Skocz do zawartości
hotair

słabe światła+nowa solucja na przekażniki

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już mierzyć to najlepiej pomiędzy +aku i żarówką. Będziesz wiedział ile tracić voltów po drodze. Nie mniej jak dla mnie to najlepszą metodą sprawdzenia jest sprawdzenie na krótko. Widać jaki efekt dadzą przekaźniki.

to jest metoda wizualna... a miernik pokazuje stratę bardziej szczegółowo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale żeby określić czy przekaźniki pomogą jest w zupełności wystarczająca.

 

mimo iż jestem wzrokowcem to wolę sobie popatrzeć na miernik... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy sposób jest dobry, jeśli poprowadzi do podjęcia decyzji zamontowania przekaźników ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle że widząc na mierniku odchyły to nie wiadomo czy warto je korygować bo nie wiadomo ile to da za tym szkoda kasy i czasu a na krótko widzimy jaka będzie różnica i na tej podstawie stwierdzimy czy warto czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tyle że widząc na mierniku odchyły to nie wiadomo czy warto je korygować bo nie wiadomo ile to da za tym szkoda kasy i czasu a na krótko widzimy jaka będzie różnica i na tej podstawie stwierdzimy czy warto czy nie

to ja powiem tak. użyję miernika tylko do porównania jak było przed i po założeniu przekaźników. a decyzja już zapadła dawno. czekam tylko na cieplejsze dni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman

Zrobiłem jeszcze raz pomiar:

 

14.40V odpalony silnik wszystko powyłączane

14.24V odpalony silnik, włączone światła "krótkie", pomiar na akumulatorze.

 

13.49V pomiar przy żarówce świateł "krótkich"

12.99V pomiar przy żarówce świateł "krótkich" z włączonymi światłami "długimi"

12.50V pomiar przy żarówce świateł "długich"

 

Po dołożeniu dodatkowego kabla + i - z akumulatora i podłączeniu przy żarówce świateł "krótkich":

 

13.76V pomiar z włączonymi światłami "krótkimi" , pomiar przy żarówce świateł "krótkich"

13.40V pomiar przy żarówce świateł "krótkich" z włączonymi "długimi"

12.74V pomiar przy światłach "długich"

Edytowane przez g3rman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to różnice 250mV - 400 mV. Dokładanie przekaźników niewiele zmieni (na samym przekaźniku też powstają spadki napięcia). A zauważałeś różnice w świeceniu jak podłączyłeś na krótko:?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość g3rman

Różnicy praktycznie nie zauważyłem, dlatego chyba dam sobie spokój z tym.

Najwidoczniej ten typ tak ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widocznie masz zbyt młody samochód i jeszcze kable, przełączniki etc. zbyt dobrze przewodzą prąd:bleble U mnie była różnica prawie 1V i po podaniu + na krótko była wyraźna różnica więc od prawie roku cieszę się światłami na przekaźnikach:fajny

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było około 2V :szok: Po założeniu przekaźników jest około 200 mV :)

 

Instalację robiłem wg Twojego opisu z "konkurencyjnego" forum, Artkon ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też bym musiał coś!!! pomyśleć w swoim- bo lampy ledwo co swiecą....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Instalację robiłem wg Twojego opisu z "konkurencyjnego" forum, Artkon

A już tam konkurencyjne:bleble Zajżyj tam do nas na dłużej ;) W końcu obaj mamy 35i:fajny

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówią że z latami (siada) instalacja i przekazniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja, włącznik świateł, przełącznik mijania/drogowe pod kierownicą, skrzynka bezpieczników i wszystkie styki, konektory i inne łączki po drodze z wiekiem powodują coraz większe straty napięcia między aku a żarówką. A przekaźniki...? Przecież B4 ich nie ma fabrycznie i dlatego powstał ten temat:fajny

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie przed jeszcze raz powtórze:

 

mierzyłem miernikiem i przy pracującym silniku na samym aku mam 13,72 V

przy włączonych mijania mam 11,03 V

przy włączonych drogowych 10,95

 

głównie te wartości mi się trzymają, czyli różnica około 2,69 V na mijania i 2,77 V na drogowych

 

 

to było wszystko u mnie bez przekaźników a po zamontowaniu na żarówkach

mam z rzędu ok. 13,6 V napięcia przy włączonym silniku

 

wiec u mnie zrobiły swoje

finito :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po dołożeniu dodatkowego kabla + i - z akumulatora i podłączeniu przy żarówce świateł "krótkich":

Jaki kabel zastosowałeś? Z pomiarów wynika, że spadek napięcia na tym kablu wynosi 0,5V. Zobacz jeszcze raz, ale z grubszym kablem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zrobiłem tę solucje z 2 przekaźnikami i wszystko lepiej świeci tak jak w opisie na str.1.

Teraz zauważyłem że przy włączaniu pozycji mrygną światła mijania i zaraz zostają same pozycje, przy włączeniu mijania wszystko gra ale przy wyłączaniu mijania gasną z opuźnieniem. Zirytowało mnie to i popatrzyłem w przewody próbówką! Na rozciętym przewodzie żółtym od przełącznika zespolonego przy włączonych samych pozycjach próbówka się żarzy a jak się przełączy zespolony bez zapłonu na drogowe to próbówka gaśnie i zaczyna się żarzyć po wyłączeniu drogowych. Gdy się przełącza na mijania z zapłonem to wszystko gra. Zmieniłem przekaźnik na inny nowy i teraz już na pozycjach włączają się też mijania i nie gasną gdy wyłączę mijania. :dolamamProszę o pomoc!!!

Z góry dzięki!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie kiedy powinna świecić się dioda (zielona) czy tylko na pozycjach czy też na mijania ? bo mi świeci tylko na pozycjach ale czasem jak po dziurach jadę to na mijania też ta dioda świeci a jak powinno być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja mam pytanie kiedy powinna świecić się dioda (zielona) czy tylko na pozycjach czy też na mijania ? bo mi świeci tylko na pozycjach ale czasem jak po dziurach jadę to na mijania też ta dioda świeci a jak powinno być

 

 

witam

zielona dioda (a właściwie żaróweczka) świeci tylko na postojówkach (pozycyjnych). Po przełączeniu na mijania/długie - gaśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności