malski Zgłoś #61 Napisano 8 Września 2009 Witam mam w swoim afn jednomas ale od audi b4 z silnikiem 1z napewno jest taniej (100 zeta koło używane na allegro + okolo 600 zeta nowa tarcza + docisk i lożysko oporowe), ale mniejszy komfort podczas jazdy czyli podczas gwałtowniejszego przyspieszania odczuwalny jakby rezonans (wibracje) dochodzące z okolic deski rozdzielczej. Dodam ze,passat po delikatnym sofcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pvd Zgłoś #62 Napisano 8 Września 2009 No tak ale jest to mozliwe tylko w silnikach 110 KM AFN i AHF, w 130 nie ma takiej opcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz Zgłoś #63 Napisano 8 Września 2009 (edytowane) No tak ale jest to mozliwe tylko w silnikach 110 KM AFN i AHF, w 130 nie ma takiej opcji na stronce producenta widze jakies do 130 ... chyba ze sie myle a poza tym zgadzam sie z RoGaz50... niestety napewno prawdopodobienstwo czegos takiego jest naprawde duze ... w koncu skrzynia tez dostaje w *upe niezlego kopa ... osobiscie mowiac jestem za dwumasem. kpl sprzegla(SACHS) i dwumas(SACHS) mozna kupic za ok 1700pln(koszt LUKa jest niewiele wiekszy) a wynalazek Valeo to koszt ok 1400pln. roznica w kosztach znikoma a w efekcie koncowym raczej istotna........... Edytowane 8 Września 2009 przez Nowicjusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pvd Zgłoś #64 Napisano 8 Września 2009 Nowicjusz ale mi chodziło o to o czym mówi malski czyli nie zestaw Valeo tylko do silników AFN i AHF można było zastosować sztywne koło zamachowe np od silników g60, 1z i wielu innych. I wtedy sprzęgło też od 1z. I tym sposobem masz sztywne koło zamachowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #65 Napisano 8 Września 2009 ktos tam wspominal o wale korbowym. troche przesadzil. waly w tdi wytrzymuja do 1000nm momentu obrotowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz Zgłoś #66 Napisano 8 Września 2009 pvd sorryy wyrwalem sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nowicjusz Zgłoś #67 Napisano 10 Września 2009 a tak wogole co sie stania jak dwumas calkiem padnie podczas jazdy ?? tzn bedzie mozliwa kontynuacja jazdy ?? moze cos od tego jeszcze pasc ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #68 Napisano 10 Września 2009 (edytowane) a tak wogole co sie stania jak dwumas calkiem padnie podczas jazdy ??tzn bedzie mozliwa kontynuacja jazdy ?? moze cos od tego jeszcze pasc ?? Całkiem??? To znaczy jak? Zacznie się kręcić w około? No to raczej już wtedy się nie da, bo byś sobie zęby o kierownicę wybił. W moim przypadku doprowadził do rozwalenia docisku i unieruchomienia przeniesienia napędu. Tak że też nici z dalszej jazdy. A tak na marginesie to albo ja chłop ze wsi jestem albo co, ale żadnej ale to żadnej różnicy nie odczułem po założeniu sztywnego koła. Edytowane 11 Września 2009 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #69 Napisano 11 Września 2009 a ja jezdze na 1masie od RADZIKOWSKIEGO i zyje i zapitalam az milo sa 4 mankamenty: a) drgania na wolnych obrotach (identyczne jak na rozwalonym 2masie po 180tys km.); b) glosniejsza praca skrzyni biegow na wolnych obrotach (szumi); c) jak sie zdejmie noge z gazu i hamuje silnikiem, czuc delikatne szarpanie silnikiem, jak silnik nieliniowo zwalnia samochod; d) na zimnym silniku delikatnie faluja obroty. Poza tym...nareszcie mam zajebista trakcje na sprzegle i TO mi sie zajebiscie podoba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #70 Napisano 11 Września 2009 b) glosniejsza praca skrzyni biegow na wolnych obrotach (szumi); Co ma dwumas do szumu skrzyni biegow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #71 Napisano 11 Września 2009 Ja przerabiam juz drugi zestaw z jednomasem i na obydwu jest coś w rodzaju szumu a to po prostu tłumik drgań w tarczy sprzęgła (sprężyny) wpadają w wibracje szczególnie przy hamowaniu silnikiem. Też jest tak u Ciebie Zuse? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #72 Napisano 11 Września 2009 Nowicjusz ale mi chodziło o to o czym mówi malski czyli nie zestaw Valeo tylko do silników AFN i AHF można było zastosować sztywne koło zamachowe np od silników g60, 1z i wielu innych. I wtedy sprzęgło też od 1z. I tym sposobem masz sztywne koło zamachowe a czy w AFN SYNCHRO taki zabieg też się uda pomiędzy 1600-2000 za czynam odczuwać wibracje do tego sprzęgło bierze już wysoko gdyby coś padło wolał bym założyć sztywne koło tylko po co wydawać 1000 z groszem na LUK'a skoro można za ok 800 można mieć komplet ze sprzęgłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pvd Zgłoś #73 Napisano 12 Września 2009 a czy w AFN SYNCHRO taki zabieg też się udapomiędzy 1600-2000 za czynam odczuwać wibracje do tego sprzęgło bierze już wysoko gdyby coś padło wolał bym założyć sztywne koło tylko po co wydawać 1000 z groszem na LUK'a skoro można za ok 800 można mieć komplet ze sprzęgłem Z tego co widzę w etce to tam jest inna skrzynia biegów niż w zwykłym AFN . Ale rozeznam się w razie czego. A co do kosztów to mnie wyniosło to tak: 100 zł sztywne koło zamachowe od 1Z(nr. 028 105 269 B) ze śrubami, zabielenie gratis, sprzęgło sachs(nr. 3000 332 001) 390,- , śruba z łbem 12-kątnym BM7x26x15 +16.0 MwSt x 6szt - 2zł sztuka ASO = 12 zł , montaż 150 zł Razem 650 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #74 Napisano 12 Września 2009 Z tego co widzę w etce to tam jest inna skrzynia biegów niż w zwykłym AFN . Ale rozeznam się w razie czego. jestem ciekawy co z tego wyjdzie Mam nadzieję że podejdzie do mnie sztywne bo jak pisałem wcześniej chyba siada mi sprzędło albo dwumasa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #75 Napisano 30 Września 2009 Montował ktoś koło + Plus Sprzęgło od 1Z ? mowa o silnikach AHU AHH AFN AVG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pvd Zgłoś #76 Napisano 1 Października 2009 Ja montowałem zestaw koło zamachowe od 1Z + sprzeglo do tego sachsa, montowałem to do VW golf IV silnik AHF po programie + wtryski 216 wynik 150 KM hulało aż miło . Cena z robocizną 650 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #77 Napisano 1 Października 2009 Słuchaj a nie było problemów z hydraulicznym wyprzęgnikiem ? wszystko P&P? a no i tam jest silnik poprzecznie a w pasku podłużnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pvd Zgłoś #78 Napisano 1 Października 2009 Tak wszystko pasowało bez problemy, tylko trzeba miec nowe śruby do docisku i śruby do przykręcenia koła zamachowego od 1Z .A w passacie nie wiem jak to sie ma. Wiem że do VW golf np AGR.AHF,AFN pasuje bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #79 Napisano 1 Października 2009 To się niebawem dowiemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal Zgłoś #80 Napisano 9 Czerwca 2010 Panowie ja mam silnik 1.8T AEB i mam pytanko co sądzicie o takim zamienniku do silników VAG który oferuje w sprzedaży Tomson: http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20232523.html http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20237002.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach