Skocz do zawartości
Gość marcin7927

poduszki silnika i skrzyni biegów passat b5 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Czy obajawem walniętej poduszki pod silnikiem może być pojedynczy stuk przy ruszaniu i hamowaniu?

Bo mam właśnie taki objaw - słychać pojedyncze stuknięcie. Nie ma go przy każdym ruszaniu i hamowaniu i słychać to tylko przy predkościach odpowiednich dla ruszania z miejsca i hamowania tuż przed zatrzymaniem.

 

Ja mam podobny problem tyle ze mam automat i to tez moze byc przycyna ale nie musi.Mam ten sam problem autko wolno sie kula gdy skrecam i dodaje lekko gazu i slychac.to samo przy hamowaniu z 2 na 1 czuje stuk lub takie pchniecie silnikiem lub skrzynia.i co tu teraz z robic???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepne się pod temat. mam pytanie czy z przodu taka niby poduszka jest wymienna(ta zaraz na chłodnicą)? mam na niej duży luz i mocno mi trzęsie silnikiem. ale szukałem na allegro i nie mogę znaleźć nic takiego

 

znalazłem taką poduszkę w inter carsie. (zrzut w załaczniku). powiedzcie mi czy na niej ma być luz? u mnie jest spory luz - lata sobie luźno w tej "łapie" i na dołach dochodzą mnie stuki. wydaje mi się, że poozostałe poduchy są ok - dzisiaj sprawdzałem.

 

widzieliście coś takiego na allegro?

Bez_tytu?u_2.jpg

Edytowane przez miras82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podepne się pod temat. mam pytanie czy z przodu taka niby poduszka jest wymienna(ta zaraz na chłodnicą)? mam na niej duży luz i mocno mi trzęsie silnikiem. ale szukałem na allegro i nie mogę znaleźć nic takiego

 

Jest wymienialna.. wymiana przynajmniej u mnie nie była skomplikowana. Koszt tej poduszki FEBI to ok 30 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszka jest jak najbardziej wymienialna. Co do luzu, to należy go sobie wyregulować tą aluminiową "łapą" właśnie. Ten aluminiowy element reguluje się przesuwnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie wiesz w jakim położeniu powinien być? czy może to być źródło stuków?

 

a dodatkowo zapytam jeszcze o regulację luzu na maglownicy - którą śrubą reguluje się luz-ta od spodu (klucz 18) czy od przodu(chyba klucz 22).obie u mnie strasznie ciężko chodzą - nie mogę ruszyć a mam luz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie poduszka dotyka górną częscią do łapy. Tak jakby silnik lekko na niej leżał.

Regulacja maglownicy śrubą 18.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maglownicy się nie reguluje, jak są stuki to pomoże tylko regeneracja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy kołysanie silnika (lewo prawo) przy dodaniu gazu na luzie jest objawem walniętej poduchy pod silnikiem ?? Dodatkowo zrobiłem całe zawieszenie amortyzatory i wachacze a na poprzecznych dołach czuję drżenie. Dodatkowo prosiłbym o informację ile jest poduszek (3+ 2 na skrzyni ) ? Zakładam że jeśli jest to winą poduch to wymienię wszystkie przynajmniej te silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanie odnośnie poduszek silnika do V6 TDI (BDG)-w ASO jedna poduszka kosztuje ok. 460zł... Czy ktoś się orientuje, czy są zamienniki tych poduszek :?: Jeśli tak, byłbym wdzięczny na jakieś namiary-sklepy, numer części, ceny itd.

Numer oryginału, jaki znalazłem w necie to 3B7199379A. Chciałem sprawdzić cenę na stronie sklepu Gajosa, ale od jakiegoś czasu trzeba się tam logować :(

Pozdr.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jak zapalam silnik to pojawia się w momencie zapłonu takie dudnięcie-jakby uderzył gdzieś wydechem o podłogę. Nie było tego wcześniej i podejrzewam poduszki. Zrobiłem jak tu piszecie-ręczny, D i próba ruszenia. Silnik dość znacząco unosi się do góry przednią częścią (od pasa przedniego). Czy to znaczy, że przednia poducha już ma dość? W sumie jakby o tym nie myśleć, to logiczne, że silnik się uniesie przecież?

 

---------- Post added at 14:46 ---------- Previous post was at 14:42 ----------

 

Dodam, że w pasku rodziców jest też takie dudnięcie tylko znacznie bardziej odczuwalne. Gdy się bliżej przyjrzałem, zobaczyłem, że łącznik elastyczny za turbiną ma już dość-okopcony cały był i wyglądało jakby siatka tam luzem już była. Byłem pewien, że to on powodował to dudnięcie, jednak po wymianie dalej to samo. Dodam, że w tym pasku nawet trochę mniej czuć wibracje silnika na wolnych jak w moim. Za to w moim łącznik wygląda jak nówka. I teraz się zastanawiam czy wspólny mianownik tego nie są poduszki w obu paskach. Obydwa to AVB w tym samym wieku i z podobnym przebiegiem (200tyś km). Jeden manual, drugi automat. Może ktoś mi coś doradzić?

Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja poduszka silnika prezentuje sie tak:

9f027690d9660c78m.jpg

pytanie odnośnie wymiany tego elemntu,czy musze demontować pas przedni zeby unieść silnik na wystarczajaca wysokość i bez klopotu ją wymienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anwil_

Koledzy - ratujcie!

Od niedawna jestem szczęsliwym (?) posiadaczem Passata B5 kombii z 1998 roku. Od razu po sprowadzeniu oddałem go do generalnego remontu, lokalni 'fachowcy' w 3 podejściach zmienili w mi lewą półośkę, rozrząd, filtry, olej, pompę wodną i wspomagania, zregenerowali maglownicę, ustawili zbieżność itd. No i wszystko byłoby cacy, gdyby nie fakt, że średnio raz na 3 ruszania, gdzieś w okolicy przednich siedzeń następuje głośny 'wystrzał', nie stuk, nie puk, tylko jakgdyby głośnę pierdnięcie :kwiatek Sytuacja ma miejsce również, gdy np wjeżdzając na skrzyżowanie, redukuję bieg z 3 na 2, po czym dodaję gazu po wyjechaniu na prostą. Jak myslicie, co to może być? Przekopałem forum i z tego co wyczytałem, najbardziej prawdopodobną przyczyną są poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów (jak również 100 tysięcy innych rzeczy :/), aczkolwiek w większości przypadków przy ruszaniu następuje stukanie, a u mnie sprawa wygląda chyba poważniej :/ nie chcę go 4 raz oddawać do mechanika, bo raz, że dzisiaj naprawdę trudno jest znaleźć kogoś uczciwego i solidnego, a dwa, że włozyłem już w niego tyle kasy, że aż żal mi serce ściska... a tak apropo, to czy jeśli okaże się, że to poduszki, to sprawa jest mocno poważna, czy da radę jakoś to przeczekać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bron boze nie pakuj sie w poduszki takie jak Ci tu polecaja bo bedziesz mial z auta traktor !

 

zacytuje wypowiedz z innego tematu opisujaco moj przypadek : Opisze wam moja historie z poduszkami. Podczas wymiany zawieszenia zlecilem takze sprawdzenie poduszek bo rzucalo samochodem przy odpalaniu. Oczywiscie bez ich wymiany. Mechanik bez konsultacji ze mna wymienil je na nowe bo stare byla juz poprostu rozwalone. Wszystko byloby ok gdyby nie to ze wymienili je na ... Hans Pries. Efekt ? Samochod odpala dobrze,ale tak drzy i buczy, ze glowa boli i doopa mrowieje ! Poprostu masakra. Powiedzialem ze nie chce tego gowna, ale ze zaspiewali mi za Corteco 330/ szt to sam zamowilem sobie corteco z netu za 360 / 2 szt i kazalem wymienic. Oczywiscie twierdzili,ze guma nie moze miec takiego wplywu itd, ze to moze kolo dwumasowe ( przy okazji nie omieszkalem ich wyedukowac na temat kola dwumasowego i objawow jego zuzycia... po czym zobaczylem w warsztacie na scianie wieeelki plakat LUK z rozpisanymi objawami zuzycia dwumasa : ) itd itd. Przyszly poduszki Corteco, zalozylem...cisza. Traktor odszedl w niepamiec. Mina mechanikow i wlasciciela warsztatu - bezcenna.

 

 

Poduszki Corteco najtaniej kupisz :

http://e-autoparts.pl/catalog/poduszka-silnika-p-229135.html?cPath=1300_1301

http://e-autoparts.pl/catalog/poduszka-silnika-p-229136.html?cPath=1300_1301

 

Unikaj jak ognia czego innego niz poduszki ASO, Lemforder i Corteco.

 

Hans Pries,Topran,Fortuna itd jest to goowno rzadkiej klasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem trochę zakłopotany, gdyż....... no właśnie. Według ETKI poduchy pod mój motor to 8D0199382AE prawa oraz 8Do199379AE lewa. A szukając po różnych katalogach ( fota, motoprofil, ic) wychodzi, że prawa to 8d0199382m (lemforder 2173701) natomiast lewa to 8d0199379j ( lemforder 1770101 ) a żeby było jeszcze śmieszniej to w zastosowaniu pisze, że w modelach do 2000 roku. Co radzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia wiem że AJM/ATJ/AVB/AWX/AVF mają poduszki o tych samych rozmiarach i numerkach

 

lewa: 8D0199379

prawa: 8D0199382

 

a rozszerzenia: na początku było ...AC, potem ...AE, a obecnie jest AR

i te wszystkie powinny bez problemu podejść. Wklepując do etki 8D0199379AC mam info że zastąpiono to 8D0199379AE a AE zastąpiono AR.

 

Jeśli się mylę proszę o sprostowanie.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są jeszcze inne rozszerzenia jak J, M i one nie figurują w etce jako zamienniki poduszek do PD o o to kolega pytał. Wymiary są takie same ale czy jakieś różnice w sztywności tego nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o to mi chodzi, gdyż mam lemfordery 2173701 prawą i na niej pisze nr oe 8d0199382m a także lewą 1770101 z nr oe 8d0199379j.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi drgania silnika przenosiło do kabiny i u mechanika się okazało, że poduszki prawie całkiem się rozleciały..

Ok, wymienili...

Ale jak wsiadłem i jechałem do domu, to na wolnych obrotach, np. pod światłami, i to niezależnie czy na biegu czy na luzie, drgania takie, że wyrobić nie można i aż mi szyby od tego drżenia wydają dźwięki...

Co mogli aż tak schrzanić ?

Musze jechać do poprawki, ale może jakieś sugestie ?

Możliwe, że np. jakoś inaczej (krzywo) to skręcili, albo co ?

Może kiepskie poduszki ?

Jak podniosłem klapę to silnik się okropnie trzęsie... tak nie było przedtem..

 

 

_scalone

Edytowane przez tony_w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy ci poduszki zamontowali bo to jest bardzo ważne. Zresztą powiem ci tak, kumpel wymieniał poduszki w golfie i założyli mu z lemfordera. Po wymianie trzęsło autkiem jeszcze bardziej. Pojechał do mechanika z reklamacją wymienili na nowy komplet i to samo. Więc zabrał autko to autoryzowanego serwisu założyli oryginale poduchy i jak ręką odjął. Tak więc przyczyn może być wiele, ale czasami lepiej się wykosztować i nie żałować...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności