marecek Zgłoś #81 Napisano 9 Czerwca 2010 Kowal, fajne... ale do tego musisz dorzeźbić jakieś sprzęgło ze sprężynkami, żeby skrzynia się nie rozsypała po pierwszym miesiącu jazdy. Lite koło zamachowe powinno podpasować od innych VAGów i na szrocie znajdziesz je za 50zł, więc nie wiem czy jest sens płacić tyle za fidanzę... tymbardziej dla seryjnego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal Zgłoś #82 Napisano 9 Czerwca 2010 Marek, dzięki za kolejną dobrą rade. Wiesz silnik narazie jest seryjny ale docelowo chce osiągnąć to co Ty masz w swoim przecinaku i wtedy dopiero tamten zamach wmontować, albo wszystko zrobić u Radzikowskiego. A mam taka prośbę czy mógł byś na prywata wysłać orientacyjny koszt takich modów silnika bo też bym chciał dłubnąć go w tej firmie co ty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #83 Napisano 1 Sierpnia 2010 witam panowie a jak sie to ma do syncro?? czy da rade wstawic sztywne kolo? jesli ktos sie orientuje to prosze niech napisze od jakiego silnika jednomas, jakie sprzeglo i wogole jakie dodatkowe czesci potrzebne zeby to wszystko sklecic pozdrawiam serdecznie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
netadmin_47 Zgłoś #84 Napisano 2 Sierpnia 2010 Koło dwumasowe ma za zadanie zniwelować nierównomierność prędkości obrotowej wału korbowego. Podczas jednego obrotu następuje dwukrotne przyspieszenie oraz dwukrotne zwolnienie prędkości obrotowej wału korbowego (oczywiście naprzemian - przyspieszenie, zwolnienie). Dwumasa najbardziej dostaje w d*pę przy jeżdzie poniżej 1600 - 1400 obr/min, a znam takich co się cieszą że auto im idzie przy 1100 obr/min. Potem zdziwienie że dwumas padł. "Wynalazek" VALEO - 835012, który ma niby zastąpić koło dwumasowe nigdy nie zrównoważy nierówności prędkości wału korbowego i taka szarpana prędkość obrotowa przenoszona jest przez sprzęgło na skrzynię biegów, która bardzo szybko pada (cierpi całe przeniesienie napędu). Moje zdanie: nigdy nie założę jednomasy VALEO! Koszty remontu skrzyni znacznie przekraczają cenę dwumasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #85 Napisano 2 Sierpnia 2010 Jak to mozliwe ze wczesniej takze tez byly diesle z turbiną,takze mocne i jakos bez dwumasy nie padaly skrzynie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #86 Napisano 2 Sierpnia 2010 bo były inaczej zaprojektowane i wykonane. W mercedesach 300 TD, gdzie 140 kucy i pierdylion niutków napędzało autko o wadze półtorej tony i więcej (S-Klasse prawie dwie tony) też nie było dwumasy na początku (co prawda były tłumiki drgań skrętnych i wibracji na wale napędowym i pełniły mniej więcej tę samąfunkcję). Ale - wałek odbiorczy skrzyni miał prawie 4 cm średnicy, wałki biegów w skrzyni po 2 cm, a zębatkami można było lasy karczować. To samo łożyska - podwójne łożyska kulowe, smarowane olejem ze skrzyni (później wprowadzono łożyska zamknięte). A w naszych paskach niestety, ale tnąc koszta, projektanci założyli, że na dwumasach będzie zarabiał serwis, a skrzynia odciążona dwumasem od dziwnych zachowań TDI może być słabsza, bo nie musi znosić humorów silnika. Proste, ekonomiczne myślenie speców od serwisu w VW. Przykład - łożysko igłowe wałka sprzęgłowego skrzyni - widziałeś kiedyś mercedesowską skrzynię ze zmielonym łożyskiem? Ja nie. A w passacie to podejrzewam co drugi, i nawet często bez świadomości i wiedzy użytkownika te łożyska się wysypują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #87 Napisano 2 Sierpnia 2010 Dziekuje za konkretna i rzeczową odpowiedz. Mam jeszcze pytanie - czy tylko tdi vw ma tak ' dziwne ' zachowania jak to piszesz? A jak w nowych konstrukcjach ze zmniejszonymi wibracjami i lepsza kultura pracy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #88 Napisano 2 Sierpnia 2010 witam i ponawiam pytanie czy dso b5 syncro podejdzie jednomas np z 1z i cala reszta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #89 Napisano 7 Sierpnia 2010 dziękuję juz wiem do 4x4 idzie to samo sprzęgło co do skrzyni z napędem tylko na przód a więc analogicznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #90 Napisano 11 Sierpnia 2010 bo były inaczej zaprojektowane i wykonane. W mercedesach 300 TD, ..... wiedzy użytkownika te łożyska się wysypują. smutna prawda !! ale prawdziwa !! dlatego nie opłaca się remontować skrzyń tylko kupować używane i pchać...a nóż się przyjmie Niestety DOBRE samochody skończyły sie, na starych dobrych beczkach merolach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #91 Napisano 11 Sierpnia 2010 w passacie to podejrzewam co drugi, i nawet często bez świadomości i wiedzy użytkownika te łożyska się wysypują. No właśnie... przy okazji: Zatem jak można zdiagnozować bez rozbierania skrzyni, że łożysko się wysypało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #92 Napisano 12 Sierpnia 2010 Pytanie polega na tym ile jeszcze polatam na tym sprzęgle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #93 Napisano 13 Sierpnia 2010 tarcza nie wygląda źle, w zasadzie to przy budżetowym remoncie można ją jeszcze założyć. Kwestia jak wygląda docisk - czy nie ma odbarwień od przypalenia, wyżłobień, jak dwumas... Ja osobiście bym tarczy jeszcze poużywał. No właśnie... przy okazji:Zatem jak można zdiagnozować bez rozbierania skrzyni, że łożysko się wysypało? Nie da się. Przynajmniej ja nie znam takiej metody. Co prawda są endoskopy techniczne - wsadzasz oko i widzisz, ale raz, że nie wiem, czy obudowa skrzyni passata ma taki otwór montażowy umożliwiający wprowadzenie oka, a dwa, że rzadko który spec ma takie urządzenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #94 Napisano 13 Sierpnia 2010 Ja w swoim zalozylem jednomas. Po dwoch dniach problemy ze skrzynia. Auto po kilku modyfikacjach ... nadal z tym problemem stoi w warsztacie... Mimo to fajnie sie jezdzi na jednomasowym... a jeszcze odelzonym ;> ci sie stalo z twoim paskiem? jaka roznice zauwazyles na pelnym kole?? ---------- Post added at 08:04 ---------- Previous post was at 08:02 ---------- Pytanie polega na tym ile jeszcze polatam na tym sprzęgle? ja bym ja zostawil, jak wymienialem u siebie sprzeglo to nowa tarcza wygladala jak twoja po scieciu tych kostek czyli jeszcze ciensza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #95 Napisano 14 Sierpnia 2010 Dzięki chłopaki. Dzisiaj założyliśmy sprzęgło z odelżonym zamachem. Trzymając oba koła zamachowe w obu dłoniach można powiedzieć, że to aluminiowe jest o 30% lżejsze od stalowego (pi razy drzwi oczywiście). Na zdjęciu aluminiowy zamach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #96 Napisano 1 Października 2010 Panowie - ma ktoś wsadzony taki zestaw Valeo do AWXa, AVFa czy AVB? poszukiwane informacje o wrażeniach i porównaniu do zestawu z dwumasą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #97 Napisano 1 Października 2010 (edytowane) Bardzo ciekawa opcja...czekamy na opinie o zestawie w AVF PS: Chociaż na razie nie mam oznak padającej dwumasy i nie chciałbym tym samym wywołać "wilka z lasu" Edytowane 1 Października 2010 przez Radoslav Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #98 Napisano 1 Października 2010 znajomy zamontowal cos takiego i skrzynia po czasie powiedziala papa.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #99 Napisano 1 Października 2010 znajomy zamontowal cos takiego i skrzynia po czasie powiedziala papa.... A coś więcej nam powiesz? Jaka to skrzynia / silnik? Po jakim przebiegu była i ile od wymiany wytrzymała? Chodzi mi głównie o to czy na pewno jedynym powodem problemu był ten zestaw? Może za długo na słabym sprzęgle / dwumasie dostawała w tyłek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #100 Napisano 1 Października 2010 Bardzo ciekawa opcja...czekamy na opinie o zestawie w AVF tutaj zebrałem więcej opinii - http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1052096&postcount=173 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach