Skocz do zawartości
hotair

słabe światła+nowa solucja na przekażniki

Rekomendowane odpowiedzi

a ile A pobiera taka żarówka 55w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moc w układzie prądu stałego:

P= U * I

Wystarczy przekształcić wzór. Fizyka, szkoła podstawowa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajnie ale ja nie pytałem o wzór więc trochę odpowiedz nie na miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie na miejscu? Wszystko masz na tacy. Nie umiesz sobie policzyć czy ci się nie chce?

Przy napięciu 13,8V pobiera ok. 4A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiego rodzaju są to przekaźniki (symbol)?

541 lub 561. przykładowy przekaźnik w załączniku (pobrany z netu, nie mojego autorstwa)

powiesz przekaźnik samochodowy to Ci sprzedadzą.

Gdzie je można kupić?

w sklepie elektronicznym.

Czy w b3 można tez je zastosować między przełącznikiem zespolonym a skrzynką bezpieczników?

można

ja mam kable nadcięte przy lampach i osobnym kablem wróciłem do skrzynki bezpieczników i tam mam wszystko zamontowane

 

aleś namodził :P

1360_9673_4acc3d394f14a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman

Czy w Passacie B5 (3B) z 97' jak dołożę te przekaźniki i bezpieczniki tak jak opisywał autor tematu, to jest szansa że poprawią mi się światła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może przyczyną słabych świateł nie jest spadek napięcia tylko wypalone lustra.

Auto ma już parę latek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jest szansa że poprawią mi się światła?

Byłem przekonany że B5 ma fabryczne przekaźniki świateł, najlepiej to zmierz jakie napięcie masz na żarówkach...Z tego co zauważyłem pierwsze roczniki B5 miały kiepskie lampy...matowiały i zawalały się od środka brudem...może warto pomyśleć jednak o nowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman

szkła w kloszach mam przejrzyste (nie zmatowione) lustra raczej też ok, dziś zmierzę napięcie na żarówkach

 

Mam też transportera T4 z 2002r i też ma lipne światła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam też transportera T4 z 2002r i też ma lipne światła

Norma, sprawdził bym napięcie na lampach, częsty przypadek, do tego masz stare lampy czy już poliftowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem przekonany że B5 ma fabryczne przekaźniki świateł

Nie ma ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie oczywiście warto sprawdzić, ale prościej jest zapalić światła i połączyć na "krótko" +aku z żarówką. Jak zauważalnie zmieni się intensywność świecenia to zakładaj przekaźniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman

mierzyłem miernikiem:

Na włączonym silniku i na włączonych światłach mijania na akumulatorze jest napięcie 14.21V, zaś przy żarówce jest 13.42V.

 

Da coś montaż tych przekaźników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zaś przy żarówce jest 13.42V.

No to tragedi nie powinno być, a mierzyłeś tylko na mijania czy na długich też?

Bo najczęstszym powodem słabych świateł jest lichy styk przy właczniku zespolonym przy kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman

Mierzyłem tylko na krótkich, bo o nie mi najbardziej chodzi i tak się zastanawiam czy zamontowanie tych przekaźników da jakiś zauważalny efekt.

Co sądzicie? Jest sens? Czy szkoda zachodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapalić światła i połączyć na "krótko" +aku z żarówką. Jak zauważalnie zmieni się intensywność świecenia to zakładaj przekaźniki.
.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mierzyłem tylko na krótkich, bo o nie mi najbardziej chodzi i tak się zastanawiam czy zamontowanie tych przekaźników da jakiś zauważalny efekt.

Co sądzicie? Jest sens? Czy szkoda zachodu?

posłuchaj Włodka i zmierz na długich też. On mądrze prawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman

Jutro sprawdzę na "krótko".

Możesz mi wyjaśnić co mi da to mierzenie na długich? Bo nie kumam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro sprawdzę na "krótko".

na krótko nie sprawdzaj bo po to masz miernik by Ci wskazał "dokładne" pomiary.

Możesz mi wyjaśnić co mi da to mierzenie na długich? Bo nie kumam.

bo na przełączniku zespolonym - przy kierze, są największe straty napięcia. nie wiem jak Ci to dokładniej opisać. jak podciągniesz przełącznik do siebie i przytrzymasz przy zmianie na długie to świeci mocniejszym światłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już mierzyć to najlepiej pomiędzy +aku i żarówką. Będziesz wiedział ile tracić voltów po drodze. Nie mniej jak dla mnie to najlepszą metodą sprawdzenia jest sprawdzenie na krótko. Widać jaki efekt dadzą przekaźniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności