Variant CL Zgłoś #361 Napisano 3 Lutego 2012 turbina chodzi cały czas... jeśli silnik pracuje to i turbo... a to włączenie turbiny to większe ciśnienie doładowania i dopiero wtedy jest odczuwalne... może ci nie wszystkie świece grzeją... a jeździsz na niskim stanie paliwa ? (może być woda w paliwie na skutek skroplenia)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #362 Napisano 3 Lutego 2012 od jakich obrotów włacza się turbina w pasku b4 1.9tdi??i jak go przygazuje na zimnym silniku (około 0stopni)zaczyna kopcić znaczy para z tłumika bardzo mocno ...i chodzi tak jakby chciał a nie mógl ale po 10 sek wszystko powraca do normy...czemu tak jest?? Turbina się nie włącza-ona cały czas pracuje,zakres odczuwalnego wejścia turbiny do pracy 1600-2000 obr,gazuj go częściej na zimnym to będzie tak kopcił nie przez 10 sek ale cały czas.Im zimniej tym więcej pary i póżniej gęsty olej dociera do szklanek na zawory dlatego klepią-głośny stukot. ---------- Dodano o 19:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:25 ---------- turbina chodzi cały czas...jeśli silnik pracuje to i turbo... a to włączenie turbiny to większe ciśnienie doładowania i dopiero wtedy jest odczuwalne... może ci nie wszystkie świece grzeją... O i jeszcze to,dobrze powiedziane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekm841 Zgłoś #363 Napisano 10 Lutego 2012 ja sam kupywałem taki sam samochód.Przy odpalaniu dodaj gazu i zobacz co na to sprzedający jak nic nie powie czyli że może być już turbina jebnięta a jak coś powie to czyli że turbina powina być w pożądku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #364 Napisano 10 Lutego 2012 ja sam kupywałem taki sam samochód.Przy odpalaniu dodaj gazu i zobacz co na to sprzedający jak nic nie powie czyli że może być już turbina jebnięta a jak coś powie to czyli że turbina powina być w pożądkuRaz, to takich rad udzielaj na onecie - tam są przyzwyczajeni.2. To co chcesz osiągnąć wykopaliskami starych tematów? Posty nabić? Nie potrzeba nam tu takich "ekspertów". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #365 Napisano 10 Lutego 2012 niezły z Ciebie ekspert Marek Cenne rady dajesz znajmy, znajomego odpalał tak corse na kable, i jak już zaskoczyła to dał gazu do oporu... silnik zgasł i już się nie odzywa więc takie przygazówki na zimnym silniku i jeszcze o tej porze roku bym raczej odradzał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #366 Napisano 10 Lutego 2012 ja sam kupywałem taki sam samochód.Przy odpalaniu dodaj gazu i zobacz co na to sprzedający jak nic nie powie czyli że może być już turbina jebnięta a jak coś powie to czyli że turbina powina być w pożądkuA może to Ty lub Twój kolega był u mnie rok czy dwa lata temu oglądać B4 TDI? Bo za takie właśnie "fachowe testy" wyleciał z podwórka na kopach Dodam, że było coś ok -20st C... ---------- Dodano o 16:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:03 ---------- niezły z Ciebie ekspert MarekPan Ekspert jak już! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #367 Napisano 10 Lutego 2012 To może ja spróbuje doradzić jeśli chodzi o kupno,może to nie najważniejsze ale zwróćcie uwage jak pracują elektryczne szyby,jak wpisują sie w ramki drzwi,równo,płynnie bez przerw,zacięć czy trzasków-którekolwiek z tych objawów nie muszą świadczyć o powypadkowej przeszłości auta ale na pewno zapowiadają wydatki ponieważ mechanika elektrycznych szyb do passata b4 dobrej jakości ma też dobrą cene nie mówiąc o ori czy silniczkach do nich.W najgorszym wypadku może się okazać że prowadnice szyby są pokrzywione a nie są wymienne więc pozostaje wymiana całych drzwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
batgirl88 Zgłoś #368 Napisano 23 Czerwca 2012 Witam od dwoch lat jestem posiadaczka pasata kobi b4 1,9 tdi 94r no i powiem ze sporo on mnie kosztowal i bedzie kostzowal jescze ale trafila mi sie okazja kupic pasata sprowadzonego z wloch z puknietym prawym tylnim nadkolem ale nie ma tragedii...dodam ze jest to wresja b4 1,9 tdi gt jest bardziej na wypasie niz moj dotychczasowy i nie wiem co zrobic, poniewaz moj wymaga nowych amortyzatorow , rozrusznika biegi a szcegolnie 1ka i wsteczny ciezko wchodza...a dodam ze przeguby sa 4 razy do roku robione , skrzynia az 3 razy!!! bo ppekla lapa, ostatnio poszlo sprzeglo....i myslalam kupic tamten a ten sprzedac... wedlug moich kalkulacji kupujac tamten i zarejestrowac a sprzedajac moj bede na zero...i czy wkladac w ten czy w tamten nie stanowi mi roznicy( a w moim sie wszystko tlucze) a w tamtym jest cicho sza podczas jazdy...wiec doradzcie mi co mam zrobic? bo mi odradzaja kupno tamtego ze wzgledu na to ze tu juz duzo wlozylam- no ale jeszcze trzeba wlozyc no i tego wkladu nie widac wogole...a z racji lat tego auta to zawsze trzeba wkladac.... wiec mysle pojechac z mechanikiem i jak auto jest oki to chce go kupic no ale tak jak pisalam doradzcie mi czy to dobry pomysl no i co myslicie o 1,9 tdi gt.... z gory dzieki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #369 Napisano 23 Czerwca 2012 Witam od dwoch lat jestem posiadaczka pasata kobi b4 1,9 tdi 94r no i powiem ze sporo on mnie kosztowal i bedzie kostzowal jescze ale trafila mi sie okazja kupic pasata sprowadzonego z wloch z puknietym prawym tylnim nadkolem ale nie ma tragedii...dodam ze jest to wresja b4 1,9 tdi gt jest bardziej na wypasie niz moj dotychczasowy i nie wiem co zrobic, poniewaz moj wymaga nowych amortyzatorow , rozrusznika biegi a szcegolnie 1ka i wsteczny ciezko wchodza...a dodam ze przeguby sa 4 razy do roku robione , skrzynia az 3 razy!!! bo ppekla lapa, ostatnio poszlo sprzeglo....i myslalam kupic tamten a ten sprzedac... wedlug moich kalkulacji kupujac tamten i zarejestrowac a sprzedajac moj bede na zero...i czy wkladac w ten czy w tamten nie stanowi mi roznicy( a w moim sie wszystko tlucze) a w tamtym jest cicho sza podczas jazdy...wiec doradzcie mi co mam zrobic? bo mi odradzaja kupno tamtego ze wzgledu na to ze tu juz duzo wlozylam- no ale jeszcze trzeba wlozyc no i tego wkladu nie widac wogole...a z racji lat tego auta to zawsze trzeba wkladac.... wiec mysle pojechac z mechanikiem i jak auto jest oki to chce go kupic no ale tak jak pisalam doradzcie mi czy to dobry pomysl no i co myslicie o 1,9 tdi gt.... z gory dzieki za odpowiedz Szybka odpowiedź do tej wiadomości Odpowiedz Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem Multi-Cytat Tego posta ten "nowy" to z którego roku?? jak masz zdrową budę to kup drugiego, pakuj fanty, resztę sprzedaj i złomuj i najlepiej na tym wyjdziesz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
batgirl88 Zgłoś #370 Napisano 24 Czerwca 2012 ten "nowy" to z którego roku?? jak masz zdrową budę to kup drugiego, pakuj fanty, resztę sprzedaj i złomuj i najlepiej na tym wyjdziesz... Witam, dzieki za odpowiedz... ten co chce kupic to tez rocznik 94r ma zdrowsza bude-jezeli chodzi o parchy bo moj jest na kazdym nadkolu, przy klamkach w drzwiach, tylna klapa -takze troche tego jest , nie jest tak wytluczony i juz ma elektryke ....moj jest goly hehe w tym co chce kupic jest pukniete nadkole ale ogolnie stan blacharki jest lepszy niz w moim, no i w moim wszystko w srodku klekocze nawet plastiki a w tamtym mozna szeptem mowic podczas jazdy a i tak sie wszystko uslyszy..... takze jeszcze raz dzieki za odpowiedz , podjade z mechanikiem jak reszta bedzie w porzadku to trzeba zrobic wymiane;) milego dnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #371 Napisano 24 Czerwca 2012 Witam od dwoch lat jestem posiadaczka pasata kobi b4 1,9 tdi 94r no i powiem ze sporo on mnie kosztowal i bedzie kostzowal jescze ale trafila mi sie okazja kupic pasata sprowadzonego z wloch z puknietym prawym tylnim nadkolem ale nie ma tragedii...dodam ze jest to wresja b4 1,9 tdi gt jest bardziej na wypasie niz moj dotychczasowy i nie wiem co zrobic, poniewaz moj wymaga nowych amortyzatorow , rozrusznika biegi a szcegolnie 1ka i wsteczny ciezko wchodza...a dodam ze przeguby sa 4 razy do roku robione , skrzynia az 3 razy!!! bo ppekla lapa, ostatnio poszlo sprzeglo....i myslalam kupic tamten a ten sprzedac... wedlug moich kalkulacji kupujac tamten i zarejestrowac a sprzedajac moj bede na zero...i czy wkladac w ten czy w tamten nie stanowi mi roznicy( a w moim sie wszystko tlucze) a w tamtym jest cicho sza podczas jazdy...wiec doradzcie mi co mam zrobic? bo mi odradzaja kupno tamtego ze wzgledu na to ze tu juz duzo wlozylam- no ale jeszcze trzeba wlozyc no i tego wkladu nie widac wogole...a z racji lat tego auta to zawsze trzeba wkladac.... wiec mysle pojechac z mechanikiem i jak auto jest oki to chce go kupic no ale tak jak pisalam doradzcie mi czy to dobry pomysl no i co myslicie o 1,9 tdi gt.... z gory dzieki za odpowiedz Najpierw to zmień mechanika,jak można zmieniać przeguby 4 razy w roku ? skrzynia 3 razy naprawiana ? to albo ten mechanior rżnie cie w bambuko jak blondynke wciskając ci kit albo jest nieudolny albo naprawia na gównianych częściach co by było taniej a zarobek duży.Przeguby ? co ty tam masz 200 KM ? skrzyni się dzisiaj nie naprawia-nie opłaca się,skrzynie kupuje się następną na szrocie i już.Kupuj tego GT zmień rozrząd,płyny i inne graty eksploatacyjne i jeżdzić,te auta jeżeli tylko troche sie dba są nie do zaj-bania.Żeby doprowadzić auto do takiego stanu jak masz aktualnie to musi robić za dostawczaka lub auto firmowe gdzie jeżdzi nim kto chce i jak chce.Zmień mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suzukidr650 Zgłoś #372 Napisano 20 Listopada 2012 Witam Kupiłem niedawno b4 z silnikiem 1z kombi z 97r,auto ma sporo rudej ale do opanowania,przedni błotnik jest tak zjedzony ze nadaje sie tylko do wymiany,moje pytanie jest nastepujace dlaczego rocznik 96-97 b4 był tak zgniły,przerabiałem juz model aaz z 94,zero rdzy,afn z 96 miał juz całkiem inna blache a obecny rok 97 i jego blacha to jakas porazka,auto kupilem za dobre $ z dobrym motorem i zawieszeniem ale ta blacha.....czy przypadkiem tego modelu nie produkowali do maja 97r??bo mialem problemy w skarbówce ,cena a rocznik,zdjecia rudej zalatwily ten problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janosik0014 Zgłoś #373 Napisano 20 Listopada 2012 Mogę się nie znać ale b4 były jeszcze w 97? Zawsze mi się wydawało ze b4 skończyły się w 96 a potem weszło b5 osobiście nie spotkałem jeszcze b4 z 97 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #374 Napisano 20 Listopada 2012 Sedany robili do października 1996, a varianty do czerwca 1997. Odnośnie korozji, widać zależy w jakich warunkach wcześniej auto jeździło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #375 Napisano 20 Listopada 2012 WitamKupiłem niedawno b4 z silnikiem 1z kombi z 97r,auto ma sporo rudej ale do opanowania,przedni błotnik jest tak zjedzony ze nadaje sie tylko do wymiany,moje pytanie jest nastepujace dlaczego rocznik 96-97 b4 był tak zgniły,przerabiałem juz model aaz z 94,zero rdzy,afn z 96 miał juz całkiem inna blache a obecny rok 97 i jego blacha to jakas porazka,auto kupilem za dobre $ z dobrym motorem i zawieszeniem ale ta blacha.....czy przypadkiem tego modelu nie produkowali do maja 97r??bo mialem problemy w skarbówce ,cena a rocznik,zdjecia rudej zalatwily ten problem. Przymierzałem się do kupna B4 i większość forumowiczów wyrażała opinię że do '95r blacha była OK, później się popsuła. Praktyka zdaje się to potwierdzać, bo właśnie te roczniki mają najwięcej problemów z rudą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #376 Napisano 20 Listopada 2012 Przymierzałem się do kupna B4 i większość forumowiczów wyrażała opinię że do '95r blacha była OK, później się popsuła. Praktyka zdaje się to potwierdzać, bo właśnie te roczniki mają najwięcej problemów z rudą. mój były afn nie miał problemów z rudą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suzukidr650 Zgłoś #377 Napisano 20 Listopada 2012 Sedany robili do października 1996, a varianty do czerwca 1997. Odnośnie korozji, widać zależy w jakich warunkach wcześniej auto jeździło. omny Jesli chodzi o warunki to napewno maja ogromny wpływ na blache ale tak jak kolega wczesniej wspomniał problem zaczał sie pojawiac od 96r do konca produkcji b4,kolega w golfie 3 96r nie miał nawet progów,a wracajac do mojego obecnej b4 z 97 ruda pojawia sie nawet najmniej oczekiwanych miejscach np.słupek,dach w okolicach przedniej szyby,auto raczej nie miało solidnego dzwona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janosik0014 Zgłoś #378 Napisano 21 Listopada 2012 Z tego co wiem golf 3 w 96 miał częściowy ocynk, progi na pewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wacex Zgłoś #379 Napisano 27 Listopada 2012 Witam, Koledzy jak sądzicie - czy warto kupic B4 Variant 1.8 AAM (75 KM) i zagazowac (1 lub 2 generacja, zbiornik 90 litrow), czy lepiej szukac wiekszy silnik (1.8 ABS). Bardzo ładną sztukę właśnie mam okazję kupienic, tylko ten silnik - obawiam się że za słaby na taką budę albo znów z teko powodu aby nie było astronomicznego spalania. Zdjęcie tutaj http://foto2.inbox.lv/swac/26-11-2012/ Ktoś ma doświadczenie? Ujdzie 75 koni, przy pełnym zbiorniku paliwa, gaz 70-80 litrów oraz 2-3 osoby w autku? Preferuję jazdę możliwie oszczędną - zatem prędkośc max 90-100km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #380 Napisano 27 Listopada 2012 ja miałem Passata 75 KM, tylko że to był 1.9 TD i miał on 150 Nm momentu obrotowego... często jeździłem z pełnym zbiornikiem, ale w 2/3 osoby...i to nawet robiłem trasy po 300 km...(rocznie robiłem 30.000 km)... przy wyprzedzaniu na krótkim odcinku lepiej odpuścić, ale w trasie jest dobrze... nie wiem ile momentu obrotowego ma ten benzyniak 75 KM... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach