kazik1313 Zgłoś #1 Napisano 19 Października 2007 Witam. W moim samochodziku pojawil sie problem z brudzeniem w okolicy odmy. Wiem ze czestym problemem jest zabrudzonu separator oleju. Prosze o informacje gdzie on sie znajduje....w pokrywie zaworow okragly dekielek?? Jesli tak to jak do niego sie dobrac??? foto: http://img145.imageshack.us/my.php?image=motor4vc6.jpg Pozdrawiam i z gory dziekuje. Kazik1313 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #2 Napisano 24 Października 2007 Tez bardzo mnie ciekawi czy ten dekielek da sie otworzyc, czy nie?????? I czy to separator oleju??? U mnie zawalone jest olejem za tym dekielkiem, a przed tym bialym zbiorniczkiem, (myslalem ze to jest separator olej???) Patrz foto. Chce to przemyc w benzynie i zalozyc nowe opaski, zastanawiam sie czy samego weza (odmy) tez nie wyszarpac do czyszczenia, jesli to nie duzo roboty??? Dolaczam sie rowniez do prosby kolegi, moze jakies news, w archiwum temat sie troche urywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazik1313 Zgłoś #3 Napisano 24 Października 2007 Wiele osob ma z tym problem z poceniem sie odmy, w szukajce mozna tylko znalesc ze ten dysk to separator oleju i ze wewnatrz jest filr ktory sie zapycha. Ja przyznam sie probowalem sie dostac do tego ale nie udalo sie....nie chcialem nic pourywac. Jedynie co zrobilem to wymylem odme. Raz jeszcze prosze doswiadczonych forumowiczow o wypowiedz. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #4 Napisano 25 Października 2007 Zaczynam miec watpliwosci, czy ten dysk ktory nazywasz separatorem oleju jest nim w rzeczywistosci, w "sam naprawiam..." pisza ze to zawor regulacji cisnienia Ja popatrzylem pod maske, i u mnie jest tak: na powietrzu, pomiedzy przeplywka a turbina jest odgalezienie, to odgalezieni idzie do tego jak go nazywasz "dysku", z dysku pod katem 90stopni wychodzi drugie odgalezienie (ok 10cm), a w zasadzie zwezka (ja w tym miejszu mam zawalone olejem najbardziej), za zwezka jest maly bialy zbiorniiczek (to bardziej mi wyglada na separator oleju) i od tego zbiorniczka w dol do bloku wchodzi rura (odpowietrzenie skrzyni korbowej odma). Jesli sie myle to prosze o poprawke.. Niestety dalej nie wiem: jak sciagnac ten "dysk/zawor)?? czy ten bialy pojemnik to separator oleju?? Moze wymiana info na forum pozwoli osiagnac sukces, jutro wrzuce fote jak dam rade... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #5 Napisano 26 Października 2007 Mam ten sam problem, olej który zbiera mi się w dolocie pochodzi właśnie z odmy. Z tego co mi wiadomo sperator oleju jest częścia integralną pokrywy zaworów. To co mi się o uszy obiło to przyczyną dmuchania olejem przez odmę jest wada konstrukcyjna speratora oleju ... co spowodowało że jakiegoś czasu ASO w Niemczech przeprowadzały nawet wymiany tych pokryw zaworowych. Zastanawiam się czy wyczyszczenie (przepłukanie benzyną lub ropą) tak jak ktoś już zaproponował przyniesie jakiś skutek aż do ponownego zabrudzenia ... czy oby napewno zabrudzenie jest to przyczyna złego separowania oleju czy winna jest wada fabryczna tej pokrywy z seperatorem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazik1313 Zgłoś #6 Napisano 26 Października 2007 Hmmm ja wlasnie tez wyczytalem ze separator oleju jest integralna czescia pokrywy zaworowej....nawet doswiadczony kolega HHA tak pisal w ktoryms z postow. Ja na poczatku chcialem wydlubac dekielek ale nie udalo mi sie, pozniej odkrecilem nawet pokrywe bo myslalem ze od spodu sie dostane:) ale niestety wiec wzialem tylko dobrze to wyplukalem/wymylem pokrywe benzyna zalozylem dokrecilem dobrze waz odmy i narazie sucho. Nie wiem czy sucho jest od tego czy przemylylem czy zmienilem olej. Jakis baran Holender nalal to ATJ olej LongLife wymienilem na Motula 505.01 i jak pisalem narazie sucho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #7 Napisano 18 Stycznia 2008 Witam, Na forum bylo pisane o wadliwych pokrywach zaworów, a dokladnie o separatorze oleju. Wymiana tej pokrywy to koszt okolo 500zł (zródlo ASO) + robocizna. I tu męczyło mnie pytanie, czy VW poprawił sie? czekam na odpowiedz... moze ktos wymienil i przedstawi wynik ów wymiany. W moim pasku olej z odmy w znacznej ilosci trafiał do dolotu a wygłądało to tak . Poszukując rozwiązania trafiłem na opisy od spuszczenia przewodu od pokrywy na spodu auta, umieszczeniu jakiegosc słoiczka na olej z odmy az nawet proby zaslepeinia. Ja wybrałem rozwiązanie tego typu: oil catch tank+filtr. Olej zbiera sie w oil catch tanku a dolocik jest czysty. Koszt takiego rozwiązania w zależności od wybory puszki i filtra to około 250zł . widok z góry widok od czoła W czasie montażu wyczyściłem cały układ dolotowy. Po przejechaniu około 2500 km sprawdziłem dolocik (dokładnie przy IC)... miła niespodzianka Czysty :580: :676: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 18 Stycznia 2008 w tej kopulce na pokrywie zaworow znajduje sie regulator cisnienia. mozna to wywalic, ale wtedy, przy przedmuchach moze sie pojawic wiecej oleju w dolocie, natomiast ustana wycieki spod pokrywy. drugi pomysl to tak jak kolega opisal - catch tank oil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1010 Zgłoś #9 Napisano 30 Stycznia 2008 Ja w swoim pasku zamontowałem na końcu węża odmy dochodzącego do dolotu 0,5 litrową butelkę po coli. Zrobiłem w niej 3 dziurki aby odma oddychała - są na tyle małe, że nie łapią syfu. Butelkę włożyłem pod przednia prawą lampę (pasuje idealnie i jej nie widać). Otwór na dolocie zaślepiłem. Teraz obserwuje co sie dzieje - zmian jak narazie nie zaobserwowałem (za krótki okres) Ot, taki mój catch oil tank Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #10 Napisano 11 Lutego 2008 Witam, Mam silnik 1Z i dzisiaj czyściłem tą okrągłą puszkę na pokrywie zaworów, co jest podłączona odma. Ta część ma numer fabryczny 028129101D i jest to odolejacz odmy. Wypłukałem to w nafcie, przedmuchałem, ale tylko ustami. wytarłem i założyłem spowrotem. Mam takie pytanie: jakie jest prawidłowe działanie tego zaworu (widać w środku jakąś sprężynę) i jak sprawdzić? Olej mi kapie spod auta i doszedłem do wniosku, że dobrze było wyczyścić na początek to, bo gdyby było zatkane to olej może wyciekać przez uszczelnienia. Jednak przy dmuchaniu w to, powietrze przepływało w każdą stronę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1010 Zgłoś #11 Napisano 20 Lutego 2008 po przejechaniu 2000 km w butelce nazbierało się około 150 ml ....wody (?) Podejrzewam, że to w skutek mieszania sie ciepłego powietrza wydostającego się z silnika przez odmę i zimnego powietrza z atmosfery. Obserwacje w toku.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
man1968 Zgłoś #12 Napisano 3 Marca 2008 Witam, moze ktos opisac jak to sie montuje catch tank oil+ filtr i jak wyglada ta puszka na olej. np: jakies fotki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #13 Napisano 4 Marca 2008 ta jest jestem chętny na opis bo u mnie też się zaczyna powolutku pocić i chyba nie ma rady trzeba zamontować ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gładki Zgłoś #14 Napisano 4 Marca 2008 Z chęcią też bym się dowiedział jak to zamontować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #15 Napisano 4 Marca 2008 Z chęcią też bym się dowiedział jak to zamontować Witam, Pojezdziłem z tym wynalazkiem i takie oto mam spostrzeżenia: Tak jak pisalem wcześniej IC czysty ALE!!! Zawsze te „ale” .Wadą mojego rozwiązania było że zaczęło mi „chlapać” olejem przez ten filierek (jak widać w opisie wyciągnięty jest do góry) na obudowe, itd. Wiec zrezygnowałem z tego ustrojstwa i wypuściłem od odmy długą rurę zakończoną zbiorniczkiem (puszką). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #16 Napisano 19 Października 2008 (edytowane) Koledzy cieknie mi (poci się) z tego miejsca co zaznaczyłem - czy "tam" można zakupić i wymienić jakąś uszczelkę, czy ten plastikowy czarny krążek jest wyjmowany (wysuwany) z pokrywy zaworów ? Bardzo proszę o odpowiedź. Edytowane 19 Października 2008 przez kot_ik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #17 Napisano 20 Października 2008 W każdym silniku każdej marki w okolicach odmy zawsze będzie trochę oleju.. dopóki nie leci ciurkiem to nie ma się czym przejmować... TDI to ogólnie brudny silnik i trochę oleju zawsze gdzieś wycieknie, szukacie chyba dziury w całym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #18 Napisano 23 Października 2008 Widziałem sąsiada Audi A6 z tym samym silnikiem i ma w tym miejscu całkowicie sucho dlatego pytam czy można w tym elemencie coś wymienić jakiś oring itp. Kolego Slay nie "szukam dziury w całym" a nawet jeśli to co........... po prostu proszę kogoś o odpowiedź na powyższe zadane przeze mnie pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #19 Napisano 23 Października 2008 kot_ik zrobisz jak zechcesz.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #20 Napisano 7 Lutego 2009 (edytowane) trzy posty wyżej pytałem kiedyś czy jest ta część (chyba separator) wyjmowana z pokrywy zaworów. czy jest tam jakaś uszczelka którą można wymienić, czy mógłby ktoś zerknąć do etki i podać numery uszczelki, czy ten separator jest w ogóle możliwy do zdemontowania czy nie ??? Teraz z tamtędy mocno mi się leje olej, dlatego pytam , czy ktoś to demontował bo mocno siedzi czy należy to mocno pociągnąć do góry i wyskoczy ? Edytowane 7 Lutego 2009 przez kot_ik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach