hotair Zgłoś #21 Napisano 9 Kwietnia 2008 Jestem za podwieszeniem bo słyszałem wiele pochlebnych opinii i wiejski tuning to raczej nie jest tylko rozwiązanie mniej rozbudowane ale skuteczne mam na myśli 1,9tdi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #22 Napisano 9 Kwietnia 2008 Do tej pory miałem wrażenie, że passatami jeżdża poważni ludzie, którzy dbają o swój samochód. Jestem za koszem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #23 Napisano 9 Kwietnia 2008 e tam zaraz kosz. mozna sobie oporniczek zrobic. to jest oszukiwanie kompa i zwiekszanie dawki paliwa, ale tak jak pisalem wczesniej zrobic to sobie na przelaczniku i korzystac kiedy potrzeba, bo wpiety na stale moze powodowac lekkie wariacje obrotow i takie tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #24 Napisano 9 Kwietnia 2008 mozna sobie oporniczek zrobic. to jest oszukiwanie kompa i zwiekszanie dawki paliwa, ale tak jak pisalem wczesniej zrobic to sobie na przelaczniku i korzystac kiedy potrzeba, bo wpiety na stale moze powodowac lekkie wariacje obrotow i takie tam.- chłop wie co pisze !!!Poza tym trzeba do tematu podejść rozsądnie kupić kilka oporników (o różnym oporze) sprawdzić jak auto się sprawuje z poszczególnymi.Podłączyć wszystko z włącznikiem, pojeździc potestować. A co do wypowiedzi "o porządnych CHIPACH" to chodzi właśnie o to że jest różnica w CENIE! A jakby ktoś miał kase na kupno innego auta (mocniejszego) to by to zrobił podobnie z funduszami na porządny chip i hamownie:rotfl: Mam znajomych którzy korzystają z rezystorka ponad rok i nic sie nie dzieje, to potwierdzenie, że nie taki diabeł straszny.Poza tym niektórzy piszą że to "szrot" bo oszukuje komputer, a przecież "porządny chip" to też oszukanie kompa tylko: A)- na stałe, nie ma wyłącznika ( zazwyczaj) B)- na ciut innych zasadach ( bo program jest w pamięci i zmienia nie tylko dawkę paliwa) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tatko Zgłoś #25 Napisano 10 Kwietnia 2008 Do tej pory miałem wrażenie, że passatami jeżdża poważni ludzie, którzy dbają o swój samochód. Jestem za koszem. Popieram w 100% !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atonniusz Zgłoś #26 Napisano 22 Stycznia 2010 Witam! jestem tu nowy, przeczytałem duzo o tuningu za 1 zl na forum golfa. I mam pytanie, gdzie w Passacie afn 1.9 tdi podpiąć taki opornik? pomoze ktos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #27 Napisano 22 Stycznia 2010 Jak dobrze poczytałeś to się to nadaje do silnika 1z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceglarz Zgłoś #28 Napisano 22 Stycznia 2010 W AFNie zadziała także. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atonniusz Zgłoś #29 Napisano 23 Stycznia 2010 a ok czyli, te silniki 1 Z sa starszej konstrukcji, i ten opornik w nich dziala. a moj afn jest nowszy i nie bedzie dzialac? Ceglarz napisal ze bedzie dzialac, a Wiesz może gdzie trzeba go podpiąć bo ja to zielony jestem. w fordzie escorcie trzeba bylo podpiac pod przeplywomierz ale to benzyna byla.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #30 Napisano 23 Stycznia 2010 Ale druciarstwo !!!!!!!!!! Haha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuman Zgłoś #31 Napisano 23 Stycznia 2010 (edytowane) Opornik to od razu drut ? A myślicie, że w boxach co jest ? Ja testowałem to w swoim Golfie AFN jako dodatek przy wyprzedzaniu, kolega w Golfie AHF tak tamo używa to kiedy potrzeba więcej mocy. Wszystko dzieje się za pomocą 1 pstryczka i naprawdę działa, nie zaobserwowaliśmy żadnych negatywnych skutków. W TD kręci się śrubkami przy pompie żeby go podlać a w starych TDI VP można to zrobić za pomocą opornika Jeśli ktoś nie używa tego w sposób ciągły myślę, że nic złego się nie stanie. Ktoś nie chce to nie zakłada - proste. Jeśli chodzi o przyrosty to wg mnie (na ok 400 ohm) jest ok 15-20 KM i 40-50Nm więcej w przypadku bazy 110KM. Kolega bawił się w pomiar vagiem (zaraz będzie gadanie że nie możliwe): Edytowane 23 Stycznia 2010 przez Kuman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #32 Napisano 23 Stycznia 2010 U mnie pasek B4 z 1Z smiga juz trzy lata na oporniku i wtryskach ASV (tzw.złota seria) ktore mają ciśnienie otwarcia większe niz te ori (ok 20 Bar) i nic się złego nie dzieje. Dodatkowo to auto ma nalatane spoko 400tys km (150 zrobiłem ja..) i jezdzi do dzis na stale zał oporniku. Jedno zauwazyłem opornik, i większe wtryski "zmuszają" pompe do wiekszego wysiłku przez co jej zywot się skraca, a o ile to mnie nie pytajcie nie wiem i nie interesuje mnie to. Być moze bez opornika przejedzie 700tyś a z op. 500-600... wiem jedno jesli padnie pompka to kupie uzywke za kilka stówek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek142 Zgłoś #33 Napisano 24 Stycznia 2010 ja na oporniku już rok jeżdźę. ze 110 się równam oprócz opornika wymieniłem jeszcze wtryski na te od 110 Afn silnik ładniej pracuje i jest troszkę zrywniejszy planuje jeszcze wstawić rezystorek w komputer tak żeby turbo dawało więkrze ciśnienie nie tak jak jest seryjnie 0.8 bara tylko jakieś 1,2-1,4maks. minusem rezystora jest to że pali dużo więcej jak go butujesz cały czas to jakieś 11-12 l na 100 wychodzi i chmura dymu z tyłu a no i oczywiście ja mam go na przełączniku żeby cały czas nie jeździć na nim bo szkoda pompy i silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antek019 Zgłoś #34 Napisano 4 Kwietnia 2010 Witam potwierdzę teze z opornikiem jerzdze na nim 2 lata zrobiłem ponad 50tys km i nic sie nie stało z silnikiem. Warto zamontowac osiagi sa o wiele lepsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heruur Zgłoś #35 Napisano 4 Kwietnia 2010 skoro zwiększa dawkę ... a ktoś z twierdził że nie znikający czarny dym za nim nawet pod full boostem ( a to ECM kontroluje bo opornik tego nie zwiększa )jest fajny bo daje kopa... to stawiam że EGT w końcu zrobi coś z motorem Osobiście byłbym za zrobieniem sondy na temat tego jakże taniego tuningu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #36 Napisano 5 Kwietnia 2010 Masz racje też uważam że przy ciągłym trzymaniu gazu w podłodze temperatura spalin może dużo zaszkodzić, jednak z drugiej strony kto jeździ z pedałem w podłodze non stop ? I w sumie nawet mając seryjny silnik czy po chipie u jakiegoś markowego tunera jeżdżąc z cały czas na maksa i tak coś padnie na to niema siły. Ja uważam że jak samochód jest używany z głową to ten opornik nic złego nie powinien zrobić. Zaznaczę że nie mam takiego czegoś u siebie ale planuje na chwilę założyć żeby zobaczyć jaki jest efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #37 Napisano 5 Kwietnia 2010 mój znajomy to ma w jakimś 2.0 silnku diesla, włącza gdy potrzebuje, nic mu się nie dzieje, jest wyraźny przyrost mocy. myśle, że można to założyć na wlasną odpowiedzialność, lecz nie nadużywać tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiewel Zgłoś #38 Napisano 6 Kwietnia 2010 ja mam już 2 lata oporniczek na włączniku, używam praktycznie przy każdym wyprzedzaniu, 80tys już na tym zrobiłem i nic się nie dzieje tylko wiadomo trzeba używać z głową...a moc na pewno ok 110KM mam bo z AFN idzie równo ;d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol1984kg Zgłoś #39 Napisano 7 Kwietnia 2010 Założyłem rezystor 1.5 roku temu. Używam do wyprzedzania i w sytuacji gdy ktoś trzyma mi się zderzaka (nie zawsze mu ucieknę, ale zawsze przestaje go widzieć . Wzrost mocy wyczuwalny ,lecz wzrost momentu ZNACZNY. Skutki uboczne - kończy mi się sprzęgło zaczyna się ślizgać po włączeniu obwodu z rezystorkiem na 4 i 5 biegu. Nie wierzę aby prawidłowo podłączony rezystor mógł uszkodzić komputer. Polecam około 420 ohm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujekmarcin Zgłoś #40 Napisano 7 Kwietnia 2010 Dla mnie to zwykłe druciarstwo. Jeżeli chcesz poczuć moc, to na początku doprowadź do porządku swój silnik(w mało którym passacie pewnie jest sprawna w 100 % przepływka lub ładnie rozpylające wtryski). Mówicie, że chiptuning też może powodować uszkodzenia, pewnie, jak ktoś lata na zwykłej serii z butem w podłodze to auto też może się uszkodzić. W chiptuning mamy zwiększenie dawki wtryskiwanego paliwa, ale wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania, czyli temperatura spalin nie wzrasta aż tak dużo, ponieważ procentowy skład mieszanki zostaje prawie taki sam. W zwykłym oporniku, macie tylko wzrost dawki wtryskiwanego paliwa, czyli temperatura w tłoku podczas spalania mieszanki jest wyższa, co w końcu może spowodować wypalenie tłoku, w skrajnych wypadkach nawet stopienie czy pęknięcie tłoków(jeżeli taki rezystor byłby jeszcze sprzężony z lejącym wtryskiem). Dla mnie to zwyczajna wiocha, w życiu nie zrobiłbym czegoś takiego dla samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach