Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

no przed wymiana sie nie swiecily, moze czujnik abs zostal przypadkowo uszkodzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to miałem na myśli, czujnik albo kabel do niego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtam, bylem na komputerze i wyszlo: czujnik (przyspieszenie/predkości - nnie pamietam dokladnie) koła lewego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o pomoc.

Mam problem z taśmą ESP. Po montażu kierownicy podczas cofania przekręciłem kierownicę maksymalnie w Lewo i zapaliły mi się lampki ABS oraz ESP. Zrobiłem kodowanie taśmy z godnie z instrukcją.

Ale po tej operacji wyświetliło mi jeszcze migający wykrzyknik od ręcznego:/

Rozebrałem taśmę i ustawiłem wszystko na środku. Z próbowałem ponownie i nic:/

Pomóżcie proszę:/

Załączam zdjęcia.

Załącznik 125269

Załącznik 125270

Załącznik 125271Załącznik 125272Załącznik 125272

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może problem lezy po stronie czujników albo sterownika ABS/ESP a jakie bledy komputer wywalał po zaświeceniu się ABS i ESP a jakie już po zakodowaniu taśmy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyświetla błąd: 01044

DSC_1771.jpg

 

Może problem tkwi w tym że mam automata albo jakiś inny typ czujnika i dla tego to kodowanie nie diała:/

DSC_1772.jpg

 

A może spowodu DSC_1772.jpg

 

Kurcze przecisz chyba nie ma to nic wspólnego z montażem kierownicy multifunkcyjnej bo nie ruszałem niczego w gnieździe od czujnika G85. Podejrzewam że po prostu taśma się obróciła a ja na szybkiego nie sprawdziłem tego i przy przekręceniu kierownicy na maksa w lewo to komputer wykrył że pomiar jest poza zasięgiem i z tą ten błąd:/ Pytanie jak to naprawić:/

 

A może wie ktoś jak sprawdzić wagiem czy taśma jest sprawna??

Jak wchodze w bloki pomiarowe to na 005 pokazuje kont jaki ma kierownica i na wprost pokazuje 0*. Więc komputer "widzi" odczyty taśmy:/

 

I ostatnie pytanie. Co oznacza to D56 w "Component: ABS/ESP front D56"

Edytowane przez elmer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chyba wiem co już jest nie tak:/

Kodowanie 09555 jest dla samochodów z manualną skrzynią.

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&rurl=translate.google.com&sl=auto&tl=pl&u=http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_%283B%29_Brake_Electronics_%28Bosch_5.3_ABS/EDS/ASR/ESP%29&usg=ALkJrhgpHzbYG8Wwhnof5zo0KsDnMKTkTg

Zgodnie z powyższym linkiem u mnie powinno być 09557 (chyba):)

Nie jestem pewny co do rodzajów hamulców które są u mnie. Ale z tego co pamiętam to pry kodowaniu zmieniłem tylko ostatnią liczbę:)

Jutro sprawdzę :) Jak sobie poradze dam znać:)

Edytowane przez elmer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już naprawione

Znalazłem opis wrzucony przez makeć.

Dla wszystkich którzy mają automata AVF jest tak.

Login : 0977

Kodowanie: 04277

U mnie pomogło

wcześniej wklepałem 04255 a to kod dla manuala, ale nikt nie napisał że jest różnica w kodowaniu zwykłej i automatycznej skrzyni :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne...

ja u siebie kodowałem chyba raczej...

login 09557

Kodowanie 04257

Zmienia się tylko ostatnią cyferkę

 

Ja pisalem wcześniej dokładnie o tym kodowaniu ale ze smartphona i teraz zauważyłem że się nie zapisał mój poost:(

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam z tym problem i nie wiem co jest grane,teraz jest to bardzo uciążliwe bo robi się ślisko.Wszystko zaczęło się z 2 tygodnie temu kiedy pojechałem do mechanika na wymianę wahacza(banana) przy lewym kole i gumy lewego przegubu tej przy kole,nie świeciła mi się wtedy żadna kontrolka.Mechanik wziął się do roboty,zdjął koło,młotek w rękę i jazda,walił w ten wahacz naprawdę mocno i szarpał podważał bo mówił że nie chce wyjść(nic nie mówiłem bo on jest mechanikiem a nie ja),widziałem jak przy zakładaniu docisku klocków na tarczę,trochę uszczerbiły się klocki tam gdzie jest czujnik w nich,ale ok,wszystko złożył,wsiadam odpalam a tu bęc! dwie kontrolki żółte się świecą,próbowaliśmy usunąć je komputerem ale nie dało się,i pytanie jest takie: od czego mam zacząć?gdzie szukać przyczyny? on mi powiedział że czujnik padł,a ja mówiłem mu że jak wjeżdżałem na warsztat to wszystko działało.próbowaliśmy go czyścic(od środka od strony przegubu) próbowałem go wyciągnąć ale siedzi tak mocno że nie da rady,aha,guma po tygodniu znowu pękła na przegubie! nie wiem co jest,nie mogę ładować kasy w kółko w robione już rzeczy bo mam ograniczony budżet,pomóżcie

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

aa byłbym zapomniał,powodem świecenia się tych dwóch kontrolek abs,esp może być uszczerbiony klocek? ten czujnik w nim jest na wierzchu

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

aa i jeszcze jedno hehe wiem że nie z tematem ale może zna z was ktoś kogoś od audi a2??bo padł czujnik poziomu oleju i żeby go wymienić to chyba trzeba rozrząd rozkręcać nie wiem czy to prawda,ten czujnik jest na misce oleju za kołem największym od rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

podepne sie pod temat bo mam podobny problem

od jakiegos czasu przy hamowaniu zalacza sie pompa abs i slychac takie trykanie, czesto jest to jak zjezdzam z malego wzniesienia powoli i hamuje to za kazdym razem slychac, jezeli ostro zahamuje najpierw zadziala abs a potem slychac pompe i trykanie, tez jest tak ze dojade zahamuje zatrzymam sie i zalaczy sie pompa.

wyczytalem na forum ze moze to byc wina czujnika abs podobijalem z przodu sprawdzilem w vag tez czy ktorys nie oszukuje wszystkie 4 pokazuja identyczna predkosc jazdy, w module abs nie ma zadnych błędów moze ktos podpowie jak przeprowadzic jakis test i cos zdiagnozowac.

dodam ze problem mialem juz duzo duzo wczesniej ale w bardzo malym stopniu teraz jak wymienialem lozyska w piastach klocki tarcze oslone przegubu to sie nasiliło i za każdym razem jak hamuje najpierw zadziała abs potem słychać pompe.

prosze o jakies podpowiedzi dzieki

Edytowane przez utasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema posiadam passka b5 1.9tdi 110km na samym początku pojawił się problem gdy wrzucałem bieg wsteczny samochód po prostu gasł odłączyłem żarówkę biegu wstecznego i jest ok za chwile pojawił się taki problem jak na filmiku który załączam

https://www.youtube.com/watch?v=q37-XNcTGBE&feature=youtu.be

podczas przekręcenia zapłonu zrobiła się choinka na desce kontrolka akumulatora zaczęła przygasać po prostu jej nie widać tak samo kontrolka świec żarowych i oczywiście wykrzyknik na samym środku przez to wszystko autko nie chce odpalić jaka możne być przyczyna i od czego zaczać ?

https://www.youtube.com/watch?v=q37-XNcTGBE&feature=youtu.be

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kostka stacyjki a dokładnie masa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiana kostki stacyjki pomoże ?? bo gdy ruszam kluczykiem na boki do góry i na dół nic się nie dzieje dalej to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymiana kostki stacyjki pomoże ?? bo gdy ruszam kluczykiem na boki do góry i na dół nic się nie dzieje dalej to samo.

 

Kluczykiem możesz sobie wachlować ile chcesz. Wkładka stacyjki a kostka to dwa różne elementy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Świecący "ABS" wraz z "!" plus trzy razy "BIPPP" oraz przygasające kontrolki czasem tez szalejący obrotomierz ( objawy mogą się zdarzyć w różnej kolejności ) to zdecydowanie "kostka stacyjki" do wymiany. Moja po rozebraniu wyglądała jak nowa ale miała milimetrowe luzy na łącznikach miedzianych i to wystarczyło by raz stykało a raz nie :). Sama wymiana to może 15 minut ( 2 śrubki pod kierownicą + dwie od dołu osłon plastikowych ) koniecznie jakiś długi, cienki śrubokręcik gwiazdka bądź wąski płaski ( bez tego ani rusz niestety ) potem odpiąć łącznik z kabelkami i wtedy odkręcić 2 śrubki ( u mnie oznaczone czerwonymi kropkami ) trzymającej sama "kostkę stacyjki" założyć nowa i gotowe ( koszt 30 zł kostka ). Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Widze ze nie jestem jedyny z problemem świeczących kontrolek :-D.Dobra od początku w wakacje kupiłem passata B5 FL z 2002 roku, auto było z anglii i było przekładne w polsce nie wiem przez kogo i gdzie kupiłem juz przełożone.I od samego początku swięcą sie kontrolki ABS I ESP wraz z migającym Wykrzyknikiem!Dodam ze zapalają sie zaraz po przekręceniu zapłonu i nie gasną. Z kompa sprawdziłem bład "1200 NApięcie zasilające zawór ABS brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem" ??? pomyslałem ze to pewnie sterowni pompy abs padł a kupiłem inny dzisja założyłem ale nic nadal to samo :( Zastanawiam sie nad jednym bo dużo ludzi pisze o jakieś taśmie pod kierownicza?co to jest i co ma wspólnego z ABS ? A moze od czegoś macie jakieś pomysły ? Z góry Dziękuje i pozdrawiam :papa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po przełożeniu sterownika ABS/ESP trzeba ją zakodować m.i.n. robiąc test drogowy podczas kodowania a do prawidłowego zakodowania trzeba ustawić kierownicę na 0,0 Sprawdzając to vagiem, zresetować ustawienie i dopiero zapisać kodowanie.

Taśma ma tyle wspólnego z pompą że współpracuje z ESP...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po przełożeniu sterownika ABS/ESP trzeba ją zakodować m.i.n. robiąc test drogowy podczas kodowania a do prawidłowego zakodowania trzeba ustawić kierownicę na 0,0 Sprawdzając to vagiem, zresetować ustawienie i dopiero zapisać kodowanie.

Taśma ma tyle wspólnego z pompą że współpracuje z ESP...

 

Test drogowy ?czyli sie po prostu autem przejechać? Szczerze jesli chodzi o kodowanie vaga to narazie jestem jeszcze z tym nie za bardzo obeznany :-) a jakim Programem to moge zrobić Polski Vag da rade ?Bo ma tez Vag com 409 1 tylko jeszcze nigdy tym nie robiłem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, po prawidłowym zakodowaniu program poprosi o test drogowy typu...ruszyć,skręcić, zahamować zaś ruszyć...aż pogasną kontrolki Ja chyba właśnie kiedyś tym 409,1 kodowałem ale najlepiej poszukaj sobie w szukajce całą procedurę programowania.

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/18398-Kodowanie-pompy-ABS-ESP

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

albo

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic962320.html

Edytowane przez waldi2807

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności