Skocz do zawartości
Gość carlos2005

Kupujemy Passata B4-na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

turbina chodzi cały czas...

jeśli silnik pracuje to i turbo...

a to włączenie turbiny to większe ciśnienie doładowania i dopiero wtedy jest odczuwalne...

może ci nie wszystkie świece grzeją...

a jeździsz na niskim stanie paliwa ? (może być woda w paliwie na skutek skroplenia)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od jakich obrotów włacza się turbina w pasku b4 1.9tdi??i jak go przygazuje na zimnym silniku (około 0stopni)zaczyna kopcić znaczy para z tłumika bardzo mocno ...i chodzi tak jakby chciał a nie mógl ale po 10 sek wszystko powraca do normy...czemu tak jest??

 

Turbina się nie włącza-ona cały czas pracuje,zakres odczuwalnego wejścia turbiny do pracy 1600-2000 obr,gazuj go częściej na zimnym to będzie tak kopcił nie przez 10 sek ale cały czas.Im zimniej tym więcej pary i póżniej gęsty olej dociera do szklanek na zawory dlatego klepią-głośny stukot.

 

---------- Dodano o 19:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:25 ----------

 

turbina chodzi cały czas...

jeśli silnik pracuje to i turbo...

a to włączenie turbiny to większe ciśnienie doładowania i dopiero wtedy jest odczuwalne...

może ci nie wszystkie świece grzeją...

 

O i jeszcze to,dobrze powiedziane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sam kupywałem taki sam samochód.Przy odpalaniu dodaj gazu i zobacz co na to sprzedający jak nic nie powie czyli że może być już turbina jebnięta a jak coś powie to czyli że turbina powina być w pożądku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja sam kupywałem taki sam samochód.Przy odpalaniu dodaj gazu i zobacz co na to sprzedający jak nic nie powie czyli że może być już turbina jebnięta a jak coś powie to czyli że turbina powina być w pożądku
Raz, to takich rad udzielaj na onecie - tam są przyzwyczajeni.

2. To co chcesz osiągnąć wykopaliskami starych tematów? Posty nabić? Nie potrzeba nam tu takich "ekspertów".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niezły z Ciebie ekspert Marek :hyhy: Cenne rady dajesz :hyhy:

 

znajmy, znajomego odpalał tak corse na kable, i jak już zaskoczyła to dał gazu do oporu... silnik zgasł i już się nie odzywa

 

więc takie przygazówki na zimnym silniku i jeszcze o tej porze roku bym raczej odradzał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja sam kupywałem taki sam samochód.Przy odpalaniu dodaj gazu i zobacz co na to sprzedający jak nic nie powie czyli że może być już turbina jebnięta a jak coś powie to czyli że turbina powina być w pożądku
A może to Ty lub Twój kolega był u mnie rok czy dwa lata temu oglądać B4 TDI? Bo za takie właśnie "fachowe testy" wyleciał z podwórka na kopach :D Dodam, że było coś ok -20st C...

 

---------- Dodano o 16:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:03 ----------

 

niezły z Ciebie ekspert Marek
Pan Ekspert jak już! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może ja spróbuje doradzić jeśli chodzi o kupno,może to nie najważniejsze ale zwróćcie uwage jak pracują elektryczne szyby,jak wpisują sie w ramki drzwi,równo,płynnie bez przerw,zacięć czy trzasków-którekolwiek z tych objawów nie muszą świadczyć o powypadkowej przeszłości auta ale na pewno zapowiadają wydatki ponieważ mechanika elektrycznych szyb do passata b4 dobrej jakości ma też dobrą cene nie mówiąc o ori czy silniczkach do nich.W najgorszym wypadku może się okazać że prowadnice szyby są pokrzywione a nie są wymienne więc pozostaje wymiana całych drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

od dwoch lat jestem posiadaczka pasata kobi b4 1,9 tdi 94r no i powiem ze sporo on mnie kosztowal i bedzie kostzowal jescze ale trafila mi sie okazja kupic pasata sprowadzonego z wloch z puknietym prawym tylnim nadkolem ale nie ma tragedii...dodam ze jest to wresja b4 1,9 tdi gt jest bardziej na wypasie niz moj dotychczasowy i nie wiem co zrobic, poniewaz

moj wymaga nowych amortyzatorow , rozrusznika biegi a szcegolnie 1ka i wsteczny ciezko wchodza...a dodam ze przeguby sa 4 razy do roku robione , skrzynia az 3 razy!!! bo ppekla lapa, ostatnio poszlo sprzeglo....i myslalam kupic tamten a ten sprzedac... wedlug moich kalkulacji kupujac tamten i zarejestrowac a sprzedajac moj bede na zero...i czy wkladac w ten czy w tamten nie stanowi mi roznicy( a w moim sie wszystko tlucze) a w tamtym jest cicho sza podczas jazdy...wiec doradzcie mi co mam zrobic? bo mi odradzaja kupno tamtego ze wzgledu na to ze tu juz duzo wlozylam- no ale jeszcze trzeba wlozyc no i tego wkladu nie widac wogole...a z racji lat tego auta to zawsze trzeba wkladac....

wiec mysle pojechac z mechanikiem i jak auto jest oki to chce go kupic no ale tak jak pisalam doradzcie mi czy to dobry pomysl no i co myslicie o 1,9 tdi gt....

z gory dzieki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

od dwoch lat jestem posiadaczka pasata kobi b4 1,9 tdi 94r no i powiem ze sporo on mnie kosztowal i bedzie kostzowal jescze ale trafila mi sie okazja kupic pasata sprowadzonego z wloch z puknietym prawym tylnim nadkolem ale nie ma tragedii...dodam ze jest to wresja b4 1,9 tdi gt jest bardziej na wypasie niz moj dotychczasowy i nie wiem co zrobic, poniewaz

moj wymaga nowych amortyzatorow , rozrusznika biegi a szcegolnie 1ka i wsteczny ciezko wchodza...a dodam ze przeguby sa 4 razy do roku robione , skrzynia az 3 razy!!! bo ppekla lapa, ostatnio poszlo sprzeglo....i myslalam kupic tamten a ten sprzedac... wedlug moich kalkulacji kupujac tamten i zarejestrowac a sprzedajac moj bede na zero...i czy wkladac w ten czy w tamten nie stanowi mi roznicy( a w moim sie wszystko tlucze) a w tamtym jest cicho sza podczas jazdy...wiec doradzcie mi co mam zrobic? bo mi odradzaja kupno tamtego ze wzgledu na to ze tu juz duzo wlozylam- no ale jeszcze trzeba wlozyc no i tego wkladu nie widac wogole...a z racji lat tego auta to zawsze trzeba wkladac....

wiec mysle pojechac z mechanikiem i jak auto jest oki to chce go kupic no ale tak jak pisalam doradzcie mi czy to dobry pomysl no i co myslicie o 1,9 tdi gt....

z gory dzieki za odpowiedz

 

Szybka odpowiedź do tej wiadomości Odpowiedz Odpowiedz z cytatem Odpowiedz z cytatem Multi-Cytat Tego posta

ten "nowy" to z którego roku?? jak masz zdrową budę to kup drugiego, pakuj fanty, resztę sprzedaj i złomuj i najlepiej na tym wyjdziesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten "nowy" to z którego roku?? jak masz zdrową budę to kup drugiego, pakuj fanty, resztę sprzedaj i złomuj i najlepiej na tym wyjdziesz...

 

Witam,

dzieki za odpowiedz...

ten co chce kupic to tez rocznik 94r ma zdrowsza bude-jezeli chodzi o parchy bo moj jest na kazdym nadkolu, przy klamkach w drzwiach, tylna klapa -takze troche tego jest , nie jest tak wytluczony i juz ma elektryke ....moj jest goly hehe

w tym co chce kupic jest pukniete nadkole ale ogolnie stan blacharki jest lepszy niz w moim, no i w moim wszystko w srodku klekocze nawet plastiki a w tamtym mozna szeptem mowic podczas jazdy a i tak sie wszystko uslyszy.....

takze jeszcze raz dzieki za odpowiedz , podjade z mechanikiem jak reszta bedzie w porzadku to trzeba zrobic wymiane;)

milego dnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

od dwoch lat jestem posiadaczka pasata kobi b4 1,9 tdi 94r no i powiem ze sporo on mnie kosztowal i bedzie kostzowal jescze ale trafila mi sie okazja kupic pasata sprowadzonego z wloch z puknietym prawym tylnim nadkolem ale nie ma tragedii...dodam ze jest to wresja b4 1,9 tdi gt jest bardziej na wypasie niz moj dotychczasowy i nie wiem co zrobic, poniewaz

moj wymaga nowych amortyzatorow , rozrusznika biegi a szcegolnie 1ka i wsteczny ciezko wchodza...a dodam ze przeguby sa 4 razy do roku robione , skrzynia az 3 razy!!! bo ppekla lapa, ostatnio poszlo sprzeglo....i myslalam kupic tamten a ten sprzedac... wedlug moich kalkulacji kupujac tamten i zarejestrowac a sprzedajac moj bede na zero...i czy wkladac w ten czy w tamten nie stanowi mi roznicy( a w moim sie wszystko tlucze) a w tamtym jest cicho sza podczas jazdy...wiec doradzcie mi co mam zrobic? bo mi odradzaja kupno tamtego ze wzgledu na to ze tu juz duzo wlozylam- no ale jeszcze trzeba wlozyc no i tego wkladu nie widac wogole...a z racji lat tego auta to zawsze trzeba wkladac....

wiec mysle pojechac z mechanikiem i jak auto jest oki to chce go kupic no ale tak jak pisalam doradzcie mi czy to dobry pomysl no i co myslicie o 1,9 tdi gt....

z gory dzieki za odpowiedz

 

Najpierw to zmień mechanika,jak można zmieniać przeguby 4 razy w roku ? skrzynia 3 razy naprawiana ? to albo ten mechanior rżnie cie w bambuko jak blondynke wciskając ci kit albo jest nieudolny albo naprawia na gównianych częściach co by było taniej a zarobek duży.Przeguby ? co ty tam masz 200 KM ? skrzyni się dzisiaj nie naprawia-nie opłaca się,skrzynie kupuje się następną na szrocie i już.Kupuj tego GT zmień rozrząd,płyny i inne graty eksploatacyjne i jeżdzić,te auta jeżeli tylko troche sie dba są nie do zaj-bania.Żeby doprowadzić auto do takiego stanu jak masz aktualnie to musi robić za dostawczaka lub auto firmowe gdzie jeżdzi nim kto chce i jak chce.Zmień mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupiłem niedawno b4 z silnikiem 1z kombi z 97r,auto ma sporo rudej ale do opanowania,przedni błotnik jest tak zjedzony ze nadaje sie tylko do wymiany,moje pytanie jest nastepujace dlaczego rocznik 96-97 b4 był tak zgniły,przerabiałem juz model aaz z 94,zero rdzy,afn z 96 miał juz całkiem inna blache a obecny rok 97 i jego blacha to jakas porazka,auto kupilem za dobre $ z dobrym motorem i zawieszeniem ale ta blacha.....czy przypadkiem tego modelu nie produkowali do maja 97r??bo mialem problemy w skarbówce ,cena a rocznik,zdjecia rudej zalatwily ten problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę się nie znać ale b4 były jeszcze w 97? Zawsze mi się wydawało ze b4 skończyły się w 96 a potem weszło b5 osobiście nie spotkałem jeszcze b4 z 97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sedany robili do października 1996, a varianty do czerwca 1997. Odnośnie korozji, widać zależy w jakich warunkach wcześniej auto jeździło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Kupiłem niedawno b4 z silnikiem 1z kombi z 97r,auto ma sporo rudej ale do opanowania,przedni błotnik jest tak zjedzony ze nadaje sie tylko do wymiany,moje pytanie jest nastepujace dlaczego rocznik 96-97 b4 był tak zgniły,przerabiałem juz model aaz z 94,zero rdzy,afn z 96 miał juz całkiem inna blache a obecny rok 97 i jego blacha to jakas porazka,auto kupilem za dobre $ z dobrym motorem i zawieszeniem ale ta blacha.....czy przypadkiem tego modelu nie produkowali do maja 97r??bo mialem problemy w skarbówce ,cena a rocznik,zdjecia rudej zalatwily ten problem.

 

Przymierzałem się do kupna B4 i większość forumowiczów wyrażała opinię że do '95r blacha była OK, później się popsuła. Praktyka zdaje się to potwierdzać, bo właśnie te roczniki mają najwięcej problemów z rudą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przymierzałem się do kupna B4 i większość forumowiczów wyrażała opinię że do '95r blacha była OK, później się popsuła. Praktyka zdaje się to potwierdzać, bo właśnie te roczniki mają najwięcej problemów z rudą.

mój były afn nie miał problemów z rudą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sedany robili do października 1996, a varianty do czerwca 1997. Odnośnie korozji, widać zależy w jakich warunkach wcześniej auto jeździło.

omny

Jesli chodzi o warunki to napewno maja ogromny wpływ na blache ale tak jak kolega wczesniej wspomniał problem zaczał sie pojawiac od 96r do konca produkcji b4,kolega w golfie 3 96r nie miał nawet progów,a wracajac do mojego obecnej b4 z 97 ruda pojawia sie nawet najmniej oczekiwanych miejscach np.słupek,dach w okolicach przedniej szyby,auto raczej nie miało solidnego dzwona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem golf 3 w 96 miał częściowy ocynk, progi na pewno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Koledzy jak sądzicie - czy warto kupic B4 Variant 1.8 AAM (75 KM) i zagazowac (1 lub 2 generacja, zbiornik 90 litrow), czy lepiej szukac wiekszy silnik (1.8 ABS). Bardzo ładną sztukę właśnie mam okazję kupienic, tylko ten silnik - obawiam się że za słaby na taką budę albo znów z teko powodu aby nie było astronomicznego spalania. Zdjęcie tutaj http://foto2.inbox.lv/swac/26-11-2012/

 

Ktoś ma doświadczenie? Ujdzie 75 koni, przy pełnym zbiorniku paliwa, gaz 70-80 litrów oraz 2-3 osoby w autku?

Preferuję jazdę możliwie oszczędną - zatem prędkośc max 90-100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem Passata 75 KM, tylko że to był 1.9 TD i miał on 150 Nm momentu obrotowego...

często jeździłem z pełnym zbiornikiem, ale w 2/3 osoby...i to nawet robiłem trasy po 300 km...(rocznie robiłem 30.000 km)...

przy wyprzedzaniu na krótkim odcinku lepiej odpuścić, ale w trasie jest dobrze...

 

nie wiem ile momentu obrotowego ma ten benzyniak 75 KM...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności