bogdan_075 Zgłoś #421 Napisano 8 Listopada 2014 no przed wymiana sie nie swiecily, moze czujnik abs zostal przypadkowo uszkodzony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #422 Napisano 9 Listopada 2014 Właśnie to miałem na myśli, czujnik albo kabel do niego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogdan_075 Zgłoś #423 Napisano 12 Listopada 2014 wtam, bylem na komputerze i wyszlo: czujnik (przyspieszenie/predkości - nnie pamietam dokladnie) koła lewego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #424 Napisano 15 Listopada 2014 Panowie proszę o pomoc. Mam problem z taśmą ESP. Po montażu kierownicy podczas cofania przekręciłem kierownicę maksymalnie w Lewo i zapaliły mi się lampki ABS oraz ESP. Zrobiłem kodowanie taśmy z godnie z instrukcją. Ale po tej operacji wyświetliło mi jeszcze migający wykrzyknik od ręcznego:/ Rozebrałem taśmę i ustawiłem wszystko na środku. Z próbowałem ponownie i nic:/ Pomóżcie proszę Załączam zdjęcia. Załącznik 125269 Załącznik 125270 Załącznik 125271Załącznik 125272Załącznik 125272 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #425 Napisano 16 Listopada 2014 A może problem lezy po stronie czujników albo sterownika ABS/ESP a jakie bledy komputer wywalał po zaświeceniu się ABS i ESP a jakie już po zakodowaniu taśmy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #426 Napisano 16 Listopada 2014 (edytowane) wyświetla błąd: 01044 Może problem tkwi w tym że mam automata albo jakiś inny typ czujnika i dla tego to kodowanie nie diała:/ A może spowodu Kurcze przecisz chyba nie ma to nic wspólnego z montażem kierownicy multifunkcyjnej bo nie ruszałem niczego w gnieździe od czujnika G85. Podejrzewam że po prostu taśma się obróciła a ja na szybkiego nie sprawdziłem tego i przy przekręceniu kierownicy na maksa w lewo to komputer wykrył że pomiar jest poza zasięgiem i z tą ten błąd:/ Pytanie jak to naprawić A może wie ktoś jak sprawdzić wagiem czy taśma jest sprawna?? Jak wchodze w bloki pomiarowe to na 005 pokazuje kont jaki ma kierownica i na wprost pokazuje 0*. Więc komputer "widzi" odczyty taśmy:/ I ostatnie pytanie. Co oznacza to D56 w "Component: ABS/ESP front D56" Edytowane 16 Listopada 2014 przez elmer83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #427 Napisano 16 Listopada 2014 (edytowane) Witam Chyba wiem co już jest nie tak:/ Kodowanie 09555 jest dla samochodów z manualną skrzynią. http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=pl&u=http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283B%29_Brake_Electronics_%28Bosch_5.3_ABS/EDS/ASR/ESP%29&usg=ALkJrhgpHzbYG8Wwhnof5zo0KsDnMKTkTg Zgodnie z powyższym linkiem u mnie powinno być 09557 (chyba) Nie jestem pewny co do rodzajów hamulców które są u mnie. Ale z tego co pamiętam to pry kodowaniu zmieniłem tylko ostatnią liczbę Jutro sprawdzę Jak sobie poradze dam znać Edytowane 16 Listopada 2014 przez elmer83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #428 Napisano 18 Listopada 2014 Już naprawione Znalazłem opis wrzucony przez makeć. Dla wszystkich którzy mają automata AVF jest tak. Login : 0977 Kodowanie: 04277 U mnie pomogło wcześniej wklepałem 04255 a to kod dla manuala, ale nikt nie napisał że jest różnica w kodowaniu zwykłej i automatycznej skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #429 Napisano 19 Listopada 2014 (edytowane) Dziwne... ja u siebie kodowałem chyba raczej... login 09557 Kodowanie 04257 Zmienia się tylko ostatnią cyferkę Ja pisalem wcześniej dokładnie o tym kodowaniu ale ze smartphona i teraz zauważyłem że się nie zapisał mój poost:( Edytowane 19 Listopada 2014 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stahu1986 Zgłoś #430 Napisano 6 Grudnia 2014 Ja też mam z tym problem i nie wiem co jest grane,teraz jest to bardzo uciążliwe bo robi się ślisko.Wszystko zaczęło się z 2 tygodnie temu kiedy pojechałem do mechanika na wymianę wahacza(banana) przy lewym kole i gumy lewego przegubu tej przy kole,nie świeciła mi się wtedy żadna kontrolka.Mechanik wziął się do roboty,zdjął koło,młotek w rękę i jazda,walił w ten wahacz naprawdę mocno i szarpał podważał bo mówił że nie chce wyjść(nic nie mówiłem bo on jest mechanikiem a nie ja),widziałem jak przy zakładaniu docisku klocków na tarczę,trochę uszczerbiły się klocki tam gdzie jest czujnik w nich,ale ok,wszystko złożył,wsiadam odpalam a tu bęc! dwie kontrolki żółte się świecą,próbowaliśmy usunąć je komputerem ale nie dało się,i pytanie jest takie: od czego mam zacząć?gdzie szukać przyczyny? on mi powiedział że czujnik padł,a ja mówiłem mu że jak wjeżdżałem na warsztat to wszystko działało.próbowaliśmy go czyścic(od środka od strony przegubu) próbowałem go wyciągnąć ale siedzi tak mocno że nie da rady,aha,guma po tygodniu znowu pękła na przegubie! nie wiem co jest,nie mogę ładować kasy w kółko w robione już rzeczy bo mam ograniczony budżet,pomóżcie - - - - - aktualizacja - - - - - aa byłbym zapomniał,powodem świecenia się tych dwóch kontrolek abs,esp może być uszczerbiony klocek? ten czujnik w nim jest na wierzchu - - - - - aktualizacja - - - - - aa i jeszcze jedno hehe wiem że nie z tematem ale może zna z was ktoś kogoś od audi a2??bo padł czujnik poziomu oleju i żeby go wymienić to chyba trzeba rozrząd rozkręcać nie wiem czy to prawda,ten czujnik jest na misce oleju za kołem największym od rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
utasz Zgłoś #431 Napisano 11 Grudnia 2014 (edytowane) witam podepne sie pod temat bo mam podobny problem od jakiegos czasu przy hamowaniu zalacza sie pompa abs i slychac takie trykanie, czesto jest to jak zjezdzam z malego wzniesienia powoli i hamuje to za kazdym razem slychac, jezeli ostro zahamuje najpierw zadziala abs a potem slychac pompe i trykanie, tez jest tak ze dojade zahamuje zatrzymam sie i zalaczy sie pompa. wyczytalem na forum ze moze to byc wina czujnika abs podobijalem z przodu sprawdzilem w vag tez czy ktorys nie oszukuje wszystkie 4 pokazuja identyczna predkosc jazdy, w module abs nie ma zadnych błędów moze ktos podpowie jak przeprowadzic jakis test i cos zdiagnozowac. dodam ze problem mialem juz duzo duzo wczesniej ale w bardzo malym stopniu teraz jak wymienialem lozyska w piastach klocki tarcze oslone przegubu to sie nasiliło i za każdym razem jak hamuje najpierw zadziała abs potem słychać pompe. prosze o jakies podpowiedzi dzieki Edytowane 12 Grudnia 2014 przez utasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
satriani6 Zgłoś #432 Napisano 3 Stycznia 2015 Siema posiadam passka b5 1.9tdi 110km na samym początku pojawił się problem gdy wrzucałem bieg wsteczny samochód po prostu gasł odłączyłem żarówkę biegu wstecznego i jest ok za chwile pojawił się taki problem jak na filmiku który załączam https://www.youtube.com/watch?v=q37-XNcTGBE&feature=youtu.be podczas przekręcenia zapłonu zrobiła się choinka na desce kontrolka akumulatora zaczęła przygasać po prostu jej nie widać tak samo kontrolka świec żarowych i oczywiście wykrzyknik na samym środku przez to wszystko autko nie chce odpalić jaka możne być przyczyna i od czego zaczać ? https://www.youtube.com/watch?v=q37-XNcTGBE&feature=youtu.be Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #433 Napisano 3 Stycznia 2015 Kostka stacyjki a dokładnie masa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
satriani6 Zgłoś #434 Napisano 3 Stycznia 2015 wymiana kostki stacyjki pomoże ?? bo gdy ruszam kluczykiem na boki do góry i na dół nic się nie dzieje dalej to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #435 Napisano 3 Stycznia 2015 wymiana kostki stacyjki pomoże ?? bo gdy ruszam kluczykiem na boki do góry i na dół nic się nie dzieje dalej to samo. Kluczykiem możesz sobie wachlować ile chcesz. Wkładka stacyjki a kostka to dwa różne elementy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zoneezonee Zgłoś #436 Napisano 5 Stycznia 2015 Potwierdzam. Świecący "ABS" wraz z "!" plus trzy razy "BIPPP" oraz przygasające kontrolki czasem tez szalejący obrotomierz ( objawy mogą się zdarzyć w różnej kolejności ) to zdecydowanie "kostka stacyjki" do wymiany. Moja po rozebraniu wyglądała jak nowa ale miała milimetrowe luzy na łącznikach miedzianych i to wystarczyło by raz stykało a raz nie . Sama wymiana to może 15 minut ( 2 śrubki pod kierownicą + dwie od dołu osłon plastikowych ) koniecznie jakiś długi, cienki śrubokręcik gwiazdka bądź wąski płaski ( bez tego ani rusz niestety ) potem odpiąć łącznik z kabelkami i wtedy odkręcić 2 śrubki ( u mnie oznaczone czerwonymi kropkami ) trzymającej sama "kostkę stacyjki" założyć nowa i gotowe ( koszt 30 zł kostka ). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #437 Napisano 10 Stycznia 2015 Witam.Widze ze nie jestem jedyny z problemem świeczących kontrolek .Dobra od początku w wakacje kupiłem passata B5 FL z 2002 roku, auto było z anglii i było przekładne w polsce nie wiem przez kogo i gdzie kupiłem juz przełożone.I od samego początku swięcą sie kontrolki ABS I ESP wraz z migającym Wykrzyknikiem!Dodam ze zapalają sie zaraz po przekręceniu zapłonu i nie gasną. Z kompa sprawdziłem bład "1200 NApięcie zasilające zawór ABS brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem" ??? pomyslałem ze to pewnie sterowni pompy abs padł a kupiłem inny dzisja założyłem ale nic nadal to samo Zastanawiam sie nad jednym bo dużo ludzi pisze o jakieś taśmie pod kierownicza?co to jest i co ma wspólnego z ABS ? A moze od czegoś macie jakieś pomysły ? Z góry Dziękuje i pozdrawiam :papa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #438 Napisano 10 Stycznia 2015 po przełożeniu sterownika ABS/ESP trzeba ją zakodować m.i.n. robiąc test drogowy podczas kodowania a do prawidłowego zakodowania trzeba ustawić kierownicę na 0,0 Sprawdzając to vagiem, zresetować ustawienie i dopiero zapisać kodowanie. Taśma ma tyle wspólnego z pompą że współpracuje z ESP... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel198807 Zgłoś #439 Napisano 10 Stycznia 2015 po przełożeniu sterownika ABS/ESP trzeba ją zakodować m.i.n. robiąc test drogowy podczas kodowania a do prawidłowego zakodowania trzeba ustawić kierownicę na 0,0 Sprawdzając to vagiem, zresetować ustawienie i dopiero zapisać kodowanie.Taśma ma tyle wspólnego z pompą że współpracuje z ESP... Test drogowy ?czyli sie po prostu autem przejechać? Szczerze jesli chodzi o kodowanie vaga to narazie jestem jeszcze z tym nie za bardzo obeznany :-) a jakim Programem to moge zrobić Polski Vag da rade ?Bo ma tez Vag com 409 1 tylko jeszcze nigdy tym nie robiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #440 Napisano 10 Stycznia 2015 (edytowane) Tak, po prawidłowym zakodowaniu program poprosi o test drogowy typu...ruszyć,skręcić, zahamować zaś ruszyć...aż pogasną kontrolki Ja chyba właśnie kiedyś tym 409,1 kodowałem ale najlepiej poszukaj sobie w szukajce całą procedurę programowania. http://forum.vw-passat.pl/threads/18398-Kodowanie-pompy-ABS-ESP - - - - - aktualizacja - - - - - albo http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic962320.html Edytowane 10 Stycznia 2015 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach