Skocz do zawartości
Gość PAWCIO

układ kierownicy-WSPOMAGANIE

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PAWCIO

Mam tkie pytanko do bardziej zawansowanych kolegów .A wiec nie wiem co sie dzieje jak jest fajna ciepła pogoda to coś piszczy i zgrzypi przy kreceniu kierownicą gdy nawracam na miejscu cos takiego jak by guma o gume tarła.Czy moze ktoś mi podpowiedzieć co to za problem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gumki widzę, że są szerokie. Jeśli skręcisz kółka na maksa, to może właśnie one trą o coś.

Druga sprawa to to, czy poprawnie opisałeś ten dźwięk, bo może to pompę wspomagania słychać. Charakterystyczne jej wycie.

Przy okazji sprawdź naciąg paska od pompy wspomagania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PAWCIO

No własnie ne pomyslałem o tym moze masz racje sprawdze 205/50/15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas normalnej jazdy -nawet w mieście -nie skręcasz kierownicy na maksa. Jedynie manewrowanie w miejscu pozwala kręcić do oporu i wtedy dopiero mogą być słyszalne takie dźwieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam tkie pytanko do bardziej zawansowanych kolegów .A wiec nie wiem co sie dzieje jak jest fajna ciepła pogoda to coś piszczy i zgrzypi przy kreceniu kierownicą gdy nawracam na miejscu cos takiego jak by guma o gume tarła.Czy moze ktoś mi podpowiedzieć co to za problem??

 

Jeśli piszczy również na postoju z zapalonym silnikiem (i skręconymi kołami) to pompa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PAWCIO

No nie wiem dokładnie jak to opisać ale jakos smiesznie przy kreceniu wyje .No pompe tez słychać i dodatkowo te wycie ale tak jak pisałem wczesniej tarcie gumy ,jak bu to była tylko pompa to raczej ładna pogoda by jej nie przeskadzała .A tu prawie jak jest ciepło na dworze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś wiem na temat wycia pompy.

Jesli silnik pracuje i słychać ją, to przy kręceniu kierownicą wycie jest dużo głośniejsze. Najgłośniejsze jest wycie, gdy kierownica skręcona jest do oporu. Ale to wszystko na postoju.

Jeśli natomiast dźwieki słychać tylko podczas jazdy, to raczej przyczepiłbym się do układu jezdnego (kół).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
205/50/15

 

Jeździłem na takich i nie obcierało, ale wspomaganie i zawiecha dostaje po tyłku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PAWCIO

Ten dzwiek słychac tylko przy nawracaniu na miejscu w trakcie jazdy cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy podczas nawracania nie czuc gumy i sprawdz czy krawedzie oponek nie sa przytarte. Jezeli nie to musisz szukac gdzie indziej a co do szerokosci opon to ja w swoim mam seryjne/katalogowe wlasnie 205/50/15

Jezeli chodzi o pompe wspomagania to sprawdz plyn na poczatek, ja ostatnio walczylem z pompa ktora calkiem padla na odcinku kilku kilometrow i koszt calkowity ok 450 zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Drodzy koledzy, ostatnio usunąłem w golfie MkIII właśnie takie wycie pompy. A sprawa okazała się prozaiczna, wręcz kuriozalna, otóż po sprawdzeniu, czy pompa nie pracuje na sucho przystąpiłem do przeglądnięcia wszystkich połączeń hydraulicznego układu wspomagania kierownicy i oczo moim ukazał się dosłownie "złamany" gumowy wąż, biegnący od pompy do rurki wzdłuż pasa przedniego. Wycie pompy nawet na wolnych obrotach było słyszalne, nie mówiąc już o ruchu kierownicą w którąkolwiek ze stron czy o jeździe. Pomogło skrócenie o kilka cm tego węża, teraz się już nie łamie a skutek działań to poprostu ........................... cisza :610: Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem odkąd się cieplej zrobiło to skręcanie kół wywołuje tzw. "gumowy zgżyt" . Dźwięk jest taki jakby coś nie było nasmarowane (nie piszczy) nie słychać tego cały czas tylko podczas ruchu kół. Oponki mam standardowe więc wykluczam tarcia o np nadkola. ot ciekawostka.... :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PAWCIO

Ale to chyba jest warzne tylko jak jest ciepło na dworze..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze to glupie ale jak jest cieplo na dworze to masz otwarte szyby i moze wtedy slyszysz te "dzwieki", wczesniej tego nie slyszales bo:

1. Bylo zimno i szyby miales domkniete :610:

2. Miales wlaczony nawiew :610:

 

Ja stawiam na pompe, jak skrecisz kola na maxa przy nawracaniu to ona wtedy podaje najwieksze cisnienie do ukladu a jezeli juz sie konczy to bedzie wyla. Podjedz do warsztatu a wprawny mech za darmo ci powie co moze byc.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość PAWCIO

Jasne jak sie czegos na ten temat dowiem to sie napewno z wami podziele dzieki za miłą i pomocna pogawetke :) :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość t-i-t-o

Witam,

miałem podobny problem - też dało się słyszeć takie tarcie/skrzypienie - okazało się, że trzeba było nasmarować obie końcówki drążka kierowniczego pod gumowymi osłonami (optymalnie pewnie wymienić, ale jako czasowe rozwiązanie smarowanie zdaje egzamin).

Ostatnio dźwięk się odnowił w troche zmienionej formie i, cholera, też słychać go tylko jak jest ciepło! Tym razem nie wiem o co może chodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Słonik

Hmm zaczalem sie zastanawiac czy u mnie cos jest nie teges z jakims wężem. Niestety na zlocie porównywalem i u mnie wspomaganie chodzi jakos ciężej. Zmienilem oponki na 185 i jest to samo :609: Plyn porównywalem ok, pompa nowa świeci sie od nowosci.

I teraz czy ... :

- nowa pompa to zamiennik i jest zbyt badziewna i niedomaga

- mam cos nie tak z maglownica (ale nic nie stuka przy krecenie kiera i nie łapie luzów)

- coś mam gdzieś przycięte i nie przepływa tyle płynu ile trzeba

 

Jak odkręcę pokrywke od płynu widac jak pracuje(gdy kreci sie kiera), nic nie bąbluje, nic głośno nie wyje :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kugel2

Witam Wszystkich Wspaniałych i prosze o pomoc. Wczoraj moja pani powiadomiła mnie, że coś kapie z pod samochodu i słychać dziwne odgłosy (opis przez kobiete) :609: Okazało się, że to coś to olej z pompy. Po wyjęciu na światło dzienne stwierdziłem, że łożysko i uszczelnienie od strony koła pasowego się "wysypało". Jutro biore się za to, ale mam pare pytań: jak ściągnąć z osi mocowanie koła pasowego, od czego wogóle się zabrać, jakie rozmiary łożysk, jaki olej i czy to się wogóle opłaca robić itp.itd co Wiecie na ten temat to piszcie. PLIIIIS :629: pozdrawiam (oczywiście pompa wspomagania kierownicy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowisz o pompie wspomagania?

Co do lozysk to suwmiarka i cos dopasowac w sklepie z lozyskami a plyn to zwykly hydrauliczny lub wymiana na nowa po regeneracji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności