Skocz do zawartości
Gość Pablo Escobar

FMIC

Rekomendowane odpowiedzi

nie no to strasznie duży skoro oryginalny IC ma ok 3L.. to 100% przyrostu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie no to strasznie duży skoro oryginalny IC ma ok 3L.. to 100% przyrostu...

 

Nie dużo, tylko odpowiednio jeżeli chcesz iść z mocą w góre :)

 

Poza tym, on jest frontalnie montowany, więc przepływ powietrza przez niego będzie także znacznie większy a jego wydajność schładzania grubo przekracza 2x serie. Po prostu warto, nawet w serii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro zrobię zdjęcia dla porównania ic z wersji 2.0tdi i 3.0tdi, a różnica jest spora;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poguglałem i w gre wchodzi właśnie ic z 2.0 TDi i ten z fiata.. gabaryty podobne... wiadomo wezmę ten który trafi się taniej... zastanawiam się jeszcze nad samym montażem, czy da radę jakoś odsunąć rury od silnika, przewodów paliwowych itd itp :] ale to już wyjdzie w trakcie pewnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na moim fiatowskim mam połowę niższą temperaturę niż na serii. I wystarczy tylko nogę zdjąć z gazu i już leci w dół, podczas gdy na serii raz jak złapał 40 stopni przy 7 na dworze, tak już niżej zejść nie chciał, za to wyżej przy każdym wciśnięciu gazu.

Nie mam pojęcia jak fiatowski Icek się sprawdzi przy wyższych mocach, ale przy moich 140 jest jak najbardziej ok, zwłaszcza, za te pieniądze, które mnie kosztował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja na moim fiatowskim mam połowę niższą temperaturę niż na serii. I wystarczy tylko nogę zdjąć z gazu i już leci w dół, podczas gdy na serii raz jak złapał 40 stopni przy 7 na dworze, tak już niżej zejść nie chciał, za to wyżej przy każdym wciśnięciu gazu.

Nie mam pojęcia jak fiatowski Icek się sprawdzi przy wyższych mocach, ale przy moich 140 jest jak najbardziej ok, zwłaszcza, za te pieniądze, które mnie kosztował.

 

Ostatnio logowałem (prędkość też zlogowana) i najbardziej grzejącej powietrze turbawie (seria z AHU) jest tak:

 

http://vaglog.rtnet.pl/daron.s_48471.html

 

Temp. na zewnątrz, równe 20*C. Acha i nie patrzcie na temp. płynu chłodniczego, bo wiskoza padła :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak obiecałem zrobiłem zdjęcie dla porównania ic a5 2.0tdi i 3.0tdi :)

 

ica5porownanie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakieś mocowania mają te coolery od audi? bo widzę tylko jeden mały otwór na śrubę z jednej strony. tak patrząc na cenę, ok. 250-300zł trzeba dać za takie chłodziwo z audi, to nie lepiej kupić coś takiego? http://allegro.pl/intercooler-550-x-140-x-65-pod-turbo-kompresor-i1660264531.html najtaniej jaki udało mi sie znaleźć nowy w tych wymiarach, gdzieś mi jeszcze jeden taki mignął na allegro w tych samych wymiarach za 250zł, z małym uszkodzeniem.

 

chyba że od razu takiego :Phttp://allegro.pl/intercooler-550-x-230-x-65-pod-turbo-kompresor-i1653935599.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jakieś mocowania mają te coolery od audi? bo widzę tylko jeden mały otwór na śrubę z jednej strony. tak patrząc na cenę, ok. 250-300zł trzeba dać za takie chłodziwo z audi, to nie lepiej kupić coś takiego? http://allegro.pl/intercooler-550-x-...660264531.html najtaniej jaki udało mi sie znaleźć nowy w tych wymiarach, gdzieś mi jeszcze jeden taki mignął na allegro w tych samych wymiarach za 250zł, z małym uszkodzeniem.

 

chyba że od razu takiego http://allegro.pl/intercooler-550-x-...653935599.html

 

Ten pierwszy ktory pokazałeś jest dużo mniej wydajny w stosunku do tego mniejszego z a5 a to przez grube scianki z polerowanego aluminium. Chińczyki kiepsko oddają ciepło w porównaniu z ic z aut seryjnych. Nie na darmo do grubych modyfikacji w turbo benzynie tnie się rdzeń z tirów pod fmic'a;)

Co do tego drugiego linka to przy nim trzeba ciąć belkę bo inaczej nie wejdzie;) a dwa to po co tak drastycznie zwiekszac objętość układu dolotowego przy modach do 200km? tylko niepotrzebny lag będzie z dołu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie no, ten duży to tak na żarty :P a ten grubszy od 3.0 TDI zmieści sie spokojnie pod belką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ten grubszy od 3.0 TDI zmieści sie spokojnie pod belką?

 

Mieści się pod belką bez problemu bo ma taką samą wysokość jak ten mniejszy z 2.0tdi;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie jaki wpływ ma IC wtedy na czujnik temperatury zew. i co to za rurka czarna co sobie leci pod czujnikiem...(dziś siedziałem w kanale i robiłem rozeznanie taktyczne :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarna rurka to chłodnica płynu wspomagania. Jaki wpływ ma na czujnik to nie wiem, bo ja mam czujnik przeniesiony obok, ale nie sądzę, żeby był znaczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten pierwszy ktory pokazałeś jest dużo mniej wydajny w stosunku do tego mniejszego z a5 a to przez grube scianki z polerowanego aluminium. Chińczyki kiepsko oddają ciepło w porównaniu z ic z aut seryjnych. Nie na darmo do grubych modyfikacji w turbo benzynie tnie się rdzeń z tirów pod fmic'a

Co do tego drugiego linka to przy nim trzeba ciąć belkę bo inaczej nie wejdzie a dwa to po co tak drastycznie zwiekszac objętość układu dolotowego przy modach do 200km? tylko niepotrzebny lag będzie z dołu.

 

Nie zgodze sie z tym ze te intercoolery sa mniej wydajne od tych twoich poniewaz:

1. aluminium lepiej oddaje cieplo niz plastik

2.plastikowe boczki przy tuningu ,zwiekszenie cisnienia doladownia w wielu przypadkach ulegaja rozszczelnieniu

3.pod ten intercooler z drugiego linka wcale nie trzeba ciac belki montowalem u siebie taki sam tylko ze 180mm i zostalo wlasnie 5 cm luzu od dolu zderzaka

4 Z tym sie zgodze ze zwiekszenie pojemnosciu ukladuu dolotowego zwieksza laga i ze ten icek jest za wielki do mocy 200KM.

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki wpływ ma na czujnik to nie wiem, bo ja mam czujnik przeniesiony obok, ale nie sądzę, żeby był znaczny.

 

U mnie jak był w ori miejscu czujnik, przekłamania na poziomie 5-7*C (w górę). W upały jak pałowałem auto na climatroniku potrafiło i 40*C wyskoczyć.

 

Przeniosłem go 5cm w dół i teraz pokazuje prawidłowo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze, że swój od razu przeniosłem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zgodze sie z tym ze te intercoolery sa mniej wydajne od tych twoich poniewaz:

1. aluminium lepiej oddaje cieplo niz plastik

2.plastikowe boczki przy tuningu ,zwiekszenie cisnienia doladownia w wielu przypadkach ulegaja rozszczelnieniu

3.pod ten intercooler z drugiego linka wcale nie trzeba ciac belki montowalem u siebie taki sam tylko ze 180mm i zostalo wlasnie 5 cm luzu od dolu zderzaka

 

Ad 1. Aluminium najlepiej oddaje ciepło tylko chińczyki mają grubsze ścianki i przez to tracą na wydajności w stosunku do seryjnych ic o takich samych gabarytach. A nie jest to teoria tylko praktyka zweryfikowana na drodze przy projektach 300+ gdzie duże customowe ic były wymieniane na cięte z rdzenia od tirów bo cieńsze ścianki i ogólna konstrukcja rdzenia dawała lepsze wyniki przy zachowaniu tych samych wymiarów:)

 

Ad 2. Jak nie jest nigdzie uderzony to nie ma o to obaw. Przy sprawdzaniu na szczelność dmuchaliśmy w taki od a5 3bary i nic się nie rozszczelniło:) Także doładowanie do 2bar które w 1.9tdi da ok 220km nic mu nie zrobi.

 

Ad 3. Jak montowałem u siebie to mierzyłem i wyszło mi, że wejdzie maks ok 20cm ale widocznie się machnąłem skoro mówisz, że można :564:

 

Wracając do porównania to w efektywnym wykorzystaniu potencjału ic najważniejsze jest żeby jego jak największa powierzchnia znajdowała się odsłonięta w zderzaku żeby zapewnić ciągły i jak największy napływ powietrza na rdzeń.

I tutaj jest spora przewaga tego ic z audi bo jest tej samej wysokości co chińczyk 14cm ale za to szerokość ma sporo większą bo zamiast 55cm ma 72cm i wypełnia całą kratkę w zderzaku.

 

A co kto wybierze to już indywidualna sprawa:) ja wybrałem a5 i jestem zadowolony;)

 

---------- Post added at 22:12 ---------- Previous post was at 22:08 ----------

 

W upały jak pałowałem auto na climatroniku potrafiło i 40*C wyskoczyć.

 

Ja już w połowie kwietnia przy w miarę szybkiej jeździe po mieście zaobserwowałem 30*C ;)

Także jestem tego samego zdania, że przekłamuje ok 5-7*C bez zmiany położenia :)

Edytowane przez olek_wroc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aluminium najlepiej oddaje ciepło tylko chińczyki mają grubsze ścianki i przez to tracą na wydajności w stosunku do seryjnych ic o takich samych gabarytach

przeciez icek nie oddaje ciepla boczkimi tylko rdzeniem wiec nie wiem co maja do rzeczy boczki w icku :P

 

A co kto wybierze to już indywidualna sprawa ja wybrałem a5 i jestem zadowolony

 

Swieta racja kazdy ma wybor co zapakowac do siebie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam takie pytanie do swojego paska doradźcie jakich wymiarów IC szukać żeby było bez żadnego kombinowania ? ewentualnie z jakich modeli samochodów i wersji silnikowych ?

 

pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeciez icek nie oddaje ciepla boczkimi tylko rdzeniem wiec nie wiem co maja do rzeczy boczki w icku

 

Cały czas chodziło mi o budowę rdzenia, a nie boczków;) źle mnie zrozumiałeś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności