Skocz do zawartości
Gość Frytek

[B5] Problem z ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

[ATTACH=CONFIG]70003[/ATTACH]

 

Witam , kontynuując mękę w poszukiwaniu przyczyny mojego problemu czy moglby mi ktoś powiedzieć jak to fachowo mozna nazwac i czy przez ten czujnik czy tam kontrolkę może nie działać ABS? i powodować mruganie kontrolek czy to jakiś głębszy problem? , Kontrolki ABS jak i (!) mrugają jednocześnie caly czas wczesniej zanim wymienilem czujniki przy kołach świecilo bez zadnego mrugania Vag nie pokazuje błedów a jak odłaczylem na chwile taką wtyczkę przy pompie abs to kontrolki swiecily sie bez mrugania , i bądz tu człowieku mądry i pisz wiersze

 

Dodam tez ze jak odłaczyłem to coś co dodałem na zdięciu to kontrolka (!) nie mruga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

ja mam problem taki: podczas wymiany lozyska z piastą "prawy tył' w passacie b5 98r uszkodziłem czujnik absu, kupilem nowy, zamontowałem i kontrolka cały czas sie pali. Przemierzyłem czujnik pokazuje 1200 ohm, w vagu bez problemu łaczy się ze sterownikiem, w błedach mam taki komunikat 287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

W blokach danych podczas jazdy na tym czujniku pokazuje mi wartosc 1km/h gdy przy pozostałych trzech kołach np: 16km/h i czasami sie pojawiało 8 km/h a czasami 16km/h ale tylko na jakas niecała sekunde i spowrotem wracało na 1 km/h, prosze o pomoc co robic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,

ja mam problem taki: podczas wymiany lozyska z piastą "prawy tył' w passacie b5 98r uszkodziłem czujnik absu, kupilem nowy, zamontowałem i kontrolka cały czas sie pali. Przemierzyłem czujnik pokazuje 1200 ohm, w vagu bez problemu łaczy się ze sterownikiem, w błedach mam taki komunikat 287 Czujnik liczby obrotów tylny prawy-G44

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

W blokach danych podczas jazdy na tym czujniku pokazuje mi wartosc 1km/h gdy przy pozostałych trzech kołach np: 16km/h i czasami sie pojawiało 8 km/h a czasami 16km/h ale tylko na jakas niecała sekunde i spowrotem wracało na 1 km/h, prosze o pomoc co robic

 

W/g mnie cztery przyczyny:

-czujnik nie wciśnięty do końca, wchodzi dość ciasno,

-czujnik z wadą fabryczną,

-felerna piasta, a właściwie koronka abs - zdarza się że przy tanich zamiennikach wykonanie jest dalece odbiegające od oryginału,

- zabrudzenie czujnika podczas montażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o drapanie na pedale hamulca przez pompe przy lekkim wcisnieciu przy okolo 10km/h to czesto odpowiada za to lipna koronka na przegubie.Wymienialem ostatnio przegub Ruville i niestety ilosc okienek sie zgadza, ale byly wezsze o 0.5 mm i problem sie zrobil.Przelozylem koronke ze starego przegubu i problem minal.Wszystko dziala jak powinno.Co prawda stara koronka byla luzniejsza minimalnie i mozna bylo ja przekrecac na nowym przegubie.Ale sprawe zalatwil klej Poxipol.Wazne by nie zakleic okienek przez przypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W/g mnie cztery przyczyny:

-czujnik nie wciśnięty do końca, wchodzi dość ciasno,

-czujnik z wadą fabryczną,

-felerna piasta, a właściwie koronka abs - zdarza się że przy tanich zamiennikach wykonanie jest dalece odbiegające od oryginału,

- zabrudzenie czujnika podczas montażu.

 

Możliwe są wszystkie opcje złej pracy, ponieważ czujnik bardzo ciężko wchodził i w zasadzie musiałem się nieźle napocić żeby go zamontować.

Zrobię tak: sprawdzę wszystkie przyczyny po kolei, ale najpierw wymontuje całą piastę żeby przypadkiem nie uszkodzić czujnika przy wyciąganiu i będę musiał trochę środek przeszlifować dla lepszego montażu czujnika. Ponownie wszystko zamontuję i zobaczymy co będzie się działo, piaste z łożyskiem zakupiłem firmy FAG za około 300zł., dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie dawno zaświeciła mi się kontrolka ABS I ESP, a wszystko zaczęło się od ściągnięcia osłony z pod ślinika, ściągnąłem osłonę odplam ślinik i ukazują mi się te dwie nieszczęśliwe kontrolki :( co może być nie tak czy coś mogłem przy ściąganiu tej osłony urwać ? dodam że przekręcałem ze dwa razy kluczyk kontrolki zgasły, ale później świeciły aż do teraz... aa i jeszcze zgasły w momencie hamowania ze 180 do prawie zera jak skręcałem do siebie na podwórko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam nie dawno zaświeciła mi się kontrolka ABS I ESP, a wszystko zaczęło się od ściągnięcia osłony z pod ślinika, ściągnąłem osłonę odplam ślinik i ukazują mi się te dwie nieszczęśliwe kontrolki :( co może być nie tak czy coś mogłem przy ściąganiu tej osłony urwać ? dodam że przekręcałem ze dwa razy kluczyk kontrolki zgasły, ale później świeciły aż do teraz... aa i jeszcze zgasły w momencie hamowania ze 180 do prawie zera jak skręcałem do siebie na podwórko...

 

 

 

osłona silnika nie ma nic do hamulców i przy jej sciaganiu nie ma mozliwosci nic urwac, swiecące kontrolki sa objawem np uszkodzonego czujnika przy kole, uszkodzenia sterownika ABS , sprawdz tez plyn hamulcowy, ogólnie wizualnie popatzr czy zaden przewód do czujnika nuie jest urwany czy przetarty a reszte vag ci wszystko powie, mailem taki przypadek u siebie i wina lezałą po stronie uszkodzonego modułu sterującego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie wyciagałe te czujniki i jeden jest jakby przytarty (ten trzpień metalowy) może był za daleko wsadzony i się starł chociaz nie wiem jak to możliwe... a kable wszystkie są OK, a vag mam ale na win 7 mi nie idzie ...

wiec co może być przyczyna przetartego czujnika ???

 

tylko dziwne jest to ze właśnie mi się zaświeciło po ściągnięciu osłony ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jest zrobione ze nie wsadzisz za głęboko czujnika, więc nie powinien byc przytarty, to jak piszesz ze tak masz to moze cos masz po robione zle ze tak go przytarlo, spróbój gdzies kompa i waga poszukac bo tak to mozesz gdybac i nie potrzebnie w koszta sie pchac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z bora blad 00778 steering angle sensor g85 mechanical malfunction auto bylo walniete w dziure po tym kierownica jest przestawiona w lewo sa luzy na drazkach beda zmienione i bedzie robiona zbierznosc . Mam pytanie czy po zbierznosci problem swiecacego sie na zolto trojkata z wykrzyknikiem a kolku zniknie czy jest to problem tylko przestawionej kierownicy ? czy czujnik do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vag podłączony pokazało strzelony prawy czujnik ABS (ten niby dobry) zdziwiło mnie ze ten przetarty jest OK, no nic wymienię i zobaczymy co będzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vag podłączony pokazało strzelony prawy czujnik ABS (ten niby dobry) zdziwiło mnie ze ten przetarty jest OK, no nic wymienię i zobaczymy co będzie...

 

 

 

daj znac jak wymienisz czujnik czy wszystko gra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio zdejmowalem kierownice by ja obszyc, niewiedzialem ze po zdjeciu kierownicy bedzie tam tasma ktora sie bawilem, krecilem . Pozniej zalozylem kierownice i zapalily mi sie kontrolki, pomyslalem ze moze podczas jazdy sie to uspokoi ale po mocnym przekreceniu slyszalem jakby cos strzelilo(tasma ????) trzeba bedzie ja wymienic ?

pozniej probowalem ustawic ta tasme i po prawej stronie ukazało mi sie zółta kropka, ale jak jest na srodku w tym okienku to w lewo da sie przekrecic 3 razy i troche, a w prawo tylko raz i troche...

teraz niewiem jak to ustawic i czy wogole da rade jak cos tam strzelilo .

prosze o pomoc

 

błedy to 00778 i 1044 i 3 kontrolki esp abs i od recznego

 

probowalem nastawic to vagiem i niedało rady . Tzw titek tez niedziala a dzialal

jesli ktos ma zdjecia lub opis jak wymienic sama tasme to prosze o rady i odpowiedz

i czy sama tasma pomoze czy trzeba cały ten kwadratowy czujnik wymieniac

Edytowane przez daler

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam taki problem ze jak wlaczam zaplon wyskakuje mi kontrolka abs i hamulca recznego pipczy 3 razy i jak odpale go to gasnie a czasem nie da sie go odpalic wogole wiec o co be ? pomoze ktos piszcie na privv :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli ktos ma zdjecia lub opis jak wymienic sama tasme to prosze o rady i odpowiedz

i czy sama tasma pomoze czy trzeba cały ten kwadratowy czujnik wymieniac

Trochę ten temat pomoże: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/40304-Jak-zdj%C4%85%C4%87-kierownic%C4%99?highlight=ta%B6ma%20kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no niestety pod tym linkiem jest inna tasma ja mam tasme z esp kwadratowa z kółkiem w środku o oznaczeniu 1J0 959 654 AP dlatego niepomoze mi to zbytnio a chciałbym wiedziec czy da sie sama tasme wymienic czy trzeba kupic całość .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , na nowo mam problem z ABS I ESP , od cvzasu do czasu zapalaly mi sie te kontrolki i z tego co czytalem na forum wskazywalo na sterownik ABS , wiec kupilem sterownik drugi i znmienilem ,po zmianie kontrolki zapalily sie wraz z czerwonym wykrzyknikiem i swieca caly czas , myslalem ze kupilem zepsuty sterownik wiec zpowrotem zmienilem na swój stary i co sie okazalo to samo jest z moim starym gdzie przed wykreceniem go nie swiecilo caly czas tylko sporadycznie, wziolem komputer i na kompie pokazało bład

778 - czujnik kąta skrętu

1044 moduł sterujacy błędnie zaprogramowany

te błedy wyswietlily sie w sterowniku ABS , natomiast w sterowniku CAN wyswietla bład sterownika ABS

i błąd 18 057 magistrala can abs

co to moze byc koledzy ??????? tym bardziej ze nie ruszalem nie zdejmowałem kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy sterownik oczywiście zaprogramowałeś?

Jeżeli wywala błąd czujnika kąta skrętu, to może jego adaptacja na nowo by pomogła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeczytałem już prawie wszystko co dostępne na forum na ten temat, ale mimo to postanowiłem się zapytać.

Mam takie objawy: Podczas odpalania wszystkie kontrolki zachowują się prawidłowo, po odpaleniu gdy zakręcę mocniej kierownicą (czasem wystarczy obrót o 90 st czasem dwa obroty) zapalają się na kontrolki ABS i ESP (świecą aż do zgaszenia). Światła stopu świecą normalnie - od razu po naciśnięciu pedału i nie miga kontrolka od świec żarowych - wykluczam czujnik położenia pedału hamulca. Jeśli odpalę i jadę prosto, (ewentualnie małe skręty kierownicą) to nic się nie zapala, gdy wykonam mocniejszy skręt to zapalają się kontrolki ABS i ESP i świecą aż do wyłączenia silnika.

Zrobiłem nawet eksperyment i wyłączyłem ESP - po mocniejszym ruchu kierą efekt ten co wcześniej. Kolejny eksperyment polegał na tym, że wcisnąłem klakson i kręciłem kierownicą - nic nie przerywało, trąbił bez zająknięcia. Mimo wszystko nadal podejrzewam taśmę pod kierownicą, co o tym sądzicie może ktoś potrafi mi pomóc. Na dniach podłącze również VAGA i podam błędy. Czy ma ktoś zdjęcie jak wygląda ta taśma bo dla mnie to abstrakcja.

Pozdro i dzięki za każdą pomoc,

Pablo

Autko to passat kombi październik 2003 1.9 TDI 101 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowy sterownik oczywiście zaprogramowałeś?

Jeżeli wywala błąd czujnika kąta skrętu, to może jego adaptacja na nowo by pomogło

 

 

problem z czujnikiem skretu i z sterownikiem zalatwiony , wszystko sie za kodowało dobrze kontrolki po gasły , ABS I ESP działa tylko mam taki jeszcze problem , że na polskim vagu 4,9 jak robie test wyjść to pokazuje że jest uszkodzony sterownik, gdy podłaczam normalnie kompa i sprawdzam błedy to pokazuje ze błędów nie ma , i na drugim programie vac com tez nie pokazuje błędów do czasu jak zrobie test wyjsc na vag 4,9, po skasowaniu błędy nie wyskakują ponownie wszysko jestr ok poki znowu nie zrobie testu wyjsc czemu tak sie dzieje ???? mial ktos taki przypadek

Edytowane przez bolo02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności