Skocz do zawartości
hotair

słabe światła+nowa solucja na przekażniki

Rekomendowane odpowiedzi

chciałem ostatnio zrobić wg 1 ale gdzy jeż wszystko zrobiłem to okazało sie że nie mam żółtego przewodu wychodzącego od włącznika zespolonego, i nie mogłem znaleźć tego kabla. czytałem ten temat prawie cały, ale do niczego nie doszedłem. no chyba że go w złym miejscu szukałem, a szukałem w kablach co z kierownicy idą, biały od długich jest, ale tam obok nie było żółtego, nawet miernikiem szukałem i wydawało mi sie że znalazłem, ale jak zrobiłem z nim tą solucje, to mijania świeciły nawet bez przekaźnika.

odgrzeję trochę Twoje pytanie jeżeli jeszcze jesteś zainteresowany

 

Trochę się trzeba naszukać tego żółtego przewodu ale przeczytaj dokładnie post nr 86 autora tematu hotair-a:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4294&page=5

w B4 jest już trochę zmodyfikowana instalacja i jak sam stwierdziłeś żółtego przewodu idącego tak jak w B3 od przełącznika pod kierownicą nie ma. W forumowym pasku B4,w którym zakładałem przekaźniki łączenie przewodu żółtego z przewodem białym było schowane pod otaśmowaniem wiązki idącej do skrzynki bezpieczników i znajdowało się bliżej skrzynki z bezpiecznikami, dlatego trudno znaleźć to połączenie. Ja trafiłem na nie po rozcięciu otaśmowania wiązki.

Edytowane przez kajaru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja się w sobotę przybierałem do założenia przekaźników, ale poległem :/

 

Wszystkie przekaźniki i gniazda bezpiecznikowe zakupiłem na przewodach 2.5mm2. Przewody też takie zakupiłem. I jak zabrałem się do lutowania, to jeszcze dwa przewody jako tako zlutowałem, ale jak musiałem już zlutować trzy to niestety transformatorówką 100W nie dałem rady. Muszę sobie załatwić jakąś kolbówkę i wtedy ponowić próbę.

 

Mam tylko pytanie gdzie wpiąć się do instalacji - zaraz przy wtyczce wchodzącej w lampę ?? Wewnątrz lampy jest jeszcze wiązka zrobiona z przewodów ~1mm2 - jaki sens ciągnąć nie wiadomo jakie grube kable od akumulatora, skoro wewnątrz lampy i tak mamy cienkie ...

 

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, cienkie, ale też i króciutkie :P

 

Spójrz tutaj. spadek na tych 10cm... nie jest wart większej uwagi:

Spadki.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I ja się w sobotę przybierałem do założenia przekaźników, ale poległem

Bo trzeba było tylko rozciąć dwa kabelki pod kiera i wszystko złączyć konektorami, efekt taki sam jak przekaźniki przy lampach i wystarczą dwa przekaźniki i jeden bezpiecznik na dodatkowym zasilaniu--lepiej zainwestuj w zacisk do konektorów niż w lutownicę...

Coś takiego:

2007-10-16_11-20-44-YT-2255aa.jpg

Tylko radzę szukać lepszej firmy bo to YATO już mi napękło i trzeba by poszfajsować

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I ja się w sobotę przybierałem do założenia przekaźników, ale poległem :/
Poległeś bo przeinwestowałeś, zrób tak jak radzi lebow na dwóch przekaźnikach tnąc dwa przewody pod kierownicą, albo przyjedź w sobotę na spot miedzyregionalny do Lidzbarka z gratami to Ci to w1,5h zrobię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie przekaźniki i gniazda bezpiecznikowe zakupiłem na przewodach 2.5mm2. Przewody też takie zakupiłem. I jak zabrałem się do lutowania, to jeszcze dwa przewody jako tako zlutowałem, ale jak musiałem już zlutować trzy to niestety transformatorówką 100W nie dałem rady.

Jeżeli to nie była lutownica z tesco za 25zł to powinna spokojnie ogarnąć taki przekrój. Ale to w sumie dobrze - zrób tak jak piszą koledzy opcję dwu przekaźnikową, a do lamp pociągnij tylko porzadną masę (gdzieś z podłużnicy itp.).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli to nie była lutownica z tesco za 25zł to powinna spokojnie ogarnąć taki przekrój. Ale to w sumie dobrze - zrób tak jak piszą koledzy opcję dwu przekaźnikową, a do lamp pociągnij tylko porzadną masę (gdzieś z podłużnicy itp.).

Lutownica nie była z tesco, ale jednak nie dałem rady :/ Masę już podciągnąłem z klemy akumulatora do kostek przy lampach

Poległeś bo przeinwestowałeś, zrób tak jak radzi lebow na dwóch przekaźnikach
Tylko radzę szukać lepszej firmy bo to YATO już mi napękło i trzeba by poszfajsować
W sobotę pojechałem kupować przewody to wyhaczyłem zaciskarkę z około 100 szt. końcówek za ... 12.50 :D Zmieniałem klemy i pozaciskałem dodatkowe przewody - przy pierwszysm zaciskaniu trochę się przygięła, ale generalnier dała radę ;)
Bo trzeba było tylko rozciąć dwa kabelki pod kiera i wszystko złączyć konektorami, efekt taki sam jak przekaźniki przy lampach i wystarczą dwa przekaźniki i jeden bezpiecznik na dodatkowym zasilaniu--lepiej zainwestuj w zacisk do konektorów niż w lutownicę...

Owszem, cienkie, ale też i króciutkie

No to żeście mi teraz namieszali - nakupiłem po 4 szt. przekaźników, gniazd, gniazd bezpieczników a Wy mi tu teraz :[

Wstawienie przekaźników przy kierownicy chyba nie da takiego efektu jak pociągnięcie "+" bezpośrednio do lamp ...

 

 

albo przyjedź w sobotę na spot miedzyregionalny do Lidzbarka z gratami to Ci to w1,5h zrobię.
Ale to właśnie w tym cała przyjemność żeby to samemu zrobić :]:vw::ok:

Chętnie bym zawinął do Was, ale niestety nie da rady :(

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wstawienie przekaźników przy kierownicy chyba nie da takiego efektu jak pociągnięcie "+" bezpośrednio do lamp ...

No właśnie niewiele da założenie 4 bo największe spadki napięcia są na stacyjce, włączniku głównym i przełączniku krótkie/długie. Zakładając 2 przekaźniki pomijasz to. Zostają tylko fabryczne przewody i fabryczne bezpieczniki w skrzynce. Więc uwierz - nie warto paprać się z 4 sztukami przekaźników.

A co do lutownicy - raz na jakiś czas warto odkręcić śrubki trzymające grot i poskrobać te rowki w których siedzi ów grot ;) Osobiście to nie wierzę w zaciskarkę do konektorów. Najpierw je lutuje a potem zaciskam. I na to koszulka termokurczliwa.

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem miernikiem i przy pracującym silniku na samym aku mam 13,72 V

przy włączonych mijania mam 11,03 V

przy włączonych drogowych 10,95

 

głównie te wartości mi się trzymają, czyli różnica około 2,69 V na mijania i 2,77 V na drogowych

 

mam jeszcze zamontowane jeszcze dodatkowe halogeny ale jeszcze nie sprawdzałem

także planuje planuje zakup 4 przekaźników a nie dwóch umiejscowione miedzy łączeniem lamp w komorze silnika a łączeniem skrzynki bezpieczników żebym je miał w kabinie właśnie w przedziale bezpieczników i przekaźników ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

Przekaźniki zamontowałem już jakiś czas temu....

całą instalację zrobiłem w komorze silnikowej. Oryginalna instalacja została w 100% niezmieniona. Sygnały on/off do przekaźników pociągnąłem z oryginalnych wtyczek do reflektorów, do tego zasilanie i masa do przekaźników z aku, kupiłem za grosze na złomie oryginalne wtyczki do reflektorów i je dałem na zasilanie z przekaźników do reflektorów...

aaa dałem 4 przekaźniki...

instalacja jest OK... w razie problemów jest możliwość do razu przepiąć na oryginalne zasilanie VW :)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj sie z tym uporalem. spadek mialem rzedu 2V !

 

Aby najszybciej sprawdzic roznice, czy przekazniki cos dadza wystarczy podpiac "+" z aku do "+" zarowki przy wlaczonych swiatlach mijania.

bedziemy widzieli roznice. jak ktos ma miernik to warto sobie sprawdzic w celu dokladnego zbadania spadku.

 

Przekazniki mam zamontowane przy reflektorach. wpialem w "żółty +" zaraz przed wtyczka do samego reflektora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
robiłem solicje na czterech przekaźnikach

4*6 zł - przekaźniki

4*2 zł - podstawki pod przekaźniki

ok5 zł - konektory

przewód miałem wiec 0 zł

 

 

 

a u mnie koszty wyszły następujące:

5x przekaźnik = 10 zł (2zł/szt)

5x gniazda przekaźnika = 11,6 zł (2,32zł/szt)

5x gniazda bezpiecznika = 9,40 zł (1,88zł/szt)

5x bezpiecznik 10A = 0,95 zł (0,19zł/szt)

SUMA= 31,95 zł

 

bezpieczniki dołożone bo mój schemat w prostocie wygląda tak:

 

aku -> kabel -> bezpiecznik -> przekaźnik -> zarówa

 

 

kable miałem wiec jak w Twoim przypadku mnie wyszło to 0 gr :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a u mnie koszty wyszły następujące:

5x przekaźnik = 10 zł (2zł/szt)

5x gniazda przekaźnika = 11,6 zł (2,32zł/szt)

5x gniazda bezpiecznika = 9,40 zł (1,88zł/szt)

5x bezpiecznik 10A = 0,95 zł (0,19zł/szt)

SUMA= 31,95 zł

ale czemu 5 przekaźników??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale czemu 5 przekaźników??

 

dlatego że ja posiadam halogeny więc i halogeny pod przekaźnikiem działają

 

halogeny świecą mi w dwóch trybach:

- gdy są postojówki

- i tylko jak są długie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!

Mam takie pytanie:

Jakiego rodzaju są to przekaźniki (symbol)?

Gdzie je można kupić?

Czy w b3 można tez je zastosować między przełącznikiem zespolonym a skrzynką bezpieczników?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w b3 można tez je zastosować między przełącznikiem zespolonym a skrzynką bezpieczników?

 

ja mam kable nadcięte przy lampach i osobnym kablem wróciłem do skrzynki bezpieczników i tam mam wszystko zamontowane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję!!!

Może ktoś jeszcze napisze jaki to symbol.

Pozdrawiam i w styczniu sie za to biorę mam nadzieje ze u mnie cos da bo światła to mam takie ze nic nie widzę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elektryka poprawiona, teraz kolej na reflektory. mysle nad zakupem zaminniekow lamp przednich. regeneracja odblysnikow wynosi ok. 50 zl. zamiennik oryginalnej lampy ok.50 zl. czyli koszt ten sam. postawie chyba na kupno zamiennikow, dodaktowym plusem bedzie zapasowy komplet reflektorow. a zamiennik powinien z pewnoscia miec lepszy odblysnik niz moj 20-letni w reflektorze :-)

 

---------- Post added at 14:35 ---------- Previous post was at 14:29 ----------

 

 

przekaznik rozwierno-zwierny 12V 40A.

 

np. http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-40a-12v-kod-7001-i1349704362.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mysle nad zakupem zaminniekow lamp przednich. regeneracja odblysnikow wynosi ok. 50 zl. zamiennik oryginalnej lampy ok.50 zl.

Są różne opinie n.t. zamienników, głupio by było jak by światła świeciły w kosmos, a nie na drogę :). Co do regeneracji to na tym forum koledzy się wypowiadali w temacie i raczej pozytywnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

timfly ja mam u siebie zamienniki już prawie rok (bo od stycznia). Mijania (na przekaźnikach) świecą jak ta lala ale drogowe to już inna sprawa. Nie da się ich ustawić aby świeciły równo. Co prawda B4 i B3 mają inną konstrukcję lampy ale w obydwu odbłyśniki drogowych i mijania są "scalone" i ustawia się obydwa światła razem. No i mijania git a drogowe jedno wyżej drugie niżej świeci :dupablada Tak więc z tymi zamiennikami różnie bywa niestety:niekumam

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności