Skocz do zawartości
Gość PAWCIO

układ kierownicy-WSPOMAGANIE

Rekomendowane odpowiedzi

Zdjęcie 3cb036ea5af0d25bm.jpgURL%5Durl%5D

URL%5D

URL%5D

Edytowane przez spokojny
co? nie mog? doda? zdj?cia :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kola na maxa skrecone w lewo czy w prawo na postoju na zapalonym silniku i na luzie. jak dodam leciutko gazu do 1k-1.1k obrotow na max skreconych kolach nie ma piszczenia. pasek ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawllo123

to moze sprawdz stan płynu do wspomagania przynajmnie umnie tak było uzupełniłem płym i ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, trochę stary ten temat ale nie chcę już zakładać nowego. No więc mam pytanie apropos pompy wspomagania - chciałbym ją sprawdzić. Ciśnienie tłoczenia bodajże 7,5 - 8,2 MPa?? Czy wystarczy jak wkręcę zegar w pompę odpalę silnik i mogę sprawdzać, czy przed zegarem trzeba mieć zawór?? A jak sprawdzam przekładnię, to kręcę kierą i ciśnienie też ma być takie samo jak na prostych kołach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam objaw taki, że przy maksymalnym skręceniu kierownicy, do oporu,

słychać delikatne piszczenie. Gdy tylko odrobinę popuszczę kierownicę,

jest cisza. Innych objawów nie ma. Kierownica chodzi lekko, płyn ok.

Tak jest od samego początku, czyli od 2 lat. Niezaleznie od temperatury

otoczenia.

Czy to normalny objaw, czy raczej nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo wymien płyn tylko przepłukaj kilka razy nowym i bedzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co z moim pytaniem?? Umie ktoś na nie odpowiedzieć, bo chciałbym być pewny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie w granicach 85-95 barów

Ciśnieniomierz z zaworem. Wpinasz szeregowo w wyjście z pompy. Zawór otwarty. Odpalasz silnik, zamykasz zawór (nie dłużej niż 5 sek) i odczytujesz ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o dziękuję za odpowiedź. Czyli to ciśnienie o którym mówiłem byłoby za niskie - bo takie wartości widziałem w książce sam naprawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ten tego... bo ja tez walcze ze wspomaganiem ostatnio...

Gdzie można się zaopatrzyć w taki ciśnieniomierz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin000

mam pytanie jak mogę zlikwidować luz na układzie kierowniczym w passacie b3 z 1990 roku ze wspomaganiem. od jakiegos czasu ten luz się powieksza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie jak mogę zlikwidować luz na układzie kierowniczym w passacie b3 z 1990 roku ze wspomaganiem. od jakiegos czasu ten luz się powieksza.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29078&highlight=%B6ruba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam objaw taki, że przy maksymalnym skręceniu kierownicy, do oporu,

słychać delikatne piszczenie. Gdy tylko odrobinę popuszczę kierownicę,

jest cisza.

 

Normalny objaw, pompa chodzi na max obrotach. Zapewne obrotomierz tez delikatnie faluje :)

miałem to samo wymien płyn tylko przepłukaj kilka razy nowym i bedzie ok

 

Chciałbym to usłyszeć/zobaczyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem płyn ( bo mi się zachciało) i profilaktycznie rozebrałem zaworek w pompie jest tam filterek siatkowy był ,co tu ukrywać przytkany syfem, wymyłem ,złożyłem, zalałem płynem , odpowietrzyłem , i... m o ż e trochę lżej sie kręci ale piszczenie paska na gwałtownym skręcaniu czy też na maksymalnym skręcie znikło :064: a pasek klinowy jest nawet bardziej luźny niż wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim starym mk3 tez teraz padla pompa od wspomagania ,mam zamiar kupic nowa pompe i niewiem jakim olejem zalac ,poniewaz wczesniej byl czerwony ,a kazdy poleca zielony ,nawet jak olej bedzie spuszczony to i tak w maglownicy zostanie ,,resztka,, moge zalac zielonym czy lepiej wlac czerwony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat B5 kombi 1997r. 110KM

 

Witam dziś posypało mi się coś ze wspomaganiem, jechałem sobie autkiem aż w końcu zacząłem słyszeć dziwny dźwięk ma prostej drodze, podczas skręcania jeszcze gorzej, przy dodawaniu gazu na postoju też słychać że coś trzeszczy z lewej strony auta (od kierowcy), zauważyłem ze coś wycieka mi przy kole tez od strony kierowcy. Po zdjęciu koła wyciek ciężko było określić zauważyłem że gumowa osłona na drążku od wspomagania jest popękana i w tych okolicach też było mokro od oleju ze wspomagania.

 

Czy możecie mnie jakoś poratować? w czym tkwi problem i czy wymianie będzie podlegał cały układ wspomagania?

 

Kilka dni przed tą tragedią sprawdzałem olej w układzie i było ok 2 milimetry ponad MIN tak jak w książce pisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj chyba leje Ci się z przekładni kierowniczej niestety :/

 

I nie chcem cię smucić ale raczej czeka cię wymiana lub regeneracja przekładni a to tanie rzeczy nie są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności