Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

mam je od 1,5 roku no i nigdy więcej michelin energy saver są strasznie głosne ,na mokrym trzeba uważać no może na suchym jeszcze ujdzie ,jeden plus to że bieżnik nie zużywa się mam zrobione już około 24 tys km a niewidac żeby cos ubylo ,wczesniej miałem maxxisy po poprzednim włascicielu nie miały co prawda dużo bieżnika ale były cichsze i chyba lepiej nawet wychodziło spalanie ,wczesniej w innym samochodzie miałem goodyeary i było cicho.
Tak oczywiście..........to przereklamowana opona i śliska jak piernik kolega w pracy ją ma to ją przekląć chce!!!!!!! PLUS tylko taki że mało się zdziera i pojeżdzisz 20 tyś więcej niż na innej oponce.

 

czytalem opinie i sie zdecydowalem na nia zobaczymy jak bedzie sie spisywala w moich warunkach(drogi gladkie jak stoł) na chwile obecna jestem zadowolony wczoraj akurat padalo wiec testowalem odrazu na mokrym i bylo rewelacyjnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłopaki, chcę kupić Uniroyal RainExpert 205/55/16 91V, oponki pójdą do Audi A4 B5.

 

Czt te oponki posiadają rant ochronny felgi? I czy cena 258zł/szt jest dobrą ceną?

Więc tak: te opony rantu ochronnego nie mają. W tym rozmiarze to na pewno ma Continental, i prawdopodobnie Barum.

Oponki zakupiłem w/w Uniroyale za cenę 244zł razem z przesyłką :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic ci sie bez rantu nei stanie ja tez mam bez tylko ze na stalowkach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc tak: te opony rantu ochronnego nie mają. W tym rozmiarze to na pewno ma Continental, i prawdopodobnie Barum

 

Jak wspominąłem Bridgestone też ma ranty w tym rozmiarze. Firestone chyba też, podejrzewam, że i Micheline posiada takowe.

 

Ale, jak wspomniał przedmówca, rant to raczej nie ochroni felgi... Fakt daje to coś, ale raczej traktowałbym to, jako coś w rodzaju gadżetu niż coś, czego powinno się szukać.

Daj znać, jak sprawują się te Uniroyale - ciekawy jestem, czy dają radę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale, jak wspomniał przedmówca, rant to raczej nie ochroni felgi... Fakt daje to coś, ale raczej traktowałbym to, jako coś w rodzaju gadżetu niż coś, czego powinno się szukać.
ale z tym rantem koło wygląda o wiele lepiej niż bez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale z tym rantem koło wygląda o wiele lepiej niż bez
Otóż to! I jednak kord opony wydaje się mocniejszy. Tak czy siak, kupiłem bez ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na Dunlop Sp Sport maxx TT 225/45/17

ewentualnie continental SportContact 3

 

Wyczytałem w rankingach ze to jedne z lepszych do takich rozmiarów kol, cena niestety trochę zabójcza :taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedys nie bylo opon z rantem i ludzie jezdzili

 

---------- Post added at 17:37 ---------- Previous post was at 17:36 ----------

 

vredesteiny chwala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiedys nie bylo opon z rantem i ludzie jezdzili
Kiedyś nie było kół pompowanych i ludzie jeździli.

 

Można tak długo!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiedys nie bylo opon z rantem i ludzie jezdzili

 

---------- Post added at 17:37 ---------- Previous post was at 17:36 ----------

 

vredesteiny chwala

Mi się nie podobają oponki z rantem.Oponka to oponka powinna być normalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co powiecie na Dunlop Sp Sport maxx TT 225/45/17

Trochę głośne jak na mój gust - ale to indywidualna kwestia. Dobrze się trzymają nawierzchni, na mokrym trochę słabo, ale miałem już zużyte (kupione z autem) i może to dlatego.

Ogólnie w rankingach baaardzo dobrze stoją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko odnoscnie opon w napędzie 4motion. Nie dokopałem się na forum, wiec pytam. Czy różnica w oponach 1-1,5mm miedzy przednią a tylną osią jest dopuszczalna? czy to grozi jakimś defektem? Czy lepiej odpuscic i szukac czegos o równym biezniku? Czy wogole jest jakas tolerancja? z gory dzieki za odpowiedzi. Przymierzam sie do opon i mam okazje kupic 6-7mm opony z 2009roku. Dwie 7mm, dwie 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz spokojnie kupić, tyle to tolerancji jest. Lepsze załóż na przód, szybciej się zjadą i za jakiś czas nie będzie różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

róznica w wysokosci bieznika 1mm nie zrobi ci roznicy ,pamietaj tylko zeby wszystkie cztery opony były jednakowe(bierznik rozmiat) w napedzie na cztery kola to jewst wazne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bolo02, no wlasnie tak gdzies mi sie obiło, tylko nie potrafie sobie jakoś wytłumaczyć dlaczego bieżnik ma tutaj wpływ.... rozumiem rozmiar, profil, ale bieżnik? potrafisz to wytłumaczyc? tak z ciekawosci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co sądzicie o oponkach Kumho KU31 205/55R16 91 V?? Miał ktoś do czynienia z tymi oponkami??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę zakupić nowe opony letnie. Rozmiar 235/45/18 wskaźnik Y. Do raczej ostrej jazdy. Cena nie jest ograniczeniem. Jakieś sugestie/propozycje? Teraz mam ContiSeal i nie zamierzam przepłacać za ten Seal.

Edytowane przez lapt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bolo02, no wlasnie tak gdzies mi sie obiło, tylko nie potrafie sobie jakoś wytłumaczyć dlaczego bieżnik ma tutaj wpływ.... rozumiem rozmiar, profil, ale bieżnik? potrafisz to wytłumaczyc? tak z ciekawosci

 

 

 

Wybór opon do samochodów 4x4

Jedynym - w 100% - bezpiecznym rozwiązaniem przy zakupie nowych opon jest wybór kompletu tego samego producenta, typu i rozmiaru.

 

■Należy unikać stosowania opon różnych marek. Opony o takim samym rozmiarze nie muszą mieć identycznej średnicy.

■Kupując używane auto 4WD lub AWD, które ma opony tego samego rozmiaru ale różnych marek, warto zmierzyć średnicę kół przednich i tylnych. Nawet jeśli różne opony będą charakteryzować się identyczną średnicą, to mogą mieć różne parametry pracy (np. głębokość ugięcia pod tym samym obciążeniem, zwiększanie się średnicy w miarę wzrostu oddziaływania siły odśrodkowej, punkt zrywania przyczepności etc.) wpływające na warunki pracy układu napędowego.

■Warto przemyśleć celowość zakupu opon z bieżnikiem kierunkowym do samochodu 4WD, gdyż trzeba będzie je demontować i montować na felgach przy każdej przekładce.

■Od reguły identycznych opon na obu osiach są wyjątki w przypadku wozów z najwyższej półki, gdzie często stosuje się szersze ogumienie z tyłu. Np. Audi R8 V10 - 235/35 R 19 Z na przód i 295/30 R 19 Z na tył.

 

 

 

a tu masz drugi artykuł na ten temat

 

 

 

Napęd 4x4 a jednakowy komplet opon.

 

Jakie znaczenie ma używanie jednakowych opon na obu osiach pojazdu (rozmiar, kształt i głębokość bieżnika) w przypadku aut wyposażonych w napęd na wszystkie koła i automatyczną skrzynię biegów? Czy istnieje realne zagrożenie uszkodzenia bądź szybszego zużycia elementów napędowych w tego typu autach przy używaniu różnych opon na każdej z osi?

 

dariusz-mindak.png

Dariusz Mindak

 

Field Engineer

Bridgestone

 

bridgestone-logo.png

 

Należy zwrócić szczególną uwagę na sprawy związane z przyczepnością opony, każda opona ma określą charakterystykę. Jedne są dobre na deszcz, jedne do jazdy sportowej , inne do jazdy w terenie.

Używanie różnych opon na obu osiach może pogorszyć komfort kierowania pojazdem, Auto może nagle stać się pod lub nadsterowne, w zależności od charakteru jazdy, dlatego tez najdoskonalszym rozwiązaniem jest zastosowanie wszystkich opon o jednakowej rzeźbie bieżnika.

Co do zużywania się elementów napędowych myślę że nie ma to większego znaczenia, ponieważ auta wyposażone są w mechanizmy różnicowe, które niwelują te różnice. Ale indywidualne przy

 

---------- Post added at 22:43 ---------- Previous post was at 22:29 ----------

 

,

 

---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:43 ----------

 

[

 

---------- Post added at 23:00 ---------- Previous post was at 22:50 ----------

 

kuhmo ecsta spt bardzo dobra opona ,jezdziłem dwa sezony na takich bo na takich kupiłem auto i spisywały sie bardzo dobrze ,wyglad tez niczego sobie ,ciche , no a scieralnosc no to nie wypowiem sie bo nie wiem ile ktos na nich jezdził wczesniej ,i az dziw ze to ponoc koreanska produkcja

Edytowane przez bolo02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności