Qdlik Zgłoś #401 Napisano 2 Stycznia 2011 Jak już mierzyć to najlepiej pomiędzy +aku i żarówką. Będziesz wiedział ile tracić voltów po drodze. Nie mniej jak dla mnie to najlepszą metodą sprawdzenia jest sprawdzenie na krótko. Widać jaki efekt dadzą przekaźniki. to jest metoda wizualna... a miernik pokazuje stratę bardziej szczegółowo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #402 Napisano 2 Stycznia 2011 Ale żeby określić czy przekaźniki pomogą jest w zupełności wystarczająca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #403 Napisano 2 Stycznia 2011 Ale żeby określić czy przekaźniki pomogą jest w zupełności wystarczająca. mimo iż jestem wzrokowcem to wolę sobie popatrzeć na miernik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #404 Napisano 3 Stycznia 2011 Każdy sposób jest dobry, jeśli poprowadzi do podjęcia decyzji zamontowania przekaźników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #405 Napisano 3 Stycznia 2011 tyle że widząc na mierniku odchyły to nie wiadomo czy warto je korygować bo nie wiadomo ile to da za tym szkoda kasy i czasu a na krótko widzimy jaka będzie różnica i na tej podstawie stwierdzimy czy warto czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #406 Napisano 3 Stycznia 2011 tyle że widząc na mierniku odchyły to nie wiadomo czy warto je korygować bo nie wiadomo ile to da za tym szkoda kasy i czasu a na krótko widzimy jaka będzie różnica i na tej podstawie stwierdzimy czy warto czy nie to ja powiem tak. użyję miernika tylko do porównania jak było przed i po założeniu przekaźników. a decyzja już zapadła dawno. czekam tylko na cieplejsze dni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman Zgłoś #407 Napisano 4 Stycznia 2011 (edytowane) Zrobiłem jeszcze raz pomiar: 14.40V odpalony silnik wszystko powyłączane 14.24V odpalony silnik, włączone światła "krótkie", pomiar na akumulatorze. 13.49V pomiar przy żarówce świateł "krótkich" 12.99V pomiar przy żarówce świateł "krótkich" z włączonymi światłami "długimi" 12.50V pomiar przy żarówce świateł "długich" Po dołożeniu dodatkowego kabla + i - z akumulatora i podłączeniu przy żarówce świateł "krótkich": 13.76V pomiar z włączonymi światłami "krótkimi" , pomiar przy żarówce świateł "krótkich" 13.40V pomiar przy żarówce świateł "krótkich" z włączonymi "długimi" 12.74V pomiar przy światłach "długich" Edytowane 4 Stycznia 2011 przez g3rman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #408 Napisano 4 Stycznia 2011 No to różnice 250mV - 400 mV. Dokładanie przekaźników niewiele zmieni (na samym przekaźniku też powstają spadki napięcia). A zauważałeś różnice w świeceniu jak podłączyłeś na krótko:?: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman Zgłoś #409 Napisano 5 Stycznia 2011 Różnicy praktycznie nie zauważyłem, dlatego chyba dam sobie spokój z tym. Najwidoczniej ten typ tak ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #410 Napisano 5 Stycznia 2011 Widocznie masz zbyt młody samochód i jeszcze kable, przełączniki etc. zbyt dobrze przewodzą prąd:bleble U mnie była różnica prawie 1V i po podaniu + na krótko była wyraźna różnica więc od prawie roku cieszę się światłami na przekaźnikach:fajny PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #411 Napisano 5 Stycznia 2011 U mnie było około 2V Po założeniu przekaźników jest około 200 mV Instalację robiłem wg Twojego opisu z "konkurencyjnego" forum, Artkon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wleusz Zgłoś #412 Napisano 5 Stycznia 2011 Witam. Też bym musiał coś!!! pomyśleć w swoim- bo lampy ledwo co swiecą.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #413 Napisano 5 Stycznia 2011 Instalację robiłem wg Twojego opisu z "konkurencyjnego" forum, Artkon A już tam konkurencyjne:bleble Zajżyj tam do nas na dłużej W końcu obaj mamy 35i:fajny PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wleusz Zgłoś #414 Napisano 5 Stycznia 2011 mówią że z latami (siada) instalacja i przekazniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #415 Napisano 5 Stycznia 2011 Instalacja, włącznik świateł, przełącznik mijania/drogowe pod kierownicą, skrzynka bezpieczników i wszystkie styki, konektory i inne łączki po drodze z wiekiem powodują coraz większe straty napięcia między aku a żarówką. A przekaźniki...? Przecież B4 ich nie ma fabrycznie i dlatego powstał ten temat:fajny PozdraVWiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi_000 Zgłoś #416 Napisano 5 Stycznia 2011 a u mnie przed jeszcze raz powtórze: mierzyłem miernikiem i przy pracującym silniku na samym aku mam 13,72 Vprzy włączonych mijania mam 11,03 V przy włączonych drogowych 10,95 głównie te wartości mi się trzymają, czyli różnica około 2,69 V na mijania i 2,77 V na drogowych to było wszystko u mnie bez przekaźników a po zamontowaniu na żarówkach mam z rzędu ok. 13,6 V napięcia przy włączonym silniku wiec u mnie zrobiły swoje finito :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #417 Napisano 5 Stycznia 2011 Po dołożeniu dodatkowego kabla + i - z akumulatora i podłączeniu przy żarówce świateł "krótkich": Jaki kabel zastosowałeś? Z pomiarów wynika, że spadek napięcia na tym kablu wynosi 0,5V. Zobacz jeszcze raz, ale z grubszym kablem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nygus81 Zgłoś #418 Napisano 7 Stycznia 2011 Witam! Zrobiłem tę solucje z 2 przekaźnikami i wszystko lepiej świeci tak jak w opisie na str.1. Teraz zauważyłem że przy włączaniu pozycji mrygną światła mijania i zaraz zostają same pozycje, przy włączeniu mijania wszystko gra ale przy wyłączaniu mijania gasną z opuźnieniem. Zirytowało mnie to i popatrzyłem w przewody próbówką! Na rozciętym przewodzie żółtym od przełącznika zespolonego przy włączonych samych pozycjach próbówka się żarzy a jak się przełączy zespolony bez zapłonu na drogowe to próbówka gaśnie i zaczyna się żarzyć po wyłączeniu drogowych. Gdy się przełącza na mijania z zapłonem to wszystko gra. Zmieniłem przekaźnik na inny nowy i teraz już na pozycjach włączają się też mijania i nie gasną gdy wyłączę mijania. Proszę o pomoc!!! Z góry dzięki!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #419 Napisano 7 Stycznia 2011 a ja mam pytanie kiedy powinna świecić się dioda (zielona) czy tylko na pozycjach czy też na mijania ? bo mi świeci tylko na pozycjach ale czasem jak po dziurach jadę to na mijania też ta dioda świeci a jak powinno być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_ek1 Zgłoś #420 Napisano 7 Stycznia 2011 a ja mam pytanie kiedy powinna świecić się dioda (zielona) czy tylko na pozycjach czy też na mijania ? bo mi świeci tylko na pozycjach ale czasem jak po dziurach jadę to na mijania też ta dioda świeci a jak powinno być witam zielona dioda (a właściwie żaróweczka) świeci tylko na postojówkach (pozycyjnych). Po przełączeniu na mijania/długie - gaśnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach