Skocz do zawartości
Zyzu

Obroty silnika na biegu jalowym

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytalem... I sie zniechecilem. Powiem Wam ze 6800 chcą. Za model ze sterowaniem telefonem z aplikacją. Ale nawet zbiornik paliwa musza wywalic.... Odpuscilem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z innej beczki . jak u was jest z obrotami jak silnik jest zimny, teraz kiedy temperatura oscyluje miedzy 0 a +4 strasznie długo trzyma mi wysokie obroty tak koło 1000 obr/min nawet jak silnik już złapie temperaturę nawet koło 70 stopni potem spada i jest normalnie zużycie paliwa też jakoś znacząco nie wzrosło ale to długie "trzymanie" na obrotach jest dość wkurzające jak to jest u was ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi leci proporcjonalnie to wzrostu temperatury.

1000 obrotów na zimnym do niespełna 800 na 90'C. Obroty idą w dół konsekwentnie czym bardziej w górę idzie wskazówka temperatury. Nie skokowo tylko płynnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi właśnie odbywa się to odrazu z 1000 na 800 ciach i już dziwnie jakoś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi dopiero jak 90 wskoczy to spada do 800. To samo w alltracku :) bo na testy mialem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi właśnie odbywa się to odrazu z 1000 na 800 ciach i już dziwnie jakoś

 

ja mam wprawdzie benzyne nie D. i się dużo szybciej silnik nagrzewa ale jest podobnie, tak jakby po przekroczeniu pewnej granicy obroty z ok.1100 nagle przeskoczyły na poziom ok. 850.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wnerwiają was te obroty,to nie włączajcie ogrzewania. To będzie tak jak latem. Cały czas 800 trzymał. Dzięki tym obrotom szybciej się nagrzewa i nie ma problemów z aku przy częstym gaszeniu i odpalaniu ,w jeżdzie miejskiej. Albo ciepło ,albo oszczędność. Nie ma nic za darmo. Ja wybieram ciepełko kosztem kilku setek paliwa. Ale obroty mnie też wnerwiają i przypominają mi że auto jest mniej ekonomiczne w tym momencie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja testowalem na 22 stopniach, ale teraz mogles tak miec bo cieplej cos dzis.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fakt jak jest na dworze powyżej +5 to relatywnie szybko te obroty spadają ale jak jest zimniej to trzyma i trzyma 1000 obr. ciekawe bo poprzednio miałem superba II z podobnym silnikiem i nic takiego nie miało miejsca nawet w najwyższe mrozy miał zawsze nie więcej niż 850 obrotów i wszystko było ok i ciepło w środku i silnik się równie szybko nagrzewał nie wiem o co chodzi bo jeśli passaty tak mają to moim zdaniem jest to kompletna lipa , może jest jakiś sposób przekodowania żeby krócej trzymał te obroty bo to strasznie irytujące jest a jazda z zimnym środkiem to trochę nie teges

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie tez jest ok. Ale fakt... Mamy we firmie goscia z superbem 2..... I tez mu nie kreci tak wysoko. Alternatory te same, wiec softowo to jest rozwiazane tak dziwnie. I na pewno cos jest na rzeczy ze start stop. W superbie nie ma tej funkcji u tego goscia. A jak wiadomo, na tych wysokich obrotach system jest dezaktywowany, u mnie nie wylaczy silnika na swiatlach jak stoje rano.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie dzieje się tak samo z tymi obrotami. Nagrzewa się do 90 stopni w miarę szybko,w mieście temperatura spada o dwie kreski (nie zawsze) no i te podnoszące się obroty do około 1000. Czy ktoś już to rozwiązał,czy tak ma po prostu być? Dodam że wymieniłem termostat na orginał i dalej to samo czyli termostat był dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest ok u Ciebie kolego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego spada ta temperatura czyżby nie dogrzewał przy włączonym ogrzewaniu.Po wyłączeniu całkowicie ogrzewania temperatura i obroty ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyżby nie dogrzewał przy włączonym ogrzewaniu

No i odpowiedziałeś sobie sam na swoje pytanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma prawa spasc temp. Chyba ze rano. Np dojedziesz do swiatel gdy juz 90 to ma prawo zejsc nizej na luzie i tylko na luzie. Ale to tylko przez pierwsze 30 min od odpalenia. Potem musi trzymac 90 chocby niewiadomo jak zimno czy jak mocno grzejesz w aucie. Po prostu musi byc 90.

 

Przetestuj. Ja mialem takie jaja kilka miesiecy walczylem. Ale okazal sie termostat dsg uszkodzony. Nie mylic z glownym. Jesli nie masz dsg to testuj tak jak pisalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma prawa spasc temp. Chyba ze rano. Np dojedziesz do swiatel gdy juz 90 to ma prawo zejsc nizej na luzie i tylko na luzie. Ale to tylko przez pierwsze 30 min od odpalenia. Potem musi trzymac 90 chocby niewiadomo jak zimno czy jak mocno grzejesz w aucie. Po prostu musi byc 90..

Oj zapewniam Cię, że nie musi... Miałem tak w każdym dieslu. Jeżeli na zewnątrz jest np. temp -10 lub więcej, a ja mam mocno włączone ogrzewanie, to stojąc w korku kilka minut, temp. płynu spada nawet do 70 stopni. Gdy ruszę, to szybko podnosi się do poziomu 90. Fakt dzieje się tak, gdy będę stał przynajmniej kilka minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem

Strasznie sie cieszę że wątek przeczytałem , bo martwiłem sie tymi wysokimi obrotami jak teraz jest zimno i okazuje sie ze tak ma być , gucio .

Co do ogrzewania to jak juz złapie 90 i wnętrze jest nagrzane to nie ma wahań temperatury na zegarach , światła nie światła a 90 jest . Dsg nie mam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sie nie chce klocic ale jezdze tdikami od 2003, nieraz przy -20 piwo pilismy w aucie na odpalonym silniku potrafil godzine stac w mrozie - ogrzewanie i wszystko chodzilo. Nigdy wskazowka nie drgnela. Temp spadnie na vcdsie ale zegar nie drgnal nigdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że jak wskazówka temperatury dojdzie do 90 stopni to nie znaczy jeszcze, że silnik osiągnął taką temperaturę. Zwykle ma gdzieś koło 78-80 stopni, co można łatwo sprawdzić vcds-em. Jak chodzi natomiast od ruchy wskazówki to jedyne jakie zauważyłem miały miejsce podczas długiej jazdy w dół. I to takiej trwającej dobrych kilka minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności