Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

spalanie 5l, to zaden problem, ja mam 5.2-5.4 w trasie przy 170km i dsg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o spalanie to wiadomo przecież że najwięcej zależy od stylu jazdy. Najlepszy wynik jaki udało mi się uzyskać to 4,8l na trasie. Sprawdzałem tylko raz nie przekraczając 90km/h. Obecnie spalanie średnie na tysiąc przejechanych kilometrów wynosi 6,5 l z włączoną klimatyzacją. Z moich obserwacji wynika że z klimą pali o ok. 0,5 l więcej. Co do przebiegów aut klasy średniej przyjmuje się ok. 30 do 40 tys.km rocznie. Potwierdziło się to w przypadku mojego Passata 2005r - 130tys. Kolega właśnie kilka dni temu również sprowadził Passata z Wiednia 2006r - 120tys. Trzeba dodać także że w Polsce jeździ się o wiele mniej niż w krajach europy zachodniej, gdzie codzienny dojazd do pracy autostradą i dzienne przebiegi rzędu 100km są normą. Oczywiście są wyjątki na które ja jeszcze nie natrafiłem zmieniając auta. Wolę jednak passata który ma 150tys. przebiegu autostradowego, niż passata który przejechał 50tys. po naszych polskich dragach. Przykładem jest moje auto. Gdy go kupiłem była cisza. Po przejechaniu ok.10tys. w Polsce już skrzypi deska i gumy na wahaczach. Tak z ciekawości dodam że oglądałem ostatnio passata z 1991r 1.8 benzyna z przebiegiem 500 tys.km i byłem w szoku. Silnik tylko lekko spocony, rdza w jednym miejscu na progu. Jeśli chodzi o środek auta to równie dobrze mógłby mieć 200tys. i tak bym w to uwierzył. I to był właśnie przykład dlaczego za passaty trzeba zapłacić dużo więcej niż za inną markę. Facet powiedział mi że ma już nawet kupiony w zapasie drugi silnik, gdyby ten się popsuł. Jak na razie leży bezużytecznie. Ciekawy jestem czy nasze passaty wytrzymają takie przebiegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek72

Zabijcie mnie, ale szczerze wątpię ;)

Niestety każda generacja wydaje się tandetniejsza od poprzedniej. Oszczędności, oszczędności, oszczędnosci ...

Oczywiście dotyczy to nie tylko VW ale chyba wszystkich firm. Np. Corolla dzisiaj to zupełnie nieporównywalne auto do tej np. sprzed 2 generacji. Te same elementy mają 2 krotnie a czasem 3 krotnie mniejszą trwałość. Niestety:mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"bartek72" dobrze mowi wszystko jest coraz to oszczedniej robione

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo samochody już nie projektują fachowcy, ale księgowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie oszukujmy sie 140KM musi spalic te 5.5 na trasie. Nawet jezeli ten komputer pokaze 5L to i tak 5.5 spali. Jezeli chodzi o miasto to mozna osiagnac wynik 7L ale nie miałem problemu z osiągnieciem 11L srednio na 100 KM. (troche spraw w miescie wiec jeździłem bardzo dynamicznie)

Zrobilem 120Km i wyszlo spalanie 11.4L na 100 . Ale jezeli mialbym 2.0TFSI to spalanie podwoiłoby sie z całą pewnościa wiec nie jest tak źle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy może mi powiecie na temat B6 z silnikiem 1,9 105 km czy warty zakupu Passat rok 2005 do 2007 jestem na etapie kupna i nic nie wiem o tym modelu z tym silnikiem na co zwrócić uwagę czy to w ogóle 105 km jedzie czy to żółw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zależy od twojego stylu jazdy.bo jak jeżdzisz jak niedzielny kierowca to 105 km w zupełności starczy.ale jak jeździsz dynamicznie i lubisz często wyprzedzać to nie polecam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak jeździsz dynamicznie i lubisz często wyprzedzać to nie polecam

pokłóciłbym sie nawet z kolegą ze do tego "dynamicznego wyprzedzania na trasie" nawet 140KM jest przy słaba:)

 

 

Nie kupuj tego traktorowatego 1.9 . Nie ma co inwestowac w technike sprzed dekady. Polecam 160Konną benzynke :)

Ten pomruk i cisza jest bezcenna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ela
pokłóciłbym sie nawet z kolegą ze do tego "dynamicznego wyprzedzania na trasie" nawet 140KM jest przy słaba

 

140 nie jest taka słaba. Przy wyprzedzaniu pełna dynamika:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
140 nie jest taka słaba. Przy wyprzedzaniu pełna dynamika

Dokladnie, przy skrzyni DSG jak depniesz -auto redukuje do 4ki i pieknie sie zbiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie oszukujmy sie 140KM musi spalic te 5.5 na trasie

Nic nie musi, wszystko zależy od tego jak się jedzie. U mnie komputer zaniża spalanie o 0,2l/100km - wiem bo od początku auta prowadzę kalkulacje w excelu :). Przy bardzo spokojniej jeździe w trasie - prędkości 80 -110 km/h komputer pokazywał mi średnio 4,3l/100km. Z drugiej strony kto tak jeździ? Średnio więc w trasie pali mi więcej niż normalnie - przy prędkościach do 160km/h auto spala do 6,2 l/100km. Średnie codzienne spalanie mam 5,9 - 6,1 l/100km. Ostatnio trasę Wołomin - Władysławowo pokonałem w 4h 20min ze średnim spalaniem 6,4l/100km - 3 osoby + załadowany bagażnik. Trochę inna trasa - Warszawa - Płońsk - Sierpc - Rypin - Brodnica - Grudziadz - A1 - Władysławowo. Sprawdzone - tą drogą jedzie sie znacznie lepiej i szybciej niż popularną krajową 7-ką :).

 

P.S. Ale o spalaniu jest inny wątek.

 

Nie kupuj tego traktorowatego 1.9 . Nie ma co inwestowac w technike sprzed dekady. Polecam 160Konną benzynke

Tylko, ze ta technika sprzed dekady jest kilka razy bardziej żywotna od jednostek 2,0 TDI. O 1,8TSI nie ma sie co wypowiadać, bo zbyt krótko jest na rynku. Fakt, że komfort jazdy benzyną jest znacznie większy.

 

Panowie, dla mnie to i w 170km dynamika jest kiepska, miałem kiedyś subaru imprezę sti - tam można mówić o dynamice. Jak widać wszystko zależy od tego, czego kto oczekuje od auta :).

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heja heja !

 

Koledzy jak to jest z tymi głowicami w b6 ? W którym roku zmieniono je na mocniejsze ? Jak poznac ze dany samochód ma już tą lepszą :) Co zauwazyłem. Młodsze B6tki 2.0TDI 140km mają gdzie indziej umiejscowiony korek wlewu oleju. Jeden jest na srodku a drugi po lewej stronie silnika. Czy po tym mozna rozpoznac jakosc głowicy czy to tylko róznice w pokrywie zaworów ? Jesli tak to, korek po lewej stronie oznacza pękającą czy juz dobrą głowicę ?

 

Pomozecie ?

 

Pzdr Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm,dla mnie w Seacie Altea 2005r 2.0TDI wymienili glowice po tym jak pekla,ale korek wlewu oleju pozostal na swoim miejscu:D Gdzies kiedys czytalem,ze silniki BKD sa podatne.Moj mial taki symbol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez własnie zastanawiałem się co ma pokrywa zaworów do głowicy :) Mówisz silnik BKD :) Warto zapamiętac. Są jeszcze inne czy tylko ten ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak:

 

imgp0298q.th.jpg

 

Silnik o oznaczeniu BKP 2.0TDI 140KM, wersja 4motion, data produkcji 02.02.2006, poprawiony napęd pompy olejowej (na kołach zębatych, sprawdziłem po numerze VIN, był kiedyś taki wątek na forum).

 

Orientuje się ktoś może czy w silnikach z napędem pompy oleju poprzez koła zębate występuje problem z "imbusikiem"? W silnikach BLB (wzdłużnych, a nie poprzecznych jak w Passatach) montowanych w Audi A4 B7 to była bardzo częsta awaria, która często kończyła się swapem na silnik z Passata / Golfa / Jetty.

Edytowane przez adamq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ciekawy temat u mie wygladada to tak

si.jpg

rocznik 2007 z marca ponizej foto z karty

kr.jpg

nie wiem co to za oznaczenie ale jak bylem na przegladzie to zadne akcje serwisowe nie byly przyznane do tego rocznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Jak czytam Wasze koledzy wypowiedzi na temat spalania to włącze się i opowiem Wam o moim passku . Mam Passka B6 z 2007 3,6 FSI V6 280KM , sprowadzonego z USA (tam zakupiony w salonie w Middle Wernt) . I spalanie w mieście wynosi mi około 16l/100km , a w trasie to tak około 12-14l/100km , zależy czy włąncze zawieszenie w trybie SPORT i jak CLIMAtronic działa to też zjada swoją porcję . Ogólnie jestem zadowolony bo mówiono mi że na europejskim paliwie ( podobno mniej ratyfikowanym ) będzie palił 25 ale to nie prawda . Jedna mała wada to że przy skrzyni DSG z 2 na 3 bieg sam przezuca dopiero przy 4,5 tyś. obrotach i odrazu przyspieszenie spada i czeba tylko sobie manetka przezucić na około 3 tyś. to wtedy jest obiecane 6,5 s do 100 km/h , a tak to w 7,2 s do 100 km/h . Ogólna ocena do BDB + , bo wersja Hightline w polsce kosztuje ok 180 tyś. zł , a w USA to samo autko kosztuje 38,785 USD . I w tym wliczona skórzana tapicerka , Climatronic , nawigacja 11+ , i różne elektroniczne gadgety .

Edytowane przez smc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Steckiew,

 

Oznaczenie silnika to BMP, a wersja wyposażenia to Comfortline.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adamq

czym to sie rozni od twojej wersji???

 

dolacze sie do tematu spalania miasto (Bydgoszcz) delikatnie 7,4 ale jak jestem soba ;-) to 9,4 trasa jak kiedys z wiadomych przyczyn ;-) jechala zonka to 5,5 a normalnie jak jade sam po trasie 7,5 oczywiscie zima lato climatronic na auto (zadnego eco).

A srednia z cyklu mieszanego 8,4.

Tak wiec nie rozumie jak mozna osiagnac takie wyniki jak podajacie jak bym chcial szpanowac spalniem to bym sobie kupil VW LUPO 3L.

Uwazam, ze nie po to kupuje sie fure 2.0L i 140KM zeby jezdzic jak emeryt na to przyjdzie jeszcze czas.

Poprzednio mialem ASTRE III 1.9 CDTI srednia byla w granicach 7,2 tak wiec uwazam ze w pasku jest to wynik bardzodobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności