Skocz do zawartości
Zyzu

Obroty silnika na biegu jalowym

Rekomendowane odpowiedzi

Rano grzeje jak marzenie. Aku sprawdzilem Marek jak zalecales. Nowka jest. Wszystko w porzadku z nim. Obstawia kazdy mechanik ze mam soft uwalony. Chcialem sie pozbyc nawet wirusa mimo ze 1 klasa chip. Ale juz dwa aso powiedzialy ze mam "aktualny" i nic sie nie da zrobic. Tylko czekac na akcje serwisowa z emisja spalin....

 

Aha dodam ze przed chipem i modyfikacjami bylo identycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czujnik temperatury ci nie przekłamuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rano czasami nie mam czasu na grzanie świec, wczoraj czy dziś wchodzę do auta wciskam kluczyk do oporu bez czekania i odpala po max 2 sek. kręcenia. Tak jak ktoś wcześniej napisał stare diesle potrzebują grzania nawet jak letni a nowe dopiero mocniej poniżej zera. Miałem kiedyś Paska na zwykłej pompie (AFN) i zimą po odpaleniu przy -10 kopcił na biało. Odpalał też po ok 2 sek. Poczytałem na forum i sprawdziłem świece żarowe. Żadna nie grzała, w sumie 7 świec bo jeszcze od grzałki wodnej. Po wymianie w mrozy odpalał po 1 sek lub szybciej i już nie kopcił. Co do problemów jakie masz z alternatorem to sprawdź napięcie na samym alternatorze na wolnych obrotach, włącz światła, wentylator wnętrza, tylną szybę i coś tam jeszcze o stałym obciążeniu np. przeciwmgielne ale nie awaryjne bo to migające obciążenie i będzie Ci na mierniku falowało (miernik w rękę i masa z obudowy altka a plus ze szpilki co kabel plusowy jest przykręcony do altka, nie z oczka na kablu tylko ze szpilki) Jak już sprawdzisz jakie masz napięcie to teraz sprawdź jakie masz na akumulatorze przy zachowaniu tego samego obciążenia (pamiętaj że ogrzewanie szyby tylnej się samo wyłącza po jakimś czasie więc staraj się sprawdzić wszystko w np. 10 minut). I teraz przykład jaki ja miałem w klienta aucie: Obroty same rosną do ok 1000. Ładowanie na altku przy obciążeniu 13,99 ładowanie na aku 13,32. Bywały gorsze spadki (OPEL) i żyły jakoś auta ale w VW są nie do przyjęcia więc auto (elektronika) reaguje na zbyt małe napięcie ładowania i podnosi delikatnie obroty. Jak się wyłączy obciążenia to nagle obroty maleją po chwili lub delikatnym muśnięciu gazem. Winne jak zwykle przewody i brak lutowania po zaciśnięciu w oczka. Po naprawie na altku 13,90 a na aku 13,80 pod obciążeniem, widać różnicę a delikatny spadek zawsze będzie.

Jak sprawdzić jaką mamy różnicę między tym co na altku a tym co na aku : Sprawdzamy pod obciążeniem na odpalonym silniku jak wcześniej ale tym razem dotykamy przewodem miernika (np. czarnym) obudowy altka czyli masy a drugim przewodem (np. czerwonym) dotykamy minusa na aku czyli też masy. Skoro mamy podłączony miernik pod dwie masy to niby jakim cudem ma nam pokazać napięcie prawda? No i nic bardziej mylnego, pokaże nam napięcie spadku czyli to czego szukamy. Jeżeli jest idealne połączenie masy silnika z masą akumulatora to powinien pokazywać zero, w praktyce nigdy tak nie miałem, zawsze pokazywał coś, czasami nawet 0,50v czyli pół wolta spadku na masie. Do tego sprawdzamy tak samo plus. Podłączamy miernik między szpilkę plusową altka a klemę plusową aku i tu czasami to bywały spadki. Max jaki miałem to okolice 2 Volt. Oczywiście wszystko na odpalonym aucie z obciążeniem. A np. 2 volty na plusie i pół na minusie daje nam ogólnie 2,5 V spadku napięcia i dzieją się cuda. Ja u siebie mam dołożony element grzejny (nagrzewnica elektryczna) do tego mam dwa akumulatory (webasto) i ogólnie już miejsca na bezpieczniki (te przykręcane na śrubki) w skrzynce już nie mam i jak wszystko włączę to napięcie mam w normie. Czasami jak wszystko się włączy to trochę pulsuje oświetlenie wnętrza (led) ale po chwili jak podładuje akumulatory to ustaje. Oczywiście mam altka 180 bo mniejszy to by nie wyrobił z dodatkowym ogrzewaniem dwoma aku i całej reszcie elektroniki i tego co dołożyłem. Może coś komuś podpowiedziałem, rano znowu zaśpię i będę szybko odpalał auto :P Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Lukasz za obszerne wytlulaczenie,

Przetestuje alternator, tez mam 180A, ale no nalatane w aucie sporo, warto wreszcie go sprawdzic jak nalezy.

 

Jestem umówiony w firmie GASTAL we Wrocku na wtorek na montaż WEBASTO, zestaw ze sterowaniem telefonem. troche kasy wywale... no ale wyjazdy w góry i za granice... przyda się ciepełko za każdym razem po wejściu do auta... ciekawe czy duzo mi rozwalą w aucie... i czy tez bedzie to się wiązac z wymianą panela klimy... czy w srodku auta nic nie ingerują....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem umówiony w firmie GASTAL we Wrocku na wtorek na montaż WEBASTO, zestaw ze sterowaniem telefonem. troche kasy wywale... no ale wyjazdy w góry i za granice... przyda się ciepełko za każdym razem po wejściu do auta... ciekawe czy duzo mi rozwalą w aucie... i czy tez bedzie to się wiązac z wymianą panela klimy... czy w srodku auta nic nie ingerują....

Ja mam fabryczne webasto i jest pytanie czy firma montująca takie też chce zamontować? Jeśli tak to panel klimy do wymiany i dodatkowy akumulator do bagażnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taaa a dmucha do środka cocacolą?

 

Marku, nie chcę cię na siłę przekonywać :kumple , ale idąc twoim tokiem rozumowania :

 

- układ hamulcowy to układ hydrauliczo-pneumatyczny bo powietrze owiewa przewody hamulcowe z płynem

- kabel łączący alternator+akumulator to układ elektryczno-pneumatyczny bo powietrze owiewa kable elektryczne

 

Moim zdaniem klasyfikacja układu powinna się brać stąd jaki czynnik w nim krąży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek umknął ci piktogram na końcu zdania w którym pisałem o tym pneumatycznym. Ale jak już przywołałeś temat to tylko zwrócę twoją uwagę na fakt, że w tym konkretnym przypadku obieg powietrza jest wymuszony :)

 

:kumple :)

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zwrócę twoją uwagę na fakt, że w tym konkretnym przypadku obieg powietrza jest wymuszony

 

:zdrowko:

 

To prawda :ok

Ale wewnątrz układu krąży płyn więc jest to moim zdaniem (umówmy się) układ hudrauliczno-pneumatyczny :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak auto bedzie sie zachowywac na takim rozgrzanym przez webasto, silniku.

czy obroty beda od razu 800... czy tez skakac beda... kurde juz sie doczekac nie moge... podobno aplikacje na srajfonika ściągam i bedzie to z kazdego miejsca do uruchomienia... karte sim tylko musze miec w aucie, wezme jakis maly abonament.

ale musze dopytac o fis i panel klimy czy cos ingerują... wiem ze bedzie to firmy webasto dedykowane do naszych dieselków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym nawet powiedział że hydrauliczno-pneumatyczny
Moim zdaniem klasyfikacja układu powinna się brać stąd jaki czynnik w nim krąży.
więc jest to moim zdaniem (umówmy się) układ hudrauliczno-pneumatyczny

Jak ktoś będzie potrzebował szkolenia jak przekonać wątpiących do swoich racji to zapraszam :DD

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, Tomek - załóżcie nowy wątek p.t. "Moim zdaniem" i przekonujcie się w nim do swoich zdań, na wszelkie możliwe życiowe tematy, a nie róbcie tu zamieszania.

Bajzel tu straszny moim zdaniem :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz mohery też muszą mieć coś do roboty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jakby co... prosze o odp na temat moich problemow.... i webasta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łukasz mohery też muszą mieć coś do roboty

 

Dokładnie :roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jakby co... prosze o odp na temat moich problemow.... i webasta :)

 

Moim zdaniem.................jak założysz webasto to nie tylko ledy w środku będą migać ale także zaczną światła zewnętrzne z dużo większą intensywnością (przez typową zawiść, że one też nie są podgrzewane...), a poza tym, oczywiście tez moim zdaniem patrząc na to obiektywnie z boku, to patrząc z perspektywy czasu z każdym dodanym modem liczba wyposażenia pojazdu rośnie liniowo przy czym ilość twoich problemów w tym samym czasie przyrasta w sposób wykładniczy że o skali rozpaczy i poziomie frustracji nawet nie wspomnę.......... :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowisz odradzasz montaż webasta ? Mam bixenon.... Chyba nie bedzie mrygał :) montaz oczywiscie w autoryzowanym warsztacie webasto. Ale droga zabawa.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

migotanie ledów może być spowodowane wieloma czynnikami, które mają wpływ na stabilność prądu. zwykłe żarówki mają większą bezwadność (nazwijmy to reakcją na chwilową zmianę parametrów zasilania...) w związku z czym ten efekt bywa w ogóle niezauważalny, ledy są mocno wrażliwe na wszelkie zmiany, a powodem zmian prądu może być jak już pisane powyżej chwilowy wzrost lub spadek obciążenia, czyli wszystko co się włącza i wyłącza itd. Jak ci się chce to np. zamień na chwilę leda na zwykła żarówkę i patrz czy też migota......... jesli nie no to masz za czułe ledy, może jakiś stabilizator......

 

a co do webasta to w dieslach jest zdecydowanie bardziej przydatne niż przy benzynie.. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy założa mi dodatkowy aku ? I czy duzo rozwalania pod maska bedzie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe czy założa mi dodatkowy aku ? I czy duzo rozwalania pod maska bedzie.....

 

dodatkowy aku jest chyba wtedy w kufrze więc trochę i w środku będzie bo trzeba kable w te i nazad pociągnąć........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności