Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

ehhehe przyda się bo dużo aut jest ale jak idzie wybrać to nie ma dobrych zadbanych :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie coś na temat silnika BUZ 2.0 TDI 163 KM ? Chyba to rzadkość w passatach, bo zazwyczaj to wersje 140 i 170, a ten ma 163. To jest jakaś wersja, która wychodziła "specjalnie"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jest jakaś wersja, która wychodziła "specjalnie"?

A nie jest to jakaś dławiona wersja z Francji?

Przejrzałem "wujka", i wychodzi na to ze to silnik z lat 08-11.

Edytowane przez karol27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ormowiec i mielkie mnie właśnie oświecili, że nie potrafię obsługiwać swojej ETKI :D auto zapewne ma inny silnik niż podałem ;) ale dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

szukam pasata TDI który mało pali, ma usunięte wady ogólnoomawiane i nadaje się do jazdy w mieście. Dziennie jeżedżę rano 2x po 5km i po południu podobnie 2 x 5km, czasami rotę trasy po 50-100 km=raz do 2 x w tygdoniu choć zdarza się że nigdzie nie jadę.

chce kupić aut z roku 2009-2011 za 50(B6)-75 tyś (B7) kombi TDI BLUEMOTION

 

po przeczytaniu większej części tego wątku mam ogromną prośbę o sprawdzenie czy dobrze wszystko zrozumiałem

odpowiedź na moje pytania:

 

1. nie do końca wiem które modele nie posiadają filtra cząstek stałych z tego co poczytałem to wszystkie 1.9 TDI, czy inne mo

2. ponoć na moje przebiegi 1.9 jest najlepszy

3. ten nowy passat 1.6 ma system start stop więc może jest dostosowany do miasta.

4. ile w końcu palą te blumotion?

5. nowe pasaty B7 nie mają wielowahaczów więc nie ma problemu

6. czy dwumasy padają w tych samochadach tak często? i czy są modele bez dwumasy?

 

bedę ogromnie wdzięczny za pomoc

 

przypominam że jeżdżę Hodną accord 2.0 TDI z 97 roku i przekechałem 360 tyś i żadnych większych awarii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Filtry cząstek stałych posiadają wszystkie nowe diesle, a wynika to z konieczności spełnienia coraz bardziej wygórowanych norm czystości spalin.

2.. ŻADEN diesel nie będzie dla Ciebie dobry jeśli robisz takie przebiegi i to po mieście. Po prostu go zarżniesz !

3. System start and stop w połączeniu z Twoimi przebiegami to zabójstwo dla silnika, zresztą cały ten system to bardziej ECO bełkot niż faktyczny efekt.

4. pojęcia tu akurat nie mam

5. Tu się zgadza

6. Dwumasa ma zawsze określona żywotność więc padać będzie zawsze. Po jakich przebiegach w B7 trudno powiedzieć, bo nikt tyle km jeszcze chyba nie nawinął.

 

No i w tych pieniądzach to nie liczył bym na cuda. Ale Polska to Polska tu się cuda zdarzają. na pewno kupisz w tej kasie diesla od dziadka z Niemiec ;) (Te dziadki w tym rajchu to nic tylko diesla kupują i wszystkie później latają w PL - pozdrawiam handlarzy).

Edytowane przez MarkII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję a odpowiedź:

ja jeżdżę hondą koło 1000 km miesięcznie

pasata używałbym 2000 km/miesiąc

podam przykłady aut

http://otomoto.pl/volkswagen-passat-1-9-tdi-bluemotion-C18564174.html

http://otomoto.pl/volkswagen-passat-bluemotion-tdi-nowka-2010-C19702563.html

 

dlaczego sądzić że tylko oszust sprzedaje auta?

przecież od czasu do czasu ktoś sprzedaje uczciwy

idąc tym tokiem myślenia to każdy na grupie to oszust... a tak nie jest ... bo doradzają szczerze

 

który z w/w pasató byłby dla mnie?

czy ten pierwszy z VIN-em 1.9 ma filtr cząstek stałych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym 2 ogłoszeniu przynajmniej nie napisał "bezwypadkowy" (ale jak zadzwonisz to pewnie Cie o tym zapewni, no i to B7 nie B6). Nie twierdze że każdy to oszust, ale znając niemiecki rynek wtórny wiem, że samochody są tam droższe niż u nas i to sporo. W Polsce - same okazje. Pojedz do niemieć znajdź takiego Passata. Okaże się że w Polsce kupisz taniej polski salonowy. Jak ci handlarze to robią ... ?

 

 

Będę się upierał, że 2x5 km rano i 2x5 km po południu to śmierć dla diesla. Zimą go nawet nie zagrzejesz, a DPF wysiądzie po 2 miesiącach. pomijam juz fakt, ze wsiadając do samochodu kiedy jest -20 st będziesz w nim cała drogę marzł.

 

Nie ulegaj modzie na diesla, bo diesla nie są dla wszystkich, trzeba o nie dbać i zapewnić im odpowiednie warunki pracy. Ty nie jesteś w stanie tego zrobić.

 

Kolejne nieporozumienie to szukasz bryki za 80 tyś robisz rocznie 24 tyś i zastanawiasz się ile będzie palił ? Na tych krótkich odcinkach każdy będzie palił znacznie więcej niż podają dane.

 

Z tych 2 samochodów trudno coś wybrać. B6 ma najmniej zawody silnik 1.9 a B7 niepoznany 1.6

Edytowane przez MarkII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego że obawiam się o przebiegi to zastanawiam się czy kupić 3 letniego za 50tyś czy tego B7 za 80 i mieć spokój przynajmniej z przebiegiem.

 

szokuje mnie ten DPF

mojej starej hondzie nic sie nie dzieje.

 

100km dieslem kosztuje mnie 20 zł a benzyną 40 zł (nie pytaj dlaczego)

 

jakie auto jest dla mnie z gazem nie ma tak przyjemnie jak w momentem obrotowym diesla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a na tak krótkich dystansach to dobry jest rower

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. nie do końca wiem które modele nie posiadają filtra cząstek stałych z tego co poczytałem to wszystkie 1.9 TDI, czy inne mo

2. ponoć na moje przebiegi 1.9 jest najlepszy

3. ten nowy passat 1.6 ma system start stop więc może jest dostosowany do miasta.

4. ile w końcu palą te blumotion?

5. nowe pasaty B7 nie mają wielowahaczów więc nie ma problemu

6. czy dwumasy padają w tych samochadach tak często? i czy są modele bez dwumasy?

 

1) Zawsze miały 2.0 TDI 170KM z 140KM i 1.9 TDI 105KM jest różnie, trzeba sprawdzać

 

2) Każdy ma inne wymagania co do silnika...

 

3) zgadzam się że to eko bełkot jest to fajny system jak auto jest dobrze nagrzane itd... ale co z tego jak on się tak włącza i wyłącza ciągle to co z tego że zaoszczędzę 0.2 l/100km jak akumulator mi padnie duużo szybciej.

 

4) zależy jak go będziesz traktował, noga nodze nie równa, ale nie wież w te opowiadania po 4-5 a nawet 6l ciężko jest zejść w naszych warunkach (Kraków, teren górzysty) na krótkich warunkach, tym bardziej z klimą

 

5) w B6 też już nie ma wielowahacza

 

6) narazie się nie wypowiadam bo na szczęście (odpukać :)) mi nie siadła, to napewno zależy jak mu ciskasz, bo jak mu dajesz pełny, obroty 1100-1200, jedziesz pod górę to dwumasa wtedy cierpi, lepiej mu zredukować.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
) Zawsze miały 2.0 TDI 170KM z 140KM i 1.9 TDI 105KM jest różnie, trzeba sprawdzać

ŹLE! Zawsze miały tylko 170KM, 140KM nie zawsze i 1.9 też rzadko. Dopiero w CR od 2008 jest zawsze DPF.

3) zgadzam się że to eko bełkot jest to fajny system jak auto jest dobrze nagrzane itd... ale co z tego jak on się tak włącza i wyłącza ciągle to co z tego że zaoszczędzę 0.2 l/100km jak akumulator mi padnie duużo szybciej.

To nie chodzi tylko o gaszenie samochodu, i nie padnie akumulator - co to za rozumowanie... i co ma w ogóle do tego jeszcze nagrzanie? System spełnia jeszcze inne zadania a "START & STOP" to marketingowa nazwa. System ten np. podczas przyspieszania odciąża silnik osprzętem (sprężarka, głównie alternator) natomiast podczas zwalniania analogicznie obciąża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest ECO Bełkot. Start silnika to dla niego największe ała. Nie tylko aku cierpi ale i rozrusznik, spada ciśnienie w układzie smarowania itd. Przy zaletach ma wady i to one przeważają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisał mati_09-94 Zobacz post

) Zawsze miały 2.0 TDI 170KM z 140KM i 1.9 TDI 105KM jest różnie, trzeba sprawdzać

ŹLE! Zawsze miały tylko 170KM, 140KM nie zawsze i 1.9 też rzadko. Dopiero w CR od 2008 jest zawsze DPF.

 

a jak ja napisałem?

To raczej ty źle zrozumiałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. bardzo prosze o potwierdzenie bo byłem przekonany że taki passat B6 z 2008-2009 roku posiada WIELOWAHACZE z tyłu - czy na pewno każdy model nie ma?

2. z tego co zrozumiałem to małe przebiegi są szkodliwe w nowych samochodach TDI z uwagi na ten nieszczęsny filtr cząstek stałych. Czy zatem nie jest prościej i taniej go usunąć? ponoć to 1500 zł

3. owszem ekologia cierpi, ale chiny nie podpisały konwencji i trują, a ja bidny polak mam robić to co zarobiony Niemiec. czy jeżeli wytnę DPF to czy będzie to nadużycie prawne? czy policja to kara w Polsce i europie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. bardzo prosze o potwierdzenie bo byłem przekonany że taki passat B6 z 2008-2009 roku posiada WIELOWAHACZE z tyłu - czy na pewno każdy model nie ma?

 

Z tyłu masz ciągle wielowahacz, ale spokojnie, to nie jest ten system co był w b5, wiec śmiało można na nim nalatać duzo (ja bez wymiany z tyłu mam zrobione 150 tyś)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzie w B6 są tabliczki znamionowe z numerem VIN - przed szybą, nalepka na progu od strony kierowcy i gdzieś jeszcze?

gdzie znajduje się nalepka z oznaczeniami wyposażenia B6 - w bagażniku pod wykładziną?

 

czy otwierając tylną klapę od kombi w miejscach gdzie kończą się błotniki tylne (nad lampami zewnętrznymi po lewej lub prawej stronie), w tej rynience, widać ślady spawów poszycia tylnego bocznego?

tu zaznaczyłem na czerwono:

14f.jpg

 

 

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie w B6 są tabliczki znamionowe z numerem VIN - przed szybą, nalepka na progu od strony kierowcy i gdzieś jeszcze?

gdzie znajduje się nalepka z oznaczeniami wyposażenia B6 - w bagażniku pod wykładziną?

 

czy otwierając tylną klapę od kombi w miejscach gdzie kończą się błotniki tylne (nad lampami zewnętrznymi po lewej lub prawej stronie), w tej rynience, widać ślady spawów poszycia tylnego bocznego?

tu zaznaczyłem na czerwono:

Wlepka jest w miejscu koła zapasowego.

Tak tam są oryginalne spawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vin masz na tabliczce w komorze silnika, na ścianie grodziowej, pod tylną kanapą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spawy te mają być laserowe - równy pasek, a nie takie rozbabrane, no nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności