Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

to zrob porzadek z odma i po klopocie

 

Nie mam jakiej przerażającej ilości oleju w dolocie tylko mgiełke olejową, chyba jak każde TDI, bo nie widziałem jeszcze aby ktoś miał tam całkowita suszę. Oleju tez mi praktycznie nie ubywa. EGR ma nieszczelność i chce go wymienić na sprawny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co wymieniac EGR'a ??? zaślepic i po problemie!

 

recyrkulacja spalin doprowadza w każdym TDI'ku do czegos takiego:

d07649f664683ebbm.jpg

 

w tym przypadku wystarczyło 7lat i jazda (178tyś km) po polskich drogach gdzie jak wiadomo EGR jest bardzo często otwarty (mała predkośc, korki itd.)

Więc zamiast wymieniac to najlepiej wyczyscic i zaslepic co w AWX mozna spokojnie zrobic, a odme najlepiej wsadzic do "oil tanka"...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tym przypadku wystarczyło 7lat i jazda (178tyś km) po

Moj czyscilem przy przeb. ok 140tyskm (teoretycznym ;) )a mial grubosc ok 1-2mm nagaru.

Wczesniej mialem Vectre B i tam przy podobnym przebiegu 140tyskm (jak zwykle teoretycznym ;) ) tez czyscilem zawor egr i kolektor - brudu bylo duzo wiecej niz w passku ale nie tyle co u ciebie na zdjeciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to może być wyciek z zaworu EGR w B6?

 

7973699d8d418148med.jpg

 

a6cb334ba8aa1cc5med.jpg

 

c9eebcc0505e9071med.jpg

 

293a27e04e89f83emed.jpg

Edytowane przez laki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to może być wyciek z zaworu EGR w B6?

Wytrzyj ten brud i obserwuj skad leci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem czyścić na sucho, ale to nic nie dało.

Jakiego środka użyć, aby oczyścić skutecznie?

Jak najlepiej zabezpieczyć połączenia elektryczne przed zalaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Próbowałem czyścić na sucho, ale to nic nie dało.

Jakiego środka użyć, aby oczyścić skutecznie?

Nigdy nie stosowalem ale sa jakies srodki do czyszczenia silnika dostepne w gazdym sklepie motor., stacji benzynowej.

Ja czyszcze tylko szmata i schodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WD40 i ladnie schodzi. Ja swoj czyscilem WD40, a w srodku np. EGR ropa. Nafty w tym kraju nie moglem dostac. Potem wytrzec dokladnie do sucha. Odpali silnik az sie zagrzeje, nie zamykaj maski az wszystko wyparuje z powierzchni silnika, bo potem bedziesz mial smrod w kabinie. A elektryke, najlepiej owinac np. torba jednorazowa (reklamowka foliowa), po zabiegu zdjac.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyciek jest z zaworu EGR jak w każdym dieslu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to cieknący EGR, to lepiej wymienić go na nowy po spradzeniu szczelności turbiny i odmy?

 

Znalazłem na Allegro 2 rodzaje zaworów EGR do B6 pasujących do silnika o kodzie BKP w cenie:

 

295 zł - http://moto.allegro.pl/item770832624_zawor_egr_vw_audi_seat_skoda_1_9tdi_2_0tdi_nowy.html

i

665 zł - http://moto.allegro.pl/item786227857_zawor_egr_audi_vw_seat_2_0tdi_2_0_tdi_nowy_org.html

 

Czy muszę wymienić oba zawory?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli jest to cieknący EGR, to lepiej wymienić go na nowy po spradzeniu szczelności turbiny i odmy?

Przeciez napisali zeby zaslepic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym zaślepianiem bywało różnie w B5, a tym bardziej nie wiadomo jak zachowa się B6. Ja wolałbym jednak nie zaślepiać i kupić nowy zawór.

Tylko nie wiem który, ten tańszy czy droższy, a może oba stanowią całość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeciez napisali zeby zaslepic.

 

Tylko wytłumacz mi kolego co da w przypadku cieknącego EGR'a jego zaślepienie. Zaślepiasz tylko dopływ spalin, w zasadzie poza samym zaworem, a nieszczelność zaworu jest w zupełnie innym miejscu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zalezy którędy cieknie olej, jesli przez uszczelkę EGR-kolektor to nalezy ja wymienic lub dodatkowo po oczyszczeniu posmarowac silikonem.

A teraz napiszę dlaczego tamtędy cieknie.. przeważnie kiedy EGR zaczyna sie przycinac bądz jesli go zaślepimy ;) (tak było u mnie) a przyczyna jest taka ze odma wali olejem....

 

Jesli EGR cieknie przez te małe dziurki to..... czeka nas albo wymiana, albo....... zalepienie tych dziurek jak to zrobił juz jeden forumowicz poxiliną i najlepiej jesli to mozliwe zaślepienie recyrkulacji plus węzyk podcisnieniowy sterujacy tym ustrojstwem.

 

Nie wiem jak jest w B6 ale w B4 i B5FL AWX spokojnie mozna ustrojstwo zaslepic bez obawy ze ecu wywali błędy.

 

Poza tym wymiana EGR'a nie usunie przyczyny tj. nadmiaru oleju w dolocie ! I tu nalezy przyczyny szukac w turbinie bądz co bardziej prawdopodobne to odma pluje oliwą!

 

I dopóki nie usuniesz przyczyny to nie ma sensu wymieniac EGR'a bo po jakims czasie moze znowu sie rozciec i znowu będziesz kupowac następny za kilka stowek???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu zaworu EGR i zdiagnozowania przyczyny wycieku, jednak mam dylemat.

Znalazłem 2 aukcje z zaworem EGR do mojego paska za:

665 zł - http://moto.allegro.pl/item786227857_zawor_egr_audi_vw_seat_2_0tdi_2_0_tdi_nowy_org.html

i

295 zł - http://moto.allegro.pl/item770832624_zawor_egr_vw_audi_seat_skoda_1_9tdi_2_0tdi_nowy.html

 

Czy ten droższy to w rzeczywistości przepustnica, a nie zawór EGR jak podaje sprzedawca?

Czy przepustnica również posiada otwory z których może ciec olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przymierzam się do zakupu zaworu EGR i zdiagnozowania przyczyny wycieku, jednak mam dylemat.

Znalazłem 2 aukcje z zaworem EGR do mojego paska za:

665 zł - http://moto.allegro.pl/item786227857..._nowy_org.html

i

295 zł - http://moto.allegro.pl/item770832624...0tdi_nowy.html

 

Czy ten droższy to w rzeczywistości przepustnica, a nie zawór EGR jak podaje sprzedawca?

Czy przepustnica również posiada otwory z których może ciec olej?

__________________

Te dwa EGRy z aukcji maja podobny nr katalogowy :1. 038131501A 2. 038131501AN.

Ten 1szy etka wyszukuje ale nie potrafi wskazac silnikow gdzie wystepuje, natomiast ten drugi pasuje do 1,9 i 2,0 TDi wlacznie z modelami na 2010 rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze ktos mi pokazac zdjecie zaslepionego egr w AFN??bo nigdzie nie moge znalesc albo mam cos z netem i mi zdjec nie laduje. :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o tę czarną plastikową wajchę przy zaworze, czy jak na postoju ją wciskam i puszczam to obroty silnika również powinny się zmieniać? Dodam, że pojawił mi się problem z brakiem mocy powyżej około 3000 obr. i wogóle auto nie idzie ( 120 km/h max.) jak stanę i wyłączę silnik to wszystko wraca do normy aż do kolejnego depnięcia. Stało się tak w ciągu miesiąca dwa razy , a od wczoraj za każdym razem. Nie wiem jak się do tego zabrać ( czy N75 , czy EGR , czy też turbinka).

Dzięki za odpowiedź i wszelkie porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie o tę czarną plastikową wajchę przy zaworze, czy jak na postoju ją wciskam i puszczam to obroty silnika również powinny się zmieniać? Dodam, że pojawił mi się problem z brakiem mocy powyżej około 3000 obr. i wogóle auto nie idzie ( 120 km/h max.) jak stanę i wyłączę silnik to wszystko wraca do normy aż do kolejnego depnięcia. Stało się tak w ciągu miesiąca dwa razy , a od wczoraj za każdym razem. Nie wiem jak się do tego zabrać ( czy N75 , czy EGR , czy też turbinka).

Dzięki za odpowiedź i wszelkie porady.

 

wpisz w szukajke tryb awaryjny i sie wszystkiego dowiesz masz problem najprawdopodobniej z zapieczonymi kierownicami w turbinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brakiem mocy powyżej około 3000 obr. i wogóle auto nie idzie ( 120 km/h max.)

Przeplywomierz do czyszczenia, a raczej do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności