Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B6/B7-na co zwrócić uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

To sporo - ja mam a chyba dobrze kojarzę 2400-140, 2600-160 i potem sukcesywnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica między 140 a 170 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej kwestii chyba skrzynia ma też dużo do powiedzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 160 km/h wskazowka obrotomierza stoi dokladnie pionowo na 3000, czyli 50% tego co ma licznik (6000).

 

Jesli okazaloby sie, ze jazda na takich obrotach kilka godzin to wyrok na silnik/skrzynie/cokolwiek, to jakas porazka by byla :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10508258_799519783456932_1338135419_n.jpg

 

w BKP przy 140km/h jest 2500 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w BKP przy 140km/h jest 2500 obrotów.

A 160km/h jest przy 3000 obrotów i tak jak nuttie pisze przy 170km/h jest ok. 3200 obrotów,

Pytanie, czy obroty 3000-3500 to juz pilowanie dla diesla...

Nie przesadzajmy już:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może mi wyjaśnić czego passaty b6 z silnikiem cr z pierwszego roku produkcji miały wiekszą emisje spalin 156 a rok później już tylko 146 od czego to zależy, mam jeszcze pytanie czy passat b6 2.0 tdi bluemotion 108 konny można mu trochę powiększyć moc tak np do 140 czy to nie będzie miało negatywnego wpływu na ten silnik .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie przy 160 km/h wskazowka obrotomierza stoi dokladnie pionowo na 3000, czyli 50% tego co ma licznik (6000).

 

Jesli okazaloby sie, ze jazda na takich obrotach kilka godzin to wyrok na silnik/skrzynie/cokolwiek, to jakas porazka by byla

Dokładnie takie obroty mam u siebie. Dodam że w B5 AWX skrzynia 5 miałem przy 150km/h 3000rpm. W DSG na 6 biegu różnica jest zatem 200rpm.

 

Co do długiej jazdy z takimi obrotami to nic mu nie grozi. Sam jade w trase to ustawiam tempomat na 150 i jade tak przez 2h, postój 20min i znowu ok 200km z predkoscia 150 - i tak przez ok 900 km.

 

Co do spalania to wychodzi mi porównywalne na trasie właśnie z B5 AWX 131@165 na oponach 195 w porównaniu do B7 170KM DSG na oponach 215 - trasa głównie na autostradzie z tempomatem na 150, średnia prędkość z trasy wychodzi ok 120 km/h (ok. 150km to nasze krajówki oraz ok 50km to bundes landowki) na trasie ok. 850km wychodzi w przedziale 6.7-6.9 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robie tez spore trasy, zwykle 1350 km, autostrada. Tempomat na 160 ustawiam, ale w Niemczech czesto jade ok. 180, czasami 200. Oczywiscie sa miejsca, gdzie trzeba i ponizej 100 zejsc na ograniczeniach. Trase taka robie (z przystankami i jak nie ma korkow) w ok. 11 godzin. Spalanie 7.0 - 7.5. Wedlug mnie, gdyby taka eksploatacja miala nadmiernie zuzywac auto, to troche bylyby jaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robie tez spore trasy, zwykle 1350 km, autostrada. Tempomat na 160 ustawiam, ale w Niemczech czesto jade ok. 180, czasami 200. Oczywiscie sa miejsca, gdzie trzeba i ponizej 100 zejsc na ograniczeniach. Trase taka robie (z przystankami i jak nie ma korkow) w ok. 11 godzin. Spalanie 7.0 - 7.5. Wedlug mnie, gdyby taka eksploatacja miala nadmiernie zuzywac auto, to troche bylyby jaja.

 

Ja jeżdżę podobnie. Nawet trasa jeśli chodzi o km bardzo podobna. U mnie spalanie 7,8-8,2l tylko że to 4 matic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Obecnie jeżdżę A4 1.8T 190KM i planuję powrót do passka b6 (z 2.0 tdi już się wyleczyłem - można sprawdzić moją historię na forum).

Szukam dla siebie 2.0 TFSI, ale na forum tych silników jak na lekarstwo.

Czy oprócz zapotrzebowania na olej ten silnik nie ma innych wad?

Czy z powodu bezpośredniego wtrysku (brak chłodzenia), dolot zapycha się nagarem tak samo jak w fsi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy z powodu bezpośredniego wtrysku (brak chłodzenia), dolot zapycha się nagarem tak samo jak w fsi?

 

FSI w Pasku nie ma żadnego problemu z nagarem, problemy były w początkowych wersjach 2.0 montowanych w A3/4 na początku 2000 roku. Później poprawiono soft, jeszcze nie spotkałem się aby gdziekolwiek, ktokolwiek opisywał ten problem w pasacie B6. Oprócz mitomanów z prasy motoryzacyjnej, którzy równie dobrze polecali 1.9TDI w B6 jako super niezawodny....a jak jest wszyscy wiedzą, że to większa mina niż osławione 2.0TDI...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spory? :)

Po prostu realny. Chyba tylko ja robię takie przebiegi jakie później widzi się na allegro ;)

Już nie mówię o autach z Niemiec, które widać na allegro z tdi a kosztują mniej niż krajowe..

 

 

Bo na alegro to same okazje sa zwlaszcza te sprowadzane

 

dziadek na stacje benzynowa tylko tankować jeździł , a potem do granicy kupca gonil bo sie rozmyslił .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co myślicie o B7 1.6 TDI z przebiegiem 145 tyś km. Czy przy takim przebiegu już mogę mieć problemy z turbiną, dpf i egr? Czy dpfy szybko się zapychają? Czy dwumasy szybko padają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy, jak ktoś dbał wcześniej, jak jeździł itd. Ogólnie kupując klekota musisz się liczyć z tym, że pakiet "startowy" może (ale nie musi) wynieść kilka tyś ekstra. Więc najlepiej udać się z konkretnym autem do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie np. B6 z jakim silnikiem benzynowym szukać? Pytałem o B7 w 1.6 TDI bo jest w moim miescie na sprzedaz.

Edytowane przez marcinsgdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B6 w benzynie brałbym 2.0 TFSI . 1.6 Tdi to za słaby silnik do passata. 0 frajdy z jazdy a przy wyprzedzaniu będziesz się nogami od gleby odpychał żeby szybciej jechał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki benzyniak jeszcze wchodzi w grę - bardziej ekonomiczny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 FSi, spali może litr, dwa mniej w mieście niż jego odpowiednik z turbo. Dla mnie to absolutne minimum dla tego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2.0 FSi, spali może litr, dwa mniej w mieście niż jego odpowiednik z turbo. Dla mnie to absolutne minimum dla tego auta.

 

litr mniej w mieście to 2.0FSI pali od 3.0V6 w C5... :) , dobra, 2 l mniej............. ale to i tak nie rekompensuje radochy z jazdy C5 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności