Grott Zgłoś #81 Napisano 23 Stycznia 2013 myśle że ratuje nas kupno używki ale ogryginału wałka lub całej głowicy by być pewnym, że wytrzyma jeszcze długą eksplowatację. Szukać szukać i jeszcze raz szukać. Liczę że ludzie z forum podpowiedzą gdzie pytać najlepiej o tanie dobre części Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #82 Napisano 24 Stycznia 2013 Byłem dziś w sklepie z częściami, nowy wałek, AE lub Febi około 600/650zł więc nie wiem co z tym fantem zrobić, mechanik powiedział że Febi to jeszcze w miarę dobry zamiennik ale tysiąca trzeba wydać na niego. Zobaczę jeszcze jak będzie sytuacja ze zwrotem kasy od poprzedniego mechanika. Kwita wystawił, zachwalał że 100 tyś wytrzyma bez problemów, kasy policzył niemało ale co on do tego silnika wsadził to nie wiem. Jutro muszę z jego szefem pogadać bo dziś gościa nie było. I wywalczyć zwrot kasy za to badziewie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #83 Napisano 24 Stycznia 2013 Nie wiem czy zdecyduje się na zakup jakiegokolwiek zamiennika. Bardziej zastanawiam się nad kupnem czegoś w tym rodzaju http://allegro.pl/vw-passat-b5-fl-1-9tdi-130km-2001r-glowica-awx-i2943628834.html choć nie ukrywam, że wątpliwości co do stanu zużycia mam spore. Zawsze na szczęście można się jakoś ugadać ze sprzedającym. Co sądzicie o tej aukcji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MATI766 Zgłoś #84 Napisano 24 Stycznia 2013 Nie wiem czy zdecyduje się na zakup jakiegokolwiek zamiennika. Bardziej zastanawiam się nad kupnem czegoś w tym rodzaju http://allegro.pl/vw-passat-b5-fl-1-9tdi-130km-2001r-glowica-awx-i2943628834.html choć nie ukrywam, że wątpliwości co do stanu zużycia mam spore. Zawsze na szczęście można się jakoś ugadać ze sprzedającym. Co sądzicie o tej aukcji? Ale ta aukcja to sama głowica ze szklankami i kołem bez wałka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #85 Napisano 24 Stycznia 2013 Kolego, na każdej krzywce wałka rozrządu jest fazka na całym obwodzie z jednej jak i drugiej strony. Fazka na wzniosie krzywki musi być taka sama (równa). jeśli jestna czubku krzywki niewidoczna to wałek nic nie wart. Poza tym na oryginale jest wybity numer na samym czole wałka od strony koła zębatego paska rozrządu. są to 3 ostatnie cyfry numeru OE i jakiś punktowany znak graficzny. Po tym poznasz ori wałek. Wszystkie powierzchnie pracujące, podpory wałka i te krzywki od pompek nie moga mieć rys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #86 Napisano 24 Stycznia 2013 Kupowanie używki to duża loteria, czasami możesz trafić na głowicę w której już jest wsadzony zamiennik albo wałek po regeneracji. Na oko ciężko jest wypatrzeć stopień zużycia krzywek. Edit: Dzięki kolego wyżej za przydatne info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grott Zgłoś #87 Napisano 24 Stycznia 2013 Ja również dziękuję za cenne rady banshee. Nadal czekam, że pojawi się u mnie PW z ofertą kupna dobrego wałka pod AWX 2002r. :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #88 Napisano 24 Stycznia 2013 http://allegro.pl/listing.php/search?change_view=1&order=pd&sg=0&string=wa%C5%82ek+rozrz%C4%85du+1.9+tdi Tak patrząc po towarze na aledrogo to króluje Federal Mogul AE, a z droższych Nockentechnik. Miał ktoś z nimi do czynienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #89 Napisano 24 Stycznia 2013 jest jeszcze regeneracja wałka , w sumie koszta nie aż tak duże , coś mniej niż zamiennik nowy , ale za to gwarancja i robota dobrze zrobiona a wałek po regeneracji nie odbiega od oryginału niczym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #90 Napisano 24 Stycznia 2013 (edytowane) Gdzieś widziałem cenę 150zł od krzywki, a jest ich 12, u mnie 2 wyglądają na dobre, więc wchodzi 1500zł + transport. a gdzie jeszcze cena szklanek i nowych śrub do regulacji pompek? Dodatkowo z tego co wyczytałem, da się zregenerować krzywkę jeśli nie jest zniszczona na całym obwodzie. http://www.swiatek.fora.pl/regeneracja-walkow-rozrzadu,12/faq-najczesciej-zadawane-pytania-dotyczace-regeneracji,46.html To udało mi się znaleźć. Wg. tego co tam napisane, mój nie nadaję isę do regeneracji. 2 krzywki na których pracują rolki dźwigienek od pompek mają wcięcia na środku. Edytowane 24 Stycznia 2013 przez Vesto43 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #91 Napisano 24 Stycznia 2013 (edytowane) cena 150 od krzywki - to raczej robienie nowego wałku a nie regeneracja http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/PL-H549/regeneracja/regeneracja/regeneracja-osobowe.html oferta ich tyle ze nie ma 1.9 naszego motorka , ale patrząc po cenach to kwota nie jest duża z założeniem że słowo kpl. to znaczy cały wałek Zadzwonić i zapytać przecież to wiele nie kosztuje. Jak byś dzwonił z ciekawości napisz ile biorą. chyba że nowy, ale trochę dziwna aukcja niby nowy a jest info ze uzywany http://allegro.pl/nowy-walek-rozrzadu-audi-vw-seat-1-9tdi-038101109r-i2944280471.html Edytowane 24 Stycznia 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #92 Napisano 24 Stycznia 2013 (edytowane) Rano zadzwonię, o tej porze podejrzewam że nikt nie będzie chciał gadać Swoją drogą, myślę że do naszego niema opcji regeneracji wałka ze względu na to że, wałki rozrządu na których pracują rolki także nie zdadzą się do regeneracji. Co za tym idzie, nasze odpadają. Mimo to zadzwonię i zapytam. Jak już pisałem, u mnie krzywka i szklanka tak była zjechana że doszło do uszkodzenia krzywki na której pracuje rolka dźwigienki pompowtrysku. Pofatyguję się wrzucić zaraz jakieś zdjęcia. https://picasaweb.google.com/lh/photo/cG4Cqrv9PQmGXvRHZI5rzdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink Edytowane 25 Stycznia 2013 przez Vesto43 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #93 Napisano 25 Stycznia 2013 no no aż włos się jeży jak taki kwiatek rośnie a raczej wcina się w silniku ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #94 Napisano 25 Stycznia 2013 Zadzwoń do Świątka - zapytaj o cenę. Ja kiedyś od niego brałem i z wałkiem nic się nie działo przez 20 000km. Cena chyba około 700zł, ale jakby co to moge załatwić ci rabat jakieś 15% od ceny jaką usłyszysz. Powierzchnie wałka dodatkowo azotują, podobno jest to tak samo trwałe i odporne na ścieranie jak ori wałek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #95 Napisano 25 Stycznia 2013 Rano nie mogłem zadzwonić, próbowałem o 17 ale zero odezwu. Rozmawiałem z szefem zakładu w którym robili mi ten wałek. U niego niema problemu. Tyle że kasa jaką mi mogą zwrócić za ten wałek jest taka że na dwa baki paliwa nie starczy. W maju mi śpiewał że wałek może kosztować około 800zł + szklanki i robocizna wystawili fakturę na 1400zł. Dziś z nim rozmawiałem i bredził że ten wałek kosztował jakieś 450zł.... brak mi sił to takich ludzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #96 Napisano 25 Stycznia 2013 no to już wiesz jaki gówniany zamiennik ci wsadził ... a fakturę by złapać na to jelenia załatwił sobie proste,stare i wielokrotnie przechodzone przez ludzi... niestety brak słów. Temu ja już nauczony doświadczeniami innych na fakturze mają być wyszczególnione części i ich koszt inaczej nie zapłacę i auto biorę, Mechanik ma ( oczywiście warsztat legal) wystawić fakture nie na całość tylko wyszczególnione części. ps. a co z gwarancją na wałek ? może ugadaj się z nim że jak Ci bubla wsadził to niech kasę wróci - wyciągnie go i włoży inny ( taki co sam zakupisz) w ramach gwarancji - a ten niech sobie wyśle do reklamacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vesto43 Zgłoś #97 Napisano 26 Stycznia 2013 Drugiego bubla nie chcę. Ugadałem z nim tak że oddam mu ten wałek i kasę z powrotem. Tylko do tego czasu muszę to auto zrobić. Nie wiem czy będzie się dało mój zregenerować i jakie będą koszty. Nie wiem też ile dokładnie kosztuje nówka w ASO. Zamiennik Federal Mogul AE w sklepie coś około 550zł. A Febi z kolei 650zł czy coś w tym zakresie. Tylko co z innymi markami? Jest ktoś kto wsadził innej marki wałek i może mniej więcej powiedzieć ile przejechał i w jakim teraz jest stanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #98 Napisano 26 Stycznia 2013 (edytowane) Mechanicy maja tupet. Taki powinni od razu do pieca bez rozmowy. Edytowane 26 Stycznia 2013 przez neon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #99 Napisano 26 Stycznia 2013 Drugiego bubla nie chcę. sam kup i każ mu zamontować w ramach gwarancji a tego bubla oddaj i kasę oddać , ja bym mu nie odpuścił za cholerę Nie wiem ile tych używek jest , ale zamiennika bym nie kupił za nic nawet FEBI, szukałbym do skutku używkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #100 Napisano 26 Stycznia 2013 również radzę szukać ori używki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach