Skocz do zawartości
Gość Pawulon1973

EGR czyli zawór recyrkulacji spalin

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Tomku bo ja już zwątpiłem w sens dyskusji i się poddałem :), inna sprawa to to, że otwarty EGR stanowi "lewy" dopływ zasysanego powietrza - o tyle mniejszy jest wówczas pomiar na przeplywce w stosunku do całości zasysanego powietrza. Jak jest zamknięty to wówczas 100% zasysanego powietrza idzie przez filtr powiatrza, a tym samym przepływkę.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to otwarty EGR stanowi "lewy" dopływ zasysanego powietrza

Nie, nie. EGR nie stanowi lewego dopływu zasysanego powietrza z tej prostej przyczyny, że EGR nie jest na dolocie zasysanego tylko doładowanego powietrza. "Lewy" dopływ zasysanego powietrza byłby wtedy gdyby była nieszczelność na wężu idącym od przepływki do muszli sprężającej turbosprężarki czyli np. wypięty wężyk z odmy z rury powietrza zasysanego i pozostawienie po nim niezaślepionego otworu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No co do sformułowania masz racje ;), ale myślę że ma to wpływ na pomiar, szczególnie na wolnych obrotach - jakby nie było do cylindrów idzie powietrze z poza ukladu dolotowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, że ma wpływ na pomiar z takiej przyczyny jak opisałem ale do cylindrów nie idzie powietrze spoza układu dolotowego tylko spaliny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem, ale celowo piszę ideowo i łopatologicznie ;)

 

Ps. Tak z czystej ciekawości to czy na wolnych obrotach ten silnik nie zachowuje się bardziej jak wolnossący? Chodzi mi o to czy w dolocie jest nadciśnienie wytworzone przez turbosprężarkę czy podcisnienie w skutek zasysania przez cylindry. Zaznaczam że mam na mysli tylko wolne obroty...

 

Pzdr

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy musi to rozumieć czy mieć wyobrażenie jak to działa, dziwi mnie tylko upieranie sie przy swojej niewiedzy i wprowadzanie w błąd innych, ale jak mówi znany z każdego forum cytat w takich sprawach lepiej nie dyskutować...

Sory kolego ale Ty też do tej pory nie mialeś pojęcia jak to działa, nie potrafileś tego wytłumaczyć, śmiem wątpić nawet w to że wiedzialeś gdzie jest przepływomierz... Proszę więc o to abyś nie sugerował że jestem idiotą bo przynajmniej starałem się wytłumaczyć jak ja to rozumiem. Moje rozumowanie okazało się błędne i potrafię się do tego przyznać.

 

 

wiem wiem, ale celowo piszę ideowo i łopatologicznie ;)

 

To znaczy mniej więcej " nie mam racji ale nie umiem się przyznać"...

 

 

Myślę, że rozwieję tę kwestię sporną i napiszę, że niestety nie masz racji a rację ma kolega dtambor

Jest na to proste i logiczne wytłumaczenie jakim cudem przepływka wykrywa zbyt dużą masę powietrza jaka dostaje się do koletora ssącego czyli za EGR - otóż, zamknięty zawór EGR nie odprowadza z kolektora wydechowego do kolektora ssącego części ze spalin generowanych przez silnik. Wtedy na wirnik części gorącej turbo dostaje się całość spalin z pełną ich dynamiką i to powoduje, że wałek turbo kręci się wtedy z optymalną prękością obrotową wytwarzając optymalne podciśnienie w dolocie powietrza zasysanego, które zasysa powietrze z filtra a przepływając przez przepływkę ta mierzy jego masę. Jeśli zawór EGR się uchyli to część spalin kierowana jest z kolektora wydechowego do kolektora ssącego i spada wtedy ilość spalin i ich dynamika napędzających wirnik strony gorącej turbo. Wałek turbo zmniejsza swoją prędkość obrotową i zmniejsza się wtedy wartość wytwarzanego przez turbo podciśnienia w dolocie powietrza zasysanego a zatem wtedy przepływka mierzy mniejszą masę zasysanego powietrza. Na tej właśnie różnicy w pomiarach zmierzonej masy zasysanego powietrza przez przepływkę, sterownik silnika wie czy zawór EGR jest otwarty czy zamknięty w czasie kiedy akurat sterownik silnika wysterowuje N18 na pełne otwarcie zaworu EGR i widząc, że masa powietrza zasysanego jest zbyt duża niż wartość zadana dla uchylonego EGR, ECU wali błędem zbyt małego przepływu spalin i to nie jest kwestia jakie kto na ten temat ma zdanie tylko tak to właśnie się odbywa a jeśli Ty widzisz to inaczej to trudno - nie zrozumiałeś prostych zasad mechatroniki.

 

Każdy się uczy i jeśli jest tak jak napisałes a to bardzo logiczne, chociaż nie chce mi się zgłębiac tego tematu, to dzięki że pomogleś mi to zrozumieć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sory kolego ale Ty też do tej pory nie mialeś pojęcia jak to działa, nie potrafileś tego wytłumaczyć, śmiem wątpić nawet w to że wiedzialeś gdzie jest przepływomierz...

Przeczytaj dokladnie wczesniejsze posty i to co w nich napisałem, bredziłes o dodatkowym czujniku więc delikatnie to sprostowalem, potem negowałeś moje posty stawiając na swoim i wmawiajac że nie mam racji więc Cie olalem najprościej mówiąc...

Co do tłumaczenia to ani nie mialem ochoty ani nie mam takiego daru przekazu jak Tomek, ani takiej wiedzy ale z tego wszyscy juz go chyba znają i dla niego wielkie uznanie za to :).

Tekstu z przepływką nie kometuje, dla mnie tamat zamkniety bo robi sie OT

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak z czystej ciekawości to czy na wolnych obrotach ten silnik nie zachowuje się bardziej jak wolnossący? Chodzi mi o to czy w dolocie jest nadciśnienie wytworzone przez turbosprężarkę czy podcisnienie w skutek zasysania przez cylindry. Zaznaczam że mam na mysli tylko wolne obroty...

 

Ha ha, wiem o co Ci chodzi ;)

Chcesz zabić mi ćwieka i postawić tezę, że na wolnych obrotach należy traktować EGR jako element dolotu powietrza zasysanego do silnika. Tak oczywiście jest ale tylko w silnikach wolnossących czyli SDI. W silnikach TDI, gdyby podciśnienie wytwarzane przez cylindry w suwach ssania, było większe od ciśnienia powietrza doładowanego czyli generowanego przez turbosprężarkę to węże powietrza doładowanego by się zassysały same w sobie a z takimi przypadkami już miałem do czynienia (z winy oczywiście uszkodzonego turbo) czego efektem byłoby zgaśnięcie silnika. Widziałem też, że ktoś już na youtube nagrał nawet filmik z takim objawem ale niestety nie mogę go odszukać ale wklejam inny gdzie widać jak zachowywałby się taki wąż powietrza doładowanego gdyby silnik generował większe podciśnienie niż ciśnienie turbosprężarki na wolnych obrotach :

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcesz zabić mi ćwieka i postawić tezę, że na wolnych obrotach należy traktować EGR jako element dolotu powietrza zasysanego do silnika.
No coś w tym stylu ;), chodziło mi dokladnie o stosunek tego co pompuje turbo w stosunku do zapotrzebowania cylindrów podczas cyklu ssania, na wolnych obrotach te wartości są pewnie mocno zbliżone (strzelam bo żadnych pomiarów nigdy nie robilem), ale masz racje że gdyby ich proporcje sie odwróciły to węże pewnie by zasysało, a tak zachowują się raczej nautralnie i puchną wyraźnie dopiero po dodaniu gazu.

Ćwieka nie dobijam ;), bo zgadzam sie ze wszystkim co napisałeś... czysta dyskusja :)

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podłączam sie do postu, czy ktoś moze z Was zaślepiaj EGR w Passacie b6??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odświeżę trochę temat.

Jako że nie mogę założyć nowego tematu, opiszę tutaj mój problem. Mam Passata B5 z 2002 roku po lifcie. 1,9 TDI 101KM.

Mam nieszczelny przewód wychodzący z chłodnicy EGR(chodzi o ten dłuższy), niestety numer na nim jest nie czytelny a w ASO nie są wstanie mi pomóc bez tego numeru. Bo w ETCE nie ma przy chłodnicy EGR-u informacji jakie węże tam wychodzą. czy ktoś jest wstanie mi pomóc numer części byłby mile widziany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej mam pytanko gdyż ostatnio ostro zaczął mi cieknąć EGR wymieniłem na używkę 3 miechy był spokój i znów leje się olej z dziurek pod grzybkiem EGR i tu pytanie gdyż mam zaślepiony powrót spalin ale czy nie powinienem zaślepić też wężyka podcisnienia n=który wchodzi do tego grzybka ? żeby on w srodku nie pracował bez sensu i się nie otwierał ? tak mi się wydaje no bo tam są dwa wężyki podciśnienia jeden idzie do gruszki ale on musi być bo zdławia też auto ale ten na grzybku powinien chyba być zaślepiony skoro i tak powró spalin mam zaślepiony od dołu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej mam pytanko gdyż ostatnio ostro zaczął mi cieknąć EGR wymieniłem na używkę 3 miechy był spokój i znów leje się olej z dziurek pod grzybkiem EGR i tu pytanie gdyż mam zaślepiony powrót spalin ale czy nie powinienem zaślepić też wężyka podcisnienia n=który wchodzi do tego grzybka ? żeby on w srodku nie pracował bez sensu i się nie otwierał ? tak mi się wydaje no bo tam są dwa wężyki podciśnienia jeden idzie do gruszki ale on musi być bo zdławia też auto ale ten na grzybku powinien chyba być zaślepiony skoro i tak powró spalin mam zaślepiony od dołu

 

Tak masz racje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz racje , tylko bardziej mnie by zastanawiało skąd się ten olej bierze w dolocie tak że aż kapie/cieknie z egr - odma,turbo coś go musi "produkować"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest podobnie,auto nie kopci,stan oleju na max już po 10 tys przejechanych,a z rury od intercoolera wycieka na łączeniach oliwa na podłużnicę,robie krótkie odcinki często i pewnie to z odmy sie bierze,zawór egr też mam uwalony od oleju :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbina odpada robiona 3 miechy temu, obstawiam odme może za dużo oleju w silniku bo jak mi zalali po wymianie to jest lekko ponad miarke (max) może lepiej jak by było lekko poniżej (max)? hmm już kombinuje jak mogę ;) coś w tym może jest że wywala olej a tym bardziej jak jest go sporo w silniku hmm sam nie wiem ;) szkoda mi trochę wywalić 400zł na nowy EGR zaślępię ten wężyk podciśnienia na gruszce może to zmiejszy wyciek oleju z tych dziurek skory nie będzie pracował ? ps. u mnie też auto nie kopci chodzi jak ta lala ;) zero dymka ;) przy wymianie turbiny cały dolot czyszczony intercooler wiec podejżewam odme

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze bez urazy ale nie rozumie cię na co jeszcze czekasz, aż się samo zmniejszy czy co ? , po to jest poziom oleju na bagnecie by go przestrzegać, odwrotnie myśląc, jak by było poniżej minimum też byś jeździł?

po drugie , odme możesz zweryfikować, wywal ją do butelki tzw. oil tank :> ( tylko nie zapomnij dziurek w butelce na górze zrobić) dziurę na wężu zaślep korkiem od szampana,wina itp. Wyczyść sobie dolot ( najlepiej cały ale możesz od turbo w dół do metalowego łączenia w przodzie auta jak i od IC do EGR ( z EGR łącznie)). Pojeździj z tydzień,2 i sprawdź.

 

Osobiście w życiu bym nie dał 400zł za egr który i tak zacznie ciec po pewnym czasie użytkowania, zaślepić, wywalić,zakleić itd. możliwości masz sporo by pozbyć się tego dziadostwa.

 

PS. Skoro egr-em leci ci olej to wyobraź sobie jak zapaćkany będzie kolektor dolotowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie cały dolot był 3 miechy temu czyszczony i kolektor , tylko znowu historia się powtarza , oleju mam minimalnie ponad normę albo równo z maxem ale gdzieś czytałem że lepiej jest jak jest troche mniej od maxa no nic pokombinuje w wekend ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Osobiście w życiu bym nie dał 400zł za egr który i tak zacznie ciec po pewnym czasie użytkowania, zaślepić, wywalić,zakleić itd. możliwości masz sporo by pozbyć się tego dziadostwa.

 

PS. Skoro egr-em leci ci olej to wyobraź sobie jak zapaćkany będzie kolektor dolotowy.

 

Zaślepiać można bez problemu tylko w rocznikach bez kontrolki diagnostyki silnika (chyba do 2003) U mnie po próbie zaślepienia zaświecało kontrolkę. Silnik pracował ok ale przepływ powietrza nie zgadzał sie z zapisanym w mapie i wywalał kontrolkę. Ponoć można to programowo wyłączyć w ECU ale ja wolałem założyć nowy EGR i mam spokój z wyciekiem już drugi rok.

 

A tak poza konkursem to nie widziałem jeszcze doładowanego silnika z suchym dolotem. Takie rzeczy to tylko w Erze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tak poza konkursem to nie widziałem jeszcze doładowanego silnika z suchym dolotem. Takie rzeczy to tylko w Erze

czasami ta era jest :) , jak odma poza,egr zaślepiony auto a turbo nie puszcza i masz suchy dolot.

Co do egr programowe wycięcie + zaślepienie w nowszych rocznikach i po sprawie jak błędy wywala,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności