Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Najbardziej interesuje mnie diesel

Niestety dopóki nie masz znajomego co kupił dla siebie diesla dla spokoju ducha i sprzedaje po 10 latach to niestety, ale trafisz głównie na auta po flotach z przebiegiem dość znacznym.

 

Z tego co obliczyłem to na samej benzynie (gazu nie mogę z uwagi na parking podziemny) przepłacę ok. 117 zł co rocznie daje ok 1400 zł. Jeżeli co drugi rok musiałbym grzebać przy diselu, bo to turbina, to jakaś pompa, a to coś innego, to oczywiście opłaca się jeździć na benzynie...

Przelicz to, że na krótkich trasach wcale diesel dużo mniej nie spali, o w ile w ogóle, więc niekoniecznie zaoszczędzisz.

 

Na trasie przy 120km/h spala w okolicach 8L, przy autostradowych 150km/h około 10,5L. ( u mnie skrzynia Tiptronic, co pewnie ma wpływ na nieco wyższe spalanie), rekordowo niskie spalanie jakie zanotowałem w trasie to 6,8L/100km ale tu prędkość nie przekraczała 90km/h..

Nieźle, takie są wady niestety wolnossących benzyn.

 

Witam,

Panowie proszę o radę, poszukuję auta głównie jazda miejska z paroma wypadami dalekimi. Znajomy sprzedaje passata b6 2009r 2.0 CR tdi 140 km podkręcony na 170, wersja comfort line, bezwypadkowy z polskiego salonu regularnie serwisowany. Auto praktycznie nie wybite, bardzo zadbane przebieg 70tyś km - oryginalny, ale cena to prawie 40 tyś zł.

Jedyne czego bym się bał to tego "podkręcenia" bo widziałem jak dramatycznie wzrasta awaryjność po tych "czipach".

40 tysięcy to dużo? A weź sobie skonfiguruj taką samą wersję i przelicz, czy po 6 latach sprzedałbyś za np. 30 tys takie auto...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
m.

 

Jedyne czego bym się bał to tego "podkręcenia" bo widziałem jak dramatycznie wzrasta awaryjność po tych "czipach".

.

:lol2

 

Kolego proszę Cie co Ty bredzisz chip dobrze zrobiony i przez osobę kumatą nie zaszkodzi autu !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:lol2

 

Kolego proszę Cie co Ty bredzisz chip dobrze zrobiony i przez osobę kumatą nie zaszkodzi autu !!

Co napisałem? Przeczytaj jeszcze 10 razy...

Nie każdy chip od razu zepsuje auto, jednak widziałem sytuacje, gdzie miało to dość duży wpływ na żywotność podzespołów. Zresztą nie bez kozery producent wypuszcza auto z taką a nie inną mocą.

Oczywiście jak ktoś robi 60 tysięcy w 10 lat nie zauważy tego tak samo jak inna osoba, która w rok tyle zrobi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Szybkie pytanie - chcę kupić passata B6 rok 2009 lub 2010 w benzynie i go zagazować. Który silnik najlepiej nadaje się do zagazowania? Na pewno nie wydam na instalację 6-8 k, ale te 4,5 jestem w stanie poświęcić.

 

I ewentualnie jeśli macie zagazowane passaty to jaki macie silnik i ile Wam średnio pali gazu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej 1.6 MPI 105 KM... :D Serio. Inne niezbyt się nadają do zagazowania. O silnikach FSI/TFSI/TSI zapomnij, ponieważ nie ma jeszcze do nich dobrych instalacji, czyli takich, co by nie pobierały jednocześnie gazu i benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepiej 1.6 MPI 105 KM... :D Serio. Inne niezbyt się nadają do zagazowania. O silnikach FSI/TFSI/TSI zapomnij, ponieważ nie ma jeszcze do nich dobrych instalacji, czyli takich, co by nie pobierały jednocześnie gazu i benzyny.

 

Sory kolego ale mylisz się jest jak dobrze pamiętam VI generacja FAZA ciekła do FSI / TFSI jest i ona działa na zasadzie ,że nie potrzebuje paliwa paliwa.

 

Jej minus to cena puki co .

Edytowane przez bartekzks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

A poza tym przeliczając benzynę która pali fsi na gaz to łącznie wychodzi tak jakby palił ok. 13 lpg na 200KM to raczej dobry wynik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sory kolego ale mylisz się jest jak dobrze pamiętam VI generacja FAZA ciekła do FSI / TFSI jest i ona działa na zasadzie ,że nie potrzebuje paliwa paliwa.

 

Jej minus to cena puki co .

 

No to wypadłem trochę z obiegu. ;) Inna sprawa, że i tak nigdy nie zamierzałem i nie zamierzam gazować swojego. Po to kupiłem benzynę, żeby na niej jeździć, a nie wkładać LPG. Jak bym jeździł dużo, to kupiłbym diesla. Choć nie wiem, czy byłby to Passat TDI... :D;)

 

Endrju- mój obecnie na krótkich odcinkach i notorycznie włączonej klimie pali około 12 litrów (z 3-4 osobami w aucie), więc zbliżam się do wyniku podanego przez Ciebie... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to wypadłem trochę z obiegu. ;)

 

No trochę dawno Cię tutaj nie było ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Mam pytanie, czy cena za Passata z tego ogłoszenia jest racjonalna? Dodatkowo, jeśli auto jest opisywane jako R Line, nie powinno mieć sportowych foteli z takim "dłuższym" siedziskiem? Ojciec ma paska z 2009 w zwykłej wersji i ma identyczne fotele tylko w jasnym kolorze. Czy nie ma przekłamania w tym ogłoszeniu?

 

Czy te wersje R Line są mocno obniżone w stosunku do zwykłych wersji?

 

Pozdrawiam!

 

http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-faktura-vat-salon-pl-r-line-ID6y8WrP.html#d93c413626

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, czy Passaty B6 2,0 TDI 140 z roku 2005 miały DPF ? jeśli nie to od którego roku były montowane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie, czy Passaty B6 2,0 TDI 140 z roku 2005 miały DPF ? jeśli nie to od którego roku były montowane ?

Dpf występował ale nie we wszystkich silnikach. BKP napewno nie miał DPFa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF był chyba mocowany 'seryjnie' od 2008 roku obowiązkowo w każdym aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jakie silnik miał oznaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam do kupienia B6 z silnikiem właśnie BKP. Możecie powiedzieć czy silnik z tym kodem jest ok czy np szukać innego ?v czy BKP były w wersjach 8V i 16 V czy była jedna wersja ? bo w necie można wyczytać różne cuda rocznik 2005

Edytowane przez davidoff123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możecie powiedzieć czy silnik z tym kodem jest ok

Każdy jest OK puki coś go nie boli... :bleble

BKP to silnik 16V (dwa wałki rozrządu po 4 zawory na cylinder). Jak sam zauważyłeś w sieci jest wiele informacji. Poczytaj i postaraj się wyciągnąć wnioski nie biorąc wszystkiego do siebie. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiadomo aczkolwiek są silniki uznawane za bardziej i mniej awaryjne. Czy BKP ma te słynne wałki wyrównoważające i problemy z pompą oleju ? (wyczytałem że tak nie wiem czy to prawda) oraz czy pompowtryski mozna regenerowac czy nie ? (wyczytałem że są Siemensa) Wole tu spytać bo wiem że mi pomocy udzieli ktoś kto ma wiedze w 100 % rzetelną a nie jakiś pseudo fachowiec

Edytowane przez davidoff123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam BKP od nowości, teraz ma ok. 180kkm.

Przy 100kkm padł wtryskiwacz, auto pojechało na lawecie do serwisu gdzie w ramach akcji wymieniono wszystkie cztery.

Przy 120kkm zrobiłem swap pompy oleju na taką z 1.9TDI.

Nic złego mnie nie spotkało póki co. Może jeszcze paść głowica.

Na plus dla tego silnika to brak DPF'a i ładny wykres po chip'ie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie do Was byłem ostatnio oglądać tego Passata b6 http://olx.pl/oferta/volkswagen-passat-krajowy2-0-fsi-150-kmxenonnaviserwis-asoalu6-biegow-CID5-IDb6Pmn.html

 

Wrażenie robi dobre ale czy faktycznie może taka wersja tyle kosztować? Zabrałem samochód na diagnostykę oraz podpiąć pod komputer.

Na diagnostyce wyszło z hamulcami i amortyzatorami wszystko ok. Tzn parametry były w normie ale tylni prawy amortyzator jest już przypocony.

I na łączeniu półosi ze skrzynią biegów też widać olej. Tyle z diagnostyki.

 

A co do podpięcia pod komputer to były jakieś błędy ale widniały one jako "stare/nieciągłe" samochód był skanowany programem Delphi. Jedyny błąd który widniał jako ciągły to błąd spryskiwaczy reflektorów.

Według sprzedającego w samochodzie były malowane przednie drzwi pasażera, tylne lewe drzwi i tylni zderzak i akurat tego tylnego zderzaka zdjęcie mi pokazał bo innych nie miał. Jak przyjechałem samochód był wypolerowany, nie był na świeżo ale jakieś 2 czy tam 3 dni temu ktoś go polerował bo w załamaniach drzwi jak się przejechało palcem to zostawał biały osad. Ogólnie wszystko ok ale boje sie że auto było całe malowane, nie miałem przy sobie miernika a mierzenie po polerowaniu też miarodajne nie jest. Zastanawiam się czy interesować się dalej tym samochodem i czy wydać kolejną kasę i przejechać się z nim jeszcze do ASO.

 

Auto krajowe jak twierdzi sprzedawca ale w książce serwisowej wpisy są do 2010 roku a ostatni jest w 2015. Auto ponoć zostało oddane do nich w rozliczeniu. I sprzedawcy coś kręcą z ceną, wystawione jest na olx za 26900 a po wizycie w komisie na karte w aucie pisało 24900. Po czym jak zapytałem jednego ze sprzedających czemu tak mocno obniżona jest cena to powiedział że chcą mieć rotacje aut i trzeba coś zejść z ceny a na końcu mojej wizyty gadałem z drugim sprzedającym i po ponownym pytaniu o cene dlaczego na nacie inaczej a w rzeczywistości co innego odpowiedział że chyba ktoś pomylił się przy wypisywaniu kartki do auta czy coś takiego.

 

Co myślicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Szybkie pytanie - chcę kupić passata B6 rok 2009 lub 2010 w benzynie i go zagazować. Który silnik najlepiej nadaje się do zagazowania? Na pewno nie wydam na instalację 6-8 k, ale te 4,5 jestem w stanie poświęcić.

Polecam kupić takie auto, na którego użytkowanie Cie stać, a nie iść w półśrodki.

 

Sory kolego ale mylisz się jest jak dobrze pamiętam VI generacja FAZA ciekła do FSI / TFSI jest i ona działa na zasadzie ,że nie potrzebuje paliwa paliwa.

 

Jej minus to cena puki co .

No jest, ale nie wiem kto to kupi, skoro cena przytłacza, a i tak jest mnóstwo wad związanych ze spalaniem gazu.

P.S. zacznij używać słownika, pisanie "puki" było już przypałowe w wieku 13 lat.

 

Cześć,

 

Mam pytanie, czy cena za Passata z tego ogłoszenia jest racjonalna? Dodatkowo, jeśli auto jest opisywane jako R Line, nie powinno mieć sportowych foteli z takim "dłuższym" siedziskiem?

Nadal ludzie wierzą, że 5 letni passat w dieslu ma tyle najechane?

 

Takie pytanie mam do was- w b7 można włączyć obniżanie się lusterek po włączeniu wstecznego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności