Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie potrzebuję pomocy. Oglądałem dzisiaj Passata którego chciałbym kupić, B6 2.0 TDI BMR. Stan wizualny ok, ale co do technicznego mam parę pytań. Silnik zaraz po odpaleniu pokazywał 1.2 l/h przy czym miał delikatne drgawki. Nie było widać na wskazówce od obrotomierza, że obroty falują, ale było to czuć w środku i było widać po silniku, że nim trochę "buja". Po przejechaniu jakichś 4 km spalanie na postoju spadło do 0.8 l/h (temp. ok 70 stopni) a drgawki mam wrażenie, że bardziej odczuwalne :( Dodam, że popmpowtryskiwacze były wymieniane, korekcje w normach, bipy też... Nie wiem czy się w niego pchać, czy dać sobie z nim spokój... ehhh Bardzo proszę- poradźcie coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temp. jest oki, więc to nie problem, natomiast to bujanie może zwiastować wymianę dwumasy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie słychać dwumasu... Nie szarpie i przy gaszeniu cisza... A spalanie na postoju Twoim zdaniem jest ok? Nie powinno oscylować w okolicy 0.6 l/h ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz włączoną klimę to będzie pokazywać ponad 1,0l/h. Tym bym się nie przejmował. Gorzej te drgawki silnika... W sumie to diesel i zawsze będzie bardziej wibrował niż benzyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz włączoną klimę to będzie pokazywać ponad 1,0l/h.
Na rozgrzanym silniku, po trasie pokazywał mi 0,5-06 l/h. 1l/h to na zimnym silniku. Po ustawieniu kąta synchronizacji na 0 bywały momenty, że pokazywał mi spalanie 0,4 l/h, a po wyłączeniu klimy 0,3!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt synchronizacji oscylował w okolicy 1,2 tylko nie wiem czy na + czy minus.Myślicie, że ustawienie na idealne zero poprawi pracę jak i spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na klimie na ciepłym 0,5-0,6 bez klimy 0,4. Bujanie budą może świadczyć o początku końca dwumasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ogóle nie słychać dwumasu... Nie szarpie i przy gaszeniu cisza... A spalanie na postoju Twoim zdaniem jest ok? Nie powinno oscylować w okolicy 0.6 l/h ?

Wszystko zależy od warunków jakie panują raz jest 0,5l/h, a innym 0,8l/h. Co do drgawek to jeszcze może siedzieć w środku krasnoludek i bujać :D, tak serio to może być jeszcze wtrysk albo poduszka(tak wiem pisałeś że wtryski były wymienione).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kąt synchronizacji oscylował w okolicy 1,2 tylko nie wiem czy na + czy minus.Myślicie, że ustawienie na idealne zero poprawi pracę jak i spalanie?
Trzeba ustawić na jakieś -0,6 żeby pod obciążeniem było 0. Na spalanie nie ma to jakiegoś znaczącego wpływu, natomiast na kulturę pracy ma to pewien wpływ. Silnik na pewno ciszej pracuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przymierzam się do zakupu Passata B7 2.0TDi, 140KM. Dawniej gdy na rynku pojawił się ten silnik nie cieszył się zbyt dobrą passą. Szukam więc informacji na ten temat, czy bezpiecznie brać samochód z takim silnikiem wypdorukowany po 2011 roku - jestem skazany na lekturę 326 stron tego wątku czy może polecicie jakiś rzetelny opis problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, Panowie potrzebuję pomocy. Oglądałem dzisiaj Passata którego chciałbym kupić, B6 2.0 TDI BMR. Stan wizualny ok, ale co do technicznego mam parę pytań. Silnik zaraz po odpaleniu pokazywał 1.2 l/h przy czym miał delikatne drgawki. Nie było widać na wskazówce od obrotomierza, że obroty falują, ale było to czuć w środku i było widać po silniku, że nim trochę "buja". Po przejechaniu jakichś 4 km spalanie na postoju spadło do 0.8 l/h (temp. ok 70 stopni) a drgawki mam wrażenie, że bardziej odczuwalne :( Dodam, że popmpowtryskiwacze były wymieniane, korekcje w normach, bipy też... Nie wiem czy się w niego pchać, czy dać sobie z nim spokój... ehhh Bardzo proszę- poradźcie coś.

 

 

 

bujanie lub drgania silnika moga oznaczac poczatki konca dwumasy lub uszkodzona poduszke silnika lub skrzyni biegow ale wtedy tez bys czul drgania na drazku zmiany biegow

powciskaj sprzeglo i zobacz jak sie zachowuje czy nie ma drgan na pedale sprzegla

przed zakupem lepiej to dobrze sprawdzic zebys na dzien dobry nie dostal po kieszeni za mocno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, przymierzam się do zakupu Passata B7 2.0TDi, 140KM. Dawniej gdy na rynku pojawił się ten silnik nie cieszył się zbyt dobrą passą. Szukam więc informacji na ten temat, czy bezpiecznie brać samochód z takim silnikiem wypdorukowany po 2011 roku - jestem skazany na lekturę 326 stron tego wątku czy może polecicie jakiś rzetelny opis problemu?

zgadza się ale nie w B7 tylko w B6. w B7 jest CR więc bardzo dobry silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zgadza się ale nie w B7 tylko w B6. w B7 jest CR więc bardzo dobry silnik

 

Nie o model auta chodzi, a o odmianę silnika. CR były już w b6 od połowy 2008 i te też szły do b7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B7 każdy silnik 140km ma oznaczenie CFFB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie o model auta chodzi, a o odmianę silnika. CR były już w b6 od połowy 2008 i te też szły do b7.

kolego czytaj ze zrozumieniem :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie chciałbym kupić VW CC 2.0 T z Usa. Podają rocznik 2013, ale jednocześnie 200km więc coś tu się nie zgadza bo chyba w 2013 to powinien mieć 210 km prawda? Czy to oznacza, że auto było wyprodukowane w 2012 a rejestracja 2013 czy po prostu się pomylili w ogłoszeniu? A może są dwie wersje? Jeśli jednak jest 200 km to czy jest duża różnica między osiągami/spalaniem/awaryjnością tych dwóch silników w wersjach 200 i 210 km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chriso, A-rek - dzięki za odpowiedzi!

 

Pozostała mi jeszcze tylko jedna kwestia - skrzyni biegów. Z jednej strony czytam pochwały na temat DSG, z drugiej strony ludzie odradzają z uwagi na kosztowne naprawy. Akurat przebiegi B7 na rynku oscylują w okolicach 150k, wskazywanych często jako moment w którym nalezy przyjrzeć się uważnie skrzynii DSG. Co o tym wszystkim myślicie? Warto inwestować w DSG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego czytaj ze zrozumieniem :cool

Ze zrozumieniem tekstu jest u mnie ok, ale biję się w perś, bo nie doczytałem - kolega pytał konkretnie o auta po 2011 roku ;)

 

Faktem jest jednak, że zła sława 2.0tdi wzięła się z silników na pompowtryskach montowanych w pierwszych latach produkcji b6 (pęknięcia głowic, problemy z napędem pompy olejowej, padające pompki itp...), a silniki CR montowane od połowy 2008 były od tych wad wolne.

Jedyny aktualny temat związany z tymi silnikami, to jak napisał chriso - problem z ekosmrodem.

Chodziło mi konkretnie o to, że określenie typu: silniki b6 bee, a silniki b7 cacy jest trochę mylącym uproszczeniem :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pozostała mi jeszcze tylko jedna kwestia - skrzyni biegów. Z jednej strony czytam pochwały na temat DSG, z drugiej strony ludzie odradzają z uwagi na kosztowne naprawy. Akurat przebiegi B7 na rynku oscylują w okolicach 150k, wskazywanych często jako moment w którym nalezy przyjrzeć się uważnie skrzynii DSG. Co o tym wszystkim myślicie? Warto inwestować w DSG?

Miałem Passata ze DSG, jak go sprzedawałem miał przebieg 340 tyś, cały ten przebieg bez awarii , wymiana oleju co 60tyś km.

Przy zakupie auta z DSG najważniejsze by kupić auto ze sprawną skrzynią z historią, czy był regularnie wymieniany olej i filtr i jeśli dobrze działa, nie masz zastrzeżeń to można brać w ciemno. Ja mogę polecić te skrzynię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - sprawdzić historie serwisową auta, czy co 60tys miała wymieniana olej z filtrami w DSG, jeśli tak i podczas jazdy próbnej nic nie będzie szarpać - można nie bać się tej skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności