Skocz do zawartości
dar_wawa

1,8T, AWT zimny ciężko pali

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Łukasz_28

Witam wszystkich. Mam AWT. Problem ciężkiego palenia na zimnym załatwiłem wymieniając regulator ciśnienia paliwa w magistrali. Gdy samochód stał całą noc, uszkodzony regulator nie trzymał ciśnienia paliwa w magistrali. Ciśnienie spadało poniżej 4 atmosfer.Wymiana przyniosła efekt. Odpala bez problemu. Teraz czasem zdarza się, że gdy go odpalę jak jest zimny i od razu dodam gazu to gaśnie. Dusi się jak by mu powietrza brakowało. Musi chodzić przez jakiś czas na wolnych obrotach i jest ok.. Gdyby ktoś coś w tej kwestii wiedział będę wdzięczny.

Edytowane przez Łukasz_28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdyby ktoś coś w tej kwestii wiedział będę wdzięczny.

Na początek sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ten czujnik cieczy to inaczej g82??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ten czujnik cieczy to inaczej g82??

g62.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jest taki czujnik w ogóle g82?? jak tak to od czego in jest i gdzie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jest taki czujnik w ogóle g82?? jak tak to od czego in jest i gdzie ??

Sorki ale G82 też jest czujnikiem chłodziwa silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytam dlatego, bo podłączyłem auto pod Vag-a i mi pokazał błąd czujnika g82 i nigdzie nie mogę znaleźć gdzie jest.

czujnikiem chłodziwa silnika. 	

to wiem ale jak do niego dojść??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G62 to czujnik temperatury chłodziwa silnika

G82 to czujnik temperatury chłodziwa na wyjściu z silnika i wydaje mi się że to ten czujnik,który podłączony jest do zbiorniczka wyrównawczego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki serdeczne posprawdzam to jeszcze jutro a jak co to odpisze

 

aha teraz mi się przypomniało przy wymianie oleju i filtra oleju odkręcałem zbiorniczek wyrównawczy i odłączałem wtyczkę co jest w zbiorniczku. potem jak to poskładałem to zapomniałem wpiąć tą wtyczke, zapaliłem auto i się zapaliła kontrolka od temperatury i na wyświetlaczu napis STOP. przypomniało mi się o tej wtyczce podpiąłem ja i na drugi dzień auto podłączyłem pod komputer i myślę że dlatego pokazało ten błąd g82. więc już chyba jasne wszystko, wykasowałem go, sprawdzę za tydzień czy znowu go pokażę

Edytowane przez kiler1410

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Troche odświeżę temat bo mam podobne objawy z tym paleniem z rana jaki i po 8 godzinach pracy.Posiadam paska z silnikiem AWT z lpg.Auto pali raczej od strzala choc czasem trzeba chwulke pokrecic.Reduktor lpg wymieniłem niedawno na nowy wyregulowalem gaz lecz czasami zdarza mi sie ze wypadaja zapłony na 3 cylindrze.Problem objawia sie tym ze jak rano zapale to auto jakos sobie przez chwile chodzi na wolnych obrotach ale gdy wcisne gaz to nie wchodzi na obroty i zgasnie i przy probie jazdy szarpie i przerywa, a po chwili juz jest ok.Lecz gdy włalem do baku troche denaturatu to praktycznie przez jakis czas miałem z tym spokuj i po odpaleniu jechalo normalnie choc przez chwilke czuc bylo lekki spadek mocy. W silniku raczej wszystko sprawne 3 cewki nowe swiece tez.Przepływka zamieniana na 3 inne i tak samo.Czujnik temp cieczy ok.Na vagu błedów brak poza czasami tym wypadaniem zapłonów na 3 cyl.Tylko niepokoi mnie jedna watrosc w bloku 32 AWT PASS.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niepokoi mnie jedna watrosc w bloku 32

Dziwne, że przy tej wartości jeszcze nie wyskoczył Ci błąd: system too rich

Na moje to cały problem leży w regulacji instalacji LPG ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

POMOCY ! ! !

Witam wszystkich.Szukałem czegoś na forum ,ale ciężko coś znaleźć biorąc pod uwagę mój przypadek. Posiadam Passata 1.8 t awt od 1.5 roku.Zaraz po zakupie założyłem instalacje stag.Auto miało przebieg 150tys obecnie 172tys.Samochód z książką salonowe po lekarzu serwisowane do 2010roku.Problem jest taki ,że w aucie brakuje mocy,strasznie osłabło w dodatku na benzynie strasznie się dusi,szarpie.Spalanie jest w normie.Wymienione świece,nowe orginalne cewki,filtr paliwa,zawór DV (stary przepuszczał) wężyki podciśnienia,sprawdzony n75 i szczelność w dolocie. Auto zaprowadzone do gościa który pracował w aso.podłączył pod kompa sprawdził wszystko pod kompem i twierdzi że wszystko jest ok wszystkie pomiary w normie i ,że nie ma sie nawet do czego przyczepić,a auto ma muła.Jedynie błąd który mnie nękał to zbyt uboga mieszanka paliwa.Mówił ,że może być coś z wtryskami.Wczoraj przełożyłem 2 i jest to samo. Odłączyłem mu przepływke i auto lepiej chodzi,ma większą moc nie dusi się...Pojechałem na szrot koleś miał 2 przepływki o moich nr założyłem i auto chodzi jeszcze gorzej niż na mojej.Po odłączeniu jest znaczna różnica .Nie możliwe żeby 2 przepływki były popsute gdzie one chodziły dobrze bo facet twierdzi że tymi autami jeździł(angliki awt) .Robiłem wczoraj przegląd i pod analizatorem wszystko ok na pb i gazie.Mam wydruki.A tam był dobry znajomy i wydaje mi się że nie ściemniał bo wie ze coś auto mi nie chodzi i miał to dobrze sprawdzić. Odpinając przepływke zauważyłem ,że po ściągnięciu tej gumy z górnej obudowy poleciały delikatnie spaliny ( auto było rozgrzane 90 stopni)Brakuje mi już pomysłów walczę już z pół roku z tym problemem słabego auta.Proszę o jakieś wskazówki co sprawdzić. gdyż w mojej okolicy mechanicy nie chcą brać 1.8 t twierdzą ,że to samochód zagadka... i na nim nie idzie zarobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stag.

Stag to tylko elektronika. Ważniejszymi elementami są wtryski i reduktor???

 

Auto zaprowadzone do gościa który pracował w aso.podłączył pod kompa sprawdził wszystko pod kompem i twierdzi że wszystko jest ok wszystkie pomiary w normie i ,że nie ma sie nawet do czego przyczepić,a auto ma muła.

Wrzuć logi to ocenimy. Ja nie wierze żadnemu człowiekowi nazywającemu się mianem mechanika.

 

Jedynie błąd który mnie nękał to zbyt uboga mieszanka paliwa.

To bardzo poważny błąd przy aucie zasilanym LPG. Może już głowica Ci po płynęła ;) Byłeś z tym u gazownika?? Bo pierwsza, rzecz jaką należy zrobić to wykluczyć LPG.

 

gdyż w mojej okolicy mechanicy nie chcą brać 1.8 t twierdzą ,że to samochód zagadka...

Bo to tacy mechanicy z młotkiem i przecinakiem. Do AWT trzeba z kompem i wiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi czy Polskim VAG 4.9 dam rade zrobić logi??Jeszcze z tym nie miałem do czynienia,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"pozyskaj" VAG-COMa 311.2 to sobie poradzisz bez problemu, jak chcesz to się odezwij na PW to Ci pomogę jak będziesz miał problemy. A widzę, że jesteś z Inowrocka, to jak Ci nie za daleko te 30-40 km w jedną stronę to wpadnij do Bydgoszczy do mechaniora, a nie do tamtejszych magików.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem u ostatniego magika który jedyny podszedł troszkę inaczej do sprawy.Sprawdził parametry podczas jazdy zrobił logi,ale ich nie mam:P No i Stwierdził ,że nie pasują mu sonda lambda i katalizator. Sonda nie zmienia wogóle wartości jak jade pokazuje cały czas tak samo czy jak jadę spokojnie czy jak ostro.pojechałem do znajomka wziąłem 2 lambdy na sprawdzenie i jedną zmieniłem,jakaś różnica jest,ale jeszcze musze kata sprawdzić i tą 2 sonde, a to mi się nie uśmiecha:-( Sprawdziłem ciśnienie paliwa i ciśnienie na tłokach.Paliwa jest 3 bary a na tłokach przy 2 strzale 12.ale gdyby kat był przypchany to auto na gazie jak i na pb by muliło a na gazie ma większego kopa..Dla świętego spokoju sprawdzę ,żeby to wykluczyć.Jutro jade do niemiec na 5 dni no i musze się szybko za to zabierać,ale nie pasiorem heheh a jak kat byłby przypchany to najlepiej co z nim zrobić??? zeby później błędy co chwile nie wyskakiwały jak coś wrzucę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że nie pasują mu sonda lambda

A on wie, że tam jest sonda szerokopasmowa???

 

strzale 12

Bardzo ładnie.

 

a jak kat byłby przypchany to najlepiej co z nim zrobić???

Wymienić ;) Opcji jest kilka decyzja należy do Ciebie. Wymiana na kolejny, wyrzucenie wnętrzności z kata, lub założenie zamiennika.

 

PS. Postaraj się zrobić logi i wrzucić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po tygodniowej przerwie. Jak dobrze pójdzie jutro dzisiaj albo jutro będę miał logi,a kat sprawdzony i jest jak nowy ale za to musiałem łącznik wymienić bo się rozsypał:-( stówka do tyłu dopiero z niemiec wczoraj przyjechałem.tydzień spokoju od auta:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżę troszkę temat. Posiadam Passata B5 2000r. 1.8T 150 km z gazem sekwencyjnym. Na zimnym silniku (tylko na zimnym) odpalając na benzynie np. rano po 10 sekundach obroty zaczynają spadać, auto tak jakby się dusiło, po dodaniu gazu jest ok, ale zaraz znowu obroty spadają i auto gaśnie. Jak włączę nadmuch np. żeby szyby odparowały, to obroty momentalnie spadają i auto gaśnie, tak jak by było za bardzo obciążone... Wymieniłem ostatnio świece, filtr paliwa, oraz sondę lambda przed katalizatorem, bo taki błąd wyskoczył podczas podpięcia pod komputer, ale nadal ten problem istnieje. Nie wywala mi ani check'a ani żadnego błędu. Jak silnik trochę się nagrzeje, to jest ok i na gazie i na benzynie. Co może być nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego LPG w aucie jest??

 

I u mnie zaczal wystepowac problem z odpalaniem, ale tylko na cieplym silniku.

Gdy auto postoi zgaszone pare minut to musze krecic min 5sek. Jak zalapie to wyskakuje CHECK. Nie spisalem nru bledu, ale byla mowa o braku kontaktu z czujnikiem silnika, czy jakos tak.

Po jego skasowaniu na pracujacym motorze, zgaszeniu silnika, ponowne odpalenie jest od razu.

Na Pb nie zauwazylem takich problemow.

 

Na co zwrocic uwage?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności