Gość Aro23 Zgłoś #21 Napisano 7 Czerwca 2006 ja przymierzam się do odgrzybienia klimy. I tak sobie tutaj przeczytałem, że najpierw radzicie wymienić filtr. Pytanie: czy jest tylko jeden filtr ten na podszybiu (taki zaokrąglony) czy jeszcze jest jakiś inny. Może jest jakiś kolejny filtr już w środku samochodu? Może jest coś "pod nogami pasażera"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość _Patrick_ Zgłoś #22 Napisano 13 Czerwca 2006 Czynnik to R134a niekoniecznie, występuje tez R12. Co prawda do roku 2000 R12 musiał być całkowicie usunięty z instalacji chłodniczych,ale to jest teoria. W praktyce bywa inaczej :619: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwiater Zgłoś #23 Napisano 14 Czerwca 2006 kajb, mam paska B4 z klimatronikiem. czy moglbys mi napisac w ktorym miejscu jest ten filtr kabinowy bo chcialbym go wymienic z gory dzieki :611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #24 Napisano 15 Czerwca 2006 Ja mam klime manualna ale nie dziala, chlodnica nieszczelna, brak nabicia itp. nie uzywam jej. Ale jak wlaczam nawiewy to czasem czuc taki dziwnie stary zapach. Czy ten filtr kabinowy dziala tez na nawiewy? Czy jest moze cos innego odpowiedzialnego za powietrze dostarczane do kabiny systemem nawiewow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kssawery Zgłoś #25 Napisano 15 Czerwca 2006 Ja mam klime manualna ale nie dziala, chlodnica nieszczelna, brak nabicia itp. nie uzywam jej. Ale jak wlaczam nawiewy to czasem czuc taki dziwnie stary zapach. Czy ten filtr kabinowy dziala tez na nawiewy? Czy jest moze cos innego odpowiedzialnego za powietrze dostarczane do kabiny systemem nawiewow? Tak, przez ten filtr jest przepuszczane powietrze, które dostaje się do kabiny. Użyj opcji "szukaj" a dowiesz się skąd pochodzi ów "zapaszek" i co to jest odgrzybianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #26 Napisano 1 Marca 2009 Kolego mi też siadła klima w Passacie,a tak dokładnie to sprężarka staneła mi w mniejscu. Jakie są koszta naprawy?? Wymiana sprężarki odgrzybienie i napełnienie?? Pozdrawiam!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #27 Napisano 1 Marca 2009 Kolego mi też siadła klima w Passacie,a tak dokładnie to sprężarka staneła mi w mniejscu.Jakie są koszta naprawy?? Wymiana sprężarki odgrzybienie i napełnienie?? Pozdrawiam!! brawo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #28 Napisano 2 Marca 2009 Nie wiem Kolego z Czego ten śmiech???? Zdradz mi swoją tajemnice!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #29 Napisano 2 Marca 2009 Nie wiem Kolego z Czego ten śmiech????Zdradz mi swoją tajemnice!! Ależ proszę 1. Odgrzałeś kotleta(temat) sprzed 3 lat 2. Jak byś nie zauważył to większośc osób biorąca udział w tym temacie została usunięta z forum O ile to wszystko da się przeżyć, bo w sumie dopisałeś problem do isteniejącego tematu, a nie założyłeś nowego To, 3. Napisałeś w złym dziale. Popytaj w B5, tam na pewno pomogą no offence Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piterrr20 Zgłoś #30 Napisano 15 Lipca 2010 Kolego mi też siadła klima w Passacie,a tak dokładnie to sprężarka staneła mi w mniejscu.Jakie są koszta naprawy?? Wymiana sprężarki odgrzybienie i napełnienie?? Pozdrawiam!! Sprężarka około 300 zł odgrzybianie około 50 zł napełnianie (w zależności od ilości brakującego czynnika) do 200 zł plus dolicz pracę mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvin Zgłoś #31 Napisano 18 Lipca 2010 Lato w tym roku jest wyjatkowo goroce. Sklonilo mnie to do zastanowienia czy w ogole jest sens montazu klimatyzacji w moim aucie? W zasadzie to auto jest z 1991 kombi. Silnik 1.6 TD z intercoolerem. Auto nie jest piekne ale jest zadbany i przede wszystkim niewiarygodnie ekonomiczny (na jednym baku zalanym pod korek przejechalem ponad 1200 km). Samochod nigdy na duzych trasach mnie nie zawiodl. Nie raz jechalem nim ponad 600 km i nawet nie gasilem silnika. Nie bede ukrywal ze dbam o tego paszczura przez co potrafi mi sie odwdzieczyc. Zreszata dbam o kazde auto jakie mialem. Samochod w obecnym stanie jest wart okolo 3500 do 4000 PLN (wliczajc w to wymiany oleju w skrzyni i silniku, lozyska kol tylnych, sprezyny tyl, hamulce tyl i przod i kilka pomniejszych *******). I teraz chcialbym uslyszec wasza opinie nad sensem zalozenia klimatyzacji w tym aucie oraz, co wazniejsze, realnych kosztow jej zalozenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #32 Napisano 18 Lipca 2010 Sens jest taki, że jak będziesz trzymał to auto dla siebie to zakładaj. Ja osobiście też się do tego przymierzam, samochód jeszcze pojeździ u mnie i klima z pewnością się przyda Realny koszt-zakup klimy jak widzę u nas na forum to 350-500 zł, jak umiesz trzymać śrubokręt i ewentualnie masz kolegę do pomocy to tyle ile wypijecie browaru przy robocie a do tego jeszcze dojdzie koszt sprawdzenia szczelności i nabicia. Przy okazji: nie mam paska wielorowkowego, osprzęt jest pędzony dwoma paskami klinowymi i tu pytanie: jak napędzana jest sprężarka klimatyzacji? Były i takie i takie wersje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dibcio Zgłoś #33 Napisano 19 Lipca 2010 U mnie w B4 klima chodzi na szerokim pasku wielorowkowym i powiem szczerze że nie widziałem innego rozwiązania jeśli chodzi o napędzania sprężarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #34 Napisano 19 Lipca 2010 jak napędzana jest sprężarka klimatyzacji? Były i takie i takie wersje? Chyba tylko wieloklin napędzał sprężarkę i alternator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #35 Napisano 19 Lipca 2010 Niedobrze, przy zakładaniu klimy musiałbym wymienić osprzęt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dibcio Zgłoś #36 Napisano 20 Lipca 2010 Ale jaka później przyjemność z jazdy. Świeży powiem chłodnego powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #37 Napisano 20 Lipca 2010 Niedobrze, przy zakładaniu klimy musiałbym wymienić osprzęt.wspornik alternatora na pewno... pasek 5PK napędza alternator i sprężarkę, a klinowy pompę wspomagania i pompę wody.W dieselku przyda się przyspieszacz wtrysku (przy pompie wtr. taki siłowniczek), w momencie włączenia klimy trochę przyspiesza obroty - to tak z pierdółek o których warto pamiętać. Do słabych silników nie polecam klimy, bo do wyprzedzania trzeba by ją wyłączać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #38 Napisano 20 Lipca 2010 Do słabych silników nie polecam klimy, bo do wyprzedzania trzeba by ją wyłączać Czujnik kick-down na linkę z automata i klima sama się rozłącza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #39 Napisano 20 Lipca 2010 wspornik alternatora na pewno... pasek 5PK napędza alternator i sprężarkę, a klinowy pompę wspomagania i pompę wody. Tak mniej więcej to właśnie wygląda jak pisze ormo Bałem się że trzeba będzie wymieniać osprzęt albo rzeźbić z kołami pasowymi na szeroki bieżnik ale okazuje się że wystarczy wpornik alternatora. Dorwałem dzisiaj gościa co ma klimę pędzoną paskiem klinowym na silniku PF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dibcio Zgłoś #40 Napisano 21 Lipca 2010 No popatrz , pierwszy raz takie rozwiązanie widze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach