mariusz39 Zgłoś #41 Napisano 22 Lipca 2010 dzięki Mirku za fachową wypowiedź widzę ze znasz się na rzeczy wczoraj jeszcze odwiedziłem takiego znajomego który prowadzi serwis i powiedział zebym zalał go teraz castrolem 10w60 i jest szansa ze sie ten terkot wyciszy on tak miał tylko przy golfinie tez w benzynie i ponoc pomogło co ty na to czy warto spróbowac i czy przedewszystkim 10w60 nie pogorszy sprawy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #42 Napisano 22 Lipca 2010 Witam.Warto też zwrócić uwagę na jakosć filtra oleju i zawór zwrotny który w nim jest w tanich i nie markowych filtrach może przepuszczać przy rzadkim oleju i jak ścieknie do miski z ukladu to się pózniej napelnia jakiś czas i stąd stukanie przy rozruchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz39 Zgłoś #43 Napisano 22 Lipca 2010 w tamtym roku jak mi go przyprowadzili z niemiec odrazu pojechałem wymienic oleje i wszystkie płyny jak logika nakazuje co sie okazało przy wymianie oleju ze pan który to robił był zdziwiony skąd przy nim taki duzy filtr oleju!stwierdzil ze to filtr stosowany do disla i jak się puźniej okazało nie mial racji! bo do tego typu silnika własnie taki przychodzi więc ja nie czekająć odrazu go zamówiłem z wirmy FILTRON SEDZISZÓW teraz pytanie czy ta firma spełnia wymogi?!filtr posiada dokładnie takie oznaczenie jak zalecają dodam jeszcze ze samochód był serwisowany w niemczech do końca co jest udokumentowane i co tez sprawdzałem w ASO Krzysztof czy mógłbyś jakoś podpowiedzieć na co szczególnie zwrócić uwage w tym filtrze jeśli chodzi o ten zawór zwrotny bo z twojego opisu zrozumiałem ze mieści się on w wiltrze, filtrz jest jeszcze nie zamontowany czeka na kolejna wymiane oleju czyli jakieś 6000tys do wymiany jesli będzie trzeba to ja go załoze odrazu nie czekająć. czekam na wasze rady za dotychczasowe bardzo dziękuje;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #44 Napisano 23 Lipca 2010 Filter AEB i APU oba 150 km benz. chyba różnią się średnicą i objetoscią ale chodzi mi o jakość wykonania całości w tym zaworu niestety nie mozna tego podejrzec bo filter jest blaszany.Mozna kupić filter np.knechta który jest drogi i powiedzmy lepiej wykonany w tym lepiej dziala zawór zwrotny który ma w moim przekonaniu za zadanie blokowanie cofania oleju przez pompe do miski i zatrzymanie go w kanałach smarowniczych co skraca czas dopływu do panewek,szklanek i przyspiesza smarowanie przy rozruchu jest to taka moja teoria a morał jest taki żeby kupując dobry olej nie lekcewarzyć filtra o którym też krążą rozmaite opinie i o filtronie też, z pękaniem elemetrów filtrujących wewnatrz filtra czego nie widać. Tyle teorii i ewetualnie możesz wziać to pod uwagę ale bez przesady. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz39 Zgłoś #45 Napisano 23 Lipca 2010 dzięki wielkie Krzysztof zrobię tak jak mi poradziłeś zakupię ten filtr choć jeszcze nie wiem jaka bedzie jego cena co dla mnie i tak jest w tym wypadku bez znaczenia! zresztą czym moze być cena filtra przy cenie napinacza łańcuszka rozżądu do AWT (1900zł) więc zadne tu ryzyko bo teraz i tak juz będę tylko tej firmy kupował filtry jesli mój passio dzięki temu ma mieć lepsze samopoczucie;) a napewno odbije się to tez i na moim. Jeszcze tylko jedno pytańko czy mozna zmienic olej z 5w40 na 10w60 i jaki dodam tylko ze dwie poprzednie wymiany to był MOBIL1 teraz 4000km zrobione na MOTULU i jest wszystko ok przy 90stopn.spod maski słychać tylko lekki pomruk;)pozdrawiam i raz jeszcze diękuje.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #46 Napisano 23 Lipca 2010 Marek co ty o tym myślisz przypomnę tylko raz jeszcze ze terkot słychac tylko przy zapalaniu rano a zwłaszcza jak postoi więcej niz godzine, dżizys... odświeżasz kotleta sprzed kilku lat, w którym Marek napisał, żebyście się ludzie nie dali zwariować. Każdy 1.8T warczy jak się go odpali na zimno... mówię "każdy", bo czytam to forum i widzę ilu osobom to przeszkadza. Nie dajcie się namawiać na kosztowne naprawy bez sensu, czytać!!! Jakbyś zmieniał olej co 5 kkm, to nie byłoby problemu, ale tak - nagar stopniowo osadza się na sitku pompy i ciśnienie na zimnym silniku jest coraz niższe i stąd "warczenie" napinacza. Jak napinacz się zrąbie, to będziesz wiedział, wierz mi... i nie przez 1 sekundę, tylko cały czas na rozgrzanym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz39 Zgłoś #47 Napisano 23 Lipca 2010 (edytowane) Marek ja sie z tobą zgadzam co do napinacza jaknajbardziej masz racje to własnie dzieki tobie wstrzymałem sie z wymianą napinacza dzieki czemu uniknołem niemałego wydatku bezpotrzebnie ale wszystko wskazuje na to co Krzychu napisał ze gdzieś cos nie trzyma oleju i zaraz scieka w dół bo czasem się zdarzy ze po 30min zabrzęczy coprawda delikatniej ale zabrzęczy a naprzykład wczoraj stał cały dzien na słońcu i o 17 zapaliłem i cisza była więc wychodzi na to ze coś nie trzyma oleju i spływa to jest tez moje takie odczucie.. Edytowane 23 Lipca 2010 przez mariusz39 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #48 Napisano 23 Lipca 2010 (edytowane) Marecek dżizys... odświeżasz kotleta sprzed kilku lat, w którym Marek napisał, żebyście się ludzie nie dali zwariować. Każdy 1.8T warczy jak się go odpali na zimno... koniec cytatu Potwierdzam. Obserwuję głośną pracę silnika ?, klimy ? lub czegoś tam z rana po odpaleniu przez kilkanaście sekund od nowości. Przez 7 lat odpala dobrze, ma kopa to chyba zdrów. Mariusz. Jak instrukcja mówi, że olej 5W30 [drogi] to wg mnie tego się trzymać. Chyba fabryka robiła testy. Olej ...W60 z opóźnieniem dotrze do turbiny i szybciej zaszlami układ, jeśli tego już nie zrobił. Na Twoim miejscu zlałbym ten olej, zalał 5W30, przegonił ostro paska ze 100 km, zlał olej dla oczyszenia układu i zalał ponownie 5W30. Wymiana oleju na ciepłym silniku to więcej spłynie. Edytowane 23 Lipca 2010 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz39 Zgłoś #49 Napisano 24 Lipca 2010 Sory panowie ze odgrzewam starego kotleta ale po kilku dniach czytania na forum myśklałem ze dostane przysłowiowego kota! niby wszystkie przypadłości takie same a jednak sie ruznią chodziło mi o to by ktoś odniósł się kąkretnie do mojego przypadku! co zresztą mi sie udało;) i za co wam wielkie dzięki!po weekendzie zrobię jak radzicie powymiatam mu pajęczyny na wydechu tylko jeszcze jedno pytańko na jakim oleju najlepiej go ścignąć zeby odszlamił silnik ja myślę tu o Mobilu chyba ze jest jeszcze jakiś lepszy który nadawał by się do takiego zabiegu!? i wielkie dzięki raz jeszcze oczywiście po wszystkim opisze jaki to rezultat przyniosło pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #50 Napisano 17 Kwietnia 2013 odświeżasz kotleta sprzed kilku lat To i ja odswieze Czy mozecie wrzucic plik z dzwiekiem z pracy zdrowego AWT? U mnie caly czas slychac taki gluchy szum, dochodzacy z tylu silnika. Silnik odpala normalnie, na zimnym daje porzadnie znac o sobie zawor N80. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #51 Napisano 17 Maja 2015 (edytowane) Sory panowie ze odgrzewam starego kotleta ale po kilku dniach czytania na forum myśklałem ze dostane przysłowiowego kota! niby wszystkie przypadłości takie same a jednak sie ruznią chodziło mi o to by ktoś odniósł się kąkretnie do mojego przypadku! co zresztą mi sie udało;) i za co wam wielkie dzięki!po weekendzie zrobię jak radzicie powymiatam mu pajęczyny na wydechu tylko jeszcze jedno pytańko na jakim oleju najlepiej go ścignąć zeby odszlamił silnik ja myślę tu o Mobilu chyba ze jest jeszcze jakiś lepszy który nadawał by się do takiego zabiegu!? i wielkie dzięki raz jeszcze oczywiście po wszystkim opisze jaki to rezultat przyniosło pozdrawiam. Mario sporo czasu już upłynęło od tamtej pory ale ciekawi mnie jak sobie poradziłeś z tym problemem.... Napisz jak to się skończyło, dzięki ps. u mnie to dopiero przypadek: nowa pompa i napinacz oba ori i też zaczęło terkotać z rana.... może to wina oleju, zastanawiam się nad powrotem do 5w30, obecnie valvo 5w50 może za gęsty jest jednak... Edytowane 17 Maja 2015 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karol1.8t Zgłoś #52 Napisano 8 Lipca 2015 Siemanko panowie dzisiaj mój mechanik wymienił mi napinacz i łancuch w moim AWT wszystko jest ok ale zaswieca mi sie czerwona kontrolka oleju, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem ginie ale za jakis czas wraca . Olej (castrol magnatec 10w40) filtry wymienione niedawno. Co moze byc przyczyną? dodam tylko ze jakies 2lata temu zdazyło mi sie to 2 razy ale potem ustalo do dzis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spider1987 Zgłoś #53 Napisano 9 Lipca 2015 Witam mam podobny problem mój silnik chodzi tak jakieś 2 lata temu był wymieniany łańcuszek z napinaczem zrobiłem jakieś 40 tys na min. Przed wymiana silnik chodził ciszej niź teraz. Dźwięk pojawia się na niskich obrotach i nie zawsze, Występuje to na zimnym jak i rozgrzanym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolsxp Zgłoś #54 Napisano 10 Lipca 2015 Spider zobacz zawor recyrkulacji spalin ja mialem identyczny dzwiek po odpalaniu jak i pozniej. sprawdz wezyk podcisnienia ktory dochodzi do niego lub zawor ktory daje Cisnienie do niego. u mnie akurat byl wezyk i problem zniknal:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach