Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat auta produkcji polskiej nie cieszyły się opinią "niezawodnych", a wrecz przeciwnie, bez skrzynki narzędziowej nie podchodź

 

uogólniłem.chcialem pokazać że dzisiejsze samochody o wiele bedziej róznią się od tych z czasów poloneza i reszty tego szrotu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Matsil, na nowego mnie nie stać i nie wszyscy kupują nowe auta. Oba które kupiłem były dobrze zweryfikowane pod kątem przebiegu i były servisowane w ASO do końca. Uważam, że w aucie tej klasy nie powinny mieć miejsce tego typu usterki, przy stosunkowo niewielkich przebiegach.

Oczywiście masz rację, jednak zawsze kupując auto używane jest to obarczone pewnym ryzykiem. Przebieg sie zgadza, auto serwisowane w ASO, ale nie wiesz jak ten samochód był użytkowany. Owszem są egzemplarze wyjątkowo awaryjne ale ich jest pewnie 0,1%, reszta stanu wynika z eksploatacji.

P.S. Akurat fakt, że były serwisowane w ASO nie jest dobrym przykładem, tam często pracują ludzie śrenio znający sie na swoim fachu :), za to masz pewność co do przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chcę kupić Passata B6 Comfortline z silnikiem 1.4 TSI 122 km. Może ktoś skomentować mój wybór? Silnik godny polecenia? Katalogowo wygląda b. dobrze - 10.5 do setki, cykl miejski 8,6 l/100 km. Nie ukrywam, że decyzje pomogła podjąć cena bazowa 1.4 TSI, mniejsze zapotrzebowanie na paliwo, niższa stawka ubezpieczenia itp. Dodam również, że było by to moje pierwsze auto z turbosprężarką i mam lekkie obawy co do użytkowania... Jak z awaryjnością? Czy da się tym sprawnie poruszać? Oczywiścię umówię się na jazdę próbną, ale wiem, że są właściciele 1.4 tsi 122. Obecnie jeżdżę astrą 1.6 16V 100km, setka po 11.5 s i nie ma tragedii, choć chciałbym coś elastyczniejszego i żwawszego.

 

EDIT: down@ np. przecież nie tylko ja mam jakiś problem ;)

Edytowane przez theOne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radd0330, to passek w miarę się trzyma tylko jak jeździ nim niedzielny kierowca? :)Ja przecież nie twierdzę, że oczekuje całkowitej bezawaryjności, oczywistym jest także, iż era długowiecznych silników zwłaszcza diesla już minęła. Wynika to oczywiście z wszelkich "dodatków" które powodują, iż współczesne diesle mają osiągi silników benzynowych. Oczywistym jest także iż styl jazdy samochodem i sposób eksploatacji warunkuje żywotność silnika. Jednakże jakby tu nie kombinować usterki które stwierdzam u siebie, jak i u innych znanych mi użytkowników są zbyt poważne i następują zbyt wcześnie jak na samochód tej klasy. Mój kolega z pracy ma Avensis z roku bodajże 2002, przejechane ze 170tyś. Jak twierdzi auto jest praktycznie bezawaryjne. Powiem tak, daleki jestem od zachwytu nad jakąkolwiek inną marką, ale VW leci na psy...

Matsil, zgadzam się z tobą, zwłaszcza co do ASO

Sorry theOne, za zmianę tematu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał r1u0d2y Zobacz post

Wohoo Moj jest juz do odbioru. Wlasnie dzwonili z salonu Wiec przelew, rejestracja i pojawiam sie na zlocie w Lodzi

a UBEZPIECZENIE ?

 

Tak tak :) W salonie tez :]

Edytowane przez r1u0d2y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@theOne

Mam takiego Passata od Kwietnia 2009 i mogę go szczerze polecić. Do silnika nie mam żadnych zastrzeżeń - Ty też powinieneś być zadowolony po jeździe próbnej, zobaczysz.

Moje średnie spalanie trasa (do 140km/h)-miasto to 8L/100KM PB95.

Z ciekawości jaką cenę Ci zaproponowali? Bo powoli szykuję się do sprzedaży swojego - tylko ze względów finansowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zacznę rajd po salonach. Na razie sugeruję się konfiguratorem. Można uznać któryś tfsi silników za trwalszy? 1.4 vs 1.8? Już zdecydowany na sprzedaż auta? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo powoli szykuję się do sprzedaży swojego - tylko ze względów finansowych.
Przeciez bedziesz stratny jakies 15 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, siedzialem juz w swoim :) Ma nowa kierownice, biale zegary i... czujniki parkowania maja wizualizacje na radiu RCD 510 - tak jak w Golfie VI :)

Edytowane przez r1u0d2y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobra, siedzialem juz w swoim Ma nowa kierownice, biale zegary i... czujniki parkowania maja wizualizacje na radiu RCD 510 - tak jak w Golfie VI
O to dobrze wiedziec z ta wizualizacją :) Czekamy na pochwalenie sie w odpowiednim dziale :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Szkoda,ze przy okazji tego "pseudoliftingu" nie zmienili dziadowskiego plastiku (rozdem z Łady Samary albo Poloneza) z jakiego zrobione sa uchwyty drzwi.Niestety nawet w CC plastik jest taki sam,ale chociaż same uchwyty sa ladniej wyprofilowane.W tej klasie takie coś wogóle nie powinno mieć miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, na co szczególnie mocno zwrócić uwagę, jeśli idzie o skrzynkę DSG ???

Pilne :)

Pozdrawiam

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę jakie wersje mnie interesują, może ktoś mi doradzi co do opcji, co jest mało przydatne.

 

Ogólnie i raczej niezmiennie:

 

Silnik: 1.4 TSI 122 km, manual

Wyposażenie: Comfortline

Cena podstawowa - 73 690 zł

Kolor - myślałem o białym, ale dostępny jest najzwyklejszy biały, który w sumie nie wiem jak wygląda na żywo, nie widziałem białego passata. Podobno najbardziej płowieją i złażą od słońca kolory darmowe z salonów. Nie wiem czy warto nad nim się rozwodzić?

Kolor2 - Oryginalnie;) - Czarny "Deep" perłowy - cena kosmiczna - 2650 zł

Dodatkowe wyposażenie:

*czujnik ciśnienia w oponach - 260 zł

*tempomat - 0 zł

*pakiet 1190 - 1190 zł, ten pakiet mistrz ;) (daje on m.in cz.parkowania, tzn. że jest wizualizacja na ekranie? Pomaga ta wizualizacja?)

*pakiet stylizacyjyn vw indywidual - 2690 zł

**zastanawiam się nad pakietem zimowym - 2180 zł - lepiej brać podgrzewaną szybę niż tą odbijającą słońce?

*** Może ktoś ma pomysł z czego rezygnować i np. coś lepszego/bardziej przydatnego brać?

Dalej mam wątpliwości 1.8TSI vs 1.4TSI, mam nadzieje, że jazda testowa utwierdzi mnie w 1.4 TSI. Jeżdżę ASTRĄ I 1.6 16V 100KM-11,5 do 100, powinienem z 1.4TSI uraczyć wyraźnej poprawy elastyczności i przyspieszenia?

 

Biały kolor, licząc zimowy pakiet - 80 010.

 

Dzięki za pomoc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na stronie pisza ze z pakietm 1190 jest lakier upewnij sie o to czy sie doplaca czy nie.

 

---------- Post added at 12:36 ---------- Previous post was at 12:35 ----------

 

co do ciśnienia w ogumieniu to na forum raczej sie ludzie ypowiadali ze nie warto..

 

---------- Post added at 12:37 ---------- Previous post was at 12:36 ----------

 

ja wybrałem pakiet zimowy 3 ze wzgledu na podgrzewana przednia szybe jesli wolisz mnie to mozesz wziac nizsze pakiety zimowe. Wizualizacja to nie kamerka wiec to kolego co juz odebtral musi sie pochwalic jak to wyglada ja tego jeszcze nie widziałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że podgrzewana szyba będzie przydatna, choć mam zamiar garażować auto, a jej najtańsza opcja to ten pakiet zimowy3?... Mógłbyś podać linka gdzie pisało z tym lakierem? Ja wyczytałem ze strony to:

Pakiet 1190

Elementy pakietu:

- reflektory biksenonowe ze spryskiwaczami i funkcją doświetlania zakrętów

- radioodtwarzacz RCD 510 z kolorowym ekranem dotykowym i zmieniarką na 6 płyt CD

- kierownica multifunkcyjna obszyta skórą

- czujniki parkowania z przodu i z tyłu

- reflektory przeciwmgielne

- komputer pokładowy MFA Plus

- rolety przeciwsłoneczne

 

A propo bixenonów. Wyszukałem przypadki ich awarii, że np. światła drogowe nie działają, bądź rozjeżdżają się, świecą w dół. Warto je brać? :> Koszt napraw bez gwarnacji będzie chyba kosmiczny?:> Również zastanawiam się nad tym czujnikiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A propo bixenonów. Wyszukałem przypadki ich awarii, że np. światła drogowe nie działają, bądź rozjeżdżają się, świecą w dół. Warto je brać? :> Koszt napraw bez gwarnacji będzie chyba kosmiczny?:> Również zastanawiam się nad tym czujnikiem...

Raportuj zły post

Bierz bi bez namysłu. Święcą o nieboo lepiej niż zwykłe żarówki :)

 

Ja na Twoim miejscu MOCNO rozważyłbym "mniej opcji a lepszy silnik":) 1.8 nie dość ,że bardzo dynamiczy, mało pali, elastyczny. Silnik rewelacja.

 

A przednią szybę polecam. Szczególnie jak pracujesz gdzieś gdzie w zimę ubierasz płaszcz i garnitur i nie masz czasu na babranie się z szybami to naprawdę polecam! 4minuty i przednia szyba lustro!

 

Rczej ja bym wziął konfiguracje

 

1.8TSI

1190 pakiet, zimowy 3 , no i nie wiem czy w tym pakiecie1190 jest multifunkcyjna kierownica to naprawdę polecam tą najlepszą :) miła w dotyka bo "miękka" . No i do tego napewno składane lusterka za te ~400zł , autohold ..

 

 

Czujników w żadnym wypadku nie bierz. Nie jest to problem podjechac raz na jakiś czas do wulkanizatora i sprawdzić ciśnienie. Ta opcja nie potrzebna jest zupełnie!!

 

A róznica naprawdę jest odczuwalna przy wyprzedzaniu miedzy 1.4 a 1.8:) A zawsze można wgrać program do 1.8 na jakies ~190KM to już naprawdę wystarcza...

 

pozdrawiam

 

 

I dodam jeszcze ,że nie polecam białego koloru. W Passacie brzydko wygląda...

 

Czarnego Deepa też nie zabardzo bo w Comfortline nie zabardzo wygląda z przodu bez chormowanego grilla :) Rozważyłbym srebrny ew. Mocce:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodatkowe wyposażenie:

*czujnik ciśnienia w oponach - 260 zł

*tempomat - 0 zł

*pakiet 1190 - 1190 zł, ten pakiet mistrz (daje on m.in cz.parkowania, tzn. że jest wizualizacja na ekranie? Pomaga ta wizualizacja?)

*pakiet stylizacyjyn vw indywidual - 2690 zł

**zastanawiam się nad pakietem zimowym - 2180 zł - lepiej brać podgrzewaną szybę niż tą odbijającą słońce?

 

 

Czujnik ciśnienia w oponach to taki gadżecik, ale koszt niewielki. U mnie dwa razy wykrył ubytek powietrza poprzez wentyl :P:p:p. Nie jest kłopotliwy w utrzymaniu i nie wymaga żadnych specjalnych zabiegów. Działa na każdych oponach :D:D:D

 

Przy pakiecie z czujnikiem parkowania, wizualizacji nie będzie, jest tylko system akustyczny. Funkcjonalna rzecz. Polecam :637:.

Wizualizacja jak jest to oczywiście pomaga (pokazuje stronę gdzie jest przeszkoda itd., na "ucho" tego nie ma :eek:)

 

Podgrzewana przednia szyba lepsza niż ta odbijająca ;););)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.volkswagen.pl/upload/pictures/0009983.jpg - biorę ten pakiet stylizacyjny, więc biały będzie dobrze wyglądał raczej.

Myślałem też o obniżonym zawieszeniu (15mm), lepiej wygląda passat i lepiej jeździ tylko, że 1500 zł. O silniku 1.8 tsi na tym forum wyczytałem o jakiś problemach, słychać turbinę, coś tam buczy itp. Dla mnie priorytet: bezawaryjność, okupiona zmniejszoną dynamicznością (w tym wypadku znacznie). Mniejszy TSI ma lekko mniej skomplikowaną budowę, liczę, że mniej awaryjny choć te silniki to i tak trochę kot w worku. Ogólnie auto jest i tak tanie teraz, patrząc na konkurencję, ale budżetowo początkowo patrzyłem na kompakty, wygrał bezapelacyjnie golf, najwięcej oferował za swoją cenę ~76 tys. ale patrząc na promocje nie można nie brać pod uwage passata i coś dołożyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A róznica naprawdę jest odczuwalna przy wyprzedzaniu miedzy 1.4 a 1.8 A zawsze można wgrać program do 1.8 na jakies ~190KM to już naprawdę wystarcza...

Ja też bym polecił silnik 1,8 TSI. Jeżeli ma takie rezerwy jak sprawdzony 1,8T, to naprawdę jest warty zachodu. Z tego poprzedniego nierzadko robiono dużo ponad 200KM i nawet po takich modyfikacjach nie sprawiał problemów.

Co do dodatków to osobiście dokupiłbym najpraktyczniejsze: czujniki parkowania, xenony, pakiet zimowy z podgrzewaną szybą i fotelami, kierownicę multi, auto hold, czujniki ciśnienia (tym bardziej, że te 2 ostatnie opcje prawie nic nie kosztują). Praktyczne są też rolety tylnych szyb jak się ma dzieci.

Nawigacja to też bardzo fajna rzecz, ja z niej korzystam i pewnie też bym kupił.

Poza tym biały kolor w passacie? - chyba tylko jako auto reklamowe pasty do zębów :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności