Bartek1987 Zgłoś #141 Napisano 22 Marca 2014 http://www.kapaza.be/nl/velgen/audi-r8-velgen-19-inch-heel-goede-staat-plus-bande-82843184.htm czy takie felgi podejda do mojego sedana sportline?? dzieki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillo33 Zgłoś #142 Napisano 22 Marca 2014 WItam, koledzy kupiłem dzisiaj felgi oryginalne od Passata B5 FL 17''Phoenixa i musze kupic opony, jakie byscie doradzili, niechce zadnych z niskim profilu tylko takie jakie wychodzil Passat z takimi felgami na takich oponach oryginalnie, jaki rozmiar??a czy oryginalne sruby moga zostac, czy trzeba inne?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość namorele Zgłoś #143 Napisano 22 Marca 2014 witam wszystkich Mam do kupienia piękne felgi brocki 17 cali, są na nich oponki 245/45R17, i moje pytanie: czy do passata b5 kombi tak szerokie opony podejdą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillo33 Zgłoś #144 Napisano 23 Marca 2014 Koledzy czy moge zalozyc do ori felg 17 phoenix opony z rantem???np.takie http://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-3-225-45-r17-91-y-fr#51522043 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lookass Zgłoś #145 Napisano 23 Marca 2014 (edytowane) Jak najbardziej . - - - - - aktualizacja - - - - - WItam, koledzy kupiłem dzisiaj felgi oryginalne od Passata B5 FL 17''Phoenixa i musze kupic opony, jakie byscie doradzili, niechce zadnych z niskim profilu tylko takie jakie wychodzil Passat z takimi felgami na takich oponach oryginalnie, jaki rozmiar??a czy oryginalne sruby moga zostac, czy trzeba inne?? Kolego smigam na takich felgach trzy lata i tragedii w komforcie nie ma. Opony mam 225/45 hankook właśnie z rantem Edytowane 23 Marca 2014 przez Lookass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niepokorny Zgłoś #146 Napisano 24 Marca 2014 Skoro temat o felgach i oponach to i ja dorzucę swoje trzy grosze. Do niedawna latałem na stalówkach 195/65/R15. Teraz przesiadłem się na oryginalne alusy 205/55/R16. Wygląd passata +100%. Ale są też plusy ujemne. Niby to tylko jeden cal różnicy ale podczas jazdy czuję każdą dziurę w jezdni. Telepie passatem jakbym jechał na samych felgach. Poza komfortem ma to też wpływ na dość delikatne zawieszenie. W przypadku 15 cali pojazd zdecydowanie lepiej wybierał dziury. Ech, podziwiam tych co wrzucają 18 calowe felgi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #147 Napisano 24 Marca 2014 (edytowane) podziwiam tych co wrzucają 18 calowe felgi. Dokładnie! Dla niektórych potrzeba lansu jest tak duża, że są w stanie dla niego zrezygnować z jakichkolwiek walorów użytkowych auta i jego bezpiecznej eksploatacji. Miałem kiedyś, kiedyś w Vectrze A opony o rozmiarze bodajże 195/50/15. Jak się przesiadłem na zimówki 185/70/14, to poczułem jak bym się przesiadł z furmanki do samochodu. Od tamtej pory nigdy, przenigdy żadnych niskoprofilowych opon. Im większy balon, tym lepiej. Edytowane 24 Marca 2014 przez Obywatel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #148 Napisano 27 Marca 2014 Czy przy zmianie 195/65/R15 na 195/60/R15 do passia B5 sa jakies przeciwskazania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #149 Napisano 29 Marca 2014 Średnica koła będzie o 2 cm mniejsza. To dużo. To nie jest rozmiar przewidziany do Passata B5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #150 Napisano 30 Marca 2014 Piszecie że podziwiacie tych co zakładają 18 calowe koła. Ja natomiast podziwiam tych co wkładają do paska 14 i 15 calowe koła. 18 może fakt i duża ale ładna 17 jest dla mnie optymalnie. Ale 15 nie do przyjęcia bo to rozmiar koła z samochodów kompaktowych. Passat na takich kółeczkach wygląda komicznie, że o przyczepności nie wspomnę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #151 Napisano 30 Marca 2014 Ale 15 nie do przyjęcia bo to rozmiar koła z samochodów kompaktowych. Może w przypadku dziś produkowanych aut. Passat B5 to auto z lat 90. 14-tek nigdy w B5 nie było, a 15-tki to standardowe, przewidziane przez instrukcję i najpowszechniej stosowane felgi w tym aucie. Instrukcja dopuszcza też 16-tki, ale 17-tek już nie. Zresztą co kto lubi - jeden lubi lans, jazdę jak po kartoflach i częstsze wymiany elementów zawieszenia - dla innego ważniejszy jest komfort, żywotność zawieszenia, no i samych opon i felg. Jak ja bym miał ryzykować rozwalenie opony i skrzywienie felgi na pierwszej lepszej dziurze, to ja pierdziele taki interes. Dla mnie samochód nie jest do podziwiania, tylko do jazdy - jak trzeba to po kocich łbach albo po polu z ziemią do kwiatów w bagażniku więc raczej pozostanę przy 15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #152 Napisano 30 Marca 2014 Może w przypadku dziś produkowanych aut. Passat B5 to auto z lat 90. 14-tek nigdy w B5 nie było, a 15-tki to standardowe, przewidziane przez instrukcję i najpowszechniej stosowane felgi w tym aucie. Instrukcja dopuszcza też 16-tki, ale 17-tek już nie. Zresztą co kto lubi - jeden lubi lans, jazdę jak po kartoflach i częstsze wymiany elementów zawieszenia - dla innego ważniejszy jest komfort, żywotność zawieszenia, no i samych opon i felg. Jak ja bym miał ryzykować rozwalenie opony i skrzywienie felgi na pierwszej lepszej dziurze, to ja pierdziele taki interes. Dla mnie samochód nie jest do podziwiania, tylko do jazdy - jak trzeba to po kocich łbach albo po polu z ziemią do kwiatów w bagażniku więc raczej pozostanę przy 15 Po części się zgodzę. Ale myślenie ludzi też się różni od tych z lat 90-tych. (czytasz instrukcję z przed 15 lat.) Nie wierzę że auta produkowane aktualnie mają tak szalenie różniącą się konstrukcję, że dopiero teraz można montować koła 17 czy 18 calowe. Co do komfortu to może i jest trochę lepiej ale to też różnie. Mam 16 zimowe profil 60 i jeździ się bardziej twardo niż 17 o profilu 45. (może dlatego że zimówka starsza o 2 lata od letniej). Nie ukrywajmy też faktu że małe koła to mały budżet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Drak Zgłoś #153 Napisano 30 Marca 2014 Ponieważ moje letnie opony nadają się do wymiany, więc wymyśliłem sobie, że kupię 205/60/R15. Czy to ma sens? Czy raczej pozostać przy 195/65/R15? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[mArCin] Zgłoś #154 Napisano 30 Marca 2014 Witam wszystkich. Mam w planie kupić felgi do passat B5 FL kombi. Felgi 18" ET38 8,5J Obecnie mój passek jest na sprężynach EIBACH PRO-KIT -30MM przód + tył Chciałbym założyć na tą felgę profil opony 45 Czy ta felga z profilem opony 45 podejdzie pod mojego passata? Nic nie będzie wystawać, obcierać itp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #155 Napisano 30 Marca 2014 Profil 45 od jakiej szerokości...?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[mArCin] Zgłoś #156 Napisano 30 Marca 2014 jeszcze dokładnie nie wiem jaką szerokość założyć, może być coś z bardzo delikatnym naciągiem.. nad szerokością opony szczerze się nie zastanawiałem - - - - - aktualizacja - - - - - I jak pomoże ktoś ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #157 Napisano 30 Marca 2014 ;2080108]nad szerokością opony szczerze się nie zastanawiałem A to kluczowa kwestia bo profil to % szerokości opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[mArCin] Zgłoś #158 Napisano 30 Marca 2014 no to może spróbuję tak.. Mam w planie kupić felgi do passat B5 FL kombi. Felgi 18" ET38 8,5J Obecnie mój passek jest na sprężynach EIBACH PRO-KIT -30MM przód + tył Chciałbym założyć na tą felgę profil opony 45 Wejdzie ta felga z profilem 45 do mojego passka ? Jaką szerokość opony najlepiej założyć do takiego zestawu tak aby ładnie to upchać żeby nic nie tarło i obcierało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #159 Napisano 30 Marca 2014 Przy ośmio-i-półcalowej feldze najmniejsza szerokość opony to 215, wskazane 225. Opona 215/45 będzie miała profil o wysokości 9,7 cm. 225/45 będzie miała profil 10,1 cm. A zatem średnica całego koła z oponą 215/45/18 to 65,1 cm, a średnica koła z oponą 225/45/18 to 65,9 cm. Średnica koła ze standardową oponą 195/65/15 to 63,5 cm. Więc niby teoretycznie powinna wejść nawet ta większa opona, ale czy wejdzie i czy nie będzie obcierać - zwłaszcza przy obniżonym zawieszeniu - o to musisz zapytać praktyków. Teorię wyłożyłem Ci już w pełnej rozciągłości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #160 Napisano 31 Marca 2014 Chyba 205/55R16 auto trochę lepiej się prowadzi, moim zdaniem lepiej jak na 195/65/R15A ja czytalem, ze im szersza tym gorzej bo wiecej kolein wylapuje Poza tym zalezy kto jak jezdzi. Jak szybko to przyczepnosc wieksza wymagana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach