Kacza Zgłoś #61 Napisano 6 Stycznia 2012 Jak dla mnie to ten temat jest bezsensu... A co do wypowiedzi kolegi ... : Co innego rafineria a co innego paliwo na stacji. Mowilem tu o stacjach firmowych, na ktorych nie ma racji bytu zmiany jakosci paliwa ktore transportowane jest RAFINERIA-STACJA PALIW-KLIENT. Co innego ze stacjami PRYWATNYMI... tam jest pelna samowolka ... robią co chca. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #62 Napisano 6 Stycznia 2012 czyli , że co ? na każdej stacji dajmy na to ORLENU jest takie samo paliwo ? proszę Cię ... nie przekonasz mnie do tego za dużo razy się przejechałem na tym.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmax Zgłoś #63 Napisano 7 Stycznia 2012 Ha ha się pośmiałem. Jak było jak piszesz kolego Kacza życie było by piękniejsze i pompowtryski hulały by dłużej min. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #64 Napisano 7 Stycznia 2012 czyli , że co ? na każdej stacji dajmy na to ORLENU jest takie samo paliwo ? proszę Cię ... nie przekonasz mnie do tego za dużo razy się przejechałem na tym.. teoretycznie powinno być , ale nie jest... paru znajomych też się przejechało. sam uzupelniłem bo rezerwa była i po tym kontrolek zaświeciło się parę i jechać się nie dało. od tamtej pory kupuję zawsze do pełna na sprawdzonej stacji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #65 Napisano 7 Stycznia 2012 Ha ha się pośmiałem.Jak było jak piszesz kolego Kacza życie było by piękniejsze i pompowtryski hulały by dłużej min. kolega Kacza ma rację . W Polsce na każdej koncernowej stacji są dwa rodzaje on ( orlenowski albo lotosowski) , oczywiscie mowa o standardowym ON. Te ulepszone czyli droższe to mieszanina standardowego On plus kilka litrów dodatku na cysternę. Tylko Shell swego czasu lepszy ON importował z Niemiec ale zaprzestał ( ekonomia) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #66 Napisano 7 Stycznia 2012 syfu różnego też właściciele dodawali... (też ekonomia...) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #67 Napisano 7 Stycznia 2012 syfu różnego też właściciele dodawali... (też ekonomia...) pisałem o koncernowych stacjach. jeśli nie wiesz jak je rozpoznać to sprawdź sprzedawcę na paragonie . Na prywatnych stacjach to wszystko jest możliwe. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #68 Napisano 8 Stycznia 2012 pisałem o koncernowych stacjach. jeśli nie wiesz jak je rozpoznać to sprawdź sprzedawcę na paragonie . Na prywatnych stacjach to wszystko jest możliwe. wiem . nie musisz mnie uczyć. prywatne stacje są również pod szyldami wielkich koncernow. myślisz, że tam nie grozi Ci zakup syfu...? jeździłem parę lat zawodowo i wiem gdzie nie kupować paliwa (w moim regionie) ---------- Dodano o 01:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:43 ---------- paragon to można sobie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #69 Napisano 8 Stycznia 2012 proponuję zadać pytanie na temat mixolu mailowo do działu paliw shella , bp , statoila , orlenu i lotosa. Ja wiem jaka bedzie odpowiedź aczkolwiek swego czasu też dolewałem do mercedesa w124 2,5D na pełny zbiornik 1l mixolu i sadzę , że efekt był pozytywny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #70 Napisano 8 Stycznia 2012 proponuję zadać pytanie na temat mixolu mailowo do działu paliw shella , bp , statoila , orlenu i lotosa. niby jakiej odp mamy się spodziewać ? wiadomo , że "zabronią" stosować jakiekolwiek dodatki. Jakby pozwolili czy też doradzali stosowanie dodatków różnych to tak jakby powiedzieli , że ich paliwa są do BANI i trzeba dodawać inne środki żeby fury się nie psuły ... Nawet jak wiedzą , że to pomaga to i tak zabronią ! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #71 Napisano 10 Stycznia 2012 Kolego "Rosa"... Kompletnie nie zalezy mi na tym zebys wierzyl w to co pisze... Miej sobie swoje racje..spoko, tylko nastepnym razem zastanow sie czy ktos z kim prowadzisz konwersacje nie jest czasem z branzy np tak jak w tym wypadku-paliwowej...bo trafilo ze akurat pracuje w rafinerii gd i wiem co i jak tu dziala. zegnam ozieble Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #72 Napisano 13 Stycznia 2012 i wiem co i jak tu dziala. zegnam ozieble to się bardzo cieszę , że posiadasz taką wiedzę wracając do tematu , dolałem do baku jakieś 400ml i po przejechaniu 100km wg mnie silnik ciszej pracuje ... delikatniej chodzi ... nie trzęsie tak mocno budą .. tzn nadal jest to TDI , żeby zaraz to jakieś mądre głowy sobie nie pomyślały że benzyniak się zrobił W skrócie pozytyw jak narazie z dolania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmax Zgłoś #73 Napisano 13 Stycznia 2012 Witam. Jeszcze kilka tygodni temu jeździłem fordem TD i tam dolewałem właśnie mixol przez ostatnie miesiące użytkowania. Faktycznie jak pisze kolega wyżej silnik zaczął bardziej miękko pracować. Zwał jak zwał różnicę było widać. W pasku chyba też poeksperymentuję. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #74 Napisano 25 Stycznia 2012 Mnie nurtuje mixol w silniku z DPFem. Skoro zabraniają tankowania biodiesla, do tego należy pilnie strzec,żeby nie przekroczyć dopuszczalnego poziomu oleju w misce ( grozi uszkodzeniem DPFA) to jak ma się spalanie mixolu do tego?Nie przybywa syfu w dpfie? ---------- Dodano o 20:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:23 ---------- Mnie nurtuje mixol w silniku z DPFem. Skoro zabraniają tankowania biodiesla, do tego należy pilnie strzec,żeby nie przekroczyć dopuszczalnego poziomu oleju w misce ( grozi uszkodzeniem DPFA) to jak ma się spalanie mixolu do tego?Nie przybywa syfu w dpfie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #75 Napisano 28 Kwietnia 2012 Odkopuje kotleta Co z silnikami HDI bez FAP ? (common rail) Na forum peugeota bardzo chwalą sobie dolewki syntetycznych olejów 2T. A ja mam pytanie dot waszej opinii ? Normalnie nigdy bym tego nie zrobił ale zauwazyłem ostatnio cykanie (jakby wtryski albo pompa) przy mocnym przyśpieszaniu. (przykładowo ostre wyprzedzanie, cyka dość znacząco mniej wiecej do 3200 obrotów, pózniej cisza - mam to juz od dłuższego czasu) Pytanie brzmi. Czy jest sens dolewac jakikolwiek olej do ON ? Czy lepiej zalać V-power diesel plus jakis dodatek Liqui Moly (smarujący układ wtryskowy) ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Masełko Zgłoś #76 Napisano 5 Maja 2012 Dobrze by było jak by się wypowiedział kierowca cysterny ,otworzyło by to oczy co niektórym niedowiarkom w sprawie paliw .A stacje będą nas i tak dymały jak nie na ilości to na jakości.Kolega zawsze do pełna tankował 1000litrów a na krajowej "firmowej"stacji weszło 950l .Na takim zbiorniku zauważył różnicę ale na naszych malutkich raczej nikt tego nie zauważy .To samo jest z benzyną i lpg. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_pączek_ Zgłoś #77 Napisano 5 Maja 2012 .Kolega zawsze do pełna tankował 1000litrów a na krajowej "firmowej"stacji weszło 950lchyba coś się koledze pomyliło bo po mojemu to jest do przodu,czyli dystrybutor puścił więcej paliwa niż naliczył. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #78 Napisano 7 Maja 2012 chyba coś się koledze pomyliło bo po mojemu to jest do przodu,czyli dystrybutor puścił więcej paliwa niż naliczył. No nie zupełnie. Bo skoro zawsze do pełna pokazywało 1000 i za tyle płacił a na, jak to Masłełko napisał "firmowej", zalał tak samo i pokazało 950, to znaczy że zawsze tyle wchodziło i płacił gratisowo za 50 litrów których w rzeczywistości nie miał w baku... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_pączek_ Zgłoś #79 Napisano 7 Maja 2012 płacił gratisowo za 50 litrów których w rzeczywistości nie miał w baku... a no w ta stronę też to można zrozumieć Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Given Zgłoś #80 Napisano 12 Sierpnia 2012 Przepraszam ze odkopie kotleta Siedze w temacie 2 taktow od 11 roku zycia, mimo niedlugiego bytu na ziemi (18 lat) posiadam jakies doswiadczenie w temacie olei, wynika to z pasji i ksztalcenia sie z chemii oraz tysiacach km wyjezdrzonych 2 taktami. Sam obecnie jestem w posiadaniu Paska 1.9 TDI 115km oznaczenie silnika ATJ, i czytajac zastanawiam sie nad wlaniem do baku przed wyjazdem na slowacje 200ml oleju do 2 taktow do baku. Tyle ze bardzo nurtuje mnie jedna rzecz, dlaczego akurat mixol? To jest olej z najnizszej polki jakosciowej, nawet nie mam pojecia jaka on ma klase jakosci wg. JASO.. FA? Miesiac temu sprzedalem swoj motorek, cagive supercity 125, na hamowni wyszlo 30km na kole, lalem olej marki Ipone dokladniej Ipone 2000rr, motorek krecil ponad 12k rpm, przejezdzilem 15k km (co w obiegowej opini te silniki od remontu do remontu max 10k km jezdrza...) bez zadnej awarii.. No tak, jak smarujesz tak jezdzisz Wiec nie lepiej lac do ON oleju ktory ma klase jakosciowa minimum JASO FC+ i wyzej? Producenci zapewniaja ze wiekszosc takich olejow ma doskonale wlasciwosci smarne jak i czyszczace, a chyba na tych 2 parametrach najbardziej nam zalezy, prawda? Owszem, takie "porzadne" oleje sa juz troche drozsze, ale mysle ze warto. Np. taki motul 710 ma juz klase jakosciowa JASO FD, ale technologia oparta jest na podwojnych estrach, olej jest zielony i zastanawiam sie jak to moze wplynac na PD, albo taki Ipone Stroker 2, klasa jakosciowa JASO FD+, tyle ze cena (70zl/l) troche powala, ale to olej juz z najwyzszej polki Jutro mysle ze pojade do sklepu i kupie jakis lepszy olej do kopciucha i wleje przed wyjazdem na slowacje, planowane ponad 500km trasy, wiec zdam relacje po podrozy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach