Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do tytułu tematu - jeśli sprzedający zechce coś ukryć to ukryje, tak więc wizyta w ASO + weryfikacja przebiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić Passata B6 2,0 TDI 140 KM z 2008r. I mam do Was pytanie o oznaczenie silnika. Niektóre były mniej lub bardziej wadliwe. Których się wystrzegać (z jakim oznaczeniem), a które są OK i jak sprawdzić jaki jest kod silnika w danym aucie?

Mam już VIN auta i jutro chcę sprawdzić jego historię serwisową.

Dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy przycisk Parktronika w skrzyni manualnej zawsze znajdował się po prawej stronie lewarka (od strony pasażera), czy montowano go też od strony kierowcy? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2009 i jest po lewej stronie, z tym że po prawej jest roleta tylna na szybę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie związane z naprawą Passata, którego chcę obejrzeć jutro. Z jego VIN-u wynika, że miał wymieniany wtrysk. Dokładny opis zgłoszenia ustarki przez kleinta jest taki:

W czasie jazdy zgasł samochód brak możliwości uruchomienia pojazdu rozrusznik kręci ale silnik nie zaskakuje.

Naprawy jakie wykonano w serwisie opisano tak:

Wymienionop uszkodzony pompowtryskiwacz 2 cyl. [2015883/12 Silnik: nie uruchamia się, różne zapisy w pamięci błędów sterownika silnika]

Kodowanie warsztatu: 95

Część oryginalna usuwająca uszkodzenie: 03G130073SX

 

I teraz moje pytanie co to dokładnie mogło być i na ile jest to poważna usterka silnika i czy może się powtórzyć.

Dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to silnik PD to prawdopodobnie uszkodzenie elektryczne, pompowtrysk firmy Siemens- uszkodzone cewki to taka "norma". Nie przejmowałbym się za bardzo gdyż jest teraz akcja dobrej woli VW. Czyli jeżeli auto na lawecie przyjedzie do serwisu to cześć+robocizna= 0 PLN

 

więcej tutaj:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego marez , nie kupuj tego silnika.Jest to najbardziej awaryjna jednostka w historii VW.

Będziesz miał tylko problemy i duże koszta napraw..Poczytaj na forum Audi A4 ,A6 ,octavi jak ludzie klną na ten silnik.Jeśli koniecznie chcesz klekota to tylko 1,9.

A najlepiej kup benzynkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to najbardziej awaryjna jednostka w historii VW.

Będziesz miał tylko problemy i duże koszta napraw..Poczytaj na forum Audi A4 ,A6 ,octavi jak ludzie klną na ten silnik.J

Ale najpierw zdobądź dane o sprzedaży aut z tym silnikiem i liczbę forumowiczów narzekających na ten silnik. Wyliczysz sobie % tych awaryjnych...

Gdy padnie pompowtrysk, to jak na razie wymiana w ASO gratis. Napęd pompy oleju ~1000 zł z robocizną. Kłopot tylko, bo nigdy nie wiadomo, która z tych bolączek będzie miała chęć się ujawnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że nie wszyscy posiadacze tego silnika korzystają z sieci. To też należy brać pod uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy przycisk Parktronika w skrzyni manualnej zawsze znajdował się po prawej stronie lewarka (od strony pasażera), czy montowano go też od strony kierowcy?

 

Przycisk parktronika z prawej na lewą stronę powędrował bodajże w 2009 roku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b7 jest po prawej od lewarka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hcę kupić Passata B6 2,0 TDI 140 KM z 2008r. I mam do Was pytanie o oznaczenie silnika. Niektóre były mniej lub bardziej wadliwe. Których się wystrzegać (z jakim oznaczeniem), a które są OK i jak sprawdzić jaki jest kod silnika w danym aucie?

Kup CR (Common Rail) nie wszystkie z 2008 r to one. O różnicach jest na forum-na 1 rzut oka podnosisz maskę i widzisz plastikową osłonę głowicy."naciecia" na niej powinny iść po skosie z lewej na prawą w stronę podszybia..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli to silnik PD to prawdopodobnie uszkodzenie elektryczne, pompowtrysk firmy Siemens- uszkodzone cewki to taka "norma". Nie przejmowałbym się za bardzo gdyż jest teraz akcja dobrej woli VW. Czyli jeżeli auto na lawecie przyjedzie do serwisu to cześć+robocizna= 0 PLN

 

więcej tutaj:

Z tego co się dowiedziałem dzisiaj po VIN-ie kod silnika to BKP.. zatem chyba nie najlepsza jednostka, co? Czy mi się dobrze, czy jest to własnie ten najbardziej problematyczny motor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To był najbardziej problematyczny motor, ale z tego co się orientuję do 2006 roku. Od 2007 szły już poprawione jednostki. Ale jeżeli szukasz auta z 2008 roku to może warto dołożyć i kupić auto z CR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No własnie myślałem, że kupując auto z 2008r już będzie na CR.. a tu okazuje się , że na pompowtrysku. Lipa straszna.

trochę się zraziłem do kupna Paska po tych wszystkich lekturach i informacjach o padających wtryskach, pompach, głowicach i innych. :)

Człowiek wywali ponad 50 tysi i będzie jeździł autem, które może nawalic w każdej chwili. Moje stare auto przez 4 lata użytkowania nigdy mnie nie zawiodło, a jest z 2000r. A taki 3 letni pasek byłby jeżdżącą bombą zegarową hehe

Zaczynam się mocno zastanawiać czy warto zainwestować w passata..:sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ja tam już latam 4 takim na pompowtryskach i nic mi się z nimi nie dzieje i bardzo sobie chwale silnik BMP, BMN, BMM a w to co piszą na forach nie wierze, bo albo maja dużego pecha albo nie potrafią użytkować ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@marez ja mam właśnie takiego passata jak szukasz. BKP z 2008 na pompowtryskach. Jeżdżę nim drugi rok. Wymieniałem 1 pompowtrysk (0zł w ASO), czujnik N75 no i oczywiście oleje (silnik i DSG), filtry. Fakt te pompowtryski to koszmar - nigdy nie wiesz gdzie Cię dopadnie ale ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Teraz auta nie są już takie bezawarynje jak np. stare Mercedesy bo większość jest projektowana przez księgowych :manga ale uważam, że jak kupisz passata tak od 2007 to będziesz zadowolony. Wady o których większość osób pisze dotyczyła pierwszych modeli z 2005 i 2006 roku. Jedynie pompowtryski padają we wszystkich i to jest duży minus VW. Dopiero od kilku miesięcy wymieniają je za 0 zł ale... najpierw musi Ci się zepsuć :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy Passat z 2008r. z silnikiem 2,0 TDI BKP na pompowtryskach ma filtr cząstek stałych (DPF) czy jest od niego wolny?

Dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy Passat z 2008r. z silnikiem 2,0 TDI BKP na pompowtryskach ma filtr cząstek stałych (DPF) czy jest od niego wolny?

Dzięki za info

Może mieć, może nie mieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiadomo po czym to poznać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności