Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Rozmiar 235/45/18
po 1 to zły rozmiar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie... powinno być 235/40/18. Mój błąd.

 

A po drugie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Muszę zakupić nowe opony letnie. Rozmiar 235/45/18 wskaźnik Y. Do raczej ostrej jazdy. Cena nie jest ograniczeniem. Jakieś sugestie/propozycje? Teraz ma ContiSeal i nie zamierzam przepłacać za ten Seal

 

 

 

moze goodyeat F1,do sportowej jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
goodyeat F1
na descz świetne, ale w moim odczuciu na suchym są nie są najprzyczepniejsze- szczególnie jesli chodzi o przyspieszanie i hamowanie. Natomiast bdb tez wyglada sprawa tryzmania bocznego ;). Tak subiektywnie dla mnie ;).

 

 

bolo02, ave Ci!!! ;) Dzięki! ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jakieś opinie o Bridgestone Potenza S001?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o oponki goodyear exellence to osobiście mam 205/60/15 drogie bo 2008 dawałem ponad 400 zł za szt po przejechaniu ponad 50 tys wygladają jak nowe dobrze trzymają sie drogi są twarde ale jednocześnie podatne na zabkowanie co powoduje że są dość głośne poprzednio miałem michelinki i uważam że są cichsze lecz też szybciej sie zużywają i trochę gożej odprowadzają wode niż exellance więc wybór należy do ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś ma jakieś opinie o Bridgestone Potenza S001?

 

Opony te są w sprzedaży dopiero od roku. Jest to "wersja rozwojowa" Potenzy RE050 - może nie do końca w prostej linii, ale ma być lepsza niż poprzedniczka.

Jest to opona UHP (Ultra High Performance) montowana fabrycznie w autach marek: Aston Martin Rapid i Ferrari F458 Italia także są przeznaczone do "wysokiej klasy samochodów sportowych i luksusowych".

Raczej drogie, ale opinie mają dobre. Zredukowano opory toczenia, polepszono trzymanie na mokrej nawierzchni i zmniejszono emisje hałasu.

Mój znajomy ma, o ile się nie mylę, ale to za szybko żeby coś powiedzieć o nich. Za mało kilometrów.

Pytanie, które musisz sobie zadać to, czy faktycznie potrzebujesz opony aż tak wysokiej klasy - chociaż 3,6 l silniczek swoje kopyto ma i może faktycznie się przydadzą. Kwestia stylu jazdy, jeżeli "deptasz" i ostro chodzisz w zakrętach - może warto spróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę dość szybko więc dobre opony to bardzo ważna rzecz - bezpieczeństwo. Nie chciałbym aby przy 250km/h np. pękła lub w czasie deszczu nie trzymała w zakręcie.

Są też nowe Continentale 5P. Dość dobrze oceniane w różnych testach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdżę dość szybko więc dobre opony to bardzo ważna rzecz - bezpieczeństwo. Nie chciałbym aby przy 250km/h np. pękła lub w czasie deszczu nie trzymała w zakręcie.

Są też nowe Continentale 5P. Dość dobrze oceniane w różnych testach.

 

Powiem tak - masz rację, że opony i ich jakość do bardzo ważna rzecz.

Powiem więcej - kupując oponę o określonym indeksie prędkości wiedz, że wytrzyma ona krótkotrwałą jazdę z większą prędkością niż podaje producent. Testy wytrzymałościowe są robione z prędkościami o kilka procent większymi niż maksymalna podawana przy sprzedaży.

Jeżdżąc szybciej, niż podaje indeks prędkości - robisz to na własne ryzyko.

 

Pamiętaj jednak, że nigdy nie masz 100% pewności, że opony wytrzymają... Nigdy żadnemu producentowi nie udało się i chyba długo nie uda zagwarantować, że opona nie strzeli. Może się zdarzyć, że akurat opona, którą kupisz będzie miała jakiś defekt, którego nikt nie był w stanie wykryć. Po prostu w jakimś miejscu struktura materiału była nieco słabsza i opona walnie niekoniecznie przy 200 na godzinę...

Jest takie ryzyko...

Nie oznacza to, że wszystkie opony strzelają i nie można jeździć szybko, ale jest nikła szansa,ze takie coś może nas spotkać.

 

Im lepsze opony kupujesz, ryzyko jest oczywiście mniejsze.

Także, jeżeli jeździsz z prędkościami ok. 250 km/h to warto zainwestować w dobre sportowe opony. Nie ma co oszczędzać.

 

---------- Post added at 23:54 ---------- Previous post was at 23:41 ----------

 

Potenzy osobiście mogę polecić, bo coś o nich słyszałem, ale Continentala nowych opon nie znam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie a co by sie stało jakby sie odwrotnie oponke zamontowało Side na zewnątrz?

 

Nic szczególnego pewnie by się nie stało... Nie wybuchnie raczej opona ;)

Przede wszystkim będzie głośniejsza niż założona właściwie. Kierunkowe bieżniki muszą być zakładane w konkretny sposób właśnie dlatego, że w taki sposób je zaprojektowano. Chodzi o to, że wzór bieżnika jest zaprojektowany i przystosowany do "poruszania się" w określonym kierunku.

To z kolei mówi o tym, że opona kierunkowa najlepiej spełnia swoje zadanie, jeżeli jest zamontowana zgodnie z zaleceniami producenta. Nie chodzi tu tylko o kierunek obracania się opony, ale także odpowiednie ciśnienie i nacisk na oś, która również jest limitowana.

 

Krótko mówiąc odwrotnie zamontowana opona nie będzie spełniać swoich właściwości. Będzie zachowywać się dużo gorzej niż powinna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Przemku za odpowiedż.....byłem ciekaw i zapytałem.Ja już na letnich smigam wkrótce opowiem o mojej oponce jak sobie radzi na deszczu.Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.Ja już na letnich smigam

 

Nie za szybko? Trochę Cię chyba jeszcze poniosło... W takich temperaturach nawierzchni i jeszcze, jak spadnie deszcz letnie nie będą się właściwie zachowywać. Mieszanki nie są przystosowane do takich warunków. Z oceną opon wstrzymaj się do czasu, kiedy średnia dzienna temperatura będzie na poziomie minimum 8 stopni. Wtedy powinno się dopiero zakładać letnie.

Krótko mówiąc nie poszalejesz na mokrym w niskich temperaturach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a oto opinia o GoodYear Efficentgrip .Dziś w połódnie przy 10'' celcjusza bo tyle w słonku było , postanowiłem zabrać tacie seata i poszaleć by wypróbować oponki.A więc tak.Oponka bez porównania lepsza jak moja na Passacie Exellence .Niesamowicie trzyma się suchej nawierzchni , poprostu tak jakby ktoś przykleił samochód do drogi.W zakrety wchodziłem po 100-110 km/h i bez pisków ani zarzucania a zakrety dosyć ostre , co przy swoim autkiem mnie troszku słyszałem że tył autka minimalnie zarzucało .A tu jak na kleju.Druga sprawa bardzo cicha oponka wogóle nie słychać opon.Przy hamowaniu samochód zatrzymywał sie praktycznie w momencie .Super guma bardzo dobra przyczepność.Tak więc w moim odczucie SUPER OPONKA i polecam.Na mokrym nie próbowałem bo droga sucha.Ale jak wypróbuje to napisze pare zdań , narazie na 5!!!

Edytowane przez szczupak28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdżąc szybciej, niż podaje indeks prędkości - robisz to na własne ryzyko.

Oczywiście wcale nie zamierzam oszczędzać na oponach i chcę kupić opony z indeksem Y. Chciałem tylko poznac opinie, które kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście wcale nie zamierzam oszczędzać na oponach i chcę kupić opony z indeksem Y. Chciałem tylko poznac opinie, które kupić.

 

A ja nie podejrzewam Cię o skłonności samobójcze ;)

Po prostu piszę, jak to wygląda.

Warto sprawdzić opinie użytkowników na temat opon, szczególnie jeżeli mają to być opony z najwyższej półki i do bardzo szybkiej jazdy. Po pierwsze chodzi o jakość, a po drugie o to, że kupując takie opony warto wiedzieć ile się da, zamin wyda się takie spore kwoty, jakie za takie opony wydać trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko, co sądzicie o takich oponkach do mojego paska Hankook Ventus prime 2?

Dodam, ze byly by to 205/55/ R16 i cena za sztuke to 295 zl z założeniem i wywazeniem.

Moze macie jakies inne propozycje? Moge przeznaczyc 300 zl na oponke i musze ich kupic 4szt.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytaj test adac ja mam turanze i jest ok

 

---------- Post added at 18:56 ---------- Previous post was at 18:52 ----------

 

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2011_Sommerreifen_Test_195_65_R15.aspx?ComponentId=63377&SourcePageId=31821

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam pytanko, co sądzicie o takich oponkach do mojego paska Hankook Ventus prime 2?

Dodam, ze byly by to 205/55/ R16 i cena za sztuke to 295 zl z założeniem i wywazeniem.

Moze macie jakies inne propozycje? Moge przeznaczyc 300 zl na oponke i musze ich kupic 4szt.

pozdrawiam

 

Poczytaj trochę wstecz ten temat... dużo się przewinęło wypowiedzi o różnego rodzaju oponach.

Ja też mam turanzy er300 - biorę drugi komplet tym razem większe 215/55 R16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności