Tomasz32 Zgłoś #1 Napisano 12 Kwietnia 2007 Witam wszystkich klubowiczów.Prosilbym Was o radę.Mam problemy z centralnym zamkiem(110KM '99r.)od początku kiedy go kupiłem sprawiał sporo kłopotów.Nie posiadam jeszcze alarmu ani zamykania pilotem.Posługuję się kluczykiem.Po przekręceniu zamka w drzwiach kierowcy zamykaję się tylko te drzwi,natomiast po przekręceniu zamka w drzwiach pasażera zamykaja się wszystkie drzwi ale nie załącza się fabryczny immobilajzer(czyli nie miga dioda w drzwiach kierowcy).Po zamknięciu wszystkich drzwi od środka odskakuje cypek w drzwiach kierowcy.Do tego dzisiaj jeszcze zauważyłem,że po otwarciu prawych drzwi nie włącza się wewnętrzne oświetlenie. Po przeczytaniu sporej ilości postów na tym forum doszedłem do wnisku,że najprawdopodobniej może to być modół komfortu.Co o tym sądzicie?Jak do tego się zabrać?Czy wymienić modół na nowy czy na używany,czy lepiej ten stary wyczyścić?Chciałbym w przyszłym tygodniu zamontować alarm i zamykanie na pilota.Czy usterka minie przy operacji pilotem a nie kluczykiem???? Serdecznie pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #2 Napisano 12 Kwietnia 2007 Moim zdaniem masz problem nie z modułem,a z podpięciem zamka centralnego.Rozbierz drzwi kierowcy i sprawdź czy kostka jest dobrze wpięta. Piszesz: Do tego dzisiaj jeszcze zauważyłem,że po otwarciu prawych drzwi nie włącza się wewnętrzne oświetlenie Prawe czy lewe? Kolejna sprawa,którą bym podejżewał to krańcówki,czyli mikrozłączki w zamku.Mogą poprostu nie działać. Podjedź na VAG'a i sprawdź sobie czy komputer dostaje dobre informacje które drzwi są zamknięte,a które otwarte Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DonVasyl Zgłoś #3 Napisano 12 Kwietnia 2007 Obstawiam zimny lut w zamku - 8 na 10 przypadkow wybijania rygielka i nie palenia sie swiatelka w drzwiach to wlasnie byl zimny lut. Mialem to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbylut Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2007 Dużo się mówi i pisze o module komfortu a tak naprawdę przyczyną są bzdety czy duperele.Sprawdź najpierw wszystkie wiązki między słupkiem a drzwiami oraz złącza przewodów na wiązce przed modułem komfortu.Polecam.To działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbylut Zgłoś #5 Napisano 12 Kwietnia 2007 Dużo się mówi i pisze o module komfortu a tak naprawdę przyczyną są bzdety czy duperele.Sprawdź najpierw wszystkie wiązki między słupkiem a drzwiami oraz złącza przewodów na wiązce przed modułem komfortu.Polecam.To działa. Uważam, że jakość zastosowanych kabli instalacji jest do bani a sposób wykonania wiązek z prehistorycznymi izolacjami wygląda jak wykonana przez domorosłego elektryka pajęczarza amatora.Sorry!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #6 Napisano 12 Kwietnia 2007 Zgadza się z wiązkami elektr. ale moduł komfortu to podstawa wszystkie złaczki i pierdoły są zardzewiałe .Niemcy trochę przegieli z elektryką ale zawsze VW Passat. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz32 Zgłoś #7 Napisano 12 Kwietnia 2007 Dziękuję Wam serdecznie.Jutro pobawię się z drzwiami I jak napisał Mr Wilq ......zawsze VW Passat. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #8 Napisano 28 Maja 2007 Obstawiam zimny lut w zamku - 8 na 10 przypadkow wybijania rygielka i nie palenia sie swiatelka w drzwiach to wlasnie byl zimny lut. Mialem to samo kolega DonVasyl ma nie w 100%-tach ale w 200% racje to na pewno będzie zimny lut w zamku kierowcy, jestem świeżo po lutowaniu i miałem identyczne obiawy co kolega zakładajacy temat tak więc jeśli się jeszcze z tym nie uporałeś to polecam opis demontażu drzwi kierowcy, wyjęcie zamka i przelutowanie podejrzanych lutów i napisz czy mamy racje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Morfeusz Zgłoś #9 Napisano 30 Maja 2007 Witam Również obstawiam zimny lut od ostatniej soboty mam to za sobą po rozebraniu zamka przelutowałem "dla ostrożności" wszystkie luty na płytce i teraz działa wszystko bez zastrzeżeń. Pozdrowienia dla wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MajeQ Zgłoś #10 Napisano 4 Marca 2008 POMOCY u mnie problem jest tego rodzaju ze jesli chodzi o zamykanie od strony kierowcy to zamykaja sie tylko te drzwi jesli zas od strony pasazera to zamykaja sie wszystkie chociaz czasem cyngiel od strony kierowcy spowrotem wyskakuje i musze jeszcze raz otwierac i zamykac. Rzecz ta dzieje sie coraz czesciej a nawet mogl bym powiedziec ze dzieje sie tak caly czas co to moze byc ?? tak jak by silownik padl i niedawal sygnalu ale dlaczego czasem dziala a czasem nie ?! ostatnio tez zauwazylem ze po otwarciu drzwi kierowcy niezapala sie wewnetrzne oswietlenie :// przy zamykaniu od srodka drzwi kierowcy tez sie niezamykaja ;// POMOCY!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #11 Napisano 4 Marca 2008 MajeQ - Gdy nie świeci się oświetlenie wewnętrzne i oświetlenie w dole drzwi to odpowiedzialny za to jest mikrostyk w zamku na dwóch kabelkach. Centralny "myśli" wtedy że drzwi są zamknięte. Za odbijanie rygielka i wadliwe działanie centrala z kluczyka odpowiedzialne są trzy mikrostyki w zamku centralnym ulokowane na płytce drukowanej. Nawet zbytnio naciągnięta linka w klamce lub cięgno do otwierania drzwi od wewnątrz może spowodować takie objawy. Trzeba rozebrać zamek i przelutować luty mikrostyków, a nawet ścieżki drukowane. Przed montażem z powrotem sprawdź wszystko zamykając zamek za pomocą śrubokręta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MajeQ Zgłoś #12 Napisano 5 Marca 2008 "Jarkow - Trzeba rozebrać zamek i przelutować luty mikrostyków, a nawet ścieżki drukowane." ziomus jestem ci dozgonnie wdzieczy ale czy mogl bys mi jeszcze jakos podpowiedziec jak mam to przelutowac jakis schemat zdjecia lub cos pomocnego :confused:? z gory ci bardzo dziekuje ] peace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #13 Napisano 5 Marca 2008 Przelutować - znaczy "wzmocnić" - po rozebraniu zamka zobaczysz mikrostyki wlutowane w płytkę drukowaną - trzy bezpośrednio na płytce - każdy mikrostyk po trzy punkty lutownicze, czwarty na dwóch kabelkach, to ten odpowiedzialny za światło wewnątrz i w drzwiach oświetlający próg. Wszystkie punkty lutownicze należy powtórnie "przelutować" zwróć uwagę na zamek przy rozkładaniu i złóż go identycznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobic Zgłoś #14 Napisano 5 Marca 2008 Obstawiam zimny lut w zamku - 8 na 10 przypadkow wybijania rygielka i nie palenia sie swiatelka w drzwiach to wlasnie byl zimny lut. Mialem to samo Że zadam takie pytanie: Co to jest zimny lut ? Wele razy pada to słowo, mogę prosić o wyjaśnienie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mike007 Zgłoś #15 Napisano 5 Marca 2008 Miałem podobny problem ale obeszło się bez rozbierania drzwi i zamka. Wystarczylo wpsikac spray do elektroniki (kontakt pr) za 4zł w zamek i wkładke pokręcic kluczykiem parenascie razy poczekac az ścieknie i problem znikl centralny zamek i oświetlenie działa idealnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #16 Napisano 6 Marca 2008 bobic - zimny lut to połączenie lutowane, które wygląda na sprawne, ale w rzeczywistości nie ma tam połączenia lutowanego, po prostu źle wykonane połaczenie lutowane. Przez jakiś czas prąd przewodzi takie połączenie, dopóki nie zaśniedzieją styki. Wtedy nie ma połączenia. mike007 - przerabiałem to, działa przez jakiś czas, ale wystarczy parę razy myjnia, poranna rosa i problem się powtórzy. Oczywiście, można tak spróbować, tym bardziej że na razie zimno, ale problem na dłuższy czas rozwiąże przelutowanie styków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ikceduh Zgłoś #17 Napisano 6 Marca 2008 mam to samo, to mikrostyki lub zimne luty /nie moge sie za to zabrać bo zimno../ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gutek83 Zgłoś #18 Napisano 8 Marca 2008 Tak jak koledzy piszą mają racje , w większości przypadków jest to zimny lut lub zaśniedziałe złączki ,trzeba po prostu wziąść lutownice i poprawić te luty , tutaj niemcy dali plamę jesli chodzi o taki szczegół , no coż nie wszystko ideał ,złączki też przeczyscić , najlepiej drobnym papierem ,albo wiązka w dzwiach co też sie niekiedy zdaża , typowy problemik elektryczny . hej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janosik47 Zgłoś #19 Napisano 8 Marca 2008 warto tez popatrzec na wiazke kabli wychodzaca z drzwi w takiej gumowej harmonijkowatej oslonie, ostatnio u mnie komfort wariowal i zglaszal problemy - okazalo sie ze przewody elektryczne po prostu popekaly - potwierdza sie nie jawyzsza jakosc kabli ... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arklow Zgłoś #20 Napisano 29 Kwietnia 2008 Witam, mam klopot z tylna klapa bagaznika otworzyc mozna tylko kluczykiem,natomiast nie reaguje na pilota i nie mozna otworzyc klawiszem.Modul komfortu pokazuje bledy:01362 wlacznik klapy zamknac F-124 i 00947wlacznik krancowy klapy bagaznika i swieci sie lampka otwartych drzwi na desce rozdzielczej - czy to moze byc wina mikro przelacznikow? Moze ktos mial podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach