik nie był dostatecznie smarowany w czasie rozruchu i przez pierwsze kilometry jazdy.

Jeśli wystąpiło uszkodzenie części to już żaden olej nie przywróci im sprawności.

pzdr

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności