Skocz do zawartości
sergiusz-

[B5] Rozmiar felg do B5 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie jakby wypowiedział się ktoś, kto się przesiadł z 15 na 17" żeby przedstawił swoje odczucia odnośnie komfortu jazdy i zużycia zawieszenia. Jeszcze się rozejrzę i poczytam. Jak znajdę coś ciekawego to podzielę się.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Po przeczytaniu tego wątku http://forum.vw-passat.pl/threads/112324-Felgi-17-a-spalanie-komfort-i-koszta! chyba pozostanę przy 15" tylko kupię jakieś ładne alufelgi, bo obecnie mam stalówki i kołpaki. I w dodatku ściąga mnie w prawo, jak już gdzieś pisałem i żaden mechanik nie potrafi znaleźć przyczyny. Ktoś tam z forum sugerował że przyczyna może być po stronie felg, poparł to swoim doświadczeniem bo też tak miał i po zmianie felg na nowe alu przestało się tak dziać. Ale to już offtop. W każdym razie chyba rozsądek bierze górę na estetyką ;) Jak zmienię auto na nowe to będę się lansował, póki co pojeżdżę moim paskiem aż padnie, bo go lubię ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 15" na zimie. Jak pisałem jeździłem na 16" a teraz jeżdżę na 18" różnicy w spalaniu nie zauważyłem. Większego zużycia zawieszenia podobnie w przypadku ori części. Dla porównania zawiecha zamiennik wytrzymala 30tys cała do piachu na 16" a na ori zrobiłem ponad 100 z czegi większość na 18" i wymieniłem 2 wachacze i 1 stabilizator końcówki drążków wymieniam co roku. Nie wierzę w większe zużycie zawiasu jak 5-10% Na 15też załatwisz zawias jak wjedziesz w odktytą studziankę durne tłumaczenia i pytania każdy jeździ inaczej i po innych drogach. Co do twojego mechanika to zmień go wielowachacz trzeba wiedzieć jak sprawdzić. Skoro ściąga to coś jest nie tak jak sprawdzali ci zawieszenie na podniesionym aucie? Jak sciaga na 15 przy 195 to na większych będzie gorzej. Sprawdź koła u wulkanizatora z tego co czytam to chyba chciałbyś mocno oszczędzić, a nawet zarobić na tej zmianie, a to chyba nie o to chodzi. Po co kupować nowe koła skoro się zedrą od być może niesprawnego zawiasu czy auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fajnie jakby wypowiedział się ktoś, kto się przesiadł z 15 na 17" żeby przedstawił swoje odczucia odnośnie komfortu jazdy i zużycia zawieszenia. Jeszcze się rozejrzę i poczytam. Jak znajdę coś ciekawego to podzielę się.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Po przeczytaniu tego wątku http://forum.vw-passat.pl/threads/112324-Felgi-17-a-spalanie-komfort-i-koszta! chyba pozostanę przy 15" tylko kupię jakieś ładne alufelgi, bo obecnie mam stalówki i kołpaki. I w dodatku ściąga mnie w prawo, jak już gdzieś pisałem i żaden mechanik nie potrafi znaleźć przyczyny. Ktoś tam z forum sugerował że przyczyna może być po stronie felg, poparł to swoim doświadczeniem bo też tak miał i po zmianie felg na nowe alu przestało się tak dziać. Ale to już offtop. W każdym razie chyba rozsądek bierze górę na estetyką ;) Jak zmienię auto na nowe to będę się lansował, póki co pojeżdżę moim paskiem aż padnie, bo go lubię ;)

Co do ściągania auta jak tak miałem i bylem na zbieżności to mi powiedzieli ze wina leży po stronie opon bieżnik miał ok 2 mm i koleś powiedział ze mam wymienić opony a że to była już jesień to kupiłem zimowki jak ściągał w prawo tak ściągał także zamienilem koła z lewej strony na prawą i od tego momentu był spokój. Także polecam zrobić nic nie kosztuje a może to być przyczyną ściągania. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam 15" na zimie. Jak pisałem jeździłem na 16" a teraz jeżdżę na 18" różnicy w spalaniu nie zauważyłem. Większego zużycia zawieszenia podobnie w przypadku ori części. Dla porównania zawiecha zamiennik wytrzymala 30tys cała do piachu na 16" a na ori zrobiłem ponad 100 z czegi większość na 18" i wymieniłem 2 wachacze i 1 stabilizator końcówki drążków wymieniam co roku. Nie wierzę w większe zużycie zawiasu jak 5-10% Na 15też załatwisz zawias jak wjedziesz w odktytą studziankę durne tłumaczenia i pytania każdy jeździ inaczej i po innych drogach. Co do twojego mechanika to zmień go wielowachacz trzeba wiedzieć jak sprawdzić. Skoro ściąga to coś jest nie tak jak sprawdzali ci zawieszenie na podniesionym aucie? Jak sciaga na 15 przy 195 to na większych będzie gorzej. Sprawdź koła u wulkanizatora z tego co czytam to chyba chciałbyś mocno oszczędzić, a nawet zarobić na tej zmianie, a to chyba nie o to chodzi. Po co kupować nowe koła skoro się zedrą od być może niesprawnego zawiasu czy auta.

 

Po pierwsze zawieszenie miałem sprawdzane w 4 różnych warsztatach, na trzepaczkach, były robione oględziny wizualne, wykresy na kompie, procent zużycia amorków, geometria komputerowa jakaś niby specjalna do wielowahaczy, wszędzie powiedzieli że jest ok. Ostatnio koleś od zmiany opon powiedział mi że moje opony jakoś dziwnie mu skakały na wyważarce, nie wiedział dlaczego, dodam że maszyna pokazywała 0g.

 

Co do oszczędzania to wcale nie chcę oszczędzić, czy zarobić. Ale uważam za totalną bzdurę wywalania kasy w błoto tylko po to żeby się przylansować, jaki to nie jestem fajny bo do starego auta wpakowałem felgi za 2k i opone z niskim profilem, do tego jeszcze 3 paski na dresie, muza na maxa i z piskiem spod świateł... Tyle w temacie

 

Jak dla mnie komfort jazdy stoi wyżej od lansu, jak tu ktoś wcześniej napisał samochód jest do jeżdżenia a nie do patrzenia.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Co do ściągania auta jak tak miałem i bylem na zbieżności to mi powiedzieli ze wina leży po stronie opon bieżnik miał ok 2 mm i koleś powiedział ze mam wymienić opony a że to była już jesień to kupiłem zimowki jak ściągał w prawo tak ściągał także zamienilem koła z lewej strony na prawą i od tego momentu był spokój. Także polecam zrobić nic nie kosztuje a może to być przyczyną ściągania. Pozdrawiam

 

Koła stronami miałem zamieniane i nic nie pomogło. Kupiłem nowe zimówki i na nich ten sam efekt. Letnie co prawda już dogorywaja, dlatego właśnie rozglądam się za alusami i nowymi oponami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że można wstawić i 19" tylko po co? Po to żeby uważać na każdą dziurę i czekać kiedy zawiecha do wymiany będzie...

jak lubisz jeździć po dziurach to twój wybór ale ja nawet na 15" starałem się je omijać....

 

2 lata jeździłem na 19" i oponie 215/35 i przez ten czas wymieniłem 2 wahacze, a wcześniejsze 2 lata na 18" i 205/40 i nic nie robiłem w zawieszeniu. teraz jeżdżę na 19" z oponą 225/35 i jakoś nie narzekam, babą nie jestem by się żalić i śmigać na 15"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie lubie jezdzic po dziurach, ale nie zawsze mozna sobie droge wybrac. Poza tym nie wiem ile Ty robisz kilometrow rocznie, ale ja ok 35 tys, wiec dla mnie kwestia zuzycia zawieszenia jest kluczowa. Wez mi powiedz co Ci daje wieksze kolo? Poza lansem. No i oczywiscie argumentami typu lepsze wchodzenie w zakrety.. sorry ale zazwyczaj nie pokonuje sie zakretow z predkoscia 140km/h, wiec ten argument nie ma uzasadnienia. Natomiast rachunek jest prosty: wieksze felgi, wieksze opony = wiecej kasy. Korzysci zadnych, a naklady finansowe wieksze. No chyba ze syndrom malego ptaszka nie pozwala jezdzic na 15, to co innego.

 

Zgrywam sie dlatego, ze niektorzy tutaj nie potrafia sie obiektywnie i merytorycznie wypowiedziec tylko probuja na sile wbic swoj poglad, ze wieksze jest lepsze, nie popierajac tego zadnym sensownym argumentem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun

Ja mam 18 i mega dlugo się nas tym zastanawiałem, teraz nie żałuję, komfort podobny co do 16, a wyglad o wiele lepszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam 18 i mega dlugo się nas tym zastanawiałem, teraz nie żałuję, komfort podobny co do 16, a wyglad o wiele lepszy

potwierdzam,

 

Nie lubie jezdzic po dziurach, ale nie zawsze mozna sobie droge wybrac. Poza tym nie wiem ile Ty robisz kilometrow rocznie, ale ja ok 35 tys

nikt nie lubi i nikt nie pisze że coś się dzieje po wjechaniu w takową bo nie dzieje się więcej szkód wjeżdżając na 18 niz na 15 o ile felga nie chińska. Skoro wiesz że chcesz 15 to po co pytasz? Wyczytujesz tylko opinie i argumenty których oczekujesz by ludzie napisali. Opinia pozytywna nie po twojej myśli nie dociera do ciebie bo szukasz tylko.

Napiszcie Panowie kilka postów że 15 i nic innego i temat się skończy.

Po za tym robię podobne przebiegi jak nie większe.

Reasumując bierz felgę 15" bo lepszego wyboru do paska nie ma :D i nie słuchaj durnych wypowiedzi bo wszyscy ściemniają :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdze ze wszyscy sciemniaja, tylko probuje wyciagnac znalezc jakis argument poza wygladem. Poza tym jak to jest fizycznie mozliwe ze komfort jazdy ten sam i nic sie niedzieje z zawieszeniem skoro profil opony jest nizszy i amortyzacja mniejsza? I to nie jest tak, ze ja juz sie zdecydowalem na 15, rozpatruje wszelkie za i przeciw wiekszym felgom. Nie lubie jak mnie ktos slepo przekonuje ze jest tak samo jak na 15 jak wiadomo ze nie jest. Pytanie bylo tylko o jakies zobrazowanie tej roznicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie sie przesiadlem z 15 195/65 na 16 205/55 w i jezdzi mi sie bardzo dobrze. Na zakretach przy wiekszej predkosci na 15 bylo czuc takie kolysanie **** na 16 i et 42 tego nie czuc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dochodzę do wniosku (nie koniecznie sam...) że nie zakładam sportu.

Wiec sprzedam sachsy czerwone 995 255 oraz 556 287, oraz sprężyny :) h&r 29794. Komplet 4 amory i 4 sprężyny.

Zapraszam, mogę podesłać zdjęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie twierdze ze wszyscy sciemniaja, tylko probuje wyciagnac znalezc jakis argument poza wygladem. Poza tym jak to jest fizycznie mozliwe ze komfort jazdy ten sam i nic sie niedzieje z zawieszeniem skoro profil opony jest nizszy i amortyzacja mniejsza? I to nie jest tak, ze ja juz sie zdecydowalem na 15, rozpatruje wszelkie za i przeciw wiekszym felgom. Nie lubie jak mnie ktos slepo przekonuje ze jest tak samo jak na 15 jak wiadomo ze nie jest. Pytanie bylo tylko o jakies zobrazowanie tej roznicy.

Porównanie komfortu dotyczyło porównania 16 do 18 jak dobrze kojarzę. Nie znajdziesz logicznych argumentów na plus wiecej niz tu podano bo takowych nie ma. Głównie zalezy ci na komforcie to wybierz 15 . Oczekujesz odpowiedzi ze zawieszenie szybciej pada o 200%? Czy na 15 czy na 19 wachacz ugnie sie raczej tyle samo na dziurze tylko tłumienie w kabinie będzie mniejsze a zawias delikatnie szybciej pada na pewno bo opona mniej pracuje na bok w przypadku wiekszych felg et i szer. Felgi jest wieksza co przeklada sie wiekszy rozstaw osi a wtedy kierowca pewniej jedzie po zakrętach. Tu można pisać i pisać i każdy będzie miał swoją racje. Ja jezdzilen na oponach 205/55/16 ty chcesz zapodać jakieś dziwne z/do ... 225/50/16 a tu juz średnica koła jest inna co przekłada sie na inne odczucia dotyczace komfortu. Mam 15 zima i 18 lato na minus to czuć różnice w koleinach, poźniej odczucie twardości ok 30% wiecej, reszta bez różnicy. Plusów wiecej, trzymanie boczne, wyglad, mniejsze boksowanie, lepsze hamowanie itp. tyle odennie.

A się rozpisalem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oo i wlasnie o taka wypowiedz mi chodzilo :) dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w przypadku wiekszych felg et i szer. Felgi jest wieksza co przeklada sie wiekszy rozstaw osi a wtedy kierowca pewniej jedzie po zakrętach.

 

Rozstaw osi się nie zmienia. Co nie zmienia faktu, że na większym kole się gorzej nie jeździ, wręcz przeciwnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację źle sie wyslowilem :P chodzilo mi bardziej o rozstaw koł, a dokładniej mniejszego et i wiekszej szer. Felgi wtedy bedzie szerzej i stabilniej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam paska B5 kombi, przed liftem. Teraz mam felgi 15 z oponami 195/65 i et 45. Trafiają mi się fajne alusy o takich rozmiarach

Advanti 15x6 1/2 J ET 38

* SF 03

* 15 x 6,5 J

Tylko tyle jest napisane bo to jakaś baba sprzedaje i sie nie zna na tym, chciałem rozszyfrować te dane i w ogóle, ale zanim połapie się co za co odpowiada i takie tam to mi te alusy uciekną. Czy wejdą mi one do auta? Jaki mają otwór centrujący bo nie moge tego nigdzie znaleźć, a sprzedawca mi jeszcze nie odpowiedział. Z tych dwóch podświetlonych napisów który jest prawidłowy?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam, mam paska B5 kombi, przed liftem. Teraz mam felgi 15 z oponami 195/65 i et 45. Trafiają mi się fajne alusy o takich rozmiarach

Advanti 15x6 1/2 J ET 38

* SF 03

* 15 x 6,5 J

Tylko tyle jest napisane bo to jakaś baba sprzedaje i sie nie zna na tym, chciałem rozszyfrować te dane i w ogóle, ale zanim połapie się co za co odpowiada i takie tam to mi te alusy uciekną. Czy wejdą mi one do auta? Jaki mają otwór centrujący bo nie moge tego nigdzie znaleźć, a sprzedawca mi jeszcze nie odpowiedział. Z tych dwóch podświetlonych napisów który jest prawidłowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kobita napisała mi że felgi mają średnice otworu 76mm, czyli musze kupić pierścienie centrująće 9mm? Są takie? I czy można stwierdzić bez oglądania czy trzeba dawać dystanse?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiada ktoś u siebie felgi przód 19x9 w passacie B5Fl z oponą 215/35 ? Chodzi mi o dobranie Et do takiej konfiguracji... Mam dużo mozliwości bo felgi mają ET48 (bez dystansu nie podchodzą) a nie wiem od ilu zacząc mierzyć dystans 8mm? Patrzyłem na te kalkulatory ale nie ma to jak doświadczenie kogoś kto jeździ na podobnej konfiguracji. Wiem, że na dystansie 15mm podejdzie ale czy ma ktoś na cieńszym?

Ja u siebie aktualnie mam 18x8 et35 przód a tył 18x8 et35 + dystans 20mm opony 215/40 i nic nie trze jakby komuś miała taka informacja pomóc. Zawieszenie przód -40 tył -35

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja mam u siebie 19 felgi chromowane z Bardzodobrymi oponami, chętnie sprzedam albo zamienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam felgi 18cali wraz z oponami 245,40,18 i jest dobrze. Nic nie ociera. Ale brak mi wiedzy na temat szerokości i et tych felg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności