Skocz do zawartości
Charakterek

Kupujemy Passata B5-na co zwrócic uwagę, jaką wersję wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie ... czy moze mi ktos odpowiedziec co oznaczaja typy "basis" lub np "confortline" (nie wiem czy dobrze napisalem) ... jaka jest roznica???

 

Są to wersje wyposażenia (Basis, Comfortline, Trendline, Highline). Każda ma swoje charakterystyczne wyposażenie (fotele, kierownica, dodatki karbonowe, listwy chromowe, korbki w tylnych szybach itp.) W praktyce wychodzi różnie bo auta można było sobie dowolnie konfigurować przy zamawianiu. Miałem kiedyś BASIS'a - wersję najuboższą, ale wyposażeniem przebijała wersje "teoretycznie" bogatsze, a na fakturze jednym z wpisów był TRENDLINE PACKET, dzięki czemu miałem fotele i kierownice trójramienną z trendline'a.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ja mam chyba takie cos jak ty, bo mam model basis ale wypas mam wcale niczego sobie ... skora, trojramiena kierownica, climatronik, komputer, tempomat, itp ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek się przywitam. B5 przyjeżdza do mnie od helmuda za 2 dni, więc już od jakiegoś czasu przeglądam forum co by być w temacie.

 

W kwestii benzyny 2.0. Od kilku lat jeżdże moim starociem - Vectrą A. Z łezką w oku bedę ją sprzedawał, ale na 2 samochody mnie nie stać. Stało się, kasa nazbierana, poszukiwania zakończone, jedzie do mnie passek B5 kombi z 2001 z silnikiem benzynowym 2.0 i w automacie. Dlaczego taki wybór.

Po pierwsze - ciężko znaleźć w niemiecach rozsądny TDI, albo liczniki mocno kręcone, albo silniki zajechane. Nie mówie że nie można - ale trzeba na to poświęcić sporo czasu i najlepiej być lub mieć kogoś na miejscu - kto będzie szukał/załatwiał. Nie miałem takiego komfortu.

Po drugie - miałem kiedyś silnik TDI "we golfie" i zdecydowanie miło tego nie wspominam. Wiem, że teraz silniki są lepsze, bezproblemowe - ale jednak pewien niesmak pozostaje. Po 3 kasa - kupując samochód z silnikiem TDI trzeba liczyć na wyższą cene, musiałbym zdecydować się na starszy rocznik - a zależało mi na passku po lifcie. Za te same pieniądze mam samochód z nowszego rocznika, wystarczy jeszcze na przerobienie na gaz.

Po 4 - możliwe że niedługo podwyższą akcyzę na ropę i cena jej zrówna się z ceną benzyny. I w tym momencie będzie różnica czy Samochód pali 6-7l paliwa po 4,5pln czy 12 l gazu po niecałe 2 pln.

 

Wybierając silnik szukałem takiego który nie jest za bardzo wyżyłowany. Szukam auta którym będę jeżdził przez następne kilka lat - nieprędko nazbieram na kolejny. Zależało mi więc na jednostce trwałej - mało awaryjnej. Do tego automat - mając nadzieje że poprzedni własciciel samochód eksploatował w rozsądny sposób można przyjąc założenie - że konstrukcja i zasada działania automatycznej skrzyni biegów nie pozwala na zbytnie obciażenie silnika. Wybierając tą jednostkę posiłkowałem sie zdaniem mechaników - mam tez znajomego w ASO i opinia co do tego typu napędu była jak najbardziej pozytywna. Jak będzie naprawdę zobaczymy. Mam nadzieje że sie nie zawiodę.

 

Passek przyjeżdża w piątek - postaram sie dać znać jak wygląda na pierwszy rzut oka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia i miłej jazdy ja tez szukałem w automacie, ale nie mozna miec wszystkiego.Postawiłem na wyposażenie i kupiłem ze szwecji kierownica i fotele wer.sport,abs,esp,eds,asr.,climatronik,8 poduszek pow.,felgi road america opony letnie 2008 i zimowe nokian 2007.szerokiej drogi i zadowolenia z zakupu .Aha ja od razu zagazowałem i jest git polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są to wersje wyposażenia (Basis, Comfortline, Trendline, Highline). Każda ma swoje charakterystyczne wyposażenie (fotele, kierownica, dodatki karbonowe, listwy chromowe, korbki w tylnych szybach itp.) W praktyce wychodzi różnie bo auta można było sobie dowolnie konfigurować przy zamawianiu. Miałem kiedyś BASIS'a - wersję najuboższą, ale wyposażeniem przebijała wersje "teoretycznie" bogatsze, a na fakturze jednym z wpisów był TRENDLINE PACKET, dzięki czemu miałem fotele i kierownice trójramienną z trendline'a.

 

No i bylo cos takiego jak u nas, ze dostaje sie jakies promocje, np. kupujac wersje Basic z pakietem zima dostawalo sie opony zimowe i spryski lamp a navi MCD wtedy gratis, i sobie ludzie doposazali na 4x elktr. szyby i np. kiere skorzana, tak powstawaly Basici doposazone nawet lepiej niz Comfortline. Ja np. mam Comfortline (czyli siedzenia typu Comfort, 4xelektr. szyby, podlokietnik z tylu, alu fele 15`` i to byl standard tego typu wyposazenia, tempomat) ale np. navi MCD i lusterko samo-sciemniające, dywaniki przypinane klamerkami to juz byla opcja dodatkowa. Roznie to bywalo, nawet dzis jak patrzylem w salonie np. Seata to oplacalo sie w pewnym momencie brac basic z pakietem zimowym i lekko doposazyc, taniej:) Dodatkowo niektore wersje silnikowe, te mocniejsze lub te najnowsze nie wystepuja w wersjach wyposazenia podstawowych, hehe:)

Edytowane przez Sedris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodatkowo niektore wersje silnikowe, te mocniejsze lub te najnowsze nie wystepuja w wersjach wyposazenia podstawowych, hehe

i tak i nie -> ostatnie modele 3BG wychodziły w tak porąbanych konfiguracjach, że głowa boli - np. 2.0 TDI w wersji ABC (absolutny brak czegokolwiek - korby w drzwiach z przodu! i ręczna klima), poza tym nie spotkałem 2005 roku z podświetlanymi nawiewami (!), a i jeździłem W8 z końca 2004, w którym od początku nie było skóry ani komputera... Nie ma reguły :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
np. 2.0 TDI w wersji ABC (absolutny brak czegokolwiek

Dobre :), tego nie słyszałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W8 bez kompa... :) niezle buty.

A ja myslalem, ze mam golca bo tempomatu brak....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto kupić rocznik 01 z silnikiem 1.6 jakie usterki tego modelu są,przebieg około 166000km,czy aby ten silnik nie jest za słaby do Passata?? ze względu na ubezpieczenie(płacone od pojemności silnika) interesuje mnie 1.6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze względu na ubezpieczenie(płacone od pojemności silnika

Różnica w ciągu roku nie jest duża na OC pomiedzy 2.0 a 1 litrem jest dokladnie polowa co przy najtaszym ubezpieczycielu daje ok 300 na rok - 25zł miesiecznie. A o 1.6 to w tym wątku jest dużo napisane, przeczytaj cały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od Twoich oczekiwań. Na pewno jest to mało awaryjna jednostka, po której nie można zbyt wiele oczekiwać... Do spokojnej jazdy na codzień - w sam raz ;) I tyle w tym temacie. Jak chcesz wyprzedzać w trasie, to musisz się nauczyć robić redukcje do III biegu przy 100km/h, bo można nie zdążyć...

 

---------- Post added at 14:56 ---------- Previous post was at 14:55 ----------

 

btw. ja za 1.8T płacę 490 zł za oc, a należę do grupy największego ryzyka, zarejestrowany w województwie mazowieckim :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze względu na ubezpieczenie(płacone od pojemności silnika) interesuje mnie 1.6

 

W Uk inaczej to chyba liczą... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no w Irlandii patrza na pojemność silnika a tak na marginesie ile ma koni ten 1.6 silnik bo sprzedawca mi odpisał,że 115 a mnie wydawało się że troszkę mniej (dokładnie 102 wiec nie wiem skad on wziął te dodatkowe 13).

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie padł wybór na 3B. Nie było łatwo, bo chciałem od początku kupić W210, ale jak zobaczyłem ile rdzy mają te egzemplarze, to mi entuzjazm przeszedł. W trasie mój AFN opala 4,4 litra. (sprawdziłem to na 2500 km jadąc z Włoch z pełnym bagażnikiem, kanapę też można było uznać za bagażnik. Przejechałem ponad 1000 km autostradami z predkością 120kmph) Ogólnie nieduże spalanie, jestem zadowolony. Dopiero zaczynam użytkować ten model, ale już pojawiają się minusy tego auta. Co sprawdzić przy zakupie? Chyba najwiecej co się da. Zacząć od nadwozia skończyć na drobiazgach. Trzy razy kupowałem samochód i za każdym razem mnóstwo drobiazgów wychodzi podczas eksploatacji. Jednym słowem życzę powodzenia, a samochód jest godny uwagi (mnie skłoniło do niego dość solidne wykonanie, komfort i ekonomia, której nie ma w mercedesach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, to mój pierwszy post na forum.

Zamierzam kupić swoje pierwsze auto i będzie to Passat.

Znalazłem jednego na allegro rocznik 2001, przebieg 192tkm, 6 biegów, Diesel 131 konny.

Moje pytanie brzmi, jak sprawdzić ASR oraz co byście doradzili podczas dokonywania zakupu.

Właściciel kupił go w polskim salonie, więc chyba jest to lepszy zakup niż auto z komisu.

Edytowane przez blizzkrk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazłem jednego na allegro rocznik 2001, przebieg 192tkm, 6 biegów, Diesel 131 konny.

 

"Kupel proponował mi kupno jego auta, w pewnej chwili stwierdził, że cena i przebieg jest do ustalenia..."

 

Właściciel kupił go w polskim salonie, więc chyba jest to lepszy zakup niż auto z komisu.

 

jakby na to nie patrzeć, każde auto wyjeżdża z salonu :rotfl:

 

---------- Post added at 15:05 ---------- Previous post was at 15:05 ----------

 

powodzenia w szukaniu! Ten temat ma (przynajmniej u mnie) 12 stron. Jest od czego zacząć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A chodzi zapewne o to auto:

http://moto.gratka.pl/tresc/volkswagen-passat-1-9tdi-kombi-1-9-diesel-10913634.html

Zapraszamy Kolege Macka do tematu dot. porad w sprawie zakupu konkretnego auta:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=25364

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Generalnie z opisu i stanu elementów (kierownicy, gałki zmiany biegów itp.) wygląda nieźle. Dziwi mnie tylko, że w pierwsze 3 lata zrobił 120.000 km, a w kolejne 5 lat jedyne 70.000 km. No i ten "pełen pakiet chrom"...na metry ;)

Podjedź kolego, obejrzyj dokładnie, przejedź się i oceń. Auto ma 8 lat po polskich drogach, więc "fabryki" nie oczekujmy.

Povwodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, chyba się wybiorę za tym autkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności