marcin_pesel Zgłoś #481 Napisano 21 Grudnia 2017 Jakieś błędy są? Długo masz to auto? Od kiedy tak się dzieje? Zrób foto jak podpięty są przewody do pompy abs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaMan Zgłoś #482 Napisano 21 Grudnia 2017 7 minut temu, piotrekp122 napisał: No ale aż tak że na suchym asfalcie samochód w miejscu staje ? Nawet ręczny mi tak nie hamuje .. ? NIe wiem jaka sile potrafi pompa wytworzyc ale pewnie podobna jakbys wciskal pedal noga. Na przod przewaznie idzie wieksza sila a w Twoim przypadku moze trafiac na kola tylne, ale to tylko moje podejrzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekp122 Zgłoś #483 Napisano 21 Grudnia 2017 Co do błędów to jutro może mi się uda podpiąć ale kiedyś podpinałem to nie było nic, zdjęcie też jutro wrzucę . Samochód mam już ponad rok i odkąd kupiłem to już tak się działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
organaio Zgłoś #484 Napisano 12 Stycznia 2018 Witam! Mam pewien problem. Podczas jazdy zapala mi sie kontrolka hamulca ręcznego oraz trzy krotny sygnał dźwiękowy. Zazwyczaj dzieje sie tak podczas skrętu w prawo, a czasami wystarczy nawet delikatny ruch kierownicą w prawo aby ta kontrolka i sygnał zadziałały. Oczywiście wszystko dzieje sie w ruchu na postoju problemu nie ma. Co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #485 Napisano 12 Stycznia 2018 Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #486 Napisano 28 Maja 2018 Witam. Temat umarł lecz spróbuje , jak sprawdzic czujniki ABS? mam to samo , kontrolka recznego i abs, plyn w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekp122 Zgłoś #487 Napisano 20 Czerwca 2018 Nie było mnie przez pewien czas w kraju i wracając do mojego problemu.. Zaglądałem pod wykładzine i kable od absu szły pod pasażera i są przedłużane pod kierowce, czy jeśli były by pomylone to mogło to by być przyczyną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lolomecior Zgłoś #488 Napisano 22 Sierpnia 2018 Witam. Sprawa dość poważna bo jestem w trasie, aktualnie w Austrii. Passat B5 1.8T ,nowy gaz. Wczoraj w trakcie jazdy zapaliły się dwie powyższe kontrolki + sygnał dźwiękowy, dodatkowo padły światła i wyłączył się gaz. Tzn napięcie miał ale nie potrafił się uruchomić. Przy pierwszym hamowaniu od tego komunikatu, słychać jakby chrobot po nacisnieciu hamulca, kiedy naciskam pedał sprzęgła. Wszystko wraca do normy , puszczam i znów. Kiedy wyłączę silnik i włączę to gaz czasami funkcjonuje normalnie , a kontrolki pozostają jak były , dodam że do tej pory problem znikał sam. Tak jak się pojawiał tak i znikał. Problem w tym że prawdopodobnie kiedy następuje, nie mam ABS. Poziom płynów w normie, jedyne co mnie zaniepokoiło to fakt że czojnik ciśnienia z LPG praktycznie przylega do przewodu z chłodnicy co go rozgrzewa. Luzów na tylnych łożyskach brak. Masa na Aku jest. Z góry dziękuję za pomoc, Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lolomecior Zgłoś #489 Napisano 27 Sierpnia 2018 Temat zakończony, akumulator podawał 15v Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frankoo Zgłoś #490 Napisano 28 Sierpnia 2018 Wymiana akumulatora na nowy? Opisz proszę jak doszliście że przyczyną było zbyt wysokie napięcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacas Zgłoś #491 Napisano 29 Sierpnia 2018 Dnia 28.05.2018 o 12:36, baksik28 napisał: Witam. Temat umarł lecz spróbuje , jak sprawdzic czujniki ABS? mam to samo , kontrolka recznego i abs, plyn w normie. najprędzej podłączająć pod komputer jak jakiś uwalony to wyświetli błąd witam panowie mam pytanie czy ktoś kiedyś próbował zamontować sterownik ABS o innym numerze niż miał w aucie na pompie a dokładniej chodzi mi o to że mam 8E0614111 B a chcę założyć 8E0614111AB czy mogą być jakieś złe konsekwencje tego czynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #492 Napisano 30 Sierpnia 2018 15 godzin temu, jacas napisał: mam 8E0614111 B a chcę założyć 8E0614111AB czy mogą być jakieś złe konsekwencje tego czynu Zamiennikiem 8E0614111 B jest 8E0 614 111 F 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat1.9TDI110KM Zgłoś #493 Napisano 20 Września 2018 Witam, zbliża mi sie koniec przeglądu więc muszę ogarnąć pare spraw bez których passek go nie przejdzie. A mianowice świeci mi się kontrolka ABS od czasu kupna czyli Listopad ubiegłego roku. ABS nie dziala, jednak jest jedno ale.. od czasu kupna czasem w bardziej sloneczne dni (dziwna zależność) kontrolka ABS-u i czerwony wykrzyknik nie zapalają się same od razu po przekręceniu zapłonu tylko albo po pierwszym hamowaniu albo po wpadnieciu w jakąś dziurę. Bylo tak kilka razy i musialem sie zatrzymać, zgasic silinik odpalic ponownie i to samo do czasu pierwszego hamowania bądź jakiejś wiekszej nierówności kontrolki nie świeciły. Zaraz każdy powie ze czujnik ABS w którymś z kół, niby oczywiste ale sprawdzane przez mechanika i niby wszystko ok. A po podłączeniu do kompa nie można połączyć sie ze sterownikiem, ze wszysykim innym idzie ale nie z modulem ABS, próbowałem różnych programów. Zostawiłem to na jakis czas i zauważyłem odwrotność objawów wcześniejszych czyli kontrolki palą sie od razu po zapłonie i gasna tylko gdy przypale troche kapcia na światłach albo na szutrowej drodze podskocze na kilku dziurach. Kolejna przyczyna jaką sprawdziłem to poziom płynu hamulcowego może jest za mało ale jest okej bo max, Nawet ostatnio wymieniłem. Więc moje pytanie co to może być? Mechanik rozkłada ręce a szukając na forum nie znalazłem nic pasujacego do mojego opisu. Proszę o pomoc i sugestie gdzie szukać przyczyny tej sytuscji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #494 Napisano 7 Października 2018 (edytowane) Witam. Pacjent VW Passat B5 1.9 TDI 110km 00r z esp. Wujka samochód, więc proszę o wyrozumiałość. Był problem z absem prawy tył (wyskakiwał błąd abs esp na blacie, nie wiem jaki był kod błędu). Do tego doszło wpadanie pedału hamulca albo drżenie tak jakby abs się załączał. Pierwsza myśl mechaniorów wymiana piasty z czujnikiem prawy tył. Przez chwile spokój, problem powrócił. Druga myśl mechaniorów sterownik pompy siadł i może piasta zła, więc druga pompa wstawiona i piasta z czujnikiem ze sprawnego auta i dalej jest to samo. Auto wziąłem w celu weryfikacji problemu. Uruchomiony samochód, wciskam pedał, a wtedy drży pedał jakby abs się załączał i słychać jak pompa pracuje. Podczas jazdy czasami jest ok, czasami złapie błąd absu prawy tył, a gdy w trakcie jazdy wyłączę esp od razu łapie błąd. Co sprawdziłem: Sprawdziłem przewody przy kostce sterownika abs - zdrowe Sprawdziłem napięcie na zapłonie przy kostkach absu tył : lewy 4.74V, prawy równe 1V Sprawdziłem oporność czujników tył: lewy 1194 ohm, prawy 1256 ohm VCDS w blokach pomiarowych na postoju lewy-tył, lewy-przód i prawy-przód pokazuje 1km/h a prawy-tył raz 1km/h, a czasami 12km/h, ale co ciekawe jak ruszę to pokazują wszystkie jednakowo, a powyzej 21km/h sterownik abs rozłącza od vcds'a, sprawdziłem na vag com i ta sama sytuacja. Wyskakiwał błąd 00287- prawy tył g44 27-00 implausible signal, po wyczyszczeniu kostki 00287 prawy tył g44 30-00 open or short to plus Moje podejrzenie to albo wiązka od sterownika pompy do czujnika abs, albo sterownik pompy. Proszę o jakieś sugestie, może ktoś miał podobny problem.. ? Edytowane 10 Października 2018 przez kEru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #495 Napisano 10 Października 2018 Problem wyjaśniony. Było zwarcie przy module komfortu i przetopiło pare przewodów m.in od czujnika abs prawy tył. Po sprawdzeniu wiązki czy jest wszystko ok sterownik nadal wyrzucał błąd 00287 open or short to plus, a na pinie sterownika modułu abs esp pod nogami kierowcy (8D0 907 389 D) nie było napięcia ( pin 9,10 prawy tył) , podejrzewałem usmażony sterownik przez zwarcie. Wstawiony drugi sterownik, kodowanie i wszystko gra. Co ciekawe pompa hamulcowa z końcówką T nie ma sterownika przy pompie, a właśnie pod nogami pasażera przód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Draganta Zgłoś #496 Napisano 22 Listopada 2018 Hey, Dołączę się z moim problemem. Po wymianie pompy ABS przyszła pora na kodowanie sterownika, kody logowania i kodowania znam do swojego B5 (poza tym inne nie wchodzą). Loguje się: 09557 Koduje: 04257 Wszystko śmiga, kasuje błędy, wchodzę w tryb odpowietrzania pompy niby wszystko gra...ale... Po zamknięciu modułu ABS i ponownym uruchomieniu znów kodowanie jest na 00000 i błąd źle zakodowanego sterownika... Próbowałem z 2 innymi pompami i sterownikami i to samo...loguje, koduje a po wyjściu resetuje wszystko do 00000 No i standardowo pali się ABS + ESP + po ruszeniu (!) i 3x sygnał dźwiękowy Macie jakieś pomysły bo już ja i mechanik ręce rozkładamy Gdzieś czytałem że trzeba "dynamiczny" test zrobić hamowania i samo poznika...no ale jak ma poznikać jak sterownik nie trzyma i gubi kodowanie jeszcze gdyby od początku nie przyjmował to bym zrozumiał że może uszkodzony albo coś, ale przyjmuje działa tyle że nie chce zapamiętać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #497 Napisano 23 Listopada 2018 Kodowanie http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_(3B)_Brake_Electronics_(Bosch_5.7) Sprawdź dokładnie czy wszystko się zgadza, przed wejściem do kodowania sterownik nie może mieć innych błędów jak tylko 01044 i 00778 po zakodowaniu przechodzisz bezpośrednio w adaptacje czujnika skretu Masz automat? 9557 to kodowanie automatu, 9555 to manual tak samo 04257(automat) a 04255 (manual) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefanpajak Zgłoś #498 Napisano 23 Listopada 2018 9 godzin temu, Draganta napisał: Hey, Dołączę się z moim problemem. Po wymianie pompy ABS przyszła pora na kodowanie sterownika, kody logowania i kodowania znam do swojego B5 (poza tym inne nie wchodzą). Loguje się: 09557 Koduje: 04257 Wszystko śmiga, kasuje błędy, wchodzę w tryb odpowietrzania pompy niby wszystko gra...ale... Po zamknięciu modułu ABS i ponownym uruchomieniu znów kodowanie jest na 00000 i błąd źle zakodowanego sterownika... Próbowałem z 2 innymi pompami i sterownikami i to samo...loguje, koduje a po wyjściu resetuje wszystko do 00000 No i standardowo pali się ABS + ESP + po ruszeniu (!) i 3x sygnał dźwiękowy Macie jakieś pomysły bo już ja i mechanik ręce rozkładamy Gdzieś czytałem że trzeba "dynamiczny" test zrobić hamowania i samo poznika...no ale jak ma poznikać jak sterownik nie trzyma i gubi kodowanie jeszcze gdyby od początku nie przyjmował to bym zrozumiał że może uszkodzony albo coś, ale przyjmuje działa tyle że nie chce zapamiętać miałem tak samo i z tydzień męczyłem się z problemem. Odłączałem klemy, zwierałem, zostawiałem na godziny z odłączonym akumulatorem i inne tego typu czary. Nic nie pomagało. Programowałem chińskim vcds 11.11 (albo 12.12, nie pamiętam). Kiedy wziąłem mój drugi, zapomniany, niebieski kabelek z vag-com 409 wszystko ruszyło, od razu. reasumując: u mnie objawy były takie same, a rozwiązaniem był inny kabelek i oprogramowanie pozdrawiam i życzę powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Draganta Zgłoś #499 Napisano 23 Listopada 2018 (edytowane) !!!!!EDITED !!! Auto zrobione. Faktycznie pomogła zmiana kabla na jak się okazało najtańszy na alledrogo 409 do VAG. !!!!!EDITED !!!!! Dnia 23.11.2018 o 05:28, janekg16 napisał: Sprawdź dokładnie czy wszystko się zgadza, przed wejściem do kodowania sterownik nie może mieć innych błędów jak tylko 01044 i 00778 po zakodowaniu przechodzisz bezpośrednio w adaptacje czujnika skretu Masz automat? 9557 to kodowanie automatu, 9555 to manual tak samo 04257(automat) a 04255 (manual) Wszystko się zgadza...wchodzę w błędy i mam tylko i wyłącznie błąd źle zakodowanego sterownika nic więcej. Auto automat, diesel, hamulce teves/ATE...wszystko zgodnie ze stronki wiki.ross-tech (poza tym nawet na innym logowaniu nie chce mi wejść ani żadne inne kodowanie) Dnia 23.11.2018 o 08:46, stefanpajak napisał: miałem tak samo i z tydzień męczyłem się z problemem. Odłączałem klemy, zwierałem, zostawiałem na godziny z odłączonym akumulatorem i inne tego typu czary. Nic nie pomagało. Programowałem chińskim vcds 11.11 (albo 12.12, nie pamiętam). Kiedy wziąłem mój drugi, zapomniany, niebieski kabelek z vag-com 409 wszystko ruszyło, od razu. reasumując: u mnie objawy były takie same, a rozwiązaniem był inny kabelek i oprogramowanie pozdrawiam i życzę powodzenia W sumie ja mam kabel niebieski 409.1 i nim kiedyś udało mi się zakodować stary sterownik na VAG COM...a mechanik ma jakieś swoje kable ale no on się tym zajmuje "profesjonalnie" możliwe że ma złe kable? a programuje normalnie VAG COM. No kit wezmę swój i spróbuje Wielkie dzięki za podpowiedź że może chodzić o kabel...wiem chociaż w którym kierunku szukać dalej rozwiązania Mam nadzieję że znajdę rozwiązanie Edytowane 27 Listopada 2018 przez Draganta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pavellos Zgłoś #500 Napisano 16 Grudnia 2018 Witam panowie. Mam problem z pompą abs. Tzn brak komunikacji między sterownikami. Ściągnąłem dzisiaj ta część elektryczna z pompy w celu zobaczenia tych 2 drucikow co lubią się zrywać a tam były tylko końcówki nóżek od cewek. Stwierdziłem że tam nie ma sterownika więc musi być w jakimś innym miejscu. Auto to Passat b5 2000 1.9 automat multitronic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach