Skocz do zawartości
skittle

Zastąpienie koła wielomasowego zwykłym kołem zamachowym

Rekomendowane odpowiedzi

własnie chlopaki dajcie znac co z tym kolem od VALEO bo mnie czeka wymiana, a juz mam taki zamet w glowie od tego czytania ze nic nie wiem.... zastanawiam sie na tym zamienikiem VALEO u numerach 835005 z łozyskiem wyciskowym. jesli ktos ma jakias wiedze na ten temat to prosze o pomoc ...

 

podobno te dwumasy to kicha i lubia szybko padac a cena takiego cacka jest kosmiczna !!

moj passek taki jak w opisie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście tego nie mam ale kumpel z pracy zmienił sobie pól roku temu dwumas na ten sztywny valeo i bardzo sobie chwali.mówi ze nie czuć szarpania tak jak mozna by sie tego spodziewać ponieważ spręzyny to tłumią, za to troszkę głośno słychać ich pracę

ogólnie polecał

tyle ode mnie

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za to troszkę głośno słychać ich pracę

 

to znaczy jak glosno?? jest to w jakis sposub odczuwalne poza wrazeniami dzwiekowymi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem taką przeróbkę tylko że w golfie IV, fakt charakterystyka sprzęgła jest inna bardziej głośniejsza i jednak troszke telepie przy wolnym ruszaniu. Ale ogólnie miałem modzony motor ze 110 na 160 to dwumas by nie dał rady przy takim momencie(albo by dał na krótko) Znojomy mówi że niby musi byc dwumas bo wał dostaje ostro i przy dłuższym jeżdżeniu może walnąć. Ja jeździłem pół roku i nie narzekałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znojomy mówi że niby musi byc dwumas bo wał dostaje ostro i przy dłuższym jeżdżeniu może walnąć.

 

producent Valeo zapewnia ze nic takiego nie moze miec miejsca. Dlatego do kpl dorzuca tarzce wyciskowa czy jakos tak...

niestety jestem zielony w tym temacie i potrzebuje porady bo w moim portfelu nie ma ok2 -2,5 tys w pln-nach na dwumas ....... a chodza takie sluchy ze nawet nowe dwumasy lubia siadac szybko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Tylko gdzie sprzedaja takie zestawy bo w IC zostaly 3 na cala polske.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przymierzam sie do wymiany koła dwumasowego

 

jakie masz objawy ??

czytałem że przy końcu dwumasy odczuwalne są jakieś metaliczne stuki czy coś

 

u mnie ostatnio czuć wibracje pomiędzy 1600-2000obr z tym ze chyba sprzęgło też leci i sam nie wiem czy to nie jedno i drugie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie juz teraz podczas jazdy slychac dziwne stuki z okolic sprzegla ...

wibracje tez mam ale tylko na biegu jalowym .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wibracje tez mam ale tylko na biegu jalowym .....

To na 90 % kończący się dwumas. Niby dwumas nowy lubi szybko siadać, ale jednak valeo to też nie dokońca super firma, napewno nie taka jak sachs. Mój kolega wymienił dwumas na valeo i po 2 tyg siadł, co prawda miał troche modzony silnik ale szybko padł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co tu zrobic ??

 

jedni za a drudzy przeciw... dwumas czy Valeo. racja jest jedna SACHS to nie Valeo ale kusi to ze mozna duzo zaoszczedzic ....

 

ktos ma jeszcze jakies pomysly ???

 

 

 

P.S

pvd Ty jezdziles na takim Valeo ... jakbys mial komus polecac to dwumas czy Valeo

a i pamietaj ze nie wszyscy maja modzony silnik ;)

Edytowane przez Nowicjusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też objawy zaczynają wskazywać na dwumasę (drży na wolnych i czasem szarpie przy ruszaniu - rzadko, ale jednak zdarza sie - lekko buja silnikiem)

 

Uważam, że jednak lepiej wymienić na dobrą dwumasę niż kombinować

a już na pewno w przypadku mocniejszych wersji (AWX, AVF)

 

Niewątpliwie czuć, gdy założy się jednomasowe koło zamiast oryginalnego.

Zatem nie wiem czy to zdrowe rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowicjusz ja jak bym nie miał zbytnio funduszy to chyba skłaniał bym się ku Valeo. Jeżeli masz serie i nie planujesz jakiś poważniejszych modów.Chociaż z drugiej strony jak zależy Ci na komforcie w czasie jazdy np przy ruszaniu zmienianiu biegów to bym dozbierał na sachsa.Bo jednak różnice czuć. Nie wiem jak Valeo ale przy sachsie masz w razie czego 12 m-cy gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i chyba tak zrobie ..... czyli kupie dwumas z kompletem sprzegla od SACHS'A

ciezka sprawa z tymi dwumasami:( .... no ale coz taka cena za wynalazki hee :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie już wypowiadałem sie na temat dwumasy, a i teraz nie omieszkam odezwać sie w tej materii. Jeżdżę już 20 miesięcy na jednomasie VALEO. Do negatywów zaliczyć można nieco większe drgania na wolnych obrotach, jako pozytyw- niezaprzeczalny fakt, że już do tego kola powracać nie będę. Rada moja jest taka: przed wymianą należy się zastanowić, nabrać odwagi, policzyć kasę i podjąć właściwe kroki. Życzę wszystkim tylko trafnych wyborów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tam miałem zmieniony dwumas chyba był Sachs razem ze sprzęgłem przy 180000km,(miałem mocno zjechaną tarczę sprzęgłą i wumas też chyba już był nie bardzo) i nic negatywnego nie widzę żeby zmieniać na 1 masowe i szukać dziury w całym,jeździ na 2 masie i nic się nie dzieje nawet przy 380Nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jedno dobre wyjście :)

 

Trzeba przejechać się taki samochodem z tym samym silnikiem i kołem

jednomasowym i doświadczyć na własnej skórze czy taka praca silnika

jest zadowalająca czy może niedopuszczalna.

 

Ciężko doradzić bo jednemu przeszkadza najmniejsze skrzypnięcie

deski rozdzielczej i ten ktoś wywali całą dechę żeby to naprawić

a drugi jeździ z rozwalonym zawieszeniem i udaje że nic nie słyszy ;)

także to wszystko są subiektywne odczucia, które lepiej poczuć

na własnej skórze...

 

Po za tym, z tego co wiem, to sprzęgła jednomasowego do AWX / AVF nie robili :(

 

 

 

Pozdrawiam - Bartek

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja bym nie ryzykował. Jest zbyt duże ryzyko, że jednomasem możesz "uwalalić" skrzynię i wpakujesz się niepotrzebnie w koszty. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Barth masz racje ze trzeba to doswiadczyc na wlasnej skorze.

 

 

http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/6960040074A28D1C7D8C9A.pdf?rnd=239

link do strony VALEO z tym ich zestawem - duzo propozycji

 

 

ja juz zdecydowalem ze nie ma co wymyslac z tym VALEO i postanowilem kupic nowe dwumasowe ze sprzeglem ... w sumie razem kosztuje mnie to 1786 pln + wymiana 500pln (serwis )

 

na allegro uzytkownik auto_barti posiada takie rzeczy w atrakcyjnych cenach(w porownaniu z cenami serwisowymi)....

 

zycze trafnych i udanych wyborow !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności