Omni81 Zgłoś #1 Napisano 21 Marca 2008 (edytowane) // Poniższe posty zostały wydzielone do warsztatu z tego wątku - można w nim znaleźć jeszcze wiele innych cennych porad // kazio Panowie ja dzis zabralem sie za podlaczanie tempomatu i wszystko poszlo super.Nie bylo lekko ,ale udalo sie podlaczyc wszystko za pierwszym razem i to tak jak fabryka kazala w kostkach ,a nie jak wiekszosc ludzi pisze ze nacinaja kable i lutuja je od gory.Wystarczy sie troszke pomeczyc i mozna zrobic wszystko fachowo i miec pewnoc ze auto za tydzien czy miesiac sie nie zapali. Ja kupilem orginalna manetke (nowy model) na ebay-u i dostalem caly secki z kostka i przylaczem oraz z instrukcja ktora juz ktos wczesniej udostepnial na forum w postaci JPEG.Z instrukcji za duzo sie nie da zdzialac,ale troszke pomaga. W mojej kostce (od manetki) mialem 5 kabelkow Jeden czerwono-bialy (o wiekszej srednicy)z dwoma pinami ,ktory ma taka wtyczke na koncu(drugo pin) i slozy jak zlodziejka z kostki pomaranczowej I 4 o mniejszej srednicy 1)Czerwono-szary 2)Czerwono-zolty 3)Niebieski 4)Czarno-bialy Jak je laczylem Wypialem przewodzik czerwono-bialy z kostki pomaranczowej (nie bylo to latwe zeby kostki nie uszkodzic) i na jego miejsce wchodzi wlasnie ten sam kolor czyli czerwono-bialy (1-szy pin),ale od wiazki z manetki ,a do drugiego pinu (na tym samym przewodzie) tego we wtyczce wpialem ten co wyciagnalem z kostki pomaranczowej i to na tyle z ta kostka.Reszta nalezy do Kostki bialej.Tu byl troszke wiekszy klopot bo producent opisal na fotce tylko skrajne numery pinow ,a nie wszystkie w kostce i dlatego pewnie wiekszosc rozklada rece. Na fotce widac tylko nr 9,15, i 1,8 znaczy to ze pomiedzy 1 i 8 jest jeszcze 2,3,4,5,6,7 i tak samo jest pomiedzi 9 i 15 - 10,11,12,13,14 i problem z glowy. Podpialem kolejno 1) Czerwono-szary do pinu nr 7 2) Czerwono-zolty do pinu nr 9 3) Niebieski do pinu nr 8 4) Czarno-bialy do pinu nr 10 Po wszystkim nalezy starannie wszystko poskladac i podlaczyc kompa,zeby akceptowac tempomat po przez wpisanie w logowaniu kodu 11463 i wszystko gra. Jakby jeszcze cos nie bylo jasne to prosze pytac Jak bede mogl to pomoge Edytowane 27 Grudnia 2009 przez Omni81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lazym Zgłoś #2 Napisano 10 Czerwca 2008 oki jako ze w startym pasku mialem tempomat, to do nowego trzeba bylo dolozyc zaczne moze o opisu straego pasek 98' na lince wiec tempomat mial swoja pompke, zaraz pod przepustnica gumowa membrane ktora sterowala akceleracja. Jako ze byl to 3B to na pulpice nie bylo zadnej ikonki ktora by sygnalizowala wlaczenie tego dziadostwa. W 3BG jest ikonka w okolicach obrotosciomierza. w 3BG silnik TDi AVB 2004 zaczalem od kupna przelacznika na szrocie (od kolegow Z Coventry http://sanburn.co.uk/) oto zdj dnia nastepnego pojechalem do servisu VW i nabylem wiazke do tempomatu czekalem 10 dni bo z niemcow szla oto zdj nr czesci to (3BO 971 425) co sie pozniej okazalo to czesc ktora nabylem byla zla, koncowki pinow bylo zaokraglone wiec nie pasowaly do mojego schematu instalacji pojechalem do serwisu i powiedzieli mi ze zaokraglone sa do 3B, natomiast do modelu 3BG powinny byc takie jak na zdjeciu ponizej: nr czesci VW to 3BO 971 425A ok to mianem malego wstepu wiec wezmy sie do roboty najpierw odkrecic mase od akumulatora !!!!!!!!!!! po zalozeniu przelacznika i podlaczeniu do niego wiazki tak u mnie to wygladalo: pozniej sciaglalem plastyki po kierka, i wykrecilem kostki z: bezpiecznikami i te zataz pod kierrownica po prawej stronie(werja europejska po lewej) nastepnie musimy odkrecic pokrywe od kompa i dostac sie do kostek pod nim oto zdj odkrecamy sruby ktore je trzymaja, na zdjeciu juz ich nie ma kolejna przeszkoda na mojej drodze okazal sie zielono czarny kabel, ktory uniemozliwial mi wciagniecie kostek do srodka auta oto zdjecie: poradzilem sobie z tym nastepujaco, wyjalem bezpiecznik, i wkladajac po bokach gwodzie odbiespieczylem zapadki na pinie oto zdj: po wykonaniu tego kroku calosc idealnie wchodzi to srodka auta oto zdj: ucinajac gorna opaske samozaciskowa (czarna na zdjeciu w srodku na gorze,trzyma kable do ramki) mozemy sie zabierac do wiciagniecia kostek (bialej i pomaranczowej) zacznijmy od pomaranczowej jak juz jest wyjeta,po bokach ma zaciski trzeba je odbezpieczyc i wyciagnac kabel czerwono-bialy, jak popatrzymy od srodka kostki tam gdzie wystaje pin po jego bokach sa dwie prostokatne dziurki do ktorych nalezy wlozyc metalowe preciki aby odbiespieczyc pin ja uzylem duzych igiel do szycia wkladaje ich lebki w te otwory oto zdj: pin wyskoczyl teraz robimy mostek czyli isteniejacy pin ktory byl w kosce pomaranczowej wkladamy do kostki kabelka od tempomatu na zdjeciu centralny srodek czrna: a kabelek z zwiazki(nadal mowimy o czerwono-bialym) spowrotem do kostki pomaranczowej oto zdj: ok teraz zostaly nam tylko kable komunikacji kostka biala rozczepiamy ja na pol oto zdj: sciagamy zabiezpieczenie: i powoli wciskamy kabelki: srebno-czerwony: niebieski: pomaranczowo-zolty: i czarno-bialy: a tak to wszystko wygladalo po zalozeniu: teraz wpinamy kostki do rakmi nie zapominajac o opasce samozaciskowej, ktora przypinamy wszystkie kable do ramki, ramke wkladamy na miejsce i przykrecamy ja do ramy auta, nastepnie podpiecie kosek pod kompem kabel zielono-czrny tez i skladnie wszystkiego w srodku, podpiecie masy przekrecenie kluczyka i oto : it's alive.. jutro jade na kompa mam nadzieje ze sie przydalem wszelkie pyt prosze kierowac tutaj.. enjoy instruckja pobrana od kolegi z fora oto linki (dzieki wielkie nie dal bym rady bez tego) http://krzysztof-zaremba.fm.interia.pl/tempomat/ ps. sory za moj poliski ale nie pisze w jezyku ojczystym za czesto, pozdrowa a to mala pomoc od kolegi dj st ktora dostalem na maila Drogi kolego lazyn mam prośbę do Ciebie o edycję swojego posta w temacie tempomatu i dodanie do niego informacji , że po 10/1998 "x w numerze VIN" wiązka do tempomatu w 3B ma już końowki jak do 3BG i numer 3B0 971 425A, jakże niemile sie o tym przekonałem rozbierając mojego AFN-a, oraz że przed całą zabawą z zamawianiem części najlepiej sprawdzić jakie się ma bolce we wtyczkach otwierając obudowę skrzynki komputera i wypinając jedna na prubę. Poza tym świetny opis , BARDZO DZIĘKUJĘ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malczykos Zgłoś #3 Napisano 1 Grudnia 2008 Dziś zamontowałem tempomat w moim Passacie. Wszystko poszło w miarę gładko. Poza tym w moim aucie po aktywacji tempomatu działa kontrolka na liczniku. Czyli w niektórych wersjach 3B ona występuje. Ale w celu uściślenia tego tematu zrobię małe podsumowanie, gdzie co podpiąć. PODPIĘCIE KABLI DLA PASSATA B5 przed 1998. Auta posiadające 10 pinową białą kostkę oraz posiada 68- pinową wtyczkę komputera i drugą mniejszą. Kable należy podpiąć w skrzynce na podszybiu. z manetki ----->do kostki PIN nr 6 ---- do czerwono- biały w kostce żółtej - PIN nr 8 (+12 po zapłonie) PIN nr 2 ---- do niebieski w kostce żółtej PIN nr 1 PIN nr 4 i 7 ---- do czarno- żółty w kostce żółtej PIN nr 9 PIN nr 3 ---- do czerwono - żółty w kostce czarnej PIN nr 8 PIN nr 5 ---- do czerwono - szary w kostce brązowej PIN nr 1 PODPIĘCIE KABLI DLA PASSATA B5 PO 1998, B5 FL Auta posiadające 15- pinową białą kostkę, oraz posiada 80- pinową wtyczkę komputera i drugą mniejszą. Kable należy podpiąć w skrzynce na podszybiu. z manetki ------ do kostki PIN nr 6 ------ do czerwono - biały w kostce pomarańczowej (+12 po zapłonie) resztę podłączamy do kostki białej PIN nr 2 ------ do niebieski PIN nr 8 PIN nr 4 i 7 ------ do czarno- żółty PIN nr 10 PIN nr 3 ------ do czerwono - żółty PIN nr 9 PIN nr 5 ------ do czerwono - szary PIN nr 7 Rozpiska pinów we wtyczce tempomatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanley Zgłoś #4 Napisano 24 Lutego 2009 Mam pytanko, może głupie, nie bijcie:634: Czy aby zmienić manetke na tą z obsługą tempomatu, to trzeba zdjąć kierownice czy da rade inaczej to zrobić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #5 Napisano 24 Lutego 2009 Czy aby zmienić manetke na tą z obsługą tempomatu, to trzeba zdjąć kierownice trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #6 Napisano 27 Lutego 2009 Mam już manetkę z tempomatem, niestety bez okablowania. Wie ktoś jakie dokładnie są potrzebne konektory, piny (końcówki przewodów) aby dała się wpiąć w kostki przy kompie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2009 (edytowane) Dokladnie ta: Po co kombinowac podjedz do ASO nie powinna byc droga tu masz part nr 3B0 971 425 A Edytowane 27 Lutego 2009 przez Omni81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2009 Znając ASO to pewnie sobie nieźle cenią taką wiązkę, jak zakładałem hak to z ciekawości zadzwoniłem i się zapytałem ile kosztuje wiązka to mi zaśpiewali 460zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daffyx Zgłoś #9 Napisano 27 Lutego 2009 320 zł powiedzieli mi w ASO Vw za Manetke tempomatu i wiazke do b5 fl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #10 Napisano 28 Lutego 2009 Znając ASO to pewnie sobie nieźle cenią taką wiązkę Cos pamietam ze kiedys koledzy pisali cene okolo 70-100zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanley Zgłoś #11 Napisano 28 Lutego 2009 320 zł powiedzieli mi w ASO Vw za Manetke tempomatu i wiazke do b5 fl ja za wiązke dawałem dokładnie 108 zł, kupiona w aso bo na allegro boje się że nie przypasuje, natomiast samą manetke proponowali mi w aso, hehe ale za ponad 300 zł, podziękowałem ładnie, bo na allegro oryginał można dostać już nawet za 100 zł ja dostałem za 80 zł, czyli całość wyniosłą mnie 185 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daffyx Zgłoś #12 Napisano 1 Marca 2009 a zakładal ktos tempomat do benzyniak w szczególnosci chodzi mi o 2.3 v5 170km (AZX) , bo tam w benzyniakach podobno zamiast do kostki pomaranczowej podpinamy sie do brazowej z jednym przewodem ? czy to prawda ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestat Zgłoś #13 Napisano 14 Marca 2009 Dokladnie ta: Po co kombinowac podjedz do ASO nie powinna byc droga tu masz part nr 3B0 971 425 A Czy taka sama bedzie pasowac do mojego 1.8T AWT? Jezeli nie to jaki powinien byc jej numer? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #14 Napisano 14 Marca 2009 Czy taka sama bedzie pasowac do mojego 1.8T AWT? Jezeli nie to jaki powinien byc jej numer?Pozdrawiam Tak ta sama tylko bedziesz musial inaczej pociagnac zasialanie do kostki. Nie jak my z pomaranczowej kostki tylko z tego co widze w instr. to chyba bedzie kostka brazowa pin T10d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shimano Zgłoś #15 Napisano 15 Marca 2009 Witam. Ja mam jeszcze jedno male pytanie odnosnie montazu tempomatu, moze glupie ale chce miec pewnosc. Z tego co rozumiem po przeczytaniu powyzszych postow, caly bajer w montazu tempomatu w B5 (np. r. 2000, jak moj) to poprostu: 1. zdobyc manetke z wlacznikiem tempomatu 2. zamontowac manetke i podlaczyc kabelki 3. w komputerze uaktywnic tempomat Czy sie myle, czy wiecej robic nie trzeba? Nie trzeba montowac zadnych czujnikow, czy czego kolwiek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #16 Napisano 15 Marca 2009 To wszystko, nić więcej nie trzeba robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #17 Napisano 29 Marca 2009 Cytat:Napisał Lestat Zobacz post Czy taka sama bedzie pasowac do mojego 1.8T AWT? Jezeli nie to jaki powinien byc jej numer? Pozdrawiam Tak ta sama tylko bedziesz musial inaczej pociagnac zasialanie do kostki. Nie jak my z pomaranczowej kostki tylko z tego co widze w instr. to chyba bedzie kostka brazowa pin T10d witam odswieze troche temat...chce zamontowac tempomat w moim pasku 1.8t awt i moje pytanie jak jest z tym podlaczeniem kabli czy ktos moze to potwierdzic lub dobrze wyjasnic jak bedzie wygladalo to w moim przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość foxy79 Zgłoś #18 Napisano 31 Marca 2009 Cześć...czy ktoś zamontowałby mi tempomat? Mieszkam okolice wschodniego Londynu,mam paska 2001 Tdi...dzięki za odp.za 3 tygodnie do Polski jade,fajnie byłoby z tempomatem...pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mordek82 Zgłoś #19 Napisano 4 Kwietnia 2009 mam paska takiego jak w opisie. Czy nie jest za stary rocznik na takie pomysły jak tempomat? Nie chce kupować czegoś czego nie bede mógł podpiąć. Czy może sie ktoś wypowiedzieć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #20 Napisano 4 Kwietnia 2009 Witam jeszcze raz.bylem dzis w serwisie VW (w anglii) i pytalem jakie sa koszta tempomatu.a wiec odpowiedz mnie zdziwila ale nie co do kosztow (okolo 70 pound) ale co do manetki poniewaz koles powiedzial ze to jest tylko manetka(bez wiazki) podpinamy zlaczke i tylko aktywacja Vagiem.i ma dzialac. co wy na to ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach