Buniek85 Zgłoś #1061 Napisano 15 Lutego 2011 mam je od 1,5 roku no i nigdy więcej michelin energy saver są strasznie głosne ,na mokrym trzeba uważać no może na suchym jeszcze ujdzie ,jeden plus to że bieżnik nie zużywa się mam zrobione już około 24 tys km a niewidac żeby cos ubylo ,wczesniej miałem maxxisy po poprzednim włascicielu nie miały co prawda dużo bieżnika ale były cichsze i chyba lepiej nawet wychodziło spalanie ,wczesniej w innym samochodzie miałem goodyeary i było cicho. Tak oczywiście..........to przereklamowana opona i śliska jak piernik kolega w pracy ją ma to ją przekląć chce!!!!!!! PLUS tylko taki że mało się zdziera i pojeżdzisz 20 tyś więcej niż na innej oponce. czytalem opinie i sie zdecydowalem na nia zobaczymy jak bedzie sie spisywala w moich warunkach(drogi gladkie jak stoł) na chwile obecna jestem zadowolony wczoraj akurat padalo wiec testowalem odrazu na mokrym i bylo rewelacyjnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #1062 Napisano 15 Lutego 2011 Chłopaki, chcę kupić Uniroyal RainExpert 205/55/16 91V, oponki pójdą do Audi A4 B5. Czt te oponki posiadają rant ochronny felgi? I czy cena 258zł/szt jest dobrą ceną? Więc tak: te opony rantu ochronnego nie mają. W tym rozmiarze to na pewno ma Continental, i prawdopodobnie Barum.Oponki zakupiłem w/w Uniroyale za cenę 244zł razem z przesyłką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #1063 Napisano 15 Lutego 2011 nic ci sie bez rantu nei stanie ja tez mam bez tylko ze na stalowkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #1064 Napisano 15 Lutego 2011 Więc tak: te opony rantu ochronnego nie mają. W tym rozmiarze to na pewno ma Continental, i prawdopodobnie Barum Jak wspominąłem Bridgestone też ma ranty w tym rozmiarze. Firestone chyba też, podejrzewam, że i Micheline posiada takowe. Ale, jak wspomniał przedmówca, rant to raczej nie ochroni felgi... Fakt daje to coś, ale raczej traktowałbym to, jako coś w rodzaju gadżetu niż coś, czego powinno się szukać. Daj znać, jak sprawują się te Uniroyale - ciekawy jestem, czy dają radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #1065 Napisano 15 Lutego 2011 i tak sie obetrze felge o kraweznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #1066 Napisano 16 Lutego 2011 No właśnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #1067 Napisano 16 Lutego 2011 Ale, jak wspomniał przedmówca, rant to raczej nie ochroni felgi... Fakt daje to coś, ale raczej traktowałbym to, jako coś w rodzaju gadżetu niż coś, czego powinno się szukać.ale z tym rantem koło wygląda o wiele lepiej niż bez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #1068 Napisano 16 Lutego 2011 ale z tym rantem koło wygląda o wiele lepiej niż bez Otóż to! I jednak kord opony wydaje się mocniejszy. Tak czy siak, kupiłem bez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krystian1981 Zgłoś #1069 Napisano 16 Lutego 2011 A co powiecie na Dunlop Sp Sport maxx TT 225/45/17 ewentualnie continental SportContact 3 Wyczytałem w rankingach ze to jedne z lepszych do takich rozmiarów kol, cena niestety trochę zabójcza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #1070 Napisano 16 Lutego 2011 kiedys nie bylo opon z rantem i ludzie jezdzili ---------- Post added at 17:37 ---------- Previous post was at 17:36 ---------- vredesteiny chwala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #1071 Napisano 16 Lutego 2011 kiedys nie bylo opon z rantem i ludzie jezdzili Kiedyś nie było kół pompowanych i ludzie jeździli. Można tak długo! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #1072 Napisano 17 Lutego 2011 kiedys nie bylo opon z rantem i ludzie jezdzili ---------- Post added at 17:37 ---------- Previous post was at 17:36 ---------- vredesteiny chwala Mi się nie podobają oponki z rantem.Oponka to oponka powinna być normalna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prymas Zgłoś #1073 Napisano 17 Lutego 2011 A co powiecie na Dunlop Sp Sport maxx TT 225/45/17 Trochę głośne jak na mój gust - ale to indywidualna kwestia. Dobrze się trzymają nawierzchni, na mokrym trochę słabo, ale miałem już zużyte (kupione z autem) i może to dlatego. Ogólnie w rankingach baaardzo dobrze stoją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winczako Zgłoś #1074 Napisano 20 Lutego 2011 Pytanko odnoscnie opon w napędzie 4motion. Nie dokopałem się na forum, wiec pytam. Czy różnica w oponach 1-1,5mm miedzy przednią a tylną osią jest dopuszczalna? czy to grozi jakimś defektem? Czy lepiej odpuscic i szukac czegos o równym biezniku? Czy wogole jest jakas tolerancja? z gory dzieki za odpowiedzi. Przymierzam sie do opon i mam okazje kupic 6-7mm opony z 2009roku. Dwie 7mm, dwie 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #1075 Napisano 20 Lutego 2011 Możesz spokojnie kupić, tyle to tolerancji jest. Lepsze załóż na przód, szybciej się zjadą i za jakiś czas nie będzie różnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #1076 Napisano 21 Lutego 2011 róznica w wysokosci bieznika 1mm nie zrobi ci roznicy ,pamietaj tylko zeby wszystkie cztery opony były jednakowe(bierznik rozmiat) w napedzie na cztery kola to jewst wazne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
winczako Zgłoś #1077 Napisano 21 Lutego 2011 bolo02, no wlasnie tak gdzies mi sie obiło, tylko nie potrafie sobie jakoś wytłumaczyć dlaczego bieżnik ma tutaj wpływ.... rozumiem rozmiar, profil, ale bieżnik? potrafisz to wytłumaczyc? tak z ciekawosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #1078 Napisano 21 Lutego 2011 Koledzy co sądzicie o oponkach Kumho KU31 205/55R16 91 V?? Miał ktoś do czynienia z tymi oponkami?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lapt Zgłoś #1079 Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) Muszę zakupić nowe opony letnie. Rozmiar 235/45/18 wskaźnik Y. Do raczej ostrej jazdy. Cena nie jest ograniczeniem. Jakieś sugestie/propozycje? Teraz mam ContiSeal i nie zamierzam przepłacać za ten Seal. Edytowane 23 Lutego 2011 przez lapt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #1080 Napisano 21 Lutego 2011 (edytowane) bolo02, no wlasnie tak gdzies mi sie obiło, tylko nie potrafie sobie jakoś wytłumaczyć dlaczego bieżnik ma tutaj wpływ.... rozumiem rozmiar, profil, ale bieżnik? potrafisz to wytłumaczyc? tak z ciekawosci Wybór opon do samochodów 4x4 Jedynym - w 100% - bezpiecznym rozwiązaniem przy zakupie nowych opon jest wybór kompletu tego samego producenta, typu i rozmiaru. ■Należy unikać stosowania opon różnych marek. Opony o takim samym rozmiarze nie muszą mieć identycznej średnicy. ■Kupując używane auto 4WD lub AWD, które ma opony tego samego rozmiaru ale różnych marek, warto zmierzyć średnicę kół przednich i tylnych. Nawet jeśli różne opony będą charakteryzować się identyczną średnicą, to mogą mieć różne parametry pracy (np. głębokość ugięcia pod tym samym obciążeniem, zwiększanie się średnicy w miarę wzrostu oddziaływania siły odśrodkowej, punkt zrywania przyczepności etc.) wpływające na warunki pracy układu napędowego. ■Warto przemyśleć celowość zakupu opon z bieżnikiem kierunkowym do samochodu 4WD, gdyż trzeba będzie je demontować i montować na felgach przy każdej przekładce. ■Od reguły identycznych opon na obu osiach są wyjątki w przypadku wozów z najwyższej półki, gdzie często stosuje się szersze ogumienie z tyłu. Np. Audi R8 V10 - 235/35 R 19 Z na przód i 295/30 R 19 Z na tył. a tu masz drugi artykuł na ten temat Napęd 4x4 a jednakowy komplet opon. Jakie znaczenie ma używanie jednakowych opon na obu osiach pojazdu (rozmiar, kształt i głębokość bieżnika) w przypadku aut wyposażonych w napęd na wszystkie koła i automatyczną skrzynię biegów? Czy istnieje realne zagrożenie uszkodzenia bądź szybszego zużycia elementów napędowych w tego typu autach przy używaniu różnych opon na każdej z osi? Dariusz Mindak Field Engineer Bridgestone Należy zwrócić szczególną uwagę na sprawy związane z przyczepnością opony, każda opona ma określą charakterystykę. Jedne są dobre na deszcz, jedne do jazdy sportowej , inne do jazdy w terenie. Używanie różnych opon na obu osiach może pogorszyć komfort kierowania pojazdem, Auto może nagle stać się pod lub nadsterowne, w zależności od charakteru jazdy, dlatego tez najdoskonalszym rozwiązaniem jest zastosowanie wszystkich opon o jednakowej rzeźbie bieżnika. Co do zużywania się elementów napędowych myślę że nie ma to większego znaczenia, ponieważ auta wyposażone są w mechanizmy różnicowe, które niwelują te różnice. Ale indywidualne przy ---------- Post added at 22:43 ---------- Previous post was at 22:29 ---------- , ---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:43 ---------- [ ---------- Post added at 23:00 ---------- Previous post was at 22:50 ---------- kuhmo ecsta spt bardzo dobra opona ,jezdziłem dwa sezony na takich bo na takich kupiłem auto i spisywały sie bardzo dobrze ,wyglad tez niczego sobie ,ciche , no a scieralnosc no to nie wypowiem sie bo nie wiem ile ktos na nich jezdził wczesniej ,i az dziw ze to ponoc koreanska produkcja Edytowane 21 Lutego 2011 przez bolo02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach