kajaru Zgłoś #361 Napisano 27 Września 2010 (edytowane) chciałem ostatnio zrobić wg 1 ale gdzy jeż wszystko zrobiłem to okazało sie że nie mam żółtego przewodu wychodzącego od włącznika zespolonego, i nie mogłem znaleźć tego kabla. czytałem ten temat prawie cały, ale do niczego nie doszedłem. no chyba że go w złym miejscu szukałem, a szukałem w kablach co z kierownicy idą, biały od długich jest, ale tam obok nie było żółtego, nawet miernikiem szukałem i wydawało mi sie że znalazłem, ale jak zrobiłem z nim tą solucje, to mijania świeciły nawet bez przekaźnika. odgrzeję trochę Twoje pytanie jeżeli jeszcze jesteś zainteresowany Trochę się trzeba naszukać tego żółtego przewodu ale przeczytaj dokładnie post nr 86 autora tematu hotair-a: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4294&page=5 w B4 jest już trochę zmodyfikowana instalacja i jak sam stwierdziłeś żółtego przewodu idącego tak jak w B3 od przełącznika pod kierownicą nie ma. W forumowym pasku B4,w którym zakładałem przekaźniki łączenie przewodu żółtego z przewodem białym było schowane pod otaśmowaniem wiązki idącej do skrzynki bezpieczników i znajdowało się bliżej skrzynki z bezpiecznikami, dlatego trudno znaleźć to połączenie. Ja trafiłem na nie po rozcięciu otaśmowania wiązki. Edytowane 21 Grudnia 2011 przez kajaru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #362 Napisano 27 Września 2010 I ja się w sobotę przybierałem do założenia przekaźników, ale poległem Wszystkie przekaźniki i gniazda bezpiecznikowe zakupiłem na przewodach 2.5mm2. Przewody też takie zakupiłem. I jak zabrałem się do lutowania, to jeszcze dwa przewody jako tako zlutowałem, ale jak musiałem już zlutować trzy to niestety transformatorówką 100W nie dałem rady. Muszę sobie załatwić jakąś kolbówkę i wtedy ponowić próbę. Mam tylko pytanie gdzie wpiąć się do instalacji - zaraz przy wtyczce wchodzącej w lampę ?? Wewnątrz lampy jest jeszcze wiązka zrobiona z przewodów ~1mm2 - jaki sens ciągnąć nie wiadomo jakie grube kable od akumulatora, skoro wewnątrz lampy i tak mamy cienkie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #363 Napisano 27 Września 2010 Owszem, cienkie, ale też i króciutkie Spójrz tutaj. spadek na tych 10cm... nie jest wart większej uwagi: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #364 Napisano 27 Września 2010 (edytowane) I ja się w sobotę przybierałem do założenia przekaźników, ale poległem Bo trzeba było tylko rozciąć dwa kabelki pod kiera i wszystko złączyć konektorami, efekt taki sam jak przekaźniki przy lampach i wystarczą dwa przekaźniki i jeden bezpiecznik na dodatkowym zasilaniu--lepiej zainwestuj w zacisk do konektorów niż w lutownicę... Coś takiego: Tylko radzę szukać lepszej firmy bo to YATO już mi napękło i trzeba by poszfajsować Edytowane 27 Września 2010 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajaru Zgłoś #365 Napisano 27 Września 2010 I ja się w sobotę przybierałem do założenia przekaźników, ale poległem Poległeś bo przeinwestowałeś, zrób tak jak radzi lebow na dwóch przekaźnikach tnąc dwa przewody pod kierownicą, albo przyjedź w sobotę na spot miedzyregionalny do Lidzbarka z gratami to Ci to w1,5h zrobię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #366 Napisano 28 Września 2010 Wszystkie przekaźniki i gniazda bezpiecznikowe zakupiłem na przewodach 2.5mm2. Przewody też takie zakupiłem. I jak zabrałem się do lutowania, to jeszcze dwa przewody jako tako zlutowałem, ale jak musiałem już zlutować trzy to niestety transformatorówką 100W nie dałem rady. Jeżeli to nie była lutownica z tesco za 25zł to powinna spokojnie ogarnąć taki przekrój. Ale to w sumie dobrze - zrób tak jak piszą koledzy opcję dwu przekaźnikową, a do lamp pociągnij tylko porzadną masę (gdzieś z podłużnicy itp.). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #367 Napisano 28 Września 2010 Jeżeli to nie była lutownica z tesco za 25zł to powinna spokojnie ogarnąć taki przekrój. Ale to w sumie dobrze - zrób tak jak piszą koledzy opcję dwu przekaźnikową, a do lamp pociągnij tylko porzadną masę (gdzieś z podłużnicy itp.). Lutownica nie była z tesco, ale jednak nie dałem rady Masę już podciągnąłem z klemy akumulatora do kostek przy lampach Poległeś bo przeinwestowałeś, zrób tak jak radzi lebow na dwóch przekaźnikach Tylko radzę szukać lepszej firmy bo to YATO już mi napękło i trzeba by poszfajsowaćW sobotę pojechałem kupować przewody to wyhaczyłem zaciskarkę z około 100 szt. końcówek za ... 12.50 Zmieniałem klemy i pozaciskałem dodatkowe przewody - przy pierwszysm zaciskaniu trochę się przygięła, ale generalnier dała radę Bo trzeba było tylko rozciąć dwa kabelki pod kiera i wszystko złączyć konektorami, efekt taki sam jak przekaźniki przy lampach i wystarczą dwa przekaźniki i jeden bezpiecznik na dodatkowym zasilaniu--lepiej zainwestuj w zacisk do konektorów niż w lutownicę... Owszem, cienkie, ale też i króciutkie No to żeście mi teraz namieszali - nakupiłem po 4 szt. przekaźników, gniazd, gniazd bezpieczników a Wy mi tu teraz Wstawienie przekaźników przy kierownicy chyba nie da takiego efektu jak pociągnięcie "+" bezpośrednio do lamp ... albo przyjedź w sobotę na spot miedzyregionalny do Lidzbarka z gratami to Ci to w1,5h zrobię.Ale to właśnie w tym cała przyjemność żeby to samemu zrobić Chętnie bym zawinął do Was, ale niestety nie da rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #368 Napisano 28 Września 2010 (edytowane) Wstawienie przekaźników przy kierownicy chyba nie da takiego efektu jak pociągnięcie "+" bezpośrednio do lamp ... No właśnie niewiele da założenie 4 bo największe spadki napięcia są na stacyjce, włączniku głównym i przełączniku krótkie/długie. Zakładając 2 przekaźniki pomijasz to. Zostają tylko fabryczne przewody i fabryczne bezpieczniki w skrzynce. Więc uwierz - nie warto paprać się z 4 sztukami przekaźników. A co do lutownicy - raz na jakiś czas warto odkręcić śrubki trzymające grot i poskrobać te rowki w których siedzi ów grot Osobiście to nie wierzę w zaciskarkę do konektorów. Najpierw je lutuje a potem zaciskam. I na to koszulka termokurczliwa. Edytowane 28 Września 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi_000 Zgłoś #369 Napisano 28 Września 2010 mierzyłem miernikiem i przy pracującym silniku na samym aku mam 13,72 V przy włączonych mijania mam 11,03 V przy włączonych drogowych 10,95 głównie te wartości mi się trzymają, czyli różnica około 2,69 V na mijania i 2,77 V na drogowych mam jeszcze zamontowane jeszcze dodatkowe halogeny ale jeszcze nie sprawdzałem także planuje planuje zakup 4 przekaźników a nie dwóch umiejscowione miedzy łączeniem lamp w komorze silnika a łączeniem skrzynki bezpieczników żebym je miał w kabinie właśnie w przedziale bezpieczników i przekaźników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_ek1 Zgłoś #370 Napisano 28 Września 2010 witam. Przekaźniki zamontowałem już jakiś czas temu.... całą instalację zrobiłem w komorze silnikowej. Oryginalna instalacja została w 100% niezmieniona. Sygnały on/off do przekaźników pociągnąłem z oryginalnych wtyczek do reflektorów, do tego zasilanie i masa do przekaźników z aku, kupiłem za grosze na złomie oryginalne wtyczki do reflektorów i je dałem na zasilanie z przekaźników do reflektorów... aaa dałem 4 przekaźniki... instalacja jest OK... w razie problemów jest możliwość do razu przepiąć na oryginalne zasilanie VW pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
timfly Zgłoś #371 Napisano 30 Września 2010 Ja wczoraj sie z tym uporalem. spadek mialem rzedu 2V ! Aby najszybciej sprawdzic roznice, czy przekazniki cos dadza wystarczy podpiac "+" z aku do "+" zarowki przy wlaczonych swiatlach mijania. bedziemy widzieli roznice. jak ktos ma miernik to warto sobie sprawdzic w celu dokladnego zbadania spadku. Przekazniki mam zamontowane przy reflektorach. wpialem w "żółty +" zaraz przed wtyczka do samego reflektora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi_000 Zgłoś #372 Napisano 10 Grudnia 2010 robiłem solicje na czterech przekaźnikach4*6 zł - przekaźniki 4*2 zł - podstawki pod przekaźniki ok5 zł - konektory przewód miałem wiec 0 zł a u mnie koszty wyszły następujące: 5x przekaźnik = 10 zł (2zł/szt) 5x gniazda przekaźnika = 11,6 zł (2,32zł/szt) 5x gniazda bezpiecznika = 9,40 zł (1,88zł/szt) 5x bezpiecznik 10A = 0,95 zł (0,19zł/szt) SUMA= 31,95 zł bezpieczniki dołożone bo mój schemat w prostocie wygląda tak: aku kabel bezpiecznik przekaźnik zarówa kable miałem wiec jak w Twoim przypadku mnie wyszło to 0 gr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #373 Napisano 11 Grudnia 2010 a u mnie koszty wyszły następujące:5x przekaźnik = 10 zł (2zł/szt) 5x gniazda przekaźnika = 11,6 zł (2,32zł/szt) 5x gniazda bezpiecznika = 9,40 zł (1,88zł/szt) 5x bezpiecznik 10A = 0,95 zł (0,19zł/szt) SUMA= 31,95 zł ale czemu 5 przekaźników?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi_000 Zgłoś #374 Napisano 11 Grudnia 2010 ale czemu 5 przekaźników?? dlatego że ja posiadam halogeny więc i halogeny pod przekaźnikiem działają halogeny świecą mi w dwóch trybach: - gdy są postojówki - i tylko jak są długie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #375 Napisano 31 Grudnia 2010 Witam Wszystkich! Mam takie pytanie: Jakiego rodzaju są to przekaźniki (symbol)? Gdzie je można kupić? Czy w b3 można tez je zastosować między przełącznikiem zespolonym a skrzynką bezpieczników? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi_000 Zgłoś #376 Napisano 31 Grudnia 2010 Czy w b3 można tez je zastosować między przełącznikiem zespolonym a skrzynką bezpieczników? ja mam kable nadcięte przy lampach i osobnym kablem wróciłem do skrzynki bezpieczników i tam mam wszystko zamontowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #377 Napisano 31 Grudnia 2010 Dziękuję!!! Może ktoś jeszcze napisze jaki to symbol. Pozdrawiam i w styczniu sie za to biorę mam nadzieje ze u mnie cos da bo światła to mam takie ze nic nie widzę! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
timfly Zgłoś #378 Napisano 31 Grudnia 2010 elektryka poprawiona, teraz kolej na reflektory. mysle nad zakupem zaminniekow lamp przednich. regeneracja odblysnikow wynosi ok. 50 zl. zamiennik oryginalnej lampy ok.50 zl. czyli koszt ten sam. postawie chyba na kupno zamiennikow, dodaktowym plusem bedzie zapasowy komplet reflektorow. a zamiennik powinien z pewnoscia miec lepszy odblysnik niz moj 20-letni w reflektorze :-) ---------- Post added at 14:35 ---------- Previous post was at 14:29 ---------- przekaznik rozwierno-zwierny 12V 40A. np. http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-40a-12v-kod-7001-i1349704362.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #379 Napisano 31 Grudnia 2010 mysle nad zakupem zaminniekow lamp przednich. regeneracja odblysnikow wynosi ok. 50 zl. zamiennik oryginalnej lampy ok.50 zl. Są różne opinie n.t. zamienników, głupio by było jak by światła świeciły w kosmos, a nie na drogę . Co do regeneracji to na tym forum koledzy się wypowiadali w temacie i raczej pozytywnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #380 Napisano 31 Grudnia 2010 timfly ja mam u siebie zamienniki już prawie rok (bo od stycznia). Mijania (na przekaźnikach) świecą jak ta lala ale drogowe to już inna sprawa. Nie da się ich ustawić aby świeciły równo. Co prawda B4 i B3 mają inną konstrukcję lampy ale w obydwu odbłyśniki drogowych i mijania są "scalone" i ustawia się obydwa światła razem. No i mijania git a drogowe jedno wyżej drugie niżej świeci :dupablada Tak więc z tymi zamiennikami różnie bywa niestety:niekumam PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach