Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam, muszę zmienić oponki bo przednie już mam trochę popękane i bieżnik też za bogaty nie jest, w bagażniku mam nową contipremiumcontact 2 i myślałem żeby dokupić jeszcze jedną i je założyć ale są strasznie drogie... jakieś propozycje jakie opony są dobre i w miarę po pieniądzach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz contipremiumcontact 2, miałem mnóstwo różnych opon w samochodach ale premiumcontact 2 zdecydowanie wygrywają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz wchodzą na 2012 CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5! Wygrały testy ADACa na lato 2012. Sam się zastanawiam nad kompletem. Ale po głowie chodzą mi jeszcze Michelin Pilot Sport 3. Niby miękka guma i dobrze się trzyma na wodzie... Ale mętlik w głowie już mam. :)Ceny praktycznie identyczne - około 380-390 za sztukę nówkę z DOT2012.

Edytowane przez Tommeck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja kupiłem Fulda Sportcontrol w rozmiarze 225/45/17 382zł za sztukę. Jeszcze czekają w piwnicy, ale w przyszłym tygodniu zamierzam założyć. Pojeżdżę i podzielę się wrażeniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałem spytać o przejście z 215/55/r16 które mam w swoim pasku b6 na 205/55/r16.

 

Dwa pytania po pierwsze czy optycznie w ogóle widać jakąś różnice jeśli ktoś zrobił takiego swapa. Pytam bo wychodzi mi z 5mm rożnicy czy to w ogóle widać?

 

Druga kwestia to zauważam u siebie na śliskim (mam teraz zimowe fuldy) lub na mokrym - przy ostrym ruszaniu ciągle trakcja się zapala itd. Czy nie jest logiczne, że 215 zmniejszy ten problem w stosunku do mniejszej 205, chodzi o to czy przy nieco większej mocy 170km nie powinno się właśnie wstawiać szerszej opony żeby lepiej się przenosiła moc na koła - a może w takim wypadku nie ma to żadnego znaczenia, przy różnicy z 215 na 205?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dziś założyłem oponki contipremiumcontact 2, jedną miałem jako zapasową a drugą kupiłem za 139 funtów po obniżce ponoć 25%, do tego jeszcze napompowałem wszystkie opony azotem więc zobaczymy jak się będzie jeździć na oponkach nowych i na azocie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umówiłem się na wymiankę opon i zdecydowałem się na Uniroyal RainExpert. Zbierają dobre opinie w necie, a i cena nie zwala z nóg. 220zł/szt z montażem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry wybór - RainExperty to świetne opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Qpiłem jednak CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5. Cena: 350PLN/szt udało mi się znaleźć! Rewelacyjna sprawa, miekka guma, dobrze się prowadzi, pięknie trzyma i idealnie ciuchutkie! Polecam serdecznie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do tego jeszcze napompowałem wszystkie opony azotem więc zobaczymy jak się będzie jeździć na oponkach nowych i na azocie

 

Skoro nie masz co robić z kasą, opony azotem pompuje się w lotnictwie z dwóch powodów, żeby się nie grzało powietrze podczas hamowania w oponie a po drugie w razie wystrzału takiej opony żeby nie doszło do pożaru. W motoryzacji w codziennym użytkowaniu cywilnego auta to zbędna i nic nie wnosząca operacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

Czy opony, ktore od 3 lat leżały w garażu, przykryte kocem, są do czegoś warte? Na oponach jeżdżone było pół roku(kupione jako nowe), później przyszła zima a na wiosne auta już było i opony od tamtej pory leżą. Nie są to jakieś chińskie podróby, tylko oryginalne Michelin'y.

Jeszcze kwestia, czy 215/55/16 się do Paska zmieszczą? Nie będzie nic ocierać?

Z góry dzieki za odpowiedź :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
opony azotem pompuje się w lotnictwie z dwóch powodów, żeby się nie grzało powietrze podczas hamowania w oponie a po drugie w razie wystrzału takiej opony żeby nie doszło do pożaru.

Opony pompuje się azotem przede wszystkim dlatego, że azot nie zmienia aż tak swojej obiętości w zależności od temperatury jak powietrze. Chodzi o stałe ciśnienie niezależnie od temperatury zewnętrznej. Do tego dzięki azotowi nie korodują felgi. O zapobieganiu pożarom nie słyszałem. :-) Tyle w jeśli chodzi o lotnictwo. W samochodzie? Kiedyś też napompowałem azotem. Różnicy żadnej. Ale jeśli ktoś chce sprawdzić jak to jest to czemu nie? :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Mam pytanie

Czy opony, ktore od 3 lat leżały w garażu, przykryte kocem, są do czegoś warte? Na oponach jeżdżone było pół roku(kupione jako nowe), później przyszła zima a na wiosne auta już było i opony od tamtej pory leżą. Nie są to jakieś chińskie podróby, tylko oryginalne Michelin'y.

Jeszcze kwestia, czy 215/55/16 się do Paska zmieszczą? Nie będzie nic ocierać?

Z góry dzieki za odpowiedź "

 

Zakładaj bez problemu.

Co do ocierania to nie będą ocierać chyba, że masz ET felgi poniżej 30 (ale tego nie sprawdzałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Opony pompuje się azotem przede wszystkim dlatego, że azot nie zmienia aż tak swojej obiętości w zależności od temperatury jak powietrze. Chodzi o stałe ciśnienie niezależnie od temperatury zewnętrznej. Do tego dzięki azotowi nie korodują felgi. O zapobieganiu pożarom nie słyszałem. :-) Tyle w jeśli chodzi o lotnictwo. W samochodzie? Kiedyś też napompowałem azotem. Różnicy żadnej. Ale jeśli ktoś chce sprawdzić jak to jest to czemu nie? :-)

 

Mądrego to i miło poczytać.

Ja tylko dodam, że można przyjąć, że azot zachowuje się jak gaz doskonały (pV=nRT , itp. bzdury).

Podczas przyziemienia samolotu gdy opony rozgrzewają się do kilkuset stopni powietrze zwiększające objętość pod wpływem temperatury mogłoby je rozerwać. Z kolei podczas lotu (temp. mocno ujemne) powietrze mogłoby się spompować z opony lub wilgoć w oponie mogłaby zamarznąć.

 

A w aucie osobowym (cywilnym) to o ile podniesie się temperatura podczas jazdy ? Kilka , kilkanaście stopni ?

 

To już taniej po prostu wyjdzie pompować koła powietrzem letnim i zimowym stosownie do pory roku :fajny :lol.

Edytowane przez tomery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja polecam goodyear eagle nct 5 bardzo dobrza przyczepnosc pomimo zmian nawierzchni suche-mokre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie w zakresie doboru opon.

Wg danych zalecanych przez producenta, powiniem w pasku b6 kombi170KM założyć opony 205/55/R16 94V. Czy można założyć opony ale z indeksem 91H?

Zastanawiam się nad MICHELIN 205/55 R16 PRIMACY HP 91H.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawe co wtedy powiedza niebiescy - jesli sie nie myle H dopuszczalne do 210km/h a V do 240km/h. jesli auto w papierach wpisane jest z >210km/h vMax to :/:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co mają powiedzieć, skoro max w Polsce to 140 (150 z marginesem)? Może się mylę, ale pod tym kątem chyba nie mają nic do gadania. :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tez tak myslalem - ale wymöwki zawsze jakies sa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności