Skocz do zawartości
KrisT

Klimatronik - naprawa silnika klapy regulacji temperatury - błąd 4F7, siłownik V68

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm. Mi to wyglądało tak jakby "coś" nie trzymało pamięci, bo jak zostawie climatronika na noc w pozycji OFF to rano jak załączam od razu włącza mi się klima na AUTO i 22 stopnie. Trochę już mnie słabi ten climatronic:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Od paru tygodni walcze z silniczkiem V68, najpierw po czyszczeniu, a potem po wymianie dalej to samo czyli albo LO, albo HI, robiłem adaptacje VAG-iem, wyłączałem akuś na całą noc i dalej to samo, kupiłem inny panel, kurcze to samo. Ale niechcący kapłem się, że żeby działał owy silniczek wystarczy przekręcić zapłon, wyłączyć i znów zapłon, silniczek śmiga, wprawdzie jest jeden mankament: od LO do 22 jest na minimum, od 22 do HI przesuwa się tak jak ma być czyli o jeden stopień, nie wiem czy ma wpływ na to temp. na zewn.?. Mam 2 panele climatronica oraz 2 silniczki, to samo się dzieje na obu. Przez jakiś czas trzyma pamięć i nie trzeba kombinować stacyjką włącz/wyłącz/włącz ale po paru godzinach już trzeba, koledzy O CO CHODZI

Ja mialem inne rozwiazanie. Przez ponad pol roku jezdzilem w trybie diagnostycznym climatronica, gdzie na kanale 8 ustawialem sobie taka wartosc klapki, aby temp w aucie byla optymalna. Tez mialem problem z za duzym grzaniem powyzej LO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak Mariusz uporałeś się ze wszystkimi błędami ? Ja dzisiaj wyjąłem V71, wyczyściłem i zobaczymy czy błąd powróci. Jak nie powróci to zabiorę się za V70 i V85. A jak V71 znowu się pojawi, to pierd*le to i zostawiam.

Bo sterowanie nawiewem/klimą, chodzi ok, tylko denerwują mnie błędy w sterowniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dowiedzieć czy ten silniczek dobrze działa? Bo te skoki cięgna są takie nierówne, co raz mniejsze... czy tak ma być?

[ame]

[/ame]

Kolor cięgna to oczywiście czerowny, ale filmik robiony w nocy i telefonem doświetlanym przez leda z drugiego telefonu i są efekty :dupablada

Bo mam problem z ogrzewaniem troszkę i szukam przyczyn, ale ciągle nie mogę trafić. Jest tak, że samochód się nagrzeje a później wieje zimnym powietrzem, że aż niemiło, jak się zwiększy temp to przez chwilę przyjemnie bo wieje cieplejszym a później znowu zimnym dmucha, oczywiście to w trybie automatycznym. A i dodam, że środkowymi kratkami dużo słabiej wieje ciepłym niż zimnym powietrzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałbym się dowiedzieć czy ten silniczek dobrze działa? Bo te skoki cięgna są takie nierówne, co raz mniejsze... czy tak ma być?

ja mam tak samo, w zależności jaka jest temp. na zewn. im większa tym ten skok z początku większy, takjakby clima wiedziała, że jest za ciepło żeby zacząć grzać od 18 ale jak tylko zrobi się zimniej skoki zaczynają się od 18 w góre, też tak jak u Ciebie ( po trochu)

oczywiście to w trybie automatycznym. A i dodam, że środkowymi kratkami dużo słabiej wieje ciepłym niż zimnym powietrzem

a spróbuj normalnie bez AUTO, a co do dmuchania na zimnym czy ciepłym, to chyba tak powinno być, ja mam tak samo. Choć mogę się mylić, żaden ze mnie fachowiec.:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uff... Dobrałem się dzisiaj do wszystkich silniczków klimatronika, bez żadnych uszczerbków na plastikach. Sprawa wygląda dosyć prosto, tylko należało by rozebrać troszkę samochodu, żeby po prostu mieć dobry dostęp do nagrzewnicy. Jeżeli rozbierzemy autko, to już reszta pracy zleci szybko :)

Autko rozebrałem aż do tego stopnia:

img4637ny.th.jpg

I teraz mamy dogodny dostęp głównie do silniczka V70.

V68 - silniczek z czerwonym cięgnem, dostęp dobry po zdemontowaniu schowka. Błąd

1271 Nastawnik klapy nawiewu regulacji temperatury - V68
Czerwona wtyczka.

img4596b.th.jpg

Podobnie jak w niebieskim, najpierw odczepiamy cięgno, później 3 śrubki i silniczek jest nasz. Czyścimy i zakładamy.

 

V70 - silniczek z niebieskim cięgnem, dostęp najlepszy po zdemontowaniu radia, klimatronika i wyjęciu kosza. Błąd

1272 Nastawnik klapy centralnej - V70, Motor klapy głównej powietrza - V70
Niebieska wtyczka wygląda to tak:

img4634s.th.jpg

Trzyma się na 3 śrubkach. Jeżeli nie możemy dojść torxem, bo dostęp jest naprawdę nieciekawy to polecam płaski klucz 5.5, którym odkręcimy wszystkie 3 śrubki. Ściągamy cięgno (najlepiej to zrobić jeszcze przed odkręceniem śrubek, żeby silniczek trzymał się stabilnie i nie połamać cięgna). Cięgno także delikatnie śruborkętem podważamy, jeżeli zdemontowaliśmy radio etc. to możemy sobie ręką pomóc.

 

V71 - silniczek z białym półkolem, dostęp dobry po wymontowaniu schowka. Błąd

1274 Nastawnik klapy spiętrzającej - V71, Motor klapy nawiewy powietrza - V71
Wygląda on tak:

img4557aq.th.jpg

Nie mam zdjęć jak jest przykręcony, ale jeżeli zdemontujemy schowek i zajrzymy za nagrzewnicę, to od razu zobaczymy 2 śrubki, na których się trzyma. Odkręcamy je, manewrujemy silniczkiem, żeby te półkole białe zeszło z wajchy klapy i silniczek jest nasz.

 

V85 - silniczek z białym cięgnem, dostęp dobry po zdemontowaniu osłony pod kierownicą i wypięciu wtyczki od pedału gazu. Błąd

603 Silnik klapy nawiewu / odmrażania - V85, Klapa motoru nożno - ściennego odmrażacza - V85
Znajduję się tutaj:

img4639k.th.jpg

Trzyma się tylko na jednej śrubce, którą odkręcamy:

img4600oo.th.jpg

Wypinamy białe cięgno, delikatnie podważamy śrubokrętem i samo zeskoczy:

img4624d.th.jpg

Nie musiszmy odkręcać 3 śrubek na których zamocowany jest silniczek. Wystarczy odkręcić tylko tą jedną, a te pozostałe 3 to odkręcimy jak już silniczek wyjmiemy. Tak jest najprościej. Bo czytając posty na forum, natrafiłem na takie fakty, że niektórzy wykręcali te 3 śrubki na aucie. Odkręcamy jedną, ściągamy cięgno, odpinamy wtyczkę i wszystko.

Wypinamy wtyczkę, silniczek wysuwamy do dołu, gdyż na górze jest wsunięty w taką blaszkę i możemy przystąpić do czyszczenia.

 

Dla lepszego manewrowania przy V70 i V68, możemy poluzować dolot na nogi:

img4626w.th.jpg

Tutaj zaznaczyłem śrubkę, którą należy odkręcić (tutaj już odkręcona) oraz z drugiej strony taka sama. Jeżeli poluzujemy ten kanał, możemy nim manewrować i łatwiej nam będzie dostać się do tych silniczków. Szkoda, że nie można go wyjąć, gdyż wtedy robota była by bajką, no ale cóż trzeba sobie jakoś radzić.

Przed złożeniem wszystkie polecam podpiąć klimatronik i sprawdzić czy wszystkie silniczki chodzą okej. Jeżeli tak to składamy wszystko do kupy i tyle.

Czas pracy: 4.5h.

 

Teraz zobaczę czy jakiś błąd się pojawi czy nie.

Jeżeli można by było prosić kogoś z Rady Wyższych, aby podczepić ten post, gdzieś wyżej, żeby użytkownicy nie musieli szukać po całym wątku.

I to by było na tyle.

Udanego majsterkowania ;)

Edytowane przez zima18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym podzielić się swoim problemem, z którym nie jestem w stanie sobie poradzić. Przeczyściłem wszystkie silniczki, ale na V71 poległem. nastawnik wyjąłem przeczyściłem założyłem z powrotem i niestety silnik się zacina, tzn nie da rady obrócić klapy od nawiewu zewnętrznego lub wewnętrzego obiegu. Problem poloega na tym, że biały plastik od silniczka zaciska się na prowadnicy klapy. Myślałem, że to wina samego białego plastiku, więc kupiłem drugi silniczek wraz z plastikową prowadnicą, podmieniłem ale niestety, ten sam problem. Silnik odrobine odchyli klape i się zaklinowuje. Już sam nie wiem, co jest tego przyczyną, dwa kołki które są w klapie od nawiewu i służą, jako prowadnice, nie są wyłamane, ani przekrzywione. Nie da się tam zajrzeć dokładnie, żeby ocenić dlaczego to się klinuje. Czyżby pozostało tylko wyjęcie całej nagrzewnicy, a może coś źle składam. Jak ktoś miał podobny problem, lub doświadczenie, co może być przyczyną będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam deny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A chwytając za te bolce/kołki możesz swobodnie klapami kręcić/przemieszczać ?

- może klapy są zatarte, chociaż w silniczku jest przekładnia ślimakowa więc by go zatrzymać musi być naprawdę solidny opór. Montując silniczek klapy powinny być opuszczone / silniczek w pozycji opuszczonej ( najlepiej podłączyć go i wyłączyć obieg zamknięty ) wtedy bez problemu można go przykręcić i bolce idą na swoje miejsca.

Czy mając wyjęty silniczek pracował w pełnych zakresach ( lewo/prawo ) - ew rozbierz i sprawdź na krótko zasilając silniczek bezpośrednio +/- 12V

 

P.S> Moja przygoda z V71:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1379381#post1379381

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tofana za odpowiedź. Po wyjęciu silnika klapa bardzo lekko się porusza, otwiera, zamyka, nie ma żadnych oporów. Silnik zarówno oryginalny, jak i kupiony od takiego samego modelu podłączałem podłączałem tylko do zasilania, bez montowania go w nagrzewnicy, oba silniki chodzą prawidłowo, zrobiłem też test klimatronika, skasowałem wszystkie błędy, bez kłopotu można zrobić adaptację. Wszystko jest ok do chwili, gdy go zamontuję, od razu przy próbie np obiegi wewnętrznego silnik zamyka klapę na dwa centymetry i się zatrzymuje. Próbowałem pomóc ręką w czasie jak silniczek się uruchamiał niestety straszny opór napotyka i wywala błąd. Już się zastanawiałem, czy nie jest to zwi.ązane z luzem na ośce, która trzyma klapę, co może powodować przekrzywianie się klapy, ale luz nie jest duży. Silniczek zakładam po ustawieniu na klimatroniku obieg otwarty i podłączeniu do wtyczki silniczka. Potem klapa w pozycji otwartej i wkładam silniczek wraz z białą osłoną przykręconą do silniczka. Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie, za pomoc będę wdzięczny. Pozdrawiam deny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź podłączony silniczek luźno do wiązki w aucie bez montowania go - włącz/wyłącz obieg zamknięty i zobacz czy w pełnym zakresie chodzi. Mi to wygląda jednak na brudny potencjometr i dlatego się gdzieś zatrzymuje - test na "krótko" potwierdza tylko sprawność silniczka. to sprawność potencjometru przekazuje za pomocą rezystancji położenie klapy i tu może być problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, jak pisałeś tzn podłączyłem do wiązki włączyłem zapłon silniczek w ręku trzymam i obieg zamknięty wciśnięty na klimatroniku poszło w jedną stronę obieg otwarty poszło w drugą stronę. Potem test klimatronika bez będnie zrobił, skasowałem stary błąd i znowu test, wynik bez błędu. Jak włożę do prowadnicy klapy i przykręcę blokada. Chyba bez wyciągnięcia nagrzewnicy nie sprawdzę co jest przyczyną. Póki co, poddaję się, już schowek przeszedł męki nad ludzkie i jeszcze kilka rozbiórek i do wymiany z powodu nędznej jakości plastiku. Pozdrawiam deny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zima18 gratuluje udanej operacji i dzieki za cenne wskazowki. Ja wyczyscilem ponad rok temu tylko V68 i V70. Moze w B5FL troche inaczej sa pozostale silniczki zamontowane, bo V71 za cholere nie wiem jak podejsc 2 ledwo widoczne u mnie sruby. Przy V85 odkrecalem pedal gazu, ale na drugiej srubie poleglem z powodu braku dobrych kluczy. Na razie 2 wyczyszczone silniczki nie sypia bledami w przeciwienstwie do 2 pozostalych. Od tamtej pory ogrzewanie dziala bez uwag, chociaz odnosze wrazenie , ze jak jade juz ponad 1h w trasie na 22C, to robi mi sie za goraco i daje na 21C, to robi mi sie lekko za zimno ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież do V85 to wystarczy 1 śrubkę odkręcić i silniczek wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo V71 za cholerę nie wiem jak podejsc 2 ledwo widoczne u mnie sruby.
Trzecia można wymacać chociaż tez widać z głowa pod schowkiem / czasu na operacje mało bo po 30min w takiej pozycji zaczyna krew do głowy się przelewać hehhehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzecia można wymacać chociaż tez widać z głowa pod schowkiem / czasu na operacje mało bo po 30min w takiej pozycji zaczyna krew do głowy się przelewać hehhehe
Przy V70 (niebieskie ciegno) odkrecilem dwie sruby a z 3ciej wyrwalem bo juz nie mialem jak podejsc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie B5 r.99 przed liftem też tak samo się rozbiera ?? Bo u mnie klima przestała działać tak nagle (nic zimnego powietrza nie daje) bład ma 4F7 skasowałem błędy teraz jest 444 02 a dalej nic nie chłodzi a do niedawna dawało rade. Brak innych błędów czy to może brak czynnika chłodniczego jest jakiś błąd od braku czynnika ??

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Mam pytanie odpinalem dziś V71

Ten z biały cięgnem, wyskoczył mi jak odpiąłem kostkę taki czujnik powietrza, gdzie on ma być podpięty (nie jest to ten czujnik co jest pod filtrem pyłkowym) - to czujnik temp na nogi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej,

 

Mam pytanie odpinalem dziś V71

Ten z biały cięgnem, wyskoczył mi jak odpiąłem kostkę taki czujnik powietrza, gdzie on ma być podpięty (nie jest to ten czujnik co jest pod filtrem pyłkowym) - to czujnik temp na nogi?

tak to łon :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Jeszcze jedno pytanie, bo mam problem z V85, nie mogę go wyjąć po odkręceniu tej jednej śrubki, nie widzę też tego cięgna - mam go ciągnąć na doł?

Pedał odpięty, osłony pod kierownicą nie demontowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno pytanie, bo mam problem z V85, nie mogę go wyjąć po odkręceniu tej jednej śrubki, nie widzę też tego cięgna - mam go ciągnąć na doł?

Pedał odpięty, osłony pod kierownicą nie demontowałem.

Zdemontuj osłonę pod kierownicą i wtedy będziesz miał lepszy widok. Wtedy ściągniesz cięgno i wyjmiesz silniczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności