marcin9962 Zgłoś #1341 Napisano 6 Marca 2012 witam, muszę zmienić oponki bo przednie już mam trochę popękane i bieżnik też za bogaty nie jest, w bagażniku mam nową contipremiumcontact 2 i myślałem żeby dokupić jeszcze jedną i je założyć ale są strasznie drogie... jakieś propozycje jakie opony są dobre i w miarę po pieniądzach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #1342 Napisano 7 Marca 2012 Bierz contipremiumcontact 2, miałem mnóstwo różnych opon w samochodach ale premiumcontact 2 zdecydowanie wygrywają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommeck Zgłoś #1343 Napisano 7 Marca 2012 (edytowane) Teraz wchodzą na 2012 CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5! Wygrały testy ADACa na lato 2012. Sam się zastanawiam nad kompletem. Ale po głowie chodzą mi jeszcze Michelin Pilot Sport 3. Niby miękka guma i dobrze się trzyma na wodzie... Ale mętlik w głowie już mam. :)Ceny praktycznie identyczne - około 380-390 za sztukę nówkę z DOT2012. Edytowane 7 Marca 2012 przez Tommeck Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaromir666 Zgłoś #1344 Napisano 13 Marca 2012 Witam. Ja kupiłem Fulda Sportcontrol w rozmiarze 225/45/17 382zł za sztukę. Jeszcze czekają w piwnicy, ale w przyszłym tygodniu zamierzam założyć. Pojeżdżę i podzielę się wrażeniami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek34 Zgłoś #1345 Napisano 14 Marca 2012 Witam chciałem spytać o przejście z 215/55/r16 które mam w swoim pasku b6 na 205/55/r16. Dwa pytania po pierwsze czy optycznie w ogóle widać jakąś różnice jeśli ktoś zrobił takiego swapa. Pytam bo wychodzi mi z 5mm rożnicy czy to w ogóle widać? Druga kwestia to zauważam u siebie na śliskim (mam teraz zimowe fuldy) lub na mokrym - przy ostrym ruszaniu ciągle trakcja się zapala itd. Czy nie jest logiczne, że 215 zmniejszy ten problem w stosunku do mniejszej 205, chodzi o to czy przy nieco większej mocy 170km nie powinno się właśnie wstawiać szerszej opony żeby lepiej się przenosiła moc na koła - a może w takim wypadku nie ma to żadnego znaczenia, przy różnicy z 215 na 205? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #1346 Napisano 14 Marca 2012 ja dziś założyłem oponki contipremiumcontact 2, jedną miałem jako zapasową a drugą kupiłem za 139 funtów po obniżce ponoć 25%, do tego jeszcze napompowałem wszystkie opony azotem więc zobaczymy jak się będzie jeździć na oponkach nowych i na azocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #1347 Napisano 14 Marca 2012 Umówiłem się na wymiankę opon i zdecydowałem się na Uniroyal RainExpert. Zbierają dobre opinie w necie, a i cena nie zwala z nóg. 220zł/szt z montażem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #1348 Napisano 14 Marca 2012 Dobry wybór - RainExperty to świetne opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommeck Zgłoś #1349 Napisano 19 Marca 2012 Witam. Qpiłem jednak CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5. Cena: 350PLN/szt udało mi się znaleźć! Rewelacyjna sprawa, miekka guma, dobrze się prowadzi, pięknie trzyma i idealnie ciuchutkie! Polecam serdecznie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frytek Zgłoś #1350 Napisano 21 Marca 2012 Które z tych 2 wybrać ? Ktoś miał takie w Passacie ? http://allegro.pl/195-65-15-dunlop-sp-sport-01-lato-nowa-promocja-i2215880616.html http://allegro.pl/goodyear-excellence-195-65r15-91h-195-65-15-tanio-i2194512433.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #1351 Napisano 21 Marca 2012 do tego jeszcze napompowałem wszystkie opony azotem więc zobaczymy jak się będzie jeździć na oponkach nowych i na azocie Skoro nie masz co robić z kasą, opony azotem pompuje się w lotnictwie z dwóch powodów, żeby się nie grzało powietrze podczas hamowania w oponie a po drugie w razie wystrzału takiej opony żeby nie doszło do pożaru. W motoryzacji w codziennym użytkowaniu cywilnego auta to zbędna i nic nie wnosząca operacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #1352 Napisano 21 Marca 2012 Mam pytanie Czy opony, ktore od 3 lat leżały w garażu, przykryte kocem, są do czegoś warte? Na oponach jeżdżone było pół roku(kupione jako nowe), później przyszła zima a na wiosne auta już było i opony od tamtej pory leżą. Nie są to jakieś chińskie podróby, tylko oryginalne Michelin'y. Jeszcze kwestia, czy 215/55/16 się do Paska zmieszczą? Nie będzie nic ocierać? Z góry dzieki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krembul Zgłoś #1353 Napisano 21 Marca 2012 opony azotem pompuje się w lotnictwie z dwóch powodów, żeby się nie grzało powietrze podczas hamowania w oponie a po drugie w razie wystrzału takiej opony żeby nie doszło do pożaru. Opony pompuje się azotem przede wszystkim dlatego, że azot nie zmienia aż tak swojej obiętości w zależności od temperatury jak powietrze. Chodzi o stałe ciśnienie niezależnie od temperatury zewnętrznej. Do tego dzięki azotowi nie korodują felgi. O zapobieganiu pożarom nie słyszałem. :-) Tyle w jeśli chodzi o lotnictwo. W samochodzie? Kiedyś też napompowałem azotem. Różnicy żadnej. Ale jeśli ktoś chce sprawdzić jak to jest to czemu nie? :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #1354 Napisano 21 Marca 2012 "Mam pytanie Czy opony, ktore od 3 lat leżały w garażu, przykryte kocem, są do czegoś warte? Na oponach jeżdżone było pół roku(kupione jako nowe), później przyszła zima a na wiosne auta już było i opony od tamtej pory leżą. Nie są to jakieś chińskie podróby, tylko oryginalne Michelin'y. Jeszcze kwestia, czy 215/55/16 się do Paska zmieszczą? Nie będzie nic ocierać? Z góry dzieki za odpowiedź " Zakładaj bez problemu. Co do ocierania to nie będą ocierać chyba, że masz ET felgi poniżej 30 (ale tego nie sprawdzałem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #1355 Napisano 21 Marca 2012 (edytowane) Opony pompuje się azotem przede wszystkim dlatego, że azot nie zmienia aż tak swojej obiętości w zależności od temperatury jak powietrze. Chodzi o stałe ciśnienie niezależnie od temperatury zewnętrznej. Do tego dzięki azotowi nie korodują felgi. O zapobieganiu pożarom nie słyszałem. :-) Tyle w jeśli chodzi o lotnictwo. W samochodzie? Kiedyś też napompowałem azotem. Różnicy żadnej. Ale jeśli ktoś chce sprawdzić jak to jest to czemu nie? :-) Mądrego to i miło poczytać. Ja tylko dodam, że można przyjąć, że azot zachowuje się jak gaz doskonały (pV=nRT , itp. bzdury). Podczas przyziemienia samolotu gdy opony rozgrzewają się do kilkuset stopni powietrze zwiększające objętość pod wpływem temperatury mogłoby je rozerwać. Z kolei podczas lotu (temp. mocno ujemne) powietrze mogłoby się spompować z opony lub wilgoć w oponie mogłaby zamarznąć. A w aucie osobowym (cywilnym) to o ile podniesie się temperatura podczas jazdy ? Kilka , kilkanaście stopni ? To już taniej po prostu wyjdzie pompować koła powietrzem letnim i zimowym stosownie do pory roku :fajny . Edytowane 21 Marca 2012 przez tomery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutecky Zgłoś #1356 Napisano 21 Marca 2012 ja polecam goodyear eagle nct 5 bardzo dobrza przyczepnosc pomimo zmian nawierzchni suche-mokre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrecki Zgłoś #1357 Napisano 22 Marca 2012 Witam, Mam pytanie w zakresie doboru opon. Wg danych zalecanych przez producenta, powiniem w pasku b6 kombi170KM założyć opony 205/55/R16 94V. Czy można założyć opony ale z indeksem 91H? Zastanawiam się nad MICHELIN 205/55 R16 PRIMACY HP 91H. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #1358 Napisano 22 Marca 2012 ciekawe co wtedy powiedza niebiescy - jesli sie nie myle H dopuszczalne do 210km/h a V do 240km/h. jesli auto w papierach wpisane jest z >210km/h vMax to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommeck Zgłoś #1359 Napisano 23 Marca 2012 A co mają powiedzieć, skoro max w Polsce to 140 (150 z marginesem)? Może się mylę, ale pod tym kątem chyba nie mają nic do gadania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #1360 Napisano 23 Marca 2012 no wlasnie tez tak myslalem - ale wymöwki zawsze jakies sa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach