Skocz do zawartości
Gość carlos2005

Kupujemy Passata B4-na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

- czy maglownica z b3 (1,6tdi SB) podejdzie do B4 (1,9TD 75KM - nie znam oznaczenia silnika )
Musisz sprawdzić czy wieloklin w jednej i drugiej jest taki sam, jeśli jest to pasuje
czy pocenie się przy odmie to zły znak?

Nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musisz sprawdzić czy wieloklin w jednej i drugiej jest taki sam, jeśli jest to pasuje

 

chodzi Ci o wieloklin na maglu - czyli bez zdejmowania się nie obejdzie?

 

 

A jakieś inne graty z silnika SB podejdą jakby co - np. przykrywa zaworów, rozrząd, itp?

 

No i czy ewentualnie warto kupić B4 z tą wadą za 5 tys ;)

Edytowane przez wojciechk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy było to poruszane w tym temacie - jest bowiem obszerny, a ja nie czytałęm całego. Przy zakupie swojego passata b4 zwrocielm uwage, że nie działa tempomat. Manetki są, wszystko jest podłączone jak należy, komputer prawidłowo wskazuje wszystkie parametry tempa oprocz... predkosci - jest zerowa. Zbagatelizowałem to myslac, ze jest to jakas *******a do naprawy. Otoz nie. Przy licznikach na linke znajduje sie taki maly pir@#$%olnik zwany czujnikiem halla (chyba). Rzecz w tym, że czujnik ten w oryginale kocztuje ponad 300 pln, a na szrotach samego czujniczka nie uswiadczysz - jest dostepny razem z licznikiem (koszt zalezny od sprzedawcy ale znalazlem takie liczniki nawet za 300 pln). A wiec koszt jest nie maly. Co najgorsze czujnik ten odpowiada za prawidlowa prace klimatyzacji przy wysokich obrotach silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co najgorsze czujnik ten odpowiada za prawidlowa prace klimatyzacji przy wysokich obrotach silnika.

Jesteś pewien...co ma czujnik prędkości do obrotów silnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesteś pewien...co ma czujnik prędkości do obrotów silnika ?

Temat przerabiałem na wielu forach. Objawy jakie są w moim aucie pokrywają się z usterkami opisanymi przez innych użytkownikow passatów b4. Mianowicie przy wyższych obrotach silnika i powyżej około 90 km/h klimatyzacja rozłancza się już ponownie nie załancza. Dodatkowo tempomat nie działa (0 prędkość wskazana przez VAG). Wszystko wskazuje na to (i opisy innych użytkowników posiadających tę samą usterkę), że jest to właśnie ten czujnik. Oczywiście, w przypadku klimatyzacji, można to ominąć mostkując przekaźnik znajdujący się za popielniczką (podczas jazdy słychać charakterystyczne tyknięcia). Tylko, że jest to połowiczne rozwiązanie problemu. Jestem na 99,99 % pewien, że jest to ta właśnie przyczyna. Niestety nie mogłem tego sprawdzić. Nie mam dobrego takiego czujnika bądź zegarów z takim czujnikiem (osobiście wolałbym wymienić całe zegary). Jeśli się jednak mylę, to proszę o oświećcie mnie, bo chciałbym aby auto było pod każdym względem sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mój pierwszy post i chciałbym wszystkich przywitać na forum:)

 

miałem dzwona moim B3 (kobieta zajechała mi drogę) i przymierzam się do zakupu B4 1.9TDI 110km AFN, w dyskusji za wiele nie wyczytałem na co zwrócić uwagę przy zakupie (bardziej przypomina co kupić a czego nie, diesla czy benzynę VR6 czy 2.0 16V), a więc wyczytałem, że w przypadku diesla warto sprawdzić wlot węża do intercoolera czy nie ma tam oleju (zapewne w każdym B4 AFN jakieś śladowe ilości będą, rozumie że ważne, żeby nie lało się tak?), sprawdzić czy zagrzanym silniku czy spod korka wlewku oleju nie leci dymek, kolega mi doradził, żeby sprawdzić czy przy wysokich obrotach nie wywala płynu chłodzącego i czy nie wzrasta nadmiernie temp. (mogą to być oznaki nieszczelnej uszczelki pod głowicą), wiadomo sprawdzić stan blacharki (szczeliny między elementami i stan lakieru), czy są jeszcze jakieś inne szczególne słabe pkt. B4 na co zwrócić uwagę... Aaa słyszałem, że mają również problemy z el. szybami przód, ale to raczej nie jest wielki problem. Czy macie jeszcze jakiś w miarę rzeczywisty sposób na sprawdzenie przebiegu poza zużyciem kierownicy, drążki zmiany biegów i pedałów, oczywiście liczę się z przebiegami ponad 250kkm

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomocne informacje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Tak jak napisałeś zwroć uwagę na stan silnika, osprzętu i blacharki. Jeżeli wszystko w porządku kupuj :P

Na poważnie to szukałbym raczej diesla z motorem 1Z. Po pierwsze będzie tańszy od najmocniejszego ze stajni VW diesla w budzie B4 a po drugie 90-tek jest dużo więcej i masz w czym wybierać. Sprzęgło i turbina w AFN-ie to problematyczne zespoły gdzie w 1Z tego nie uświadczysz. Ale wybór należy do Ciebie. Mały mod z softem w 1Z i masz pod maszką więcej niz 110-tka ;)

Rdzę potrafisz auważyć więc nie ma o czym pisać, sprawdź dokładnie wewnętrzne części błotników (nadkola), drzwi pod gumowymi listwami zgarniającymi szyb i kalpe tylną pod rejestracją. W tych miejscach najczęściej wyłazi rudzielec.

 

Jeżeli chcesz diesla to najlepiej pojedź z mechanikiem, na miejscu także byłoby zabrac VAG-a. Posłuchaj, popatrz, przejedź się i nie ulegaj chwili. Nie kupuj spontanicznie, pod wpływem chwili. Jest ogromny wybór tych aut, wcześniej czy później coś znajdziesz.

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przebiegi rzędu 250k km nie ma co wierzyć. Najmłodsze B4 mają 15 lat, są popularne na rynku wtórnym i znając życie były pewnie kilka razy cofane. A o Dieslu nie wspominam. Możesz jedynie spojrzeć czy kierownica jest wytarta, czy fotel kierowcy jest mocno wygnieciony (luz oparcia jest normalny), czy rączki drzwi są wytarte.

 

Na spasowanie szczelin można tylko rzucić okiem, ale to też nie jest wyznacznik. Buda jednak pracuje i siłą rzeczy spasowanie ulega z wiekiem pogorszeniu. Ważne żeby miał prostą podłogę.

Bierz pod uwagę, że większość tych samochodów zaliczyła w życiu chociaż jeden dzwon i tutaj jest tylko kwestia jak zostało takie auto naprawione. Na hasła typu "bezwypadkowy" nie ma co liczyć :)

 

Warto obejrzeć lakier: jeśli maska i grill ma odpryski to znaczy, że w ostatnim czasie nic się z przodem nie działo. Rdza często pojawia się na tylnej klapie: winowajcą jest tablica rejestracyjna która podczas trzaskania klapą obciera lakier i pojawia się rdza.

Rdza przy gumowych ramkach na drzwiach (przy szybie) świadczy, że ktoś kiedyś ową ramkę/listwę ściągał i zrobił to nieumiejętnie - uszkodził lakier. Na podwoziu korozja może wystąpić tylko wokół takich gumowych uszczelek - są mniej więcej na wysokości fotela kierowcy. Rdza w tamtych miejscach jest normalna, jeśli tylko na ma dziury to nie warto się martwić. W przyszłości dobrze jest je tylko uszczelnić. Spod szyby czołowej nie ma prawa wychodzić żaden purchel.

 

Jeśli kupujesz B4 w dobrej opcji, to zwróć uwagę na kontrolki na desce rozdzielczej. Kontrolka poduszki nie powinna się świecić. Jeśli się świeci, to znaczy, że jest błąd i poduszki nie działają. Może to być przerwana taśma, błąd sterownika, ale po prostu nie ma poduszek :)

Kontrolka ABSu może się świecić po przekręceniu kluczyka, ale po odpaleniu musi zgasnąć. Jeśli nie zgaśnie, to może to być tylko czujnik, a może być modulator ABSu i tutaj są już koszty...

Jak będzie Climatronic, to po przekręceniu kluczyka powinna się od razu pojawić temperatura i cała reszta opcji. Jeśli wyświetlacz miga "ósemkami" to znaczy, że ma błędy. Żeby się dostać do jakiegokolwiek silniczka w Climatronicu trzeba wyciągać deskę rozdzielczą :)

 

To tylko takie drobiazgi, ale nikt w temacie o nich nie wspomniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mały mod z softem w 1Z i masz pod maszką więcej niz 110-tka

 

wychodząc z tego założenia to: mały mod ze 110tką i masz ponad 140. Turbo i sprzęgło są idioto odporne, ale do pewnego przebiegu. Po przekroczeniu 250-300tys same się upomną o wymianę. Po dobrej naprawie śmigasz kolejne kilka set tys km. AFN to pancerny i rozwojowy motor!

 

 

 

W przebiegi rzędu 250k km nie ma co wierzyć. Najmłodsze B4 mają 15 lat, są popularne na rynku wtórnym i znając życie były pewnie kilka razy cofane. A o Dieslu nie wspominam. Możesz jedynie spojrzeć czy kierownica jest wytarta, czy fotel kierowcy jest mocno wygnieciony (luz oparcia jest normalny), czy rączki drzwi są wytarte.

 

kto szuka ten znajdzie, fakt jest ciężko trafić nie zajeżdżonego trupa z tych lat ale da się! W B4 dość kiepsko przekręcić licznik, bardziej preferowanym "sposobem cofania" jest zmiana licznika. Dodatkowo sprawdził jak bardzo wytarte są gumowe osłony na pedałach hamulca i sprzęgła, jeśli są już wyślizgane do blachy to oznaka że auto ma 300tys i ponad.

 

Na spasowanie szczelin można tylko rzucić okiem, ale to też nie jest wyznacznik. Buda jednak pracuje i siłą rzeczy spasowanie ulega z wiekiem pogorszeniu. Ważne żeby miał prostą podłogę.

Bierz pod uwagę, że większość tych samochodów zaliczyła w życiu chociaż jeden dzwon i tutaj jest tylko kwestia jak zostało takie auto naprawione. Na hasła typu "bezwypadkowy" nie ma co liczyć :)

 

Trzeba rozróżniać wypadek a kolizję. Moim zdaniem szczeliny mają być równe pomimo upływu lat! A co do korozji to zajrzał bym też pod spód auta. Często rdza występuje przy gumowych korkach w podłodze, na nadkolach i słupkach przednich przy szybie. Sprawdź też czy po otwarciu maski nie ma śladu spawania kielichów (górnych mocować kolumny mcphersona)

 

 

Kontrolka poduszki nie powinna się świecić. Jeśli się świeci, to znaczy, że jest błąd i poduszki nie działają. Może to być przerwana taśma, błąd sterownika, ale po prostu nie ma poduszek :)

 

Niskie napięcie na akumulatorze też może wywołać ten "błąd". Wystarczy skasować vagiem i jest ok.

 

 

Kontrolka ABSu może się świecić po przekręceniu kluczyka, ale po odpaleniu musi zgasnąć. Jeśli nie zgaśnie, to może to być tylko czujnik, a może być modulator ABSu i tutaj są już koszty...

 

również VAG prawdę ci powie.

 

 

Jak będzie Climatronic, to po przekręceniu kluczyka powinna się od razu pojawić temperatura i cała reszta opcji. Jeśli wyświetlacz miga "ósemkami" to znaczy, że ma błędy.

 

Jeśli wyświetlają się "ósemki" to oznaka braku czynnika w układzie

 

Żeby się dostać do jakiegokolwiek silniczka w Climatronicu trzeba wyciągać deskę rozdzielczą :)

 

Bzdura, są sposoby by to "ominąć" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli wyświetlają się "ósemki" to oznaka braku czynnika w układzie

 

Ósemki oznaczają dowolny błąd. Mi migały jak miałem błąd wentylatora czujnika temperatury wewnętrznej. Teraz migają ze względu na błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego.

 

Bzdura, są sposoby by to "ominąć"

 

Wiem, że można grzebać przy założonej desce. Ale to w przypadku jak się ma budowę wykutą na pamięć. Jak ja chciałem się dostać do silnika klapy V70, to niestety musiałem mieć Climatronic na wierzchu. Demontaż deski za pierwszym razem, to około 1-1,5 godziny.

 

również VAG prawdę ci powie.

 

Już widzę minę sprzedającego jak mu zacznę rozkładać laptopa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuję Wam za wszystkie odpowiedzi:)

znalazłem ładnego paska z AFNem w wg baaardzo niskiej cenie: http://otomoto.pl/volkswagen-passat-afn-110km-C21616885.html

jak patrzę na fotki (stan kierownicy, pedałów i drążka) to przebieg wydaje się wiarygodny, sprzedawca w opisie również wydaje się rzetelny... Martwi mnie jedynie rolka napinacza rozrządu o której mowa w opisie, patrzę na allegro i rzeczywiście za 50zł idzie ją nabyć pytanie jak rozróżnić czy to akurat ta rolka hałasuje a nie coś innego... czy jest to jakiś specyficzny odgłos?? (mechanikiem nie jestem ale motoryzacją interesuje się i wydaje mi się że jakieś tam pojęcie mam)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znalazłem ładnego paska z AFNem w wg baaardzo niskiej cenie:

to jest podejrzane, za tanio chyba że tak poleciały w dół.. ja AFNa pogoniłem dwa miechy temu za ponad osiem koła.. popełniłem błąd, sprzedałem, żałuję do tego czasu. to było auto bez zarzutu, przebieg 200, chodził idealnie, moc i wyposażenie na wypasie. klima, szybki, lustra, podłokieć, uchwyt na kubki... więc podsumowując uważaj kolego bo za tanio...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link do kitu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej panowie (i panie :D) szukam passka na dojazdy do szkoły - musi być bezawaryjny i mieć gaz, znalazłem takie oto ogłoszenie, tak się składa że niedaleko mnie więc pewnie pojadę obejrzeć w weekend, ale chciałbym żeby ktoś spojrzał na niego okiem znawcy :D

 

http://otomoto.pl/volkswagen-passat-1-8b-gaz-zadbany-okazjaa-zobac-C21739589.html

 

nie za drogo jak na 89'?

czy nie jest tak że pół auta będzie do wymiany przy takim roczniku?

lakier wygląda zadziwiająco świeżo, ale czy napis "Passat_CL" powinien być pokryty lakierem??

 

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej panowie (i panie ) szukam passka na dojazdy do szkoły - musi być bezawaryjny i mieć gaz, znalazłem takie oto ogłoszenie, tak się składa że niedaleko mnie więc pewnie pojadę obejrzeć w weekend, ale chciałbym żeby ktoś spojrzał na niego okiem znawcy

 

http://otomoto.pl/volkswagen-passat-...C21739589.html

 

nie za drogo jak na 89'?

czy nie jest tak że pół auta będzie do wymiany przy takim roczniku?

lakier wygląda zadziwiająco świeżo, ale czy napis "Passat_CL" powinien być pokryty lakierem??

 

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

po pierwsze 2x nie ten dział... i tyle w temacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie za drogo jak na 89'?

Nie...jak by był za 1500 to każdy by twierdził że tani to pewnie truchło.

 

czy nie jest tak że pół auta będzie do wymiany przy takim roczniku?

Trzeba sie przejechać , wyczuć luzy, przeguby, prowadzenie, potem wsłuchać sie w silnik czy klekoce, czy ulany olejem....

 

akier wygląda zadziwiająco świeżo, ale czy napis "Passat_CL" powinien być pokryty lakierem??

To że ma dwadzieścia at to zaraz ma być kupa rudy i matu...trafiają sie rodzynki, a napis jak najbardziej ma byc w kolorze nadwozia.

Zagadaj do działu regionalnego to moze ktoś sie odezwie i razem z tobą obluka auto...uzytkownik betrjóki szybciej odnajdzie wszelkie felery auta...

Swoje pytanie też powinieneś zamieścić w wątku o B3 ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lakier wygląda zadziwiająco świeżo

 

To dobrze. Nawet jak był pomalowany, to tylko na plus. Przy takim roczniku nie patrzy się czy bity, czy ori lakier. Byle buda była prosta, a wszystko dobrze poskładane.

A generalnie egzemplarz ładny. Silnik 1.8 8v (RP albo ABS?) lubi gaz. Nie ma wprawdzie żadnego wyposażenia, ale przynajmniej... nic się nie zepsuje :)

 

Jak będziesz oglądał to zajrzyj pod podwozie, czy nie ma rudej. Silnik odpalony na zimno nie może zakopcić, jak się nagrzeje ma chodzić równo tak na gazie, jak i na benzynie. Nie powinien być czysty, ale nie ma prawa być w oleju czy mieć widocznych wycieków. Zresztą przejrzyj przyklejone tematy na forum, to będziesz wiedział co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(RP albo ABS?

gdzie w 89 roku silnik ABS....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi mimo tego że pomyliłem tematy ;) jak go obejrze to dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Robertx110

witam widze że jesteś obcykany w tych sprawach ...i mam do Ciebie pare pytań...od jakich obrotów włacza się turbina w pasku b4 1.9tdi??i jak go przygazuje na zimnym silniku (około 0stopni)zaczyna kopcić znaczy para z tłumika bardzo mocno ...i chodzi tak jakby chciał a nie mógl ale po 10 sek wszystko powraca do normy...czemu tak jest??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności