Gość hveti Zgłoś #1 Napisano 9 Maja 2007 Od jakiegoś czasu wydobywa się z okolic pokrywy zaworów, (tylna część pokrywy zaworów) metaliczny dźwięk. Szczególnie po uruchomieniu silnika i utrzymuje się przez jakiś czas, przede wszystkim na niskich obrotach.Pojawia się nie zawsze i znika w różnych momentach. Myślałem że to stukot z popychaczy hydraulicznych ale pewien znajomy mechanik zasugerował że może to być napinacz łańcucha wałków rozrządu. Może ktoś miał takie problemy i może mi poradzić co to może być, lub co trzeba wymienić. Może ktoś zna bardziej oryginalną nazwę tego napinacza lub jego nr.katalogowy. Wszystkie porady mile widziane. VW-Passat (październik 1997) silnik 1,8 125KM typ silnika ADR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #2 Napisano 9 Maja 2007 hveti, jeżeli zlokalizowałeś ten dźwięk właściwie, to tam faktycznie jest łańcuch. Napinacz łańcucha (nazwa wg ETKI) ma nr 058 109 088 B lub D (zależy od nr-u auta). W silniku wolnossącym pełni on nie tylko funkcję napinania łańcucha ale i przestawiacza faz rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #3 Napisano 9 Maja 2007 Najlepiej to podjedź do kogoś na weryfikację czy aby to napewno abyś nie musiał robić 2 razy, ponieważ może to być zawór lub również szklanka. Miałem podobną przypadłość tylko powodem było słabe ciśnienie oleju - i waliło w pokrywę jak w TDI. Pojawia się nie zawsze i znika w różnych momentach Czyli znika pewnie po napełnieniu szklanek, jaśli się napełniają prawidłowo ??? kiepsko się napełnią przy słabym ciśnieniu oleju - sprzwdź najpierw ciśnienie > szkalnki > napinacz > zawory... (jak to się robi opisywałem już) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marec666 Zgłoś #4 Napisano 12 Października 2009 robie teraz usczelke pod głowicą w audi 90 5cylindrow metaliczny dzwiek dochodził z okolic 4 lub piatego cylindra po zawiezieniu głowicy do planowania okazało sie ze to nie szklanki (wymienione 3mce temu) tylko urwane mocowanie wałka rozżądu przy piatym cylindrze (nowa głowica nie ma co spawac) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #5 Napisano 8 Września 2010 (edytowane) potrzebuje pomocy,otoz z silnika dochodzi mi dziwne tykajacy metaliczny dzwiek.Tyka przy zimnym i nagrzanym silniku,czestotliwosc tego dzwieku zwieksza sie podczas zwiekszania obrotow ale podczas jazdy gdy puszcze pedal gazu ten dzwiek ustaje.Nie traci na mocy i nie bierze oleju.Po wymienie rozrzadu,wszystkich paskow i napinaczy.Zalaczam filmik z youtube [ame=http://www.youtube.com/watch?v=67PPHKT3dNU]http://www.youtube.com/watch?v=67PPHKT3dNU[/ame] Prosze o rady co to moze byc bo na serwisie nie sa pewni Edytowane 8 Września 2010 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartosz_80 Zgłoś #6 Napisano 9 Września 2010 Weź sobie kolego stetoskop warsztatowy do ręki i najnormalniej w świecie osłuchaj silnik (te okolice z których podejrzewasz wydobywanie się dźwięku). U mnie podobnie stukał wtrysk (jeżeli dobrze rozpoznałem dźwięk) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #7 Napisano 10 Września 2010 (edytowane) no wlasnie nim sprawdzali i uslyszalem tyle wersji co to moze byc ale zadnych konkretow i abym przyjechal jak zacznie bardziej dzwonic. Dlatego pytam czy ktos mial podobny problem ??? wracam wlasnie od kolesia co zajmuje sie dieselami i mowi ze to dzwiek popychacza hydraulicznego,zamowilem 8 szt i na niedziele mi zrobi. Dam znac w poniedzialek jaki rezultat i czy to napewno to. Edytowane 10 Września 2010 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #8 Napisano 10 Września 2010 Dam znac w poniedzialek jaki rezultat i czy to napewno to. Na 100% popychacze. Rezultat będzie pozytywny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #9 Napisano 11 Września 2010 (edytowane) no i niestety ,popychacze wymienione a ten dzwiek pozostal .w poniedzialek jade na linie diagnostyczna z tym kolesiem i bedzie szukal az znajdzie. Fakt faktem wziol odemnie po znajomosci za wymiane popychaczy,wszystkich wahaczy i stabilizatorow oraz oslon przegubow tylko 250zł wiec nienarzekam podtym wzgledem ale wierzylem ze po wymianie ten dzwiek zniknie i niestety sie rozczarowalem. Jak to mowia "złosliwosc rzeczy martwych" Ale jak ktos moze pomoc w poszukiwaniach to poprosze Dam znac jak bede wiedzial cos wiecej .Pozdro ALL Edytowane 11 Września 2010 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
areczek Zgłoś #10 Napisano 11 Września 2010 Do stade Mialem takie same dolegliwosci w starym pasku z takim silnikiem,wymiana szklanek i popychaczy nie pomogla ,ale pomogla wymiana oleju z syfiastego magnateca na valvolaina 10w40 i nastapila cisza, przestalem dolewac olej,nowy wlasciciel tez nie ma problemow ze stukaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafael_gr Zgłoś #11 Napisano 11 Września 2010 Poniewaz jestem tutaj nowy i troche zielony chcialbym Waszej opinii a nawet pomocy.A wiec od czego tu zaczac,posiadam VW PASSATA rocznik 2002 1.9TDI 131KM, auto sprowadzone z niemiec, po pelnym wymianie rozrzadu i innych rzeczy typu olej filtry hamulce itp.Do tej pory nic nie stukalo nic nie piszczalo.Od paru dni zauwazylem dziwne pukanie raczej pod silnikiem(tylko dlatego ze auto jest garazowane) inaczej tego nie slychac.Co do mechaniki samochodowej a tym bardzie w dieselach jest zielony.Zeby sie duzo nie rozpisywac tutaj podaje link do swojego filmiku ktorego nagralem dzisiaj w garazu [ame= ] [/ame] Sprawa jest taka ze komputer nic nie wykazuje, turbina jak i reszta rzeczy chodzi normalnie, auto sie nie grzeje.Czekam na jaka kolwiek odp i pomoc z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2010 (edytowane) areczek, ja jezdze na mobil 10w40 i przed kupnem tez natym jezdzil i niestukalo rafael_gr, ten dzwiek bardzo podobny do mojego,popychacze mozesz wyeliminowac bo ja wymienilem a dziek pozostal Edytowane 12 Września 2010 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #13 Napisano 14 Września 2010 tak wiec odnosnie mojego auta,po podlaczeniu kompa i jezdzie wyszlo ze mam zle dawkowanie zamiast 4,2 mam 2,8 i to moze byc efektem stukow (spalanie stukowe),kat wtrysku jak to koles powiedzial mam idealny oraz zero bledow. Teraz musze znalezc kolesia z kompem co mi ustawi bo ten niestety tylko diagnostyke robi. Dam znac po zabiegu czy dzwiek zniknol i czy silnik sie wyciszyl.Trzymajcie kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafael_gr Zgłoś #14 Napisano 14 Września 2010 #jasiu - jak cos to daj znac czy nastapila jakas zmiana :-), ja mam troche gorsza sytuacje poniewaz jestem tym autem za granica i niestetu tutaj nie ma duzo szpecow dobrych ktorzy zajmuja sie dieselkami jeden mowi ze nic powaznego, pojechalem profilaktycznie do aso vw co maja service i jestem umowiony na piatek.Gosciu mnie przygotowal ze byc moze to szklanki i wszystko co sie z tym wiaze az strach jechac ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #15 Napisano 15 Września 2010 wyszlo ze mam zle dawkowanie zamiast 4,2 mam 2,8 i to moze byc efektem stukow (spalanie stukowe) To dziwne, że u mnie jak jeździłem przed zmianą kompa na 1.4mg to jakoś nie było tego spalania stukowego I dawkę jak już to kup kluczyk do nastanika na allegro (bo z tego co pamietam to kompem można zmienić w granicach 0.3mg) i sam sobie dowolnie zmienisz jak tylko będziesz chciał. 5 minut roboty. Acha i takie info jak chcesz ori dawke to powinieneś mieć 3.6mg ,a nie 4.2mg Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #16 Napisano 15 Września 2010 w jakich blokach można sprawdzić te dawkę mógłby ktoś dokładnie napisać ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #17 Napisano 15 Września 2010 tak wiec po zabiegu,teraz mam ustawione na 4,0 ale czuc roznice w pracy silnika na lepsza i szybciej wchodzi na obroty,lecZ dzwiek pozostal.Wlalem SP do czyszczenia pompowtryskow i zobaczymy czy bedzie roznica pozostalo mi sprawdzic wtryski ale nie jestem pewien czy jak sie ma bdb parametry wtryskow np kąt to moze byc z nimi problem?Moze ktos wie? Bo pozostalo mi juz tylko sprawdzic wtryski potem choc chcialbym tego uniknac trzeba zajrzec do srodka silnika.Ale co mam zrobic jak ten dzwiek doprowadza mnie do szału bo oprocz tego nie mam z nim zadnych problemow. Dzwiek z mojego auta jest powyzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldekf20 Zgłoś #18 Napisano 15 Września 2010 Stade, mam ten sam silnik i ten sam problem od kilku tygodni. Narazie nie ruszałem tematu bo nie mam kompletnie czasu ale niedługo trzeba będzie się tym zająć. Daj info na forum jak się uporasz z tematem. Wg mnie to stukanie dochodzi z EGR-a bo w tych okolicach jest najwyraźniej słyszalne, ale nie jestem przekonany na 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #19 Napisano 16 Września 2010 EGR juz sprawdzane,dzwiek dobiega z pod pokrywy zaworow jakby przy sterujacym i ostatnim wtrysku.Dzis dowiem sie u siebie ile i gdzie za sprawdzenie wtryskow. Oczywiscie ze dam znac,moze moje doswiadczenia pomoga innym w diagnozie co pozwoli uniknac zbednych kosztow i irytacji gdy po wymianie czegos na nowe problem pozostaje. Co juz zrobilem: -wymienione wszystkie filtry,olej -nowa pompa wody -wymieniony rozrzad,oraz wszystkie paski i napinacze -wymienione popychacze hydrauliczne (szklanki) na nowe -diagnostyka VAG (zero bledow,parametry bdb) -zwiekszylem dawke paliwa z 2.8 na 4.0 -wlalem SP do czyszczenia pompowtryskow (na efekt trzeba poczekac) Dodam ze auto odpala od kopa,silnik w miare cichy,nie szarpie nim,elegancko wchodzi na obroty,nie bierze oleju tylko ten irytujacy metaliczny stukot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldekf20 Zgłoś #20 Napisano 17 Września 2010 Dodam ze auto odpala od kopa,silnik w miare cichy,nie szarpie nim,elegancko wchodzi na obroty,nie bierze oleju tylko ten irytujacy metaliczny stukot Jakbym pisał o swoim.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach