lebow Zgłoś #481 Napisano 18 Kwietnia 2011 onadto w moim przypadku trzeba zastosować diody do połączenia świateł drogowych z mijania Jak masz podwójne lampy to mozna zrobić to na przekaxnikach...ale okey...każdy robi jak mu wygodniej. ale te cienkie kabelki (oryginalne) nie przekonują mnie Przeżyją samochód.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #482 Napisano 18 Kwietnia 2011 Ponadto w moim przypadku trzeba zastosować diody do połączenia świateł drogowych z mijania nie ma takiej potrzeby. też chciałem sobie połączyć mijania z długimi za pomocą diód ale zrezygnowałem. Chyba wiesz że wystarczy zmostkować pod kierą dwa kabelki. ja dodatkowo w ten mostek wpiąłem włącznik. i albo lampy świecą ori albo mijania + drogowe. Po zamontowaniu przekaźników nie będziesz miał dużego obciążenia na tym mostku, bo ori instalacja będzie tylko sterowała przekaźnikami, więc śmiało spinaj te 2 kable pod kierą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #483 Napisano 19 Kwietnia 2011 wysrysowałem coś w paintcie.. sorki że tak późno ale czasu nie było żeby na kompa usiąść.. kolory kabli do przecięcia to żółty - mijania, biały - drogowe Na tym schemacie dostrzegam pewien błąd. Nie polecam zasilanie cewki przekaźnika z wyłącznika świateł. Efekt będzie taki, że przy zapaleniu drogowych będą się palić oba włókna. w jakim celu ta dopała?? Dopała to nie jest właściwe słowo. Chodzi tylko oto by korzystać z instalacji podczas jazdy poza miastem. W mieście i tak nie ma znaczenia czy świecą jaśniej czy ciemniej, ale na trasie to już ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #484 Napisano 19 Kwietnia 2011 Dopała to nie jest właściwe słowo. Chodzi tylko oto by korzystać z instalacji podczas jazdy poza miastem. W mieście i tak nie ma znaczenia czy świecą jaśniej czy ciemniej, ale na trasie to już ma. Ciekawe... Może warto rozważyć taką opcję :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #485 Napisano 22 Kwietnia 2011 Na tym schemacie dostrzegam pewien błąd. Nie polecam zasilanie cewki przekaźnika z wyłącznika świateł. Efekt będzie taki, że przy zapaleniu drogowych będą się palić oba włókna. bzdura!! W mieście i tak nie ma znaczenia czy świecą jaśniej czy ciemniej, ale na trasie to już ma. a jednak ma. korzystając z instalacji między innymi zwiększa się żywotność żarówek. Co do dopały nie polecam jej nikomu, kto ma żarówki dwuwłóknowe. Wystarczy się kilka razy zapomnieć a efekty wyjdą same Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #486 Napisano 22 Kwietnia 2011 qdlik, sam piszesz bzdury i do tego czytasz bez zrozumienia. Podłącz sobie te światełka tak jak opisałeś i sam zobaczysz dlaczego. W mojej b3 zasilanie cewki przekaźnika zrobiłem za wyłącznikiem i przy zapalaniu drogowych świeciły się oba włókna. Sprawdź to sam się przekonasz. Co do "dopały" to już dwa razu tłumaczyłem, ale nie dociera. Po pierwsze nie chodzi o zapalanie obu włókien jednocześnie tylko o korzystanie z instalacji z przekaźnikami "na żądanie", czyli jak potrzebuje by jaśniej świeciły to odpalam przekaźniki. W mieście mogą świecić słabiej i tak to nie ma większego znaczenia. W trasie odpalam przekaźniki i świeci jaśniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #487 Napisano 22 Kwietnia 2011 qdlik, sam piszesz bzdury i do tego czytasz bez zrozumienia. czytam wszystko ze zrozumieniem, o to się nie martw że nie zrozumiałem.Podłącz sobie te światełka tak jak opisałeś i sam zobaczysz dlaczego. mam podłączone tak jak napisałem i śmiga bezproblemowo. zapalam długie - gasną mijania, zapalam mijania - gasną długie. u mnie wszystko jest ok. W mojej b3 zasilanie cewki przekaźnika zrobiłem za wyłącznikiem i przy zapalaniu drogowych świeciły się oba włókna. błąd w sztuce Co do "dopały" to już dwa razu tłumaczyłem, ale nie dociera. dociera... ja wszystko zrozumiałem i uważam że jakby to delikatnie ująć, jest niefunkcjonalna. jadę sobie z "dopałą", chcę włączyć długie.. najpierw muszę wyłączyć "dopałę", potem włączyć długie.. ale to zabawy.. szczególnie gdy jedzie się i co chwile zmienia krótkie, długie... Po pierwsze nie chodzi o zapalanie obu włókien jednocześnie tylko o korzystanie z instalacji z przekaźnikami "na żądanie", czyli jak potrzebuje by jaśniej świeciły to odpalam przekaźniki. wystarczy się zapomnieć i jej nie wyłączyć.. efekty pojawią się szybko.. W mieście mogą świecić słabiej i tak to nie ma większego znaczenia. W trasie odpalam przekaźniki i świeci jaśniej. powiedz mi co na tym zyskujesz że w mieście świecą słabiej?? bo wg mnie to nic, a nawet tracisz. jak już coś robić to robić porządnie, bez takich dodatkowych pstryczków... ale to Twoje auto, Twoja instalacja, Twoja zabawka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #488 Napisano 23 Kwietnia 2011 (edytowane) qdlik, nie wiem czy twój upór wynika z głupoty czy z celowego wprowadzania w błąd kolegów z forum. Może i twoja przeróbka działa jak opisałeś, jeśli tak to opis jest błędny o czym nie masz pojęcia. Proponujesz podpięcie zasilania przekaźników za wyłącznikiem. Jak byś przeanalizował schemat zasilania lamp to zobaczysz, że zasilanie biegnie do wyłącznika świateł, następnie przełącznik pod kierownicą i dopiero na lampy. Za wyłącznikiem masz cały czas zasilanie. Co do moich błędów to proponuję byś się nie wypowiadał. Opisałem ten przypadek wyłącznie by przestrzec przed błędnymi połączeniami i tyle. Swoją instalację modyfikowałem tak jak było mi wygodnie i to jest moja sprawa, nie twoja. Tak samo jak to czy uruchamiam przekaźniki na żądanie czy też nie. Proponuję również zajrzeć do postu #37 kolegi Jafo. Można tam znaleźć schemat podłączenia przekaźników. Edytowane 23 Kwietnia 2011 przez slawekm65 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #489 Napisano 23 Kwietnia 2011 qdlik, nie wiem czy twój upór wynika z głupoty czy z celowego wprowadzania w błąd kolegów z forum. i z jednego i z drugiego. Może i twoja przeróbka działa jak opisałeś, jeśli tak to opis jest błędny o czym nie masz pojęcia.Proponujesz podpięcie zasilania przekaźników za wyłącznikiem. Jak byś przeanalizował schemat zasilania lamp to zobaczysz, że zasilanie biegnie do wyłącznika świateł, następnie przełącznik pod kierownicą i dopiero na lampy. Za wyłącznikiem masz cały czas zasilanie. a czy ja napisałem za którym włącznikiem?? ty sobie ubzdurałeś coś i to Twoja interpretacja. a wystarczyło się zapytać gdzie wpiąłem przekaźniki.. nigdzie nie napisałem że należy wpiąć przekaźniki pomiędzy włącznik świateł a przełącznik zespolony. fizycznie nie ma jak tego zrobić bo przewodów żółtego i białego tam nie ma pomiędzy tymi włącznikami... Co do moich błędów to proponuję byś się nie wypowiadał. po to jest forum by wyrażać swoje zdanie... uraziłem pana dumę wytykając błędy?? Swoją instalację modyfikowałem tak jak było mi wygodnie i to jest moja sprawa, nie twoja. Tak samo jak to czy uruchamiam przekaźniki na żądanie czy też nie. no przecież napisałem że Twoje auto, Twoja instalacja. Tylko po co forumowiczom mieszać w głowach i jakieś niepotrzebne modyfikacje przedstawiać?? Jak byś przeanalizował schemat zasilania lamp to zobaczysz, że zasilanie biegnie do wyłącznika świateł, następnie przełącznik pod kierownicą i dopiero na lampy. Za wyłącznikiem masz cały czas zasilanie. oj żeby ten schemat był taki prosty jak napisałeś Proponuję również zajrzeć do postu #37 kolegi Jafo. Można tam znaleźć schemat podłączenia przekaźników. a można i jest on bardzo podobny do mojego tylko że odwrócone są podłączenia pod styki 30 i 87 i nie ma tam zabezpieczenia przed padnięciem przekaźnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #490 Napisano 23 Kwietnia 2011 (edytowane) ...a czy ja napisałem za którym włącznikiem?? ty sobie ubzdurałeś coś i to Twoja interpretacja. Na twoim schemacie wyraźnie napisałeś "od wyłącznika". Jak masz problem z rozróżnieniem przełącznika od wyłącznika to się nie wypowiadaj. W technice obowiązuje precyzyjny język. Łukasz, wystarczyło na moją uwagę dotyczącą zasilania z wyłącznika doprecyzować w którym miejscu wpinasz przekaźniki i nie byłoby tej dyskusji. A ty od razu: "bzdura". To twój nieprecyzyjny język doprowadził do tej jałowej dyskusji. Co do instalacji, którą robiłem w swoim aucie to zapewniam cię, że rozważyłem wszystkie "za i przeciw" swojego rozwiązania i zrobiłem to z pełną świadomością skutków, co też opisywałem w swoich postach, tak by inni mieli świadomość co można zrobić i jakie są tego konsekwencję. Z twojej strony natomiast spotkałem się z obraźliwymi uwagami. Nie tak powinien zachowywać się forumowicz. Tyle w temacie. Edytowane 23 Kwietnia 2011 przez slawekm65 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #491 Napisano 23 Kwietnia 2011 Na twoim schemacie wyraźnie napisałeś "od wyłącznika". Jak masz problem z rozróżnieniem przełącznika od wyłącznika to się nie wypowiadaj. W technice obowiązuje precyzyjny język. a czy od włącznika wychodzi żółty i biały przewód, które zaznaczyłem na schemacie?? Łukasz, wystarczyło na moją uwagę dotyczącą zasilania z wyłącznika doprecyzować w którym miejscu wpinasz przekaźniki i nie byłoby tej dyskusji. jak ja Cię nie zrozumiałem o co Ci chodziło. dla mnie oczywiste jest że przekaźniki można wpiąć albo zaraz za zespolonym albo przy lampach. Z twojej strony natomiast spotkałem się z obraźliwymi uwagami. Nie tak powinien zachowywać się forumowicz. nie przesadzajmy, obraźliwie do Ciebie nie pisałem. Tyle w temacie. dokładnie. i koniec OT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #492 Napisano 23 Kwietnia 2011 (edytowane) Nie chce mi sie czytać w czym problem ale ja zrobiłem na kablach 4 mm zasilanie do przekaźników bezpośrednio z akumulatora i lampy świeca jak należy. Wpinanie się w oryginalną wiązkę uważam za półśrodek bo oryginalne kable są za cienkie. Łukasz widze że też tak zrobił i dla mnie to jedyne rozwiązanie aby świeciło. Estetyką nie poraża ale nie o to w tym chodzi. W moim 125p mam 3 razy grubsze niż pasku kable do żarówek i osobny przekaźnik dla mijania i długich a konstrukcja kredensa jest z 68 roku. Praw fizyki nie oszukamy jak ktoś myśli inaczej niech podciągnie 1 mm kabel do akumulatora i odpali autko. Edytowane 23 Kwietnia 2011 przez JACU6X6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #493 Napisano 23 Kwietnia 2011 (edytowane) jak ja Cię nie zrozumiałem o co Ci chodziło. dla mnie oczywiste jest że przekaźniki można wpiąć albo zaraz za zespolonym albo przy lampach. Łukasz, widzę że cie nie przegadam (przepiszę) i zawsze twoje musi być na wierzchu. Nie zawsze wszystko jest oczywiste i dlatego wyrażaj się precyzyjnie. Ja dokładnie napisałem by nie sterować przekaźnikiem napięciem z wyłącznika i chyba nie zaprzeczysz. Po co więc jeszcze ta dyskusja? Nie chce mi sie czytać w czym problem ale ja zrobiłem na kablach 4 mm zasilanie do przekaźników bezpośrednio z akumulatora i lampy świeca jak należy. Chodzi wyłącznie o elementarną dokładność w wyrażaniu opinii. Nie wszyscy muszą od razu wiedzieć, że miejsce za wyłącznikiem to jest miejsce za wyłącznikiem zespolonym lub przy lampach. Edytowane 23 Kwietnia 2011 przez slawekm65 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #494 Napisano 23 Kwietnia 2011 Ja dokładnie napisałem by nie sterować przekaźnikiem napięciem z wyłącznika i chyba nie zaprzeczysz. Sławek to czym chcesz sterować dwa przekaźniki sterowane z wyłącznika przy kierownicy zasilane z akumulatora to rozumiem. Ale jak ich nie wysterujemy z pająka to z czego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #495 Napisano 23 Kwietnia 2011 Jacek, nie ma znaczenia skąd weźmiesz napięcie do wysterowania przekaźników i jak je wysterujesz. Ważne byś był świadom tego co robisz. Ja u siebie poprowadziłem z wyłącznika bo tak mi było prościej, ale po drodze dałem dodatkowy wyłącznik bo chciałem mieć niezależne sterowanie przekaźnikami. Natomiast wysterowanie cewki przekaźnika napięciem z za wyłącznika spowoduje ciągłe świecenie świateł mijania, nawet przy zapalonych światłach drogowych. Dopiero za wyłącznikiem zespolonym (pod kierownicą) lub przy lampach będziesz miał właściwe napięcie. W załączeniu schematy zasilania lamp, na nich widać najlepiej skąd można zasilić przekaźniki, czyli jak to robi zdecydowana większość za bezpiecznikami S1 i S2. 162_headlights.pdf 165_light_switch.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #496 Napisano 23 Kwietnia 2011 Ja odciąłem kable od lamp poszły nowe grubsze od przekażników, po jednym na długie i mijania. Uważam to za najlepsze rozwiązanie bo oryginalne kable są za cienkie i spada napięcie mimo wsadzenia przekaźników przy skrzynce. A le to tylko i wyłącznie moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #497 Napisano 23 Kwietnia 2011 Łukasz, widzę że cie nie przegadam (przepiszę) i zawsze twoje musi być na wierzchu. nie ma szans. Nie zawsze wszystko jest oczywiste i dlatego wyrażaj się precyzyjnie. a dokładnie napisałem by nie sterować przekaźnikiem napięciem z wyłącznika i chyba nie zaprzeczysz. Po co więc jeszcze ta dyskusja? doskonale wiesz że przewody żółty i biały (a podałem takowe do przecięcia) nie wychodzą z włącznika świateł tylko z włącznika zespolonego pod kierą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #498 Napisano 24 Kwietnia 2011 oskonale wiesz że przewody żółty i biały (a podałem takowe do przecięcia) nie wychodzą z włącznika świateł tylko z włącznika zespolonego pod kierą. Raczej zainteresował mnie twój błędny schemat. Popraw go i będzie OKi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #499 Napisano 25 Kwietnia 2011 ...może i te połączenie jest ok, ale te cienkie kabelki (oryginalne) nie przekonują mnie mnie ze względu na spadki napięcia. nie martw się, największy spadek jest na instalacji wewnątrz auta. ja mam przekaźniki schowane pod zbiornikiem spryskliwaczy, tam też przebiega instalacja - więc mój znajomy elektryk wpiął się w instalację właśnie tam, mając jednocześnie blisko do + z akku. Mało daje mój alternator, bo około 13,3V, na żarówkach bez modu miałem 11,9V a obecnie 13,27V. Spadek po wykorzystaniu całej instalacji fabrycznej to 0,03V! Kable są więc wystarczające, przynajmniej u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #500 Napisano 25 Kwietnia 2011 ...Mało daje mój alternator, bo około 13,3V, To tak ~1V za mało. W którym miejscu robiłeś pomiar i w jakich warunkach (obciążenie)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach