Skocz do zawartości
skittle

Zastąpienie koła wielomasowego zwykłym kołem zamachowym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam w swoim afn jednomas ale od audi b4 z silnikiem 1z napewno jest taniej (100 zeta koło używane na allegro + okolo 600 zeta nowa tarcza + docisk i lożysko oporowe), ale mniejszy komfort podczas jazdy czyli podczas gwałtowniejszego przyspieszania odczuwalny jakby rezonans (wibracje) dochodzące z okolic deski rozdzielczej. Dodam ze,passat po delikatnym sofcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jest to mozliwe tylko w silnikach 110 KM AFN i AHF, w 130 nie ma takiej opcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak ale jest to mozliwe tylko w silnikach 110 KM AFN i AHF, w 130 nie ma takiej opcji

 

na stronce producenta widze jakies do 130 ... chyba ze sie myle

 

 

a poza tym zgadzam sie z RoGaz50... niestety napewno prawdopodobienstwo czegos takiego jest naprawde duze ... w koncu skrzynia tez dostaje w *upe niezlego kopa :(

 

... osobiscie mowiac jestem za dwumasem. kpl sprzegla(SACHS) i dwumas(SACHS) mozna kupic za ok 1700pln(koszt LUKa jest niewiele wiekszy) a wynalazek Valeo to koszt ok 1400pln. roznica w kosztach znikoma a w efekcie koncowym raczej istotna...........

Edytowane przez Nowicjusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowicjusz ale mi chodziło o to o czym mówi malski czyli nie zestaw Valeo tylko do silników AFN i AHF można było zastosować sztywne koło zamachowe np od silników g60, 1z i wielu innych. I wtedy sprzęgło też od 1z. I tym sposobem masz sztywne koło zamachowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos tam wspominal o wale korbowym. troche przesadzil. waly w tdi wytrzymuja do 1000nm momentu obrotowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pvd sorryy wyrwalem sie :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak wogole co sie stania jak dwumas calkiem padnie podczas jazdy ??

tzn bedzie mozliwa kontynuacja jazdy ?? moze cos od tego jeszcze pasc ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tak wogole co sie stania jak dwumas calkiem padnie podczas jazdy ??

tzn bedzie mozliwa kontynuacja jazdy ?? moze cos od tego jeszcze pasc ??

 

Całkiem??? To znaczy jak? Zacznie się kręcić w około? No to raczej już wtedy się nie da, bo byś sobie zęby o kierownicę wybił. W moim przypadku doprowadził do rozwalenia docisku i unieruchomienia przeniesienia napędu. Tak że też nici z dalszej jazdy.

A tak na marginesie to albo ja chłop ze wsi jestem albo co, ale żadnej ale to żadnej różnicy nie odczułem po założeniu sztywnego koła.

Edytowane przez Majcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja jezdze na 1masie od RADZIKOWSKIEGO i zyje :) i zapitalam az milo :)

 

sa 4 mankamenty:

 

a) drgania na wolnych obrotach (identyczne jak na rozwalonym 2masie po 180tys km.);

b) glosniejsza praca skrzyni biegow na wolnych obrotach (szumi);

c) jak sie zdejmie noge z gazu i hamuje silnikiem, czuc delikatne szarpanie silnikiem, jak silnik nieliniowo zwalnia samochod;

d) na zimnym silniku delikatnie faluja obroty.

 

Poza tym...nareszcie :) mam zajebista trakcje na sprzegle :) i TO mi sie zajebiscie podoba :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
b) glosniejsza praca skrzyni biegow na wolnych obrotach (szumi);

 

Co ma dwumas do szumu skrzyni biegow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabiam juz drugi zestaw z jednomasem i na obydwu jest coś w rodzaju szumu a to po prostu tłumik drgań w tarczy sprzęgła (sprężyny) wpadają w wibracje szczególnie przy hamowaniu silnikiem. Też jest tak u Ciebie Zuse?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz ale mi chodziło o to o czym mówi malski czyli nie zestaw Valeo tylko do silników AFN i AHF można było zastosować sztywne koło zamachowe np od silników g60, 1z i wielu innych. I wtedy sprzęgło też od 1z. I tym sposobem masz sztywne koło zamachowe

 

a czy w AFN SYNCHRO taki zabieg też się uda

pomiędzy 1600-2000 za czynam odczuwać wibracje do tego sprzęgło bierze już wysoko gdyby coś padło wolał bym założyć sztywne koło tylko po co wydawać 1000 z groszem na LUK'a skoro można za ok 800 można mieć komplet ze sprzęgłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy w AFN SYNCHRO taki zabieg też się uda

pomiędzy 1600-2000 za czynam odczuwać wibracje do tego sprzęgło bierze już wysoko gdyby coś padło wolał bym założyć sztywne koło tylko po co wydawać 1000 z groszem na LUK'a skoro można za ok 800 można mieć komplet ze sprzęgłem

Z tego co widzę w etce to tam jest inna skrzynia biegów niż w zwykłym AFN . Ale rozeznam się w razie czego. A co do kosztów to mnie wyniosło to tak: 100 zł sztywne koło zamachowe od 1Z(nr. 028 105 269 B) ze śrubami, zabielenie gratis, sprzęgło sachs(nr. 3000 332 001) 390,- , śruba z łbem 12-kątnym BM7x26x15 +16.0 MwSt x 6szt - 2zł sztuka ASO = 12 zł , montaż 150 zł

Razem 650 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co widzę w etce to tam jest inna skrzynia biegów niż w zwykłym AFN . Ale rozeznam się w razie czego.

 

jestem ciekawy co z tego wyjdzie Mam nadzieję że podejdzie do mnie sztywne bo jak pisałem wcześniej chyba siada mi sprzędło albo dwumasa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Montował ktoś koło + Plus Sprzęgło od 1Z ? mowa o silnikach AHU AHH AFN AVG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem zestaw koło zamachowe od 1Z + sprzeglo do tego sachsa, montowałem to do VW golf IV silnik AHF po programie + wtryski 216 wynik 150 KM hulało aż miło . Cena z robocizną 650 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj a nie było problemów z hydraulicznym wyprzęgnikiem ?

 

wszystko P&P?

 

a no i tam jest silnik poprzecznie a w pasku podłużnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko pasowało bez problemy, tylko trzeba miec nowe śruby do docisku i śruby do przykręcenia koła zamachowego od 1Z .A w passacie nie wiem jak to sie ma. Wiem że do VW golf np AGR.AHF,AFN pasuje bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się niebawem dowiemy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności